X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GDC 2008


Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 09:43, rettet 19/02-08 09:46 
Tænkte der ville blive behov for en tråd med nyheder fra Game Developers Conference 08.

Vil starte med en video fra PixelJunk Eden der lige er annonceret. Ser ret underligt ud ;)

http://kotaku.com/357921/first-footage-of-pixeljunk-... Se hele indlægget
76 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 09:43, rettet 19/02-08 09:46 
Tænkte der ville blive behov for en tråd med nyheder fra Game Developers Conference 08.

Vil starte med en video fra PixelJunk Eden der lige er annonceret. Ser ret underligt ud ;)

http://kotaku.com/357921/first-footage-of-pixeljunk-eden


Og nye screens + info fra Mario Kart Wii

http://nintencast.com/news.php?subaction=showfull&id=1203337283&archive=&start_from=&ucat=2&
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 09:47 
"In-Shirt XBM"... how cheeky ;)

"GDC08: Sony t-shirt teases in-game XMB"
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 12:11 
Brain-control headset?

Hvem styrer hvem?
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 14:08 
Quake på XBLA

Quake Zero becomes Quake Live
SumezSumezSkrevet 20/02-08 14:15 
Øv, troede lige der var tale om 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 20/02-08 14:31 
Spændende nok. Selvom jeg har svært ved at forestille mig det spil på en controller. Sikkert fordi jeg spillede det aktivt på PC og man havde binded alle taster med en eller anden command...Så svært at leve uden nu ;)

Men kunne være fedt hvis de kunne beholde det rigtige quake feel, og det kunne lade sig gøre at speed jumppe osv. Alle de små ting som var med til at skille folk ud fra mængden når man gamede det online på PC.

Købes skal det i hvert fald :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 20/02-08 15:07 
Accepterer Xbox 360 egentlig ikke USB mus+tastatur i nogen spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 20/02-08 15:41 
tas>
Spændende nok. Selvom jeg har svært ved at forestille mig det spil på en controller. Sikkert fordi jeg spillede det aktivt på PC og man havde binded alle taster med en eller anden command...Så svært at leve uden nu ;)

Quake IVs multiplayerdel ligger da vist meget tæt op af, gør den ikke? Jeg ved ikke om folk gider at spille det, og jeg er da nok også mest tilbøjelig til bare at smække det på pc'en. Der er intet bedre end at spille instagib :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 20/02-08 16:02 
Sumez>
Accepterer Xbox 360 egentlig ikke USB mus+tastatur i nogen spil?

Nope.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 20/02-08 18:07 
tas>
Købes skal det i hvert fald :)

Hvorfor ikke bare downloade det gratis og spille det på PC?

Herold>
Quake IVs multiplayerdel ligger da vist meget tæt op af, gør den ikke?

Jo, men er ret sikker på at styringen var dårlig på xbox i forhold til pc.
CoreCoreSkrevet 20/02-08 19:46 
Jink>
Jo, men er ret sikker på at styringen var dårlig på xbox i forhold til pc.

Nej, styringen er udmærket, spillet er dårligt ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PlaykidPlaykidSkrevet 20/02-08 19:58, rettet 20/02-08 20:47 
Der vil blive vist en 1 min. Gears of War 2 trailer, som gør brug af ingame motoren.
Det rygtes desuden at spillet er annonceret til udgivelse i november.

http://www.n4g.com/events_gdc2008/News-113561.aspx

Edit: Den er ikke ingame alligevel.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 19:59 
Officielt GT5 rat fra Logitech

It's wheely good
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 20:02 
Kotaku live-blogger fra MS press event.

klik klik
JinkJinkSkrevet 20/02-08 20:38, rettet 20/02-08 20:53 
Core>
Nej, styringen er udmærket, spillet er dårligt ;)

Det er faktisk rigtigt. Spillet var dårligt før der kom patches 1,5 år efter. Styringen er/var dog stadig ringe på Xbox. Hvis man mener andet, har man ikke forstand på Quake multiplayer :)
PlaykidPlaykidSkrevet 20/02-08 20:40, rettet 20/02-08 20:47 
Lidt GOW2 tech-demo billeder :)

Link
Spiller nu: Halo 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/02-08 20:44 
Playkid>
Der vil blive vist en 1 min. Gears of War 2 trailer,

Gears of War 2?? *plop*
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PlaykidPlaykidSkrevet 20/02-08 20:52 
Og Fable 2 få co-op play :)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 21:18 
Gears smears meh.... personligt syntes jeg dette er mere interessant :)

XNA Creators Club
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 21:31 
Tjen Fable 2 penge i XBLA spil og beskat dine venner i co-op.

"Earn Fable 2 money in XBLA games"
jaesjaesSkrevet 20/02-08 22:04 
2008 bliver et smukt gamer-år. Der er allerede mindst dobbelt så mange spil, jeg ser frem til i forhold til 2007 på samme tidspunkt af året :)
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 22:17 
Det var tidligt...

Lir Of War 2 ?
jaesjaesSkrevet 20/02-08 22:29, rettet 20/02-08 22:58 
Hvis det mig du taler til, så nej, egentlig ikke, en del af titlerne har jo været vist allerede i 2007, eller 2006, eller.. :)

EDIT: I øvrigt er dobbelt så mange titler som i 2007 ikke et decideret svimlende højt antal, da jeg dels er ret kræsen, og dels synes, at 2007-udvalget var en smule overvurderet ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 20/02-08 23:27, rettet 20/02-08 23:29 
Tech videoen af GOW2:

Link
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 21/02-08 07:59 
Jink>
Hvis man mener andet, har man ikke forstand på Quake multiplayer

...eller FPS på konsol.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 21/02-08 12:27 
Billeder af Postal 3(360/PC) som skal udkomme engang i 2009:

http://gamersyde.com/news_5996_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/02-08 13:06 
Ny Wipeout HD trailer... splat!

Link
nerosnerosSkrevet 21/02-08 13:47 
Fedt track der bliver spillet i den trailer der :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/02-08 14:02, rettet 21/02-08 14:03 
C64 kanal på vej til Wii VC :) .... dog ret dyrt.

"C64 Channel coming to Virtual Console"
JinkJinkSkrevet 21/02-08 14:12 
Core>
...eller FPS på konsol.

Bemærk at jeg faktisk ikke kritiserer fps på konsol. Det ændre dog ikke at styringen i Q4MP er ringe til Xbox.

- Det er tæt på praktisk umuligt at kunne strafejumpe med en controller.
- Du kan ikke skifte til et bestemt våben med det samme. Ihvertfald ikke uden at det ødelægger ets spil.

Af disse grunde er Xbox styringen dårlig. Et spil som Halo har fx en rigtig god styring til Xbox. Der er kun to våben og der findes ikke strafejumping.

Hvis du kan modargumentere det eller vise en video hvor du strafejumper, mens du skifter våben, med en controlller. Så tager jeg hatten af.

Har det godt nok med at ryge ud i en masse Quake og UT diskussioner i tråde der handler om andet, men kan bare ikke klare sådan udtalelser :)
CoreCoreSkrevet 21/02-08 14:29 
Jink>
Har det godt nok med at ryge ud i en masse Quake og UT diskussioner i tråde der handler om andet, men kan bare ikke klare sådan udtalelser

Det er dig selv der altid vælger, at kaste om dig med stivnakkede fordomme, når det kommer til konsol-kontra-PC-kontra-Quake-kontra-kontrol-kontra-alt muligt lignende hat. Jeg svarer bare igen, udelukkende fordi at jeg ved at det generer dig, lige så meget som din "PC-styrer-verdenen-og-du-er-dum-hvis-du-ikke-gi´r-mig-ret"-holdning generer mig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 21/02-08 18:50, rettet 21/02-08 18:55 
"PC-styrer-verdenen-og-du-er-dum-hvis-du-ikke-gi´r-mig-ret"
Bemærk at jeg stadig ikke har kritiseret alle FPS på konsol. Har pointeret at en controller virker fint til Halo fx.
Desuden har jeg proppet smileys i alle mine indlæg og prøver faktisk at komme nogen steder med denne diskussion med nogle argumenter for min mening, så der er intet "Du er dum" i mine indlæg.

Hvis der, da netop er nogle der har en stivnakket fordom kunne det vel ligeså godt være dig selv, når du mener at alle fps på konsol har fin styring? :)

Prøver egentlig bare at få en forståelse for, hvordan nogle kan synes een sådan styring. Min egen tese er jo, at I ikke har spillet Quake ordenligt, men det afslå I hver gang.
WehnerWehnerSkrevet 21/02-08 18:58 
Jink>
du mener at alle fps på konsol har fin styring? :)

Det her er simpelthen under Playrights niveau. Så kan du sætte alle de smiley'er, du vil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 21/02-08 19:23 
Okay, det var dårligt formuleret. Vil egentlig bare gerne have et eksempel på hvad en dårlig styring så er, hvis Quake tilsyneladende ikke har?
Det er nemlig det spil der har det værst tænkelige styring(i mine øjne), så det var mere implicit at så måtte alle andre spil også have end fin styring. Det er selvfølgelig ikke sikkert at Core mener det.
BeanoBeanoSkrevet 21/02-08 19:36 
Spøjs PS Eye tech demo :)

PS Eye Tank War Demo
CoreCoreSkrevet 21/02-08 19:58 
OK, en afslutter, bare for at du ikke skal tro at jeg kun skriver for at tirre dig (selvom det gør jeg ;)).

Dit grundlag for at mene at kontrollen i Xbox-versionen af Quake 4 (MP) er ringe, er at du sammenligner den med en PC-version der ud fra dit eget udsagn indeholder langt flere muligheder.

Det mener jeg er forkert. For kontrollen i Quake 4 (Xbox), fungerer egentlig udmærket. Den er forholdsvis præcis, den følger ret godt med spillets tempo og som konsol-online-shooter mangler der egentlig ikke noget (med mindre man kender til ting der burde have været der, men ikke er). De funktioner som du mener mangler, mangler alle 360-spillere på lige fod, og derfor er de som sådan ikke noget savn.

Ikke desto mindre ville spillet nok være bedre hvis funktionerne var der, men det er nærmere porteringen/udviklingen der er svipset, og på det punkt har jeg egentlig allerede givet dig ret, da jeg slet ikke mener at Quake 4 er et særlig godt spil som helhed.

Gears Of War er jo heller ikke et dårligt spil på boxen, bare fordi at PC-kampagnen har mere indhold, og ligeledes er en hvilken som helst PC-version af et Tony Hawk-spil ikke nødvendigvis dårlige PC-spil bare fordi at det er sværere at lave en ollie-flex-fit-speed-grab-combo (OK, I made that up), end det ville være på Playstation 2.

Multiformatstitler lider tit under at der formaterne imellem, bliver truffet nogle valg, og elementer bliver valgt fra eller tilføjet. Udviklernes valg kan være både velovervejet eller helt i havnen, men i Quakes tilfælde er det jo ikke kontrollen der er dårlig, fordi at udviklerne fravælger nogle elementer (eller forsøger at kompensere for manglende controller-muligheder). Det er bare spillet der er ringe.

Jeg har meget lidt positivt at sige om Quake 4 på Xbox, men kontrollen syntes jeg faktisk fungerede fint. Derudover er lydeffekterne faktisk også rigtig fede, resten er bare noget hat.

Og sidst, der er _MANGE_ eksempler på dårlig FPS-kontrol i konsol-spil. Se bare det nye Conflict: Denied Ops, der er den helt håbløs.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 21/02-08 20:27 
Core>
lave en ollie-flex-fit-speed-grab-combo (OK, I made that up)

Jah helt ærligt Core det er der altså ikke noget der hedder og det kan jeg skrive under på som gammel skater. Men at kunne flexe i luften mens man laver en ollie har jeg nu aldrig prøvet ;-)

Nå spøg til side jeg skal lige have at vide omkring det der nye Wipeout HD. Er det et helt nyt Wipeout eller har man opfrisket en ældre version? Ja ok jeg har ikke gidet at læse om det endnu..sorry!
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/02-08 23:01 
Beano>
Ny Wipeout HD trailer... splat!

Hmm, synes nu det ligner alle de andre WipeOut spil vi efterhånden har set...

Kan i øvrigt godt lide, at de skriver "Support SIXAXIS Wireless Controller" - nå ok, det kan spilles med PS3 kontrolleren - super! :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JinkJinkSkrevet 21/02-08 23:36 
Først og fremmest, tak fordi du svarer igen :)

Kan se der er nået en _form_ for enighed. Vil dog lige kommentere enkelte dele.

Vi er enige om at spillet er en port. PC-versionen indeholder ikke flere muligheder.
Dog har det ikke været muligt for udviklerne fx at udvikle en styring der gør det praktisk muligt at kunne strafejumpe med en kontroller(personligt finder jeg det også umuligt).
Man har prøvet at lave Q4 på Xbox, men spillet falder jo helt sammen når man ikke kan disse ting pga. styringen.

Hvad man istedet kunne have gjort(som jeg også tror du selv forslår) er at lave så det passer på konsol bedre. Fx at man kun kan holde på x antal våben, gøre maps mindre eller simplicifere strafejumping, så det er muligt at udføre.
Som det er nu, holder det jo ikke at

PC -> hurtigt fps
konsol -> langsomt fps

Godtnok er det så en teknisk port, men ikke en 'gameplayisk' port.

ligeledes er en hvilken som helst PC-version af et Tony Hawk-spil ikke nødvendigvis dårlige PC-spil bare fordi at det er sværere at lave en ollie-flex-fit-speed-grab-combo (OK, I made that up), end det ville være på Playstation 2.
Skal ikke gøre mig klog på Tony Hawk spil, men hvis nu triksne blev så svære at man ikke kunne klare spillets baner, så kunne det godt ødelægge gameplay måske. Det er nok lidt for hypotetisk og sker nok heller ikke. Så er egentlig enig.

Synes dog ikke det helt det kan sammenlignes. Det er kun et trick der er svært i TH og har vel ikke videre betydning senere i spillet? Hvis det er tæt på umuligt at udføre fx strafejumping => spillet blivere langsommere => maps bliver alt for store => weaponbalance er helt fucked op.

Så i bund og grund ligger fejlen i styringen eller at man har lavet en direkte port.

Sig hvis jeg kører i ring og ikke har forstået din pointe. Hvis du er uenig er det måske også bedst vi tager den privat, så vi ikke ydeligere spolerer denne tråd.
CoreCoreSkrevet 21/02-08 23:40, rettet 21/02-08 23:41 
Nej - det er fair nok, vi fortsætter bare næste gang ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 00:39 
PalleJensen>
Kan i øvrigt godt lide, at de skriver "Support SIXAXIS Wireless Controller" - nå ok, det kan spilles med PS3 kontrolleren - super! :-)

Der menes selvfølgeligt at det *kan* spilles med Sixaxis tilt-styring.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/02-08 01:43 
Fez ser både interessant og forvirrende ud :)

Fez...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
T.L.OT.L.OSkrevet 22/02-08 03:32, rettet 22/02-08 03:35 
Det ser godt ud >o< også noget dejlig rart musik.
Er det mon den samme som har lavet Cave Story..?
ChronoChronoSkrevet 22/02-08 07:29 
Det minder også lidt om Knytt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 22/02-08 08:08 
Beano>
Der menes selvfølgeligt at det *kan* spilles med Sixaxis tilt-styring.

Synes ikke jeg har læst om en succes med den tilt-styring endnu, men man kan da håbe :-/
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 22/02-08 08:15 
Echelon VI>
Fez ser både interessant og forvirrende ud :)

Vent, hvor er det lige vi har set den ide blive brugt før? :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 08:18, rettet 22/02-08 08:18 
@neros: I racing spil er det endnu ikke lykkedes på hverken Wii eller PS3 IMO - nok snarere problemet man ikke har en præcis fysisk fornemmelse med tilt som man ellers har med stick eller rat. Udviklere har heldigvis fundet anden brug af tilt hvor det virker fint... R&C udnytter det f.eks. rigtigt godt :)
SumezSumezSkrevet 22/02-08 08:59 
Hold op hvor kan i diskutere. :) Jeg mener ikke et spil som Quake 3 slet ikke ville kunne fungere på samme måde på konsol.
Jeg foretrækker faktisk personligt konsol-FPS'er, men der er da ingen tvivl om at gameplayet er forskelligt i de to, pga. styringen alene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 09:06 
Sumez>
Hold op hvor kan i diskutere. :)

Ja... og så på et diskutionsforum!... nu har jeg aldrig ;)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-08 09:32 
Mon Harrison snart skifter job?

"Harrison admits frustration with Sony"
76 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig