X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDMI til DVI kabel til PS3, hvor?


Svar
nerosnerosSkrevet 19/02-08 22:46 
Er der nogen som måske ved hvilke butikker som sælger dette kabel? Jeg har set på f.eks Merlin og Fona's hjemmesider, men uden held. Jeg synes heller ikke det er at finde på EB Games. Jeg har dog set det på div. net-shops, men tænkte det ville være nemmere bare at gå ud og købe det.

Nogle ideer?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 19/02-08 22:58 


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 23/02-08 17:44 
Takker. Købt :-)
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 23/02-08 18:24 
Hvorfor kigger man ikke på DealExtreme inden man spørger? De har alt :)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7928
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 23/02-08 18:28 
Tror I sådan et kabel fra Xbox 360 til monitor ville give mig mærkbart bedre kvalitet end det officielle VGA-kabel?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 23/02-08 18:54, rettet 23/02-08 18:54 
Ifølge min bofælle var forskellen for ham fra VGA -> HDMI mere tydelig end component -> VGA.
nerosnerosSkrevet 23/02-08 23:36 
På min skærm er der ikke indbyggede højtalere så hvordan får jeg egentlig lyden ud fra PS3'en til mit højtalersæt?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-08 23:39 
Du kan bruge det medfølgende composhit kabel. Hvis dit højtaler sæt ikke har phono indgange skal du ha fat i en phono>minijack adapter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/02-08 23:42 
Ah selvfølgelig kan man jo det. Tak :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-08 23:48 
Hvis du samtidig skal bruge højtalerne til din pc så kan du måske køre lyden igennem dit lydkort på din pc istedet? Mener bare du sætter det til mikrofon indgangen og så vha. et program smide lyden videre til udgangen. Har selv gjort det engang, men hvorvidt det skæmmer lydkvaliteten kan jeg ikke huske. Men det var da en mulighed så du slipper for at skifte kabel hele tiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FizbanFizbanSkrevet 24/02-08 02:17 
Der er som regel et Audio ind stick på de fleste lydkort/bundkort idag, som man kan bruge med fordel.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 24/02-08 10:34 
Jeg har det ikke tilsluttet min PC men tak for tippet aligevel måske vil det blive aktuelt en anden gang :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-08 19:00, rettet 24/02-08 19:01 
Nå ja det skrev du heller intet om. Gik bare ud fra det, når der var tale om en pc skærm og et højtalersæt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Per SPer SSkrevet 04/09-09 03:46, rettet 04/09-09 03:47 
Jeg synes at det er uoverskueligt at se hvilket HDMI kabel man reelt har brug for til PS3. Der er meget delte meninger om pris og kvalitet.

Jeg har brug for et på under 1,5 mtr. til min 46" G10 Panasonic plasmaskærm.

Planen er at bruge den nye PS3 som Blue Ray afspiller indtil jeg har købt en dedikeret afspiller, formodentlig en Pioneer eller Panasonic (kodefri) BR afspiller.

Nogen der har et forslag eller noget erfaring der kan trækkes på?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 04/09-09 07:34, rettet 04/09-09 07:35 
PS3 kræver ikke noget specielt kabel - bare et fornuftigt kabel i den rette længde der kan klare 1080p.

Man kan få meget dyre HDMI kabler som reelt er penge ud af vinduet når man bare har brug for et kabel på et par meter.

Jeg kan anbefale AV-Cables som bl.a. har fornuftige HDMI kabler til gode priser.

1.5 meter high grade kabel til kr 55,- bør være rigeligt.
Evt. HomeTheater high quality kablet til 119,- hvis du vil have en bedre kabel kvalitet. Alt over er spild af penge IMO :D

HDMI kabler hos AV-Cables
SonicSonicSkrevet 04/09-09 08:58 
Jeg bruger selv Clicktronic High Quality kabler. Min forstærker/TV havde nogle problemer med de kabler jeg havde købt i Kvickly for nogle år tilbage (Noname).

Jeg ved nu dog ikke, om det reelt var fjernsynet det var galt med (mit Panasonic G10E), men det flimrede af og til på min PS3, og lignede noget handshake problem. Efter jeg fik de nye kabler forsvandt problemet fuldstændigt.

Men nu er der jo en ny firmware ude til netop dette fjernsyn, som vist ophæver nogle problemer med Onkyo recievere, samt afspiller 24p korrekt i 96 Hz nu. Mon ikke det ophæver det flimren jeg havde på min PS3 førhen med de gamle kabler også? Jeg ved det ikke, men min opfattelse var ihvertfald, at hdmi kabler er ikke bare hdmi kabler.

Som sagt, havde bøvl med de billige fra Kvickly, af en eller anden årsag, men Clicktronic kablerne virkede super for mig.

Clicktronic
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 04/09-09 09:03, rettet 04/09-09 09:04 
HDMI-kabler kan også blive FOR billige. For det meste vil man være heldig, og selv de billigste kabler vil virke fint på kortere træk, men kvalitetskontrollen er selvsagt dårligere på billige no-name kabler solgt i Kvickly, end på andre kabler der koster blot få kroner mere per meter, som dem man kan købe billigt hos av-cables.dk eller av-connection.dk.

Ellers ér HDMI-kabler blot HDMI-kabler. Hvis der er forbindelse uden tydelige fejl (udfald, 'pletter', etc.), så er der ingen forskel på billedkvaliteten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 04/09-09 10:30 
Ja, så længe der kun er tale om et par meter, er der ingen grund til at købe de dyre kabler. Jeg skulle bruge et kabel på 7-10 meter, som skulle trække 1080p, og her anbefales det kraftigt at købe en god kvalitet.

Kort og godt: Jo længere kablet skal være, og jo højere opløsning det skal trække, jo bedre kvalitet bør man gå efter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 04/09-09 10:40 
Løsningen til den slags er altid: Tag en tur i Brinck og hør hvad de anbefaler. :) Det er også det billigste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MusicManMusicManSkrevet 04/09-09 14:30 
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål :) Hvis jeg vil koble en PS3 til en DVI PC monitor, skal jeg så købe et HDMI-DVI kabel eller et DVI-HDMI kabel? De har nemlig begge dele hos av-cables.dk og priserne er også forskellige... på forhånd tak! :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/09-09 18:53 
MusicMan>
HDMI-DVI kabel eller et DVI-HDMI kabel?

Det er det samme... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
MusicManMusicManSkrevet 04/09-09 19:39, rettet 04/09-09 19:39 
Konsolkongen>
MusicMan>
HDMI-DVI kabel eller et DVI-HDMI kabel?

Det er det samme... :)

Tak for svaret! Kan jo aldrig skade at spørge for en sikkerheds skyld! hehe :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig