X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSN hacked!


371 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/03-08 11:46 
Så skete det u-ske-elige :-) (1-0 til Xbox Live)

Playstation Network hacked - credit card fraud coming right up
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 11:53, rettet 28/03-08 11:59 
While the store saves credit card numbers, it does not display the full number to the user, so thieves would be unable to swipe credit card information for use elsewhere.

Nok ikke SÅ slemt alligevel - men måske en god idé at skifte password... just in case ;)

Skete der egentligt ikke noget lign. for Xbox Live?

EDIT: Jeg huskede forkert - det var vist kun et rygte:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6477155.stm
ChronoChronoSkrevet 28/03-08 12:07 
Man kan også fjerne sine kortoplysninger fra sin account når man ikke bruger dem. Det gør jeg fordi andre også bruger min account.

Er der egentlig nogle her som vil bytte PSN-spil? Hvis man deler sin account med en anden kan spillene nemlig downloades til flere maskiner. Det er sikkert ikke helt efter hensigten, men så kan de jo bare fjerne muligheden :)

Jeg har PixelJunk Monsters og Super Stardust HD. Begge kan downloades to gange endnu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 12:09 
Game sharing er også en "god" måde at lække den slags oplysninger?

Personligt ville jeg aldrig give mit PSN login e-mail og kodeord væk...
nerosnerosSkrevet 28/03-08 12:11 
Det er fandme uhyggeligt :-( Håber ikke vi bliver ramt af det.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 28/03-08 12:12 
Du skal jo bare ændre koden mens jeg låner din account :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 12:14, rettet 28/03-08 12:20 
Det er jeg klar over... men du kan stadig "snoope" i mine oplysninger og ændre mit kodeord når du er inde ;)

De to gange jeg har "game shared" nogle spil væk, har jeg selv gjort det for at sikre at mine oplysninger ikke blev misbrugt :)
Jeg forstår ihvertfald ikke folk tør give deres PSN/XBL info væk til folk de ikke kender for at spare et par kroner eller få andre til at give en flere gamer points på XBL.
ChronoChronoSkrevet 28/03-08 12:34 
Står der andet end ens navn og adresse? De oplysninger deler jeg gerne med de fleste herinde :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 12:49 
Jow jow... men nu også password skifte som er mest "følsomt" mht sharing ;)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/04-11 11:35 
Så vidt jeg kan se rundt om på nettet er jeg ikke den eneste der ikke kan komme på PSN.. Kan det passe at den er blevet hacket igen?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HeroldHeroldSkrevet 24/04-11 11:50 
Den er vist god nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 24/04-11 13:20 
Er der ikke snak om at det måske er PSN/Steam integrationen der er skyld i det?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
XiwanaXiwanaSkrevet 24/04-11 13:59, rettet 24/04-11 13:59 
Sony selv siger ifølge kotaku.com, at nedbruddet skyldes "external intrusion".

Kotaku: "External intrusion" to blame for continued ps3 outage
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 24/04-11 14:04, rettet 24/04-11 14:05 
Nej, det er hackerangreb som har tvunget Sony til at lukke PSN helt ned. Officielt bekræftet her:

http://blog.eu.playstation.com/2011/04/23/update-on-playstation-network-qriocity-service

Om hullet er introduceret ifm. med Portal 2 Steam interationen er selvfølgeligt en mulighed, men ikke noget konkret info om det endnu.

Sansynligvis heller ikke Anonymous gruppen denne gang - de har ihvertfald benægtet det. Anonymous stod bag DoS angrebene for et par uger siden som straf for Sony håndtering af Geohotz sagen. De påstod efterfølgende at de ikke ville gøre det mere fordi det ville går ud over forbrugerne. Men jeg tror nu stadig der er en forbindende og en straffeaktion.

Uanset hvad, så er det meget skidt for Sony at servicen har været helt nede i fire dage nu!

EDIT: For langsom ;)
SumezSumezSkrevet 26/04-11 08:02 
Måske har jeg misforstået hele konceptet i "anonymous", men jeg synes stadig det er morsomt når folk omtaler dem som en organiseret gruppe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 08:16 
Hvorfor er det lige så morsomt?

Det er en gruppe af hackers så de er organiseret i en eller anden grad.
SumezSumezSkrevet 26/04-11 08:27, rettet 26/04-11 08:27 
Som sagt, måske har jeg bare misforstået det, men som jeg forstår det er begrebet "anonymous" taget fra 4chan, hvor alle poster anonymt, og at "anonymous" står bag noget dækker blot over en aktion hvor alle kan være med og der derved ikke er navne eller identititet på nogen af de involverede, lidt som en flashmob.
Mht. et DoS angreb, kunne det f.eks. være et script nogen har lagt offentligt på nettet, som diverse ballademagere så bruger til at bidrage til angrebet.

http://ohinternet.com/Anonymous
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 08:49, rettet 26/04-11 08:53 
Sumez>
Som sagt, måske har jeg bare misforstået det, men som jeg forstår det er begrebet "anonymous" taget fra 4chan, hvor alle poster anonymt, og at "anonymous" står bag noget dækker blot over en aktion hvor alle kan være med og der derved ikke er navne eller identititet på nogen af de involverede, lidt som en flashmob.

Det er meget muligt men stadig organiseret i en grad - og gruppen advarede Sony inden de lavede DoS angrebene. Men selvfølgeligt ikke ensbetydende med at alle der er/har været involveret i Anonymous, også var med til det.


Sumez>
Mht. et DoS angreb, kunne det f.eks. være et script nogen har lagt offentligt på nettet, som diverse ballademagere så bruger til at bidrage til angrebet.

Næppe - der skal mere end diverse ballademagere til at lave de to DoS angreb som fik PSN i knæ i flere timer.

P.S: Hvorfor kan man stadig ikke svare Sumez uden at PR siden fuckes op og man selv skal quote manuelt? :P
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 10:05 
Der går rygter om at det faktisk ikke et hackerangreb. PSN er lukket ned pga. at folk fandt ud af at med Custom Firm Ware, så kunne de gå på Sonys lukkede Dev-PSN, og indtaste falske kreditkortinformationer i PSN Store, da det ikke bliver tjekket på det lukkede netværk - og voila, alle PSN-spil. Dette har så ført til at Sony har måtte lukke PSN for at sikre at dette ikke kan ske igen.

Det er stadig spekulation, men spekulation baseret på en masse fakta.

Mere info her
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 10:06 
Beano>
P.S: Hvorfor kan man stadig ikke svare Sumez uden at PR siden fuckes op og man selv skal quote manuelt? :P

Sumez skal bare lære at han ikke må bruge anførselstegn :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 10:28, rettet 26/04-11 10:30 
Herold>
Det er stadig spekulation, men spekulation baseret på en masse fakta.

Den tror jeg ikke på - syntes ikke det giver mening at lukke hele PSN ned bare for det, og slet ikke i 6+ dage. Det burde være muligt at spærre helt af for den del uden at berøre resten. De har tidligere lukket betalingsdelen af uden at PSN var nede.

EDIT: Jeg kan fint anvende anførselstegn uden at det fucker det op hos mig når man svarer mig :)

"BØH!"
SumezSumezSkrevet 26/04-11 10:31 
Herold>
Der går rygter om at det faktisk ikke et hackerangreb. PSN er lukket ned pga. at folk fandt ud af at med Custom Firm Ware, så kunne de gå på Sonys lukkede Dev-PSN, og indtaste falske kreditkortinformationer i PSN Store, da det ikke bliver tjekket på det lukkede netværk - og voila, alle PSN-spil. Dette har så ført til at Sony har måtte lukke PSN for at sikre at dette ikke kan ske igen.

Det er stadig spekulation, men spekulation baseret på en masse fakta.

Og det vil du ikke betegne som at hacke PSN? :P

Okay, der er måske nogen der vil argumentere for at den tekniske betegnelse er "at cracke", men jeg kender flere professionelle hackere der synes det er en fjollet påstand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/04-11 10:36, rettet 26/04-11 10:40 
Beano>
EDIT: Jeg kan fint anvende anførselstegn uden at det fucker det op hos mig når man svarer mig :)

Jeg går ud fra at det skyldes at dine anførselstegn gemmes som HTML entities i systemet, mens mine gemmes (korrekt) som de rigtige ascii/ansi-tegn, da jeg bruger en "udviklingsversionen" af Play:Right, som så til gengæld har en masse andre fejl. :)

Det er en mindre fejl, at den nuværende "release-version" af P:R ikke kan behandle tegnene rigtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 10:37 
Åh derfor :)
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 11:03 
Sumez>
Og det vil du ikke betegne som at hacke PSN? :P

Okay, der er måske nogen der vil argumentere for at den tekniske betegnelse er "at cracke", men jeg kender flere professionelle hackere der synes det er en fjollet påstand.


Well, eftersom det har været tilgængeligt for enhver, og det er dét, der har været problemet, så ved jeg ikke om jeg synes at hverken hacket eller cracket er en god betegnelse for det der er sket. Folk har bare udnyttet at kreditkort ikke bliver tjekket på Dev-PSN i stride strømme, og det er det, som folk mener har fået Sony til at hive i nødbremsen. Det passer ret godt med hvordan nyheden om det er blevet spredt i de kredse, og med at Sony har annonceret at deres dev-PSN kun bliver tilgængeligt for nyt firmware fremover (som skal skaffes fra dem direkte).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 11:06, rettet 26/04-11 11:07 
Så hvorfor ikke bare lukke betalingdelen ned?

Det har de gjort før.
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 11:27 
Fordi problemet er langt større end det. Dev-PSN hænger sammen med det rigtige PSN, i modsætning til Dev-Xbox Live, der er en seperat enhed. De er bange for at folk har fået adgang til kreditkort-oplysninger, så det skal de have tjekket, de skal have sørget for at de konsoller der skal have adgang på en godkendelsesliste, og sørge for at de hacks der er ude nu, ikke har adgang. Det er et massivt sikkerhedshul, men ikke et egentligt angreb.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 11:42, rettet 26/04-11 11:42 
Jeg kan stadig ikke se hvordan det kan tage 6+ dage at lukke af for tilgangen til dev-delen og betalingssystemet. Men kan forstå at det kan tage tid at luge ud i problemerne som hackers har forårsaget - hvis det er det som er grunden.

Men hele hans påstand er spekulativ (det skriver han selv) baseret på ret tynde beviser.

Uanset hvad - så er det et hackerangreb, og som de fleste hackerangeb udnyttes der sikkerhedshuller til at komme ind :D
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 11:56 
Ja, det er selvfølgelig ikke sikkert, men sammentræffene er nok til at der kan være hold i det. Jeg synes bare det lyder sandsynligt i henhold til at det forrige DDoS-angreb skete i forbindelse med Sonys søgsmål mod GeoHot og politiets raid af en eller anden fyr, der arbejdede på at få linux-OS'et tilbage. De stoppede så igen, fordi det gik ud over brugerne. Her er der ingen der har sagt noget om hvorfor.

Og igen, så er det ikke et angreb, men snarere en masse mennesker, der har luret at det var nemt at få gratis spil. Et angreb har målet at ødelægge noget, her har folk bare udnyttet at det var muligt. Sony kan kalde det et angreb alt det de vil, men der er ingen der har gjort noget i denne sammenhæng for at ødelægge deres systemer, tage netværket ned eller andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 12:11 
Herold>
Og igen, så er det ikke et angreb, men snarere en masse mennesker, der har luret at det var nemt at få gratis spil. Et angreb har målet at ødelægge noget, her har folk bare udnyttet at det var muligt. Sony kan kalde det et angreb alt det de vil, men der er ingen der har gjort noget i denne sammenhæng for at ødelægge deres systemer, tage netværket ned eller andet.

Enig, men det vel ligegyldigt hvilket formål det har - hacking er hacking uanset om det er godartet eller ondartet.
SumezSumezSkrevet 26/04-11 12:16, rettet 26/04-11 12:16 
At underminere (groft sagt) en af grundstenene i et foretagendes økonomi (som i PSN's alene - ikke hele Sony's) må vel også ses som at være ondartet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 12:17 
Ja egentligt :)
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 12:38 
Nu er det jo bare semantik. :P Jeg mener ikke at det at folk har valgt at piratkopiere spil pga. et hul i Sonys setup er et egentligt angreb, da målet for dem har været at få nogle spil, og ikke at lægge PSN ned. At Sony så lægger det ned som konsekvens, dét er så ærgerligt, men der er ikke nogen der har 'angrebet' Sony, selvom de alle sammen har været bevidst om at de gjorde noget bagom systemet. Et angreb er ondsindet, uanset hvordan du vender og drejer ordet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 12:49, rettet 26/04-11 12:52 
Jeg vil mene det stadig er ondsindet at hacke sig ind for at stjæle spil. Men selvfølgeligt mere ondsindet hvis man hacker sig ind kun for at lukke et system ned og/eller direkte ødelægge noget. Heller ikke Sony's påstand.

DDoS angrebene fra Anonymous var dog ondsindede - heldigvis kortvarige.

EDIT: Jeg så en video hvor nogen fra Anonymous (dog ret svært at bekræfte) påstod at de ikke stod bag og at hacking bare var en undskyldning fra Sony's side for at rydde op i deres backend. Men bare deres teori/påstand :)
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 12:58, rettet 26/04-11 13:11 
Det er egoistisk og dumt, ja, men et angreb er sgu at stramme den lidt.

Og ja, Anonymous gjorde det for at lægge systemet ned - dét var hvad jeg vil kalde et angreb. Jeg synes dog også at Anonymous er lidt en sær størrelse, for jeg kan ikke finde ud af om det er egentlig sammenslutning eller bare tilfældige nørder, der bruger betegnelsen. Havde der været et decideret angreb med et mål, havde vi næsten med sikkerhed fået det at vide.

Dermed ikke sagt, at nogen ikke har udnyttet hullet til andet end at downloade spil - og så er vi ovre i noget der lyder som et angreb, men hvorfor så ikke bare lukke shop-delen ned, hvis det bare er det, som du selv skrev?

Forskellen er jo også at PSN var nede sidst pga. angrebet i sig selv, men at Sony er dem der har trukket stikket denne gang.

Edit: En teori går på at hullet er langt større end bare gratis spil, folk havde bare ikke opdaget det endnu. Det virker nemlig til at være for lidt til bare at lukke ned for netværket i 7+ dage.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 13:24 
Herold>
Havde der været et decideret angreb med et mål, havde vi næsten med sikkerhed fået det at vide.

Helt enig.


Herold>
Dermed ikke sagt, at nogen ikke har udnyttet hullet til andet end at downloade spil - og så er vi ovre i noget der lyder som et angreb, men hvorfor så ikke bare lukke shop-delen ned, hvis det bare er det, som du selv skrev?

Forskellen er jo også at PSN var nede sidst pga. angrebet i sig selv, men at Sony er dem der har trukket stikket denne gang.

Har aldrig påstået andet - også Sony's egen udmelding :)

Min pointe var at omfanget nok er større and bare nogle spil var downloaded ulovligt eller kreditkort-svindel. Hvis dette var tilfældet, burde de kunne lukke ned for alt der har med kreditkort verificering at gøre (ikke kun shoppen), adgang til dev-områderne, osv. inden for kort tid, og så lade PSN være oppe (uden de sårbare områder) og så rydde op samtidig. Jeg kan fint forstå man lukker PSN helt ned for at lukke huller og minimere skader, men 6+ dage er lang tid IMO. Gråspurve med kanoner, du ved :)
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 13:27 
Yeah, så er vi helt enige. Det er ikke noget man bare gør, fordi der bliver downloadet lidt spil i baggrunden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 26/04-11 19:15 
"Sony unsure if credit card info compromised in PSN outage - Report":
http://www.gamespot.com/news/6310198.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6310198

Måske man bør tjekke sin konto de nærmeste dage ;)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/04-11 19:21 
FUCK!!!!!!!!!!! mit kort er blevet hacket!!

Der er blevet købt masser af lort fra ebay.....
Ummmm Wait... :/ :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 20:05 
Arghh... også her!

Og de har gjort det tilbage i tiden.... vildt!
ElgenElgenSkrevet 26/04-11 20:14 
Nej, Nej, Nej, både en EPROM-brænder, en logic-probe og gud-hjælpe-mig også et originalt Konami Contra/Gryzor PCB; må se at få lukket det MasterCard med-det-vuns!
Det har jo allerede kostet mig en formue!!!!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 20:20 
Jeg sad lige og håbede på at en Robin Hood-hacker havde sat penge ind på min konto, men nej :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 20:46 
Se bare ... de ER ondsindede :D
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 22:27, rettet 26/04-11 22:29 
Så er der endeligt kommet en officiel udmelding fra Sony vedr. omfanget af angrebet.

Fuld tekst:

Thank you for your patience while we work to resolve the current outage of PlayStation Network & Qriocity services. We don’t have an exact date to share at this moment as to when we will have the services turned on, but are working day and night to ensure it is as quickly as possible. We are currently working to send the following message via email to all of our registered account holders regarding a compromise of personal information as a result of this malicious attack on our servers, so please look for this information via email as well. Please note that we are as upset as you are regarding this attack and are going to proceed aggressively to track down those that are responsible.

Valued PlayStation Network/Qriocity Customer,

We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:

1) Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;

2) Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and

3) Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.

We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.

Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity passwords and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.

For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security, tax identification or similar number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well.

To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant to review your account statements and to monitor your credit or similar types of reports.

We thank you for your patience as we complete our investigation of this incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes information protection very seriously and will continue to work to ensure that additional measures are taken to protect personally identifiable information. Providing quality and secure entertainment services to our customers is our utmost priority. Please check www.eu.playstation.com/psnoutage should you have any additional questions.

Så bottom-linie: Skift PSN password ASAP og hold øje med kreditkortet :(

PSN/Qriocity Service Update
SonicSonicSkrevet 26/04-11 22:38 
Hold da op :S
Godt jeg lige har fået nyt visa, og ikke opdateret min psn account med det nye kort endnu. Nogen er sure på Sony.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 26/04-11 22:40 
Men man kan jo ikke logge på og skifte det endnu...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 22:46 
asap = as soon as possible :)
CronossCronossSkrevet 26/04-11 22:51 
Der kan vist ikke herske nogen tvivl om, at dette er det største fuck-up i konsol-historien. Det sker relativt sjældent, at så store systemer bliver infiltreret i en sådan grad.
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 22:59 
Ja det er ihvertfald en af de helt store bommerter. Wow!

Og mon ikke de vil blive sagsøgt i vildskab over det... uanset hvad deres TOS måtte sige.
Alf81Alf81Skrevet 26/04-11 23:10 
Hvad hjælper det at skifte password?
Ting om dét og pis.
371 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig