X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ICO 3


Svar
jaesjaesSkrevet 25/01-08 01:31 
...er på vej :)
http://www.gamersyde.com/news_5829_en.html
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/01-08 08:56 
Hvad skete der med ICO 2?? :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 25/01-08 09:01, rettet 25/01-08 09:01 
Shadow of the Colossus er ICO2.. Det er bekræftet at det hænger seriemæssigt sammen med det første ICO, selvom de først havde givet indtrykket af det modsatte. Det burde også være klart for enhver der har set slutningen af SotC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 25/01-08 12:40 
Søger de ikke bare ansatte
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 26/01-08 20:31 
Er jeg den eneste, som gerne ville se Team Ico gå i en lidt anden retning? Nu er der selvfølgelig kun offentliggjort det ene billede, men det kunne lige så godt være et remake af et af de to tidligere spil. Jeg vil se noget nyt og anderledes.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 26/01-08 20:52 
Jeg synes nu de to eksisterende spil er RET forskellige. Den visuelle stil er selvfølgelig meget ens, men eftersom der ikke er andre udviklere der gør det, synes jeg det er godt de holder fast i det.

Jeg tvivler på at de ville lave en remake, det tror jeg simpelthen de er for originale og kreative til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 26/01-08 21:02 
Jeg så gerne, at de lavede en fps med tight styring, så man virkelig kan nyde deres specielle stemning uden at skulle kæmpe imod noget samtidig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 26/01-08 21:41 
Med den overflod af FPS'er på markedet ville det da være synd, men et action-adventure i førsteperson måtte de da gerne prøve kræfter med.
WehnerWehnerSkrevet 26/01-08 21:51, rettet 26/01-08 21:51 
Med fps mener jeg sådan set bare en stick til strafe og en til aim.

Jeg er ret sikker på, at der er ligeså mange spil på markedet, man ser i 3. person som man ser i 1.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 26/01-08 22:08 
Wehner>
Jeg er ret sikker på, at der er ligeså mange spil på markedet, man ser i 3. person som man ser i 1.

Ja bestemt, men nu sagde du jo specifikt FPS(hooter) :)

...beklager den flertydige brug af parentes ;)
BeanoBeanoSkrevet 26/01-08 22:11 
Wehner>
Jeg så gerne, at de lavede en fps...

Den slags må man ikke sige - ikke engang for sjovt ;)
jaesjaesSkrevet 26/01-08 22:17 
Lad os nu komme et skridt videre for en gangs skyld end til påstanden om, at de fleste på P:R hader FPS'er. Jeg gør i hvert fald ikke :)
EchoEchoSkrevet 27/01-08 19:09 
Sumez>
Jeg tvivler på at de ville lave en remake, det tror jeg simpelthen de er for originale og kreative til.

Det er hverken fordi jeg tror eller håber på, at de laver et remake. Det var mere bare for at pointere, hvor meget det ligner de tidligere spil :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 27/01-08 19:57 
jaes>
Lad os nu komme et skridt videre for en gangs skyld end til påstanden om, at de fleste på P:R hader FPS'er. Jeg gør i hvert fald ikke :)

Syntes jeg heller ikke men der er bare nok af dem og ville være synd hvis en udvikler med ry for originale og smalle spil hoppede på den vogn. Er godt klar over det heller ikke var hvad Wehner mente ;)
jaesjaesSkrevet 27/01-08 20:18 
Heh, jeg troede, at du mente det omvendt, at jeg bitchede over FPS'er :)

Men min pointe var, som det forhåbentlig var klart, mere eller mindre lig din. Nemlig at gode FPS'er behøver man ikke lede længe efter, mens det ikke ligefrem vrimler med gode action-adventures. Så det ville være synd, hvis serien konverterede til et FPS.

Men vi fandt jo så ud af, at Wehner udelukkende talte om styringen, og der er jeg som sagt enig i, at en styring i førsteperson kunne være interessant nok. Det bliver naturligvis en andet type ICO end hidtil, men det kunne sagtens være sjovt.

Måske lidt hen ad adventurespillet Penumbra (som også indeholder lidt action), hvor styringen er som i et FPS, men hvor gameplayet handler om puzzles i forskellige udgaver. Tilsat lidt mere action, og nogle andre settings, tror jeg det kunne være sjovt.

Film fra Penumbra: Overture:
http://www.gametrailers.com/game/3388.html

Film fra efterfølgeren, Penumbra: Black Plague:
http://www.gametrailers.com/game/5752.html
ChronoChronoSkrevet 27/01-08 22:14 
Jeg synes at særligt det første Metroid Prime viser at man godt kan have lavt tempo og stor stemning i første persons perspektiv. Men jeg vil nu ikke håbe at det er den vej ICO serien går. FPS-kontrol er for mig alt for ringe med to analog sticks, og PS3'en når nok ikke at få sin egen Wiimote inden da.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 27/01-08 22:16 
Chrono>
FPS-kontrol er for mig alt for ringe med to analog sticks

Eller omvendt :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 27/01-08 22:23 
@Chrono: Mener du at styringen i MP3 er dual stick styring overlegen?

Det syntes jeg ihvertfald ikke - MP3 var for mig en stor skuffelse på det punkt :!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-08 22:57, rettet 27/01-08 22:58 
Man skal godt nok være forblændet af Metroid serien for at synes kontrollen i Prime er god :O - Seriøst det er det første spil jeg tænker på når jeg tænker skod kontrol.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/01-08 23:13 
Et FPS bygget på Ico-konceptet vilde aldrig holde, netop pga. styringen. Det ville aldrig virke overbevisende på samme måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 27/01-08 23:54 
MP1 og MP2:
Jeg synes kontrollen fungerer godt på spillenes præmisser. Det er ikke et spil hvor det er nødvendigt at man kan flytte sigtekornet lynhurtigt og manuelt.

MP3:
Efter en kort indlæringsperiode synes jeg kontrollen var dual analog sticks langt overlegen. Det har så også gjort at spillets tempo er hævet lidt i forhold til MP1 og MP2, og det synes jeg måske knapt så godt om.

Ham der stod for kamera og kontrol i Metroid Prime 3 (Mark Haigh-Hutchinson) er i øvrigt lige død :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
EchoEchoSkrevet 28/01-08 16:05 
Jeg er fuldstændig enig i det Chrono skriver; når man først har lært kontrollen med Wiimote og nunchuk at kende, så overgår den alt, jeg tidligere har prøvet. Det er virkelig en leg at blæse rundt og meje fjender ned i MP3. At spillet som helhed ikke rigtig levede op til mine forventninger er en helt anden historie. (Ærgeligt!).
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 10/02-08 17:25 
ICO 3 info snart?

"The Giants are coming"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig