X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Radeon xPress 200 vs. Radeon 9800


Svar
WehnerWehnerSkrevet 06/02-08 12:17 
Jeg har ingen forstand på pc-gaming, men mine kollegaer spørger mig alligevel, fordi jeg jo spiller en del ellers, så jeg sender lige flg. spørgsmål videre:

The Witcher hakker på en kollegas søns computer. Jeg har fået specs på maskinen, og der er for lidt RAM i - 768 mod 1024 anbefalet. Men er det nok at sætte en ekstra giga RAM i, eller vil grafikkortet også give problemer? Det hedder Radeon xPress 200 400mHz 256 mb, og på æsken står der Radeon 9800 or better kræves.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TurricanTurricanSkrevet 06/02-08 12:35 
Hmm...

xPress 200 er ikke et grafikkort, men et chipset der bruger Radeon R300 kernen. Altså integreret grafik. Jeg har læst at de skulle være lidt mere fornuftige end andre integrerede løsninger, men skulle dog stadig i bund og grund være temmelig low-end. Selv et gammelt kort som 9800'eren burde være langt bedre. Du skriver ikke noget om processor, men en generel upgrade over hele linien burde være nødvendig for at afvikle spil som The Witcher ordentligt.
The Gods pause for a moment...
CronossCronossSkrevet 06/02-08 14:19 
Det lyder som en enten meget gammel computer, eller en bærbar.
Grafikkortet skal skiftes hvis der er mulighed for det, og lige præcis med The Witcher, er 2 Gb ram meget fordelagtigt grundet lange loadingtider.
JAAJAASkrevet 06/02-08 15:06, rettet 06/02-08 15:08 
Xpress 200 med de specifikationer ligger ret tæt på Radeon 9800, men da det er et minimumskrav skal du ikke regne med det store selv med mere RAM i. Så billig som RAM er, ville jeg dog selv gøre forsøget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig