X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg føler mig røvrendt!


Svar
NaidNaidSkrevet 01/01-08 21:42 
Jeg var lige en tur i Merlin her i sidste uge, i håb om at kunne opdrive Super Mario Galaxy til Wii. I deres "beskedne" Wii afdeling falder jeg så heldigvis over spillet. Jeg starter som det første med at tjekke omslaget, og konstaterer at teksterne er på engelsk - Så det er jo helt som det skal være. Jeg går op til disken for at betale. Mens ekspedienten roder rundt nede under disken, efter hvad jeg gik ud fra var en bærepose - Sker der følgende: Ekspedienten bytter det forsejlede spil jeg fandt, ud med en svensk udgave af spillet!.
Jeg går ud til bilen, men tjekker alligevel spillet inden jeg kører hjem...Svensk omslag€%!"&€"#€%!"?€%!"&/€#!!!. Jeg går tilbage til merlin og brokker mig. Ekspedienten undskylder sig med at det spil jeg havde fundet, blot var en udstillingsmodel. Det var rigtig nok det sidste der stod på hylden, men det var stadig i folie. Der var nok 5 eksemplarer af hvert af de andre Wii spil på samme hylde. Ekspedienten går heller ikke med at at bytte det svenske eksemplar for det engelske jeg oprindeligt havde fundet. Så jeg får mine penge tilbage, og forlader butikken et spil fattigere.

Er jeg ikke i min gode ret til at føle mig røvrendt?. Jeg vil ikke spises af med et svensk spil. Ikke at det går ud over spiloplevelsen, men det er simpelthen en principsag!

Fænomen med de Tyske/Svenske spil der bliver importeret når butikkerne mangler spil, er jo ikke nyt. Det har jo faktisk altid eksisterer. I de senere år syntes jeg bare at det er taget til i en sådan grad, at man som forbruger oplever en lavere salgskvalitet.
PapandPapandSkrevet 01/01-08 22:35 
Køb dit spil et andet sted?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/01-08 00:03 
Røvrendt smørtamt!

Det er ikke særlig god kotume, og sælgeren burde nok have spurgt dig ad inden byttet "under desken" skete, men værre er det heller ikke. Det bedste er at undgå al handel med Merlin i fremtiden. Istedet burde du måske handle på internettet hos engelske webshops - der ved du hvad du får, og du spare endda som regel penge i forhold til de danske fysiske butikker ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-08 00:06, rettet 02/01-08 00:07 
Sælger var sikkert ikke klar over at der var forskel. Kassetten er vel den samme bare med svensk skrift?

Jeg kunne sagtens ha' lavet den fejl. Men ville dog ha' ombyttet hvis du bad om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 02/01-08 00:55, rettet 02/01-08 00:58 
Merlin har været den eneste fysiske butik hvor jeg har kunne opdrive et "rigtig" eksemplar. Jeg har kunne købe spillet andre steder, såfremt at jeg ville spises af med et svensk eksemplar. Det er ikke kun Merlin der sælger disse. Jeg betaler fuld pris for et spil, og så forlanger jeg et dansk/engelsk eksemplar.
Jeg vil gerne støtte de danske forhandlere, så jeg handler som regel altid herhjemme - Men hvis det er sådan her det skal foregå, så er det vist også lige meget.

Konsolkongen: Mange svenske spil bliver leveret med svensk only manual, og det er en af grundene til at jeg er så skeptisk.
JAAJAASkrevet 02/01-08 03:23, rettet 02/01-08 03:24 
Der gaar vel ogsaa noget vaerdi tabt i forhold til et eventuelt senere videresalg.
NaidNaidSkrevet 02/01-08 04:45 
Helt sikkert. Det er også en af de ting der gør at jeg ikke vil godtage en svensk udgave til fuld pris.
Snakker vi fx om Platinum, classic, best of udgivelser m.v. så er det præcis samme mønster der viser sig. Underholdningsværdien er den samme som originaludgivelserne, men værdien af spillet falder markant!. Enkelte webbutikker skelner sågar ikke mellem originaludgivelser og genudgivelser, og fastsætter værdien som den samme! :/
TLTLSkrevet 02/01-08 05:24, rettet 02/01-08 05:24 
Vil også lige tilslutte mig kommentaren om Merlin. Det er nok den butik du får mindst for pengene i, med mindre der er udsalg, eller tilbud på den vare du køber. Gå hellere i Stereo Studio eller på nettet. Der er mange danske butikker også på nettet, som er billigere end de fysiske.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaidNaidSkrevet 02/01-08 07:52 
Merlin var skam ikke det første og eneste sted jeg besøgte. Jeg var rundt i seks butikker der forhandlede Wii. De tre af butikkerne havde ikke spillet på lager. De andre to havde de ulækre svenske udgaver. Merlin viste sig så at have et engelsk eksemplar, som de så alligevel ikke ville af med.
Uden at jeg vil påstå at jeg har haft undersøgt samtlige danske netbutikker, så var der udsolgt over hele linien, eller også var det svenske udgaver. Jeg betaler desuden gerne ekstra for kvalitet.
happyEDhappyEDSkrevet 02/01-08 11:25 
Jeg må godt nok lige sige jeg ikke rigtig kan se hvor du er blevet røvrendt. Selvfølgelig hvis man har forventninger til en ting og får en anden, så bliver man skuffet, men Spillet er det samme om det er svensk eller engelske cover.
På en eller anden måde er svensk vel tættere på dansk end engelsk er. Og du fik jo dine pengen tilbage, så jeg må sige jeg slet ikke kan se hvor det er at du er blevet røvrendt. Man vælger selv hvad man køber eller ikke køber.

Mig personlig har ikke købt et spil i en "almindelig" dansk butik i årvis.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ComradeComradeSkrevet 02/01-08 12:03 
Jeg synes som sådant det er i orden at butikkerne benytter sig af import spil når blot de bliver solgt til en billigere pris og der bliver skiltet tydeligt med dem. - Begge ting har jeg endnu ikke set i en fysisk butik.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CoreCoreSkrevet 02/01-08 12:05, rettet 02/01-08 12:10 
Jeg var fandme også blevet knotten.

Det er langt fra sikkert at man ville have opdaget det med det samme, og så skulle man evt. senere til at tage turen tilbage for at skabe sig.

Mindre skeptiske forbrugere spises på den måde af med et produkt af lavere kvalitet, end hvad de ellers ville kunne have fået for de samme penge.

Jeg vil til enhver tid hellere læse mig frem til noget på engelsk eller dansk fremfor svensk.

Mit eget SMG har Svensk/Dansk cover, så er du sikker på at du ikke har overset den danske tekst længere nede af coveret? De svenske afsnit står øverst, efterfulgt af de danske.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaidNaidSkrevet 02/01-08 16:53 
Jeg husker det som værende 100% svensk, desværre.

happyED: Merlin byttede min vare ud med en anden under disken. Retfærdiggøre det ikke at jeg føler mig røvrendt?. At du ikke støtter op omkring de danske forhandlere er jo så dit eget valg :).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/01-08 18:07 
Nu er det jo ret ofte sådan i de fysiske butikker, at den varer man tager med op til desken, er udstillingsmodellen, og at den derfor bliver byttet ud - det er ganske almindelig praksis. I dette tilfælde fik du udleveret en anden vare, hvilket selvfølgelig ikke er iorden, men jeg tør næsten love dig at det bytte der skete under desken, også ville være blevet udført selvom de to vare var ens.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/01-08 20:04 
Det der gør allermest ondt på mig er købet af et nyt fuldpris spil, bare for at komme hjem og opdage at skiven har gået på omgang! Jeg vil have min folie!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-08 20:09, rettet 02/01-08 20:09 
Hvordan opdager du det? Hvis der er ridser på skiven er det selvfølgelig noget svineri. Men der skal jo også være spil på hylderne, så kunderne kan se dem, og der skal skriverne tages ud for ikke at blive stjålet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 02/01-08 21:51 
Born2Play>
Det der gør allermest ondt på mig er købet af et nyt fuldpris spil, bare for at komme hjem og opdage at skiven har gået på omgang! Jeg vil have min folie!

Be om at få et eksemplar i folie. Tit og ofte vil vi som personale - som også selv har spil som lidenskab - hellere end gerne se jer forlade butikken tilfredse (tro det eller ej :-)).
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-08 21:58 
Det er også mange gange nemmere for personalet at give kunden et spil i folie. Så skal den åbne kassette bare tilbage på hylden. Altså ingen grund til at åbne et nyt til udstilling.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 03/01-08 07:44 
Echelon VI>
Nu er det jo ret ofte sådan i de fysiske butikker, at den varer man tager med op til desken, er udstillingsmodellen, og at den derfor bliver byttet ud - det er ganske almindelig praksis. I dette tilfælde fik du udleveret en anden vare, hvilket selvfølgelig ikke er iorden, men jeg tør næsten love dig at det bytte der skete under desken, også ville være blevet udført selvom de to vare var ens.

Jeg er udemærket klar over at mange butikker bruger udstillingsmodeller/dummies. Det har jeg også fuld forståelse for. Omtalte Merlin butik havde 5 forsejlede eksemplarer af hvert spil stående. Det er ret åbenlyst at det ikke var udstillingsmodeller. Det kan jeg forsvare via tidligere handler i selv samme butik. Havde der nu kun stået ét eksemplar af hvert spil på deres hylder, så ville jeg da give dig helt ret :).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-08 12:10 
Men det er jo ikke sikkert den givne ekspedient er klar over at lige netop de Wii-spil de har stående IKKE er dummies (erfaring viser at de har sjældent styr på særligt meget i Merlin). Det er ikke fordi jeg ikke synes at fejlen ligger hos Merlin, og at de burde have opført sig anderledes - jeg tror bare du skal passe på med at opfinde den store konspirationsteori. Som oftest vil butikker gerne have tilfredse kunder, det lykkes bare ikke altid lige godt for dem (i Merlin).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 03/01-08 17:11 
Jeg har aldrig oplevet problemer med Merlin, før nu.
ContainerContainerSkrevet 03/01-08 21:57 
Alle butikker der får deres spil fra Bergsala (nintendos importør i skandinavien) har Svensk/Danske omslag. Jeg har i malmö, hvor deres butikker har de samme omslag som i Danmark.

Jeg har 11 spil hvor 5 er fra England og derfor engelske. og 6 fra Danmark. Bergsala importere ikke for f.eks Ubisoft så derfor er mit Rayman RR ikke på Dansk/Svensk, men der er de sidste 5 spil som er Nintendospil.
Jeg kan ikke se hvorfor Bergsala skulle lave Svensk/Danske omslag til Danmark og lave eksklusivt Svenske omslag til Sverige. Jeg tror du skal gå ned i din merlin for at kigge igen og se om du ikke har set forkert. Tag evt et kamera med og tag et billede af omslaget, for at bevise over for os andre at dit indlæg ikke har været fuldstændig spil af tid.

Eller køb dit fra en Net-butik i England. Så spare du 100 kr og får et engelsk omslag...
NaidNaidSkrevet 04/01-08 08:01 
Jeg husker stadig spillet som værende 100% svensk, og ikke som det SWE/DK Twilight Princess jeg har liggende.
Denne tråd har bestemt ikke været spild af tid, da Merlin rent faktisk byttede min vare ud med en anden. Du går jo heller ikke ud og køber en rød Ferrari, og så godtager en blå ved leveringen?.
Som nævnt tidligere i tråden, så vil jeg gerne støtte de danske forhandlere. Hvis alle købte deres spil uden for Danmark, så ville vi jo opleve et decideret branche crash herhjemme. Samtidig er det jo penge ud af landet, som i værste fald medfører inflation. Så de sølle 100kr er sku godt givet ud...
Hvis folk virkelig er så ligeglade med kvaliteten af en vare, som denne tråd antyder - Så er det nok heller ikke uden grund at der florerer så mange kopiprodukter rundt derude.
fumfumSkrevet 04/01-08 08:29 
Jeg er bestemt ikke ligeglad med kvaliteten.
Men hvorfor i al verden skulle jeg give 100 kroner mere for et spil.
Jeg kan jo risikere at komme ned i forretning ag se at de ikke har det spil jeg gerne vil have, at ham der står ved kassen er frygtelig, at der er møgbeskidt i forretning og alt muligt andet.
Så vil jeg hellere købe via nettet, det er billigere og mere behageligt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/01-08 09:41 
Det minder mig om nit eksemplar af Need for Speed: Porsche Unleashed, der KUN kunne koeres paa Svensk - selvom omlaget var engelsk! Der var jeg godt nok pissesur!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/01-08 09:58 
Det var så en fejl fra EA logistik og ikke fra forhandlerens side ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig