X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GoldenEye til XBLA - Petition


Svar Sortering
PlaykidPlaykidSkrevet 20/01-08 13:00 
Jeg blev opmærksom på der var startet en underskriftsindsamling, for at medvirke til at få løst problemerne mellem Nintendo og MS.

Der er mange der godt kunne tænke sig at se GoldenEye på Xbox live arcade, incl. mig selv.

Selve indsamlingen er nået op på 18471 nu, selv nogle af folkene fra Rare har været overrasket over den store støtte, men George K fra Rare advarede sa... Se hele indlægget


Goldeneye 007 for Xbox 360
Spiller nu: Halo 3
63 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-22 12:22 
Jo, det er ikke rigtig spilbart på original hardware længere.

Utroligt hvad man tog til takke med dengang. Der var så heller ikke rigtig noget andet FPS der fungerede lige så godt i splitscreen multiplayer på tidspunktet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/01-23 19:33, rettet 25/01-23 21:41 
GoldenEye lander på Gamepass på fredag.

https://www.youtube.com/watch?v=49nmTSeARIs

Der er også en ny trailer til Switch versionen, som lander samme dag:

https://www.youtube.com/watch?v=iwoE9sXGd_U

Nintendo's udgave er baseret på det originale spil, og Microsofts' ditto, er en "faithful recreation" til Xbox.

Switch versionen vil også være at finde under Nintendo Switch Online + Expansion Pack servicen, så hvis man har den, er spillet gratis der.

https://www.theverge.com/2023/1/25/23570607/goldeneye-007-xbox-release-remaster-nintendo-switch
DunwichDunwichSkrevet 27/01-23 10:13, rettet 27/01-23 10:21 
Spiller som en drøm på Xbox, men er nærmest uspilbart på Switch, med mindre man tweaker kontrollen:

https://www.youtube.com/watch?v=EMrbREfWnGQ

Switch versionen insisterer på, at din Pro Controller er en N64 Controller, og man kan ikke bare vælge at spille med en Pro Controller i spillet, så der skal laves om på nogle ting. Videoen oven over, forklarer dette.

Men igen - Xbox versionen spiller simpelthen som en drøm, heldigvis.

https://www.youtube.com/watch?v=KTsopDvy6G8
KamekKamekSkrevet 27/01-23 12:55 
Skal prøves her i weekenden :-) Bare ærgerligt, at MS ikke kunne få lavet en aftale om det XBLA-remake, de måtte droppe for nogle år siden.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HankyHankySkrevet 27/01-23 14:51 
Og den version “nøjes” jeg i stedet med på min moddede 360 ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Bede-xBede-xSkrevet 27/01-23 17:17, rettet 27/01-23 18:05 
Ja, det er ærgeligt, at Rares remake nok aldrig får officiel udgivelse, men et mindre mirakel, at de har fået noget som helst ud overhovedet. De har ramt styringen, så godt som man kunne håbe på i Xbox udgaven, med tanke på at det er et spil, der skalerer autoaim med sværhedsgraden, så det er ikke meningen, at det skal være nemt at sigte, når sværhedsgraden stiger. Det virker dog til, at sidestepping er helt væk og jeg kan heller ikke rigtigt få Bond til at løbe, når man bevæger sig diagonalt i hvert fald ved default setup, hvilket vil gøre speedruns ualmindeligt svære. Det er en meget stor mangel, hvis man ikke kan stille på noget og få det til at fungere, men har ikke eksperimenteret med det endnu.

Porten eller afviklingen (kører vist gennem Rare Replays N64 emulator med nogle in-game justeringer), kører 30fps med masser af problemer og også perioder med træls stutter, men holder ellers rigtigt godt op (minus styringsmanglerne ovenover). “Tågen” fra N64 udgaven er skubbet meget længere ud i distancen og det giver det et lidt andet look end originalen, men ikke noget der generer. Ved så ikke om det kan resultere i problemer med fjendespawns a la Turok remasterne, hvor man kunne se fjenderne, før det var meningen, hvor de stod fuldstændigt uden at agere og ikke responsive. Tror det dog ikke..

Det er stadig et fremragende og veldesignet spil. Alene den lyd og det “impact” man føler ved at skyde fjenderne, er skræmmende at det kan føles så tilfredsstillende i så tidligt et FPS, når man stadig møder mange moderne spil i genren, der har svært ved det.

En af de største forhindringer for nye spillere, er nok hvor kryptiske objectives er på højere sværhedsgrader, hvor man kun får en lille smule hjælp i missions beskrivelserne og ellers selv skal finde frem til, hvad der skal til, for at undgå mission failure. Der ville et moderne spil servere megen mere hjælp.

Er super glad for at de har fået den her udgave ud på moderne systemer, men frustrerende at man ikke kan købe det på Switch. Ville godt have haft det begge steder. På Xbox er eneste mulighed for køb den digitale udgave af Rare Replay. Rare skrev at de måtte ikke distribuere det til ejere af den fysiske udgave, grundet forskelle i den fysiske og digitale licens :(

Håber at der er en måde til at få Bond til at løbe, som jeg overser, for det er næsten essentielt med diagonaltløb for at spillet fungerer rigtigt. Sidestepping er lettere at leve uden, selv om der er masser af måder de kunne have mapped det på. Men det her er hurtige strøtanker og har slet ikke dykket ordentlig ned i det endnu, så kan være begge ting er inkluderet et eller andet sted..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 27/01-23 18:25 
Det lyder godt! Det er dog tåbeligt, at man ikke kan tilgå spillet via den fysiske udgave af Rare Replay. Fatter ikke, hvorfor der er forskel på fysisk og digital licens i dette tilfælde. Jeg tegner altså ikke et ultimate-abonnement blot for at få adgang til et spil, som jeg i forvejen *burde* have adgang til, når jeg har Replay-discen liggende. Hmpf!
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 27/01-23 20:14, rettet 27/01-23 20:15 
Ja, det er skide irriterende, at det ikke også følger med den fysiske. Der er åbenbart så meget bøvl med licensen, at jeg tror man skal være glad for, at de overhovedet har kunnet udsende noget:

GoldenEye til XBLA - Petition

Man kan også godt mærke på et af de nyere tweets fra Phil Spencer, som tidligere flere gange har snakket om, hvor vanskelig Goldeneye licensen er, at det ikke har været let at løse:

GoldenEye til XBLA - Petition

Men træls er det.

Håber de patcher det med, at man ikke kan diagonal løbe i Xbox udgaven på analog sticket. Det virker med D-paddet, hvis man går ind og konfigurerer det til move and strafe, men af eller anden årsag ikke med analog sticket. Det er en kæmpe ulempe i den udgave, med mindre man kan klare at spille med D-pad, hvilket aldrig har virket godt for mig i kombination med det højre analog stick.

Der er andre ting, som også godt kunne patches, men løbehastigheden ville være et godt sted at starte!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-23 20:26, rettet 27/01-23 20:26 
Lyder som en underlig omgang rod. Træls med kontrolproblemer og at frameraten ikke engang når stabile 30fps, men det er vel en feature i originalens ånd? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 28/01-23 14:52, rettet 28/01-23 14:53 
Bede-x>
Det er stadig et fremragende og veldesignet spil. Alene den lyd og det “impact” man føler ved at skyde fjenderne, er skræmmende at det kan føles så tilfredsstillende i så tidligt et FPS, når man stadig møder mange moderne spil i genren, der har svært ved det.

Enig. Våben og våbens effekter - om man skyder fjender eller rammer vægge, murværk, gulvet, i GoldenEye er stadig ikke overgået (jeg holder det op i mod Halo, som jeg har det på samme måde med, så de to spil må bare dele førstepladsen omkring dette punkt). Designeren Adrian Smith hos Rare, baserede våben effekter og muzzle flashes på filmen Heat, så jeg kan sagtens forstå, hvis det er derfor KF7'eren i GoldenEye, er så skræmmende et våben at bruge, og se effekterne på den skade, geværet forvolder, i spillets miljøer.
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-23 10:22 
Dunvich: Kan du huske, hvor du har set det med at våbeneffekterne er inspireret af Heat?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 28/04-23 11:16, rettet 28/04-23 11:19 
Jeg læste en længere artikel om det, på daværende tidspunkt, og tror det var denne:

https://goldeneyedossier.wixsite.com/bond/the-original

GoldenEye's wiki side har også en masse information, som linker videre til spændende artikler; Der fandt jeg også nogle.

https://en.wikipedia.org/wiki/GoldenEye_007_(1997_video_game)

Men jeg læste også et interview med Adrian Smith, hvor han selv kom ind på inspirationen fra Heat, men det kan jeg desværre ikke finde igen, og gemte ikke linket dengang.
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-23 12:06 
Fedt. Havde en længere diskussion om Goldeneye og Deathloop forleden, hvor jeg og en kammerat kom til at diskutere våbene og impact følelser i de to spil, samt generelt i FPS genren og kunne ikke lade være med at nævne, at jeg havde ladet mig fortælle, at våbeneffekterne i Goldeneye var inspireret af Heat, uden at vide hvad original kilden var. Og så blev jeg jo nysgerrig :)

Det er altid sjovt at lære nye detaljer, om spil man holder af, så mange tak for forklaringen og link. Det vil jeg læse i weekenden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig