X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: Order of Ecclesia


Svar
ChronoChronoSkrevet 17/05-08 07:34, rettet 17/05-08 07:34 
Der er kommet billeder fra det næste Castlevania-spil. Det er til DS, hovedpersonen er en kvinde og det ser som sædvanligt godt ud. Nogle der har mere info?

Castlevania: Order of Ecclesia Castlevania: Order of Ecclesia
Castlevania: Order of Ecclesia Castlevania: Order of Ecclesia
Castlevania: Order of Ecclesia
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
seebergseebergSkrevet 17/05-08 08:36 
Guffeguf! En kvinde i hovedrollen - interessant.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Alf81Alf81Skrevet 17/05-08 09:54 
seeberg>
Guffeguf! En kvinde i hovedrollen - interessant.

Med hensyn til historien, eller?

Jeg er nærmest lykkelig over, at de har droppet den sindsygt vamle art direction (eller hvad det nu hedder) fra DoS og endnu slemmere PoR.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 17/05-08 13:02 
Den så også ret amatøragtig ud.
De andre DS-spil har været rigtig gode, og nu har de snart haft nogle år til at arbejde til det her, så glæder mig rigtig meget. Noget om hvornår der udkommer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 17/05-08 13:11 
Rygterne siger i slutningen af 2008, eller starten af 2009.
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 17/05-08 23:42 
Det er alt for lang tid at vente!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-08 23:45, rettet 17/05-08 23:45 
Ved man i hvilken tidsperiode spillet foregår? Havde selv håbet at næste spil i rækken ville være i 1990 så man kunne ha spillet som Julius Belmont.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 18/05-08 00:31 
This marks the first time in 10 years that a Castlevania game has featured a solo female lead; Shanoa belongs to the titular Order of Ecclesia, an organization dedicated to fighting Dracula in the absence of the Belmont clan. (This places the game somewhere between 1792's Symphony of the Night and the oft-mentioned-but-never-seen "battle of 1999" in terms of series continuity.)

Taget fra 1up.

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3167834
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-08 00:51, rettet 18/05-08 00:51 
Ok, det har nok været 1999 jeg har tænkt på så :) Den har vi til gode.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 30/05-08 18:59 
Så er det kommet en trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Fjn9a8Bxvbs

Det ser fantastisk ud! Selv med YouTube-komprimering.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 30/05-08 20:05 
Imponerende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 30/05-08 20:05, rettet 30/05-08 20:07 
Satme..! og så det samme som RJK ;-)
Bashful Neophyte
The DaneThe DaneSkrevet 31/05-08 13:51 
Ser da fedt ud, og godt med nye bosser :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
EchoEchoSkrevet 01/06-08 10:38 
Det skal nok blive rigtig sjovt :-)
Dog har jeg aldrig rigtig fanget de der platte udbrud, som hovedpersonen absolut skal komme med. SWORD!!! DIE!!!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Alf81Alf81Skrevet 01/06-08 11:23 
Jeg glæder mig også meget til det nye Castlevania, igen tvivl om det, men er jeg den eneste der er en smule træt af "opskriften"?

Selve level-designet er der som sådan ikke noget galt med, men meget af fyldet kunne sagtens bruge en udskiftning, efter min mening. Kan godt blive ganske frustreret over at finde totalt nytteløse ting som feks 'Rotten Mushroom', eller et våben der på ingen måde er brugbart. Iøvrigt hader jeg også at skulle skifte til et voldsomt grimt våben, bare fordi det er kraftigt.

Jeg kunne godt tænke mig, at der feks kun var tre forskellige våben, og at der så eksempelvis var fem opgrades pr våben. Dertil kunne der så være tre sub-våben af forskellig art og måske et par magier. Og for guds skyld søb det ind i mere gore - det er jo' for dælen et vampyr spil med zombier, varulve og andre godens monstre. Sværhedsgraden måtte også meget, meget gerne få et par nyk opad.
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 01/06-08 12:47, rettet 01/06-08 12:52 
Alf81>
Jeg glæder mig også meget til det nye Castlevania, igen tvivl om det, men er jeg den eneste der er en smule træt af "opskriften"?

Jeg er på ingen måde træt af opskriften. De kunne formentlig udgive to spil om året, uden jeg blev træt af det. Sværhedsgraden kunne godt få et nyk op, men de skal bare også passe på ikke at ødelægge flowet. Metroidvania handler ikke om at kæmpe sig frem centimeter for centimeter. Så længe vi ikke kommer ned på sværhedsgraden fra Harmony of Dissonance, synes jeg egentlig, det er ok. Gore savner jeg absolut ikke. Mener egentlig heller ikke, at vampyrfilm handler om gore. Castlevania rammer ret godt. Det er jo ikke Fredag d. 13.
SumezSumezSkrevet 01/06-08 15:06 
Jeg er heller ikke træt af opskriften, men enig i at de er meget ude i gentagelser. Så længe de endnu ikke har opnået samme kvalitet som SotN igen, må de dog godt blive ved med at forsøge. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 01/06-08 15:44, rettet 01/06-08 15:45 
Har du genspillet det for nylig? Jeg gjorde for nogle måneder siden, og måtte sande, at jeg nu faktisk foretrækker DS spillene. Primært grundet kontrollen, som jeg synes er blevet bedre. Stemningen i SoTN er dog stadig ikke overgået, og sværhedsgraden synes jeg rammer plet.
SumezSumezSkrevet 01/06-08 17:43 
Ja, jeg spiller det stadig jævnligt. At kontrollen er som den er i SotN og endnu "værre" i mange af de ældre CV spil er jo bevidst, jeg synes ikke den mere frie styring i de nyeste spil nødvendigvist er med til at gøre det bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/11-08 13:58, rettet 05/11-08 13:59 
Fik spillet i mandags fra VG+ (det kommer først herhjemme til februar), og har ikke spillet så langt endnu (kun to bosser indtil videre), men pt. er mit indtryk meget positivt!

Sværhedsgraden har fået et tak opad hvilket er meget velkomment i min bog, og generelt trækker spillet egentlig lidt mere på klassisk Castlevania, blandet op med metroidvania-formularen, samt noget nytænkning, lidt som Circle of the Moon gjorde det.
Den største umiddelbare ændring er at spillet, som allerede nævnt, bryder fri af det enkelte slot, men rent faktisk har et overworld-kort, hvor du kan vælge en række mindre, mere lineære baner, som du spiller en ad gangen. Dvs. du bevæger dig hele tiden fra punkt A til B, uden de store afspring eller nonlineær udforskning a la SOTN og HOD, med flere steder hvor man senere kan vende tilbage for at finde skjulte ting, man ikke før havde adgang til.

Men selvom man kan savne den åbne "metroid"-verden, er det bestemt ikke noget tab for spillet, der som sagt byder på lidt større udfordring end de seneste par spil, og et helt unik kampsystem, hvor man veksler mellem meget forskellige våben, og comboer imellem disse. Hvilke våben man bruger afhænger meget af hvilke fjender man møder, og det er nemt at skifte mellem tre våbensæt, så det hele kører flydende.

Indtrykket er som sagt kun positivt, men heller ikke noget skælsættende. Kunne man lide den seneste række af håndholdte CV-spil, skuffer OoE på ingen måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/11-08 14:39, rettet 14/11-08 14:42 
Bedømmelsen:

Det her er det bedste og største Castlevania-spil siden Symphony of the Night! Selvom jeg har både Fallout 3, Fable 2 og GTA4 liggende fremme til at blive gennemspillet, har jeg kun haft lyst til at spille Ecclesia.
Det er virkelig gennemført, og udviklerne har endelig fundet den formel jeg har savnet.
Som sagt er det væsentlig mere lineært, men det fungerer, og der er masser af spiltid i det. Jeg har nu 12 timer på mit save, og har netop klaret slutbossen efter at have brugt en del tid på at rende rundt efter skatte og glyphs. Og det tæller naturligvis ikke al den tid jeg har brugt på at kæmpe mod de samme bosser igen og igen indtil jeg klarer dem.

En af de ting jeg syntes var lidt ærgerligt var de små baner, men det råder Konami bod på ved at indføre en rigtig stor sidste bane, med adskillige områder og bosser, som vi kender det fra de tidligere spil. Jeg synes det er en ret god idé at gøre dette i slutningen af spillet, så de ikke skal tage højde for at lave nemme områder til de lave levels, men i stedet kan lave én stor bane i stil med inversed castle fra SotN.
Denne er dog også relativt lineær, men til gengæld bibeholder den udfordringen hele vejen igennem. På dette tidspunkt har man efterhånden fået så gode våben at flere af bosserne måske er en tand nemme sammenlignet med de tidligere, men når man så render på en kæmpemæssig boss, hvor man på bedste Shadow of the Colossus-manér skal arbejde sig frem til flere forskellige svage punkter, vinder spillet blot endnu flere point.

Og som om det ikke var nok, er der en hemmelig bagudgang på denne bane, som leder til to nye, hemmelige baner, der begge er meget udfordrende, og fører til nye skatte, som er de bedste man kan opnå i spillet. Jeg mangler stadig den ene, som indeholder de stærkeste monstre i spillet.

Det er iøvrigt en ting jeg heller ikke har fået nævnt. Spillet indfører også skattekister af fire forskellige typer, der altid findes de samme steder på banen. De røde og gule (røde indeholder altid de samme skatte, f.eks. HP Max Up, gule indeholder objekter der er vigtige for spillets fremskridt, f.eks. efter at have klaret en boss) kan kun åbnes én gang, mens de brune og grønne indeholder tilfældige skatte, der er unikke for hver bane, og hvorvidt disse tilfældige kister er brune (kedelige ting) eller grønne (værdifulde ting) er også tilfældigt (men kan hjælpes med bestemt udstyr)
Dvs. mange skatte skal man være heldige for at finde, og kræver flere gennemgange af samme bane. Det er faktisk ikke så kedeligt som det lyder (tænk Diablo), og især mht. de store skatte man kan få fra de "hemmelige" baner, er man opfordret til at tage sin DS online og sælge og købe skatte, hvis man vil have det hele.

Det giver alt sammen meget mere replay-værdi, og når man så er færdig med at lege rundt, kan man passende tage sit save og starte et nyt spil med alt sit udstyr i behold på HARD. Tør slet ikke tænke på hvor svært spillet SÅ bliver, men det lyder som en fed udfordring. Og traditionen tro unlocker man også en boss rush, samt en sekundær figur at spille hele spillet igennem med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-08 16:50 
Ud fra alt det du skriver der lyder det godt nok som et pænt ringe CV spil :( Kristensen brokkede sig også meget over det da han spillede det, men endte vidst alligevel med at være meget positiv. Jeg synes det lyder helt vildt kikset at der næsten kun er lineære baner, det fungerede jo slet ikke i PoR.
Alligevel vil jeg blive meget overrasket hvis spillet viser sig at være dårligt. Trods alt der var i vejen med PoR så var spillet godt alligevel og det regner jeg også med er tilfældet her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/11-08 20:12, rettet 14/11-08 20:13 
De lineære baner fungerer langt bedre her, pga. den højere sværhedsgrad, hvor PoR i stor grad var et spil, man bare fløj direkte igennem.
Jeg vil hellere sammenligne det med Circle of the Moon, Dracula X (Rondo of Blood) og de ældre CV-spil, end med Portrait of Ruin.

Jeg syntes Portrait of Ruin var godt (er nogenlunde enig med din vurdering af spillet på P:R), men Ecclesia er klart bedre og mere helstøbt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-08 20:15, rettet 14/11-08 20:16 
Det lyder ikke specielt godt når der er så mange forskelle fra dem jeg rigtig godt kan lide. Men når du skriver så positivt om det og Kasper endte med at snakke om en 8/10 vurdering så tror jeg nok det skal blive godt alligevel. Jeg har jo heller ikke set eller spillet noget fra det endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 14/11-08 22:02, rettet 14/11-08 22:04 
Jeg plejer at hænge uløseligt sammen med min GBA/DS, når disse spil udkommer, men denne gang var slet ikke det samme. Våbensystemet er lidt af en plage, hvor man konstant skal skifte rundt på tingene. Næ, giv mig en pisk og lad min reaktionsevne afgøre, om jeg klarer bossen. De små, afbrudte baner tiltalte mig slet ikke på samme måde som ét stort slot. Det her er en af mine absolutte favoritserier, og jeg er ret skuffet. Bevares, det er stadig blandt de bedste spil på DS, men et eller andet er gået tabt.

Jeg stoppede en gang midt i slottet og smed Circle of The Moon på (igen) i stedet. Langt bedre oplevelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-10 18:53, rettet 18/03-10 19:26 
Er der nogen der ligger ind med noget "Chrysoberyl" som de ikke skal bruge? Jeg mangler det til Anna's sidste quest "Tom and Jewelry" og så vidt jeg kan forstå ligger det i tilfældige kister i enten Tymeo Mountains eller Sumnos Reef.

Hold kæft hvor er de side quest dog elendigt skruet sammen. Langt de fleste af dem er bare en omgang "vær heldig nu" fis hvor man skal gå mellem to screens og banke samme monster hundrede gange indtil den smider den item man skal bruge. Det er mildt sagt elendigt spildesign.

Ellers synes jeg faktisk at spillet på de fleste andre punkter overgår alle de tidligere i serien. Det er simpelthen fremragende! Det er kun de latterlige side quests og de åbenlyse fyld baner der trækker lidt ned.

Sværhedsgraden synes jeg ikke har været noget problem indtil videre. Bosserne er svære, men det har hele tiden blot været et spørgsmål om at lure deres mønstre af og gør man det klarer man dem til sidst uden de store problemer. Det er en meget positiv ting i min bog :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/03-10 20:18 
Helt enig med dig omkring spillet :)
Mon ikke jeg har noget Chrysoberyl, jeg har jo spillet spillet en hel del, kan godt lige tjekke.

Konsolkongen>
Hold kæft hvor er de side quest dog elendigt skruet sammen. Langt de fleste af dem er bare en omgang "vær heldig nu" fis hvor man skal gå mellem to screens og banke samme monster hundrede gange indtil den smider den item man skal bruge. Det er mildt sagt elendigt spildesign.

Jeg tror idéen netop er at opfordre folk til online bytteri.
Der er jo heldigvis ikke nogen der tvinger dig til at få alle tingene :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-10 21:58 
Jo hvis man nu gerne vil gennemføre 100% :) Det er fint nok at det er for at opfordre folk til at bytte, men der er ingen i hele verden der har deres shop åbnet mere, det er jo ikke så fedt for en langsom starter som mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig