X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS1 spil på psp


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 08/01-08 16:23, rettet 08/01-08 16:23 
Ja læste jo man kan downloade ps1 spil og spille dem på psp, men hvordan fungere det?

Downloader jeg til pc og derefter ligger dem på memory kortet til pspen eller hvordan?

Se spillene her
ChronoChronoSkrevet 08/01-08 17:00 
Men skal bruge deres program til at åbne den fil man henter. Programmet kan så overføre til PSP via USB.

Tror jeg nok. Jeg har ikke prøvet - henter selv bare spillene fra PS3.

Network Downloader
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SyrefoxSyrefoxSkrevet 08/01-08 20:15 
Linket virker ikke. Har også PS3, hvordan gør man det over den? Gerne step by step hvis du gider, er mega dårlig til ps3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-08 20:19, rettet 08/01-08 20:23 
* Køb PS1 spil over PlayStation Store (på PS3)
* Sæt PSP til PS3 (husk at vælge USB mode)
* Tryk trekant på PS1 spillet på din PS3. Her burde du kunne vælge noget i stil med "transfer to PSP".

Husk at du skal have plads nok på PSPens memo stick inden du forsøger :) Der er også noget med at du kan overføre savefilen frem og tilbage. Men det har jeg ikke prøvet.

EDIT: Hvis du vil spille de PS1 spil du ejer på PSPen uden at skulle købe dem igen, skal du ha fat i en custom firmware til din PSP.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 08/01-08 20:42 
I punkt 3 er det "copy" man skal vælge.

Der er også noget med at PSP'en skal registreres med samme account som PS3'en. Kan ikke huske hvordan, men det var hurtigt klaret.

Angående den der custom firmware, er der så ikke en anden måde at gøre det på? Jeg mener, når man kan køre firmware filen må man da også kunne køre andre programmer? F.eks. en PS1-loader eller noget. Vil helst beholde min officielle firmware. Er der ikke noget som har rodet en masse med den slags?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SyrefoxSyrefoxSkrevet 08/01-08 20:42 
Takker mange gange
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-08 20:45 
Tror ikke der er nogen anden løsning end custom firmware hvis du vil spille dine egne PS1 spil. Jeg kan dog godt forstå at du ikke er tryk ved at skulle af med den originale firmware.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SyrefoxSyrefoxSkrevet 09/01-08 07:48 
Har ikke selv nogle PS1 spil, så ville udelukkende købe i playstation store. Men det kræver lige vi får købt det memorykort først.

Hvor er de billige henne? Vil have et originalt sony.

Hvor stort bør man købe når man også gerne vil smide et par spil på kortet?
ChronoChronoSkrevet 09/01-08 09:08 
Så vidt jeg kunne læse mig til, så bør du købe Sandisk i stedet. De er både hurtigere og billigere. På 2GB kan du godt have en tre-fire PS1-spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SyrefoxSyrefoxSkrevet 09/01-08 09:51, rettet 09/01-08 09:55 
Passer de kort som jeg linker til i en PSP?

Sandisk kort
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-08 10:27 
Så længe de hedder Pro Duo så virker de. I øvrigt er det også SanDisk der laver Sonys kort så kvaliteten skulle være den samme, men SanDisk skulle være hurtigere.

Jeg har selv sådan et:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/01-08 22:40 
Jeg har selv lige købt et originalt Sony 4 GB Memory Stick PRO Duo. Det kostede kun 356 + Porto...

Er det ikke bare fantastisk at hukommelseskort er blevet så billige? Det er ikke mange år siden, at 1 GB kostede over 1000 kroner.

Proshop - Sony 4 GB Memory Stick PRO Duo
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-08 23:13 
Det syge er at Pro Duo er nede i samme pris niveau som SD kort der er langt dårligere.

Men det er en rigtig rar udvikling :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/01-08 23:15, rettet 09/01-08 23:20 
Kort hastigheder ifølge producenterne selv:

SanDisk Extreme® III Memory Stick PRO Duo™
- Read/Write speeds ... minimum 18MB per second**

SanDisk Ultra® II Memory Stick PRO Duo™
- Write/Read performance: 9MB/sec, 10MB/sec

Sony Memory Stick PRO Duo - MSXM4GSX
- Transfer speed with parallel transfer 160.0 (Mbps)
- Minimum write speed ... 15.0 Mbps

- - -

4GB SanDisk Extreme III koster fra 620,- på edbpriser.dk
4GB Sony MS PRO Duo koster fra 340,- på edbpriser.dk

- - -

Det ser ud til, at der er en rimelig sammenhæng mellem pris og performance (hvis hastighederne holder er Sony MSPD dog et klart "best buy", imho). Men gad vide hvad "Transfer speed with parallel transfer" (Sony PS3 announcement style!) dækker over - then again, who cares :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig