X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SingStar PS3


Svar
mikkelpmikkelpSkrevet 11/12-07 15:24 
Jeg har nu haft det i et par dage. Min generelle holdning er at det er bundsolidt skruet sammen. Menuerne er meget intuitive og onlinedelen virker virkeligt godt. Review ligger omkring 8-8,5 og de bærer præg af at det er en person som sidder alene og skal skrive et review og som skæver til at det også eksisterer på PS2... Jeg mener klart det bør højere op i skalaen, men dem om det. Man kan jo hel... Se hele indlægget
"Color, size or brand - Who cares?"
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
mikkelpmikkelpSkrevet 11/12-07 15:24 
Jeg har nu haft det i et par dage. Min generelle holdning er at det er bundsolidt skruet sammen. Menuerne er meget intuitive og onlinedelen virker virkeligt godt. Review ligger omkring 8-8,5 og de bærer præg af at det er en person som sidder alene og skal skrive et review og som skæver til at det også eksisterer på PS2... Jeg mener klart det bør højere op i skalaen, men dem om det. Man kan jo heller ikke gå rundt og hive Halo3 bedømmelsen ned på at Castle Wolfenstein var noget nær det samme...

Anyways, så er der lidt problemer og forbedringer som jeg lige ville nævne:
-Serveren er mere nede end oppe fortiden.
-Når man nu betaler for hvert enkelt nummer, hvorfor kan man ikke som en lille ekstra feature se videoen alene?
-Min remote virker ikke inde i spillet, har andre erfaringer med det?
-forsinkelse på lyd gennem HDMI/optisk forbindelse på op til 0,5sek. Ret så kritisk for et karaokespil der bedømmer dig på timming. Jeg har måske fundet en løsning, men skal først hjem og afprøve dette.
-Der er ingen statusskærm på downloads, kun en indikation på hvilket nummer i rækken den er igang med at downloade (feks. "3/5").
-MIN opfattelse var at hele PS2 kataloget ville være klar fra start... Det er det ikke. I det mindste så måske 150 numre, men der er "kun" 41. Skuffende for mig i hvertfald. Og det bliver ikke bedre af at personer bag SingStar taler om kun at tilføje ca. 15 numre per måned...

Hvad er jeres mening om spillet?
"Color, size or brand - Who cares?"
BatemanBatemanSkrevet 12/12-07 09:31 
Købte det i fredags og glæder mig til at give den fuld skrue på lørdag sammen med gutterne. Men indtil videre synes jeg det virker rigtig fedt, især med online community der allerede er i fuld gang med tonsvis af videoer.

Håber dog at de får fixet de serverproblemer inden på lørdag.

(status på download kan du se!, baren nede i venstre hjørne bliver fyldt ud, i forhold til hvor mange procent du har hentet.)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/12-07 09:41 
Ang. de videoer... Jeg synes at have hørt, at man kun kan optage de første 30 sekunder af ens sang/video - er det korrekt!??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BatemanBatemanSkrevet 12/12-07 10:08, rettet 12/12-07 10:09 
Jeg tror tiden varierer lidt i forhold til hvilken sang det er. Men det er ikke starten den optager, det er inde midt i sangen på et predefineret tidspunkt.

Synes at de 30 - 45 sekunder er helt fine, det er sgu god griner :)

+ den tager snapshots, golden moments og lydafspilning.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
ckruseckruseSkrevet 13/12-07 19:39 
Jeg må sige, at jeg er skuffet. Eller også har jeg købt det 3-4 måneder for tidligt.

Udvalget af sange fra the get-go er ikke specielt vildt, og der er et stykke vej fra de 41 sange i SingStore til de lovede 150. Der var endda snak om at låse op for PS2-kataloget hvis man havde de gamle spil -- i stedet kan man "Købe sine gamle favoritter!". Ih, mange tak for tilbuddet, der i øvrigt kun gælder Pet Shop Boys.

Men true, menusystemet er ret lækkert og efter et par patches og en massiv udvidelse af sangbiblioteket skal der nok komme gang i spillet. Lige nu er det dog temmelig begrænset IMO.
BatemanBatemanSkrevet 14/12-07 09:27 
Mest nederen er sgu alle de serverproblemer. Jeg er så træt af det.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
KalicolaKalicolaSkrevet 06/02-08 08:49 
Jeg vil gerne købe singstar til ps3. Men jeg syntes ikke at udvalget af sange på disken er særligt fedt. Så hvor ser jeg hvilke sange jeg kan downloade? Og hvad koster en sang?
For The Love Of The Game
BatemanBatemanSkrevet 06/02-08 10:31 
Alison Moyet: All Cried Out [SD] 99p
Augie March: One Crowded Hour [SD] 99p
Bloc Party: Banquet [SD] 99p
Blur: Parklife [SD] 99p
Bonnie Tyler: Total Eclipse of the Heart [SD] 99p
Cartel: Honestly [SD] 99p
Culture Club: Do You Really Want to Hurt Me? [SD] 99p
Cyndi Lauper: Girls Just Wanna Have Fun [SD] 99p
Dandy Warhols: Bohemian Like you [SD] 99p
Delta Goodrum: Born to Try [SD] 99p
Depeche Mode: Enjoy the Silence [SD] 99p
Depeche Mode: Shake the Disease [SD] 99p
Duran Duran: Rio [SD] 99p
Duran Duran: Hungry Like the Wolf [SD] 99p
Erasure: A Little Respect [SD] 99p
Europe: The Final Countdown [SD] 99p
The Fray: Over My Head [SD] 99p
James Dean Bradfield: That's No Way to Tell a Lie [SD] 99p
Jamiroquai: Deeper Underground [SD] 99p
Jamiroquai: Cosmic Girl [SD] 99p
Kasabian: Club Foot [SD] 99p
KT Tunstall: Black Horse And The Cherry Tree [SD] 99p
Len: Steal My Sunshine [SD] 99p
Lightning Seeds: Three Lions [SD] 99p
Manic Street Preachers: Design for Life [SD] 99p
Manic Street Preachers: Everything Must Go [SD] 99p
Maria Mena: You're the Only One [SD] 99p
Marillion: Kayleigh [SD] 99p
Men at Work: Down Under [SD] 99p
Mercury Rev: Goddess on a Highway [SD] 99p
Nena: 99 Red Balloons [SD] 99p
Pet Shop Boys: Always on my Mind [SD] 99p
Pink: Just like a Pill [SD] 99p
Sade: Smooth Operator [SD] 99p
Spin Doctors: Two Princes [SD] 99p
Silverchair: Tomorrow [SD] 99p
Travis: Sing [SD] 99p
Weather Girls: It's Raining Men [SD] 99p
Wizzard: I Wish It Could be Christmas Everyday [SD] 99p
Zutons: Oh Stacey [SD] 99p
Zutons: Why Don't You Give Me Your Love [SD] 99p

Then yesterday another 20 were added:

Belinda Carlisle - Heaven is a place on earth
Blondie - Heart of glass
Blondie - Atomic
Blondie - Hanging on the telephone
Blur - Song 2
The Coral - Dreaming of you
The Coral - Pass it on
David Bowie - Let's Dance
Elvis - Suspiciouse minds
Graham Coxon - Standing on my own again
Graham Coxon - You and I
Hawkwing- Silver machine
Idlewild - you held the world in your arms
Idlewild - Love steals us from loneliness
Kasabian - L.S.F.
Katrina and the Waves - Walking on sunshine
Manic street preachers - la tristesse durera
Meredith Brooks- Bitch
Paula Abdul - oposites attract
The Zutons - You will you won't

De koster kr. 10,- stykket.

Der skulle snart komme endnu en update, men har ikke været derinde i 3 uger.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
SumezSumezSkrevet 06/02-08 10:37 
Meget fikst. Man kunne evt. tjene pengene ind ved at holde nogle singstar-aftener hvor folk lægger en tier hver gang de vil prøve en ny sang. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-08 12:38 
Jeg kan ikke forstå hvordan det kan berettiges at musik til Singstar skal være dyrere end at købe et album eller opsamlings CD :S Det er hvertfald det der afholder mig fra at købe PS3-versionen. På den anden side er det, det samme med PS2-versionen, men her er der trodsalt tale om et fysisk produkt. At overtrumfe prisen på itunes, som i forvejen er for dyrt IMO, er det rene vanvid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/02-08 12:53, rettet 06/02-08 13:01 
Hvad koster sange til Rock Band og Guitar Hero som DLC ?

SingStar sange indeholder trods alt også musik videoer hvilket måske forklarer den lidt højere pris sammenlignet med iTunes' priser.

EDIT: Så vidt jeg kan se koster GH3 sange £1.50 pr. sang så SingStar priserne på £0.99 for sang og video virker ikke voldsomt sammenlignet med.

Link
CoreCoreSkrevet 06/02-08 15:12 
En forskel er så, at de sange der udgives til GH3, ikke bare er gentagelser af forgængernes indhold. Derudover dukker der også et par gratis numre op en gang imellem.

Hvorfor skulle man købe sangene for ca. 10 kr. stykket, når de funktionelle PS2-versioner af de gamle Singstar-spil, indeholder ca. 30 sange (Med undtagelse af Anthems) og koster 200-280 kr.?

Jeg syntes det er noget fis.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 06/02-08 15:40 
Core>
Hvorfor skulle man købe sangene for ca. 10 kr. stykket, når de funktionelle PS2-versioner af de gamle Singstar-spil, indeholder ca. 30 sange (Med undtagelse af Anthems) og koster 200-280 kr.?

Fordi der ikke er nogen der køber en masse sange, de ikke gider have.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 06/02-08 16:22, rettet 06/02-08 16:23 
De 10 af dem ville i så fald være gratis (Endnu flere hvis man springer efter pre-owned versioner eller tilbud), og alle 30 ville ikke optage plads på harddisken ;)

...og det kan jo være at gæsterne til din Singstar-aften netop gerne vil synge dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 06/02-08 17:27, rettet 06/02-08 17:30 
Core>
En forskel er så, at de sange der udgives til GH3, ikke bare er gentagelser af forgængernes indhold.

Helt enig her. Spiller ikke SingStar (noget med jeg SLET ikke kan synge) så ved ikke hvad der er nyt og gammelt på den front :)

Men priserne er trods alt 33% under Guitar Hero og Rock Band sangene og inkluderer videoer.
SumezSumezSkrevet 06/02-08 17:50 
En smartere løsning ville være at man f.eks. betalte 100-150kr for 30 sange og så måtte vælge frit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/02-08 18:05 
Ja, en lign. prismodel ville også være nice i Guitar Hero og Rock Band. Tror desværre det er for optimistisk :!
KalicolaKalicolaSkrevet 07/02-08 08:10 
Singstar er totalt grineren til fester. Jeg er typen som er holdt op med at bitche over priser på alt muligt. Jeg har bare accepteret at det koster det som det koster, færdig slut. Move it or lose it. Det er da bare totalt fedt at man helt selv kan vælge sin sang samling og ikke skal bladre igennem 30 ligegyldige sange, eller skifte cd hele tiden fordi der er en million singstar spil. Og 250kr for spillet til at starte med at sgu ikke noget at klage over.

Tak for listen af sange, godt arbejde. Der er da en del numre på som nok skal være grineren til fester :)
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/02-08 10:56 
Bare fordi man har økonomien til det, er der jo ingen grund til at være hverken lalleglad eller hovedløs :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 07/02-08 11:19 
hehe.. Hvis jeg skulle bitche over alle de ting jeg var utilfreds med, med hensyn til hvad ting koster og hvad man skal betale for som burde være gratis osv osv. Så ville jeg sgu få hovedpine, og det vil jeg ikke. Så derfor adapter jeg bare :)
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/02-08 13:31 
Efter at have skimtet tråden igennem kunne jeg ikke finde svar på, om man kan bruge sine mikrofoner fra PS2-versionen sammen med PS3-versionen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 27/02-08 13:36 
Sagtens - det har jeg gjort.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/02-08 13:42 
Perfekt, så kan jeg bestille fra CDWOW - 156,- er altså billigt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 27/02-08 15:15 
Er der et sted, hvor man kan få et sæt med mikrofoner billigt? Ligegyldigt hvilken version.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 27/02-08 19:49 
Wehner>
Er der et sted, hvor man kan få et sæt med mikrofoner billigt? Ligegyldigt hvilken version.

Tror vist nok, at Game får produceret Singstar mikrofoner som tredjepart, men har ikke en bekræftelse eller pris (da de er fjenden:O))
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 27/02-08 21:29 
De skal være originale og billige :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-08 11:40 
Så kom mit eksemplar af Singstar til PS3, og jeg vil da lige ryste et par af mine umiddelbare indtryk af mig: Interfacet er blevet enormt lækkert, og er nemt at overskue - stor ros! Kompotten af sangene er denne gang af bedre kvalitet - umiddelbart et niveau over de seneste par udgivelser.

Funktionalitet synes jeg dog, der mangler noget af. Hvorfor kan man ikke få lov til at se musikvideoerne, uden nogen som helst form for HUD? Dette kunne være rart når nu man betaler for sangene i dyre domme i Singstore? - som jeg i øvrigt synes er under al kritik. Der er lige under hundrede sange tilgængelig, hvoraf ca. halvdelen er sangene fra TIDLIGERE UDGIVELSER PÅ PLAYSTATION 2. Snyd og bedrag siger jeg! Hvorfor kan man ikke eksportere sangene fra de tidligere udgaver selv? Do the right thing Sony!

Ellers håber jeg på at de kommende sangpakker vil give mere indhold for pengene, for som det ser ud nu, ligger jeg ikke en flad femmer i den butik - det skulle da lige være for Alice Coopers "Poisen" :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/03-08 12:11 
Der skulle vist komme en masse nye sange i SingStore i denne uge.

"SingStar SingStore gets 67 songs with March 7 update"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-08 13:05 
Der ser ud til at være relativt få genudgivelser imellem :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 04/03-08 16:41 
Echelon VI>
ca. halvdelen er sangene fra TIDLIGERE UDGIVELSER PÅ PLAYSTATION 2.

Hvad mener du med ca. halvdelen, det er da stort set alle sammen, inklusiv Alice Coopers Poison.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-08 17:29 
Jeg har ikke alle udgivelserne - men så meget desto værre ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 04/03-08 19:13 
Aha! Vi har lige luret Sonys mersalgs-strategi. Bagudkompatibiliteten er fjernet fra 40 Gb-modellen, udelukkende for Singstores mersalgs skyld.

:p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-08 20:11 
Maskinen kan jo sagtens læse diskene. Det burde vel være muligt at lave en anordning i det nye Singstar, der lod dig hente de sange der var på f.eks. Singstar Anthems, når du satte disken i, kvit og frit?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-08 10:31 
Hvor er mine sange?

Jeg købte singstar til ps3 for nogle uger siden. Testede lige singstore ved at købe 1 sang, som fint nok dukkede op i listen over sange man kan synge.

Nu skal jeg så holde en fest, og gik lidt amok og købte 40+ sange, og downloadede dem.

Men det er ikke til stede når jeg vælger at spille. Der er kun 36 sange plus den ene jeg hentede for nogle uger siden. De 40+ sange jeg hentede idag kan jeg ikke vælge. Og hvis jeg går ind under min købs-historie, så står de der allesammen med flueben på, og der står at de ligger på min harddisk. Men hvorfor kan jeg ikke spille dem?
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-08 11:01 
Fandt løsningen, men ved ikke om den er holdbar.

Jeg gik ind for at slette senge (altså den ene jeg havde), og pludselig begyndte den at opdatere sanglisten, og så kom mine sange.
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/06-08 13:18 
Hvor mange senge fik du så slettet? :D Og vil det måske hjælpe at slette andre møbler? :D
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-08 14:12 
ROFLMAO!!!
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-08 13:22 
Og så er opdateringen der lader dig udnytte dine PS2 sange, på Playstation 3 tilsyneladende tilgængelig!

Finally....
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-08 20:33, rettet 16/12-08 20:46 
Og det virker så stadig ikke! Flot Sony :/

Rettelse: Det VIRKER!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/12-08 20:51 
Virker det lige så godt som Home??? ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BonziniBonziniSkrevet 16/12-08 21:07 
Virker også perfekt her, med alle mine 5 ps2 singstar spil.
HeroldHeroldSkrevet 16/12-08 21:13 
Jeg er lidt ligeglad. Min PS3 er af den gamle skole, der kan spille de gamle udgaver :D

Men det er helt sikkert et godt tiltag!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 16/12-08 22:45 
Det samme her, men det ville være rigtig lækkert hvis de fik lavet en Rock Band-lignende export-funktion, så man kunne rippe dem ned på HD'en.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BonziniBonziniSkrevet 17/12-08 10:52 
Herold>
Jeg er lidt ligeglad. Min PS3 er af den gamle skole, der kan spille de gamle udgaver :D

Men det er helt sikkert et godt tiltag!

Men du kunne vel ikke diskswappe i ps3 singstar spillet? kun starte de gamle hver for sig. Desuden kan man bruge "alle" de nye funktioner fra ps3 versionen, optage osv.
BeanoBeanoSkrevet 17/12-08 12:47 
Core>
Det samme her, men det ville være rigtig lækkert hvis de fik lavet en Rock Band-lignende export-funktion, så man kunne rippe dem ned på HD'en.

Jeps, men der vil ligge kæmpe arbejde i det pga. licencering af sangene til at jeg tror det er realistisk (trods alt rigtigt mange SS udgivelser). Teknisk er det sikkert ret nemt at lave.
Disk swap virker som en fornuftig løsning som de fleste forbrugere vil være tilfredse med :)
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 20:13 
Nyt til SingStar folket... SingStar Viewer

"Sony reveals SingStar Viewer application for PS3"
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 13:16 
Min søster overvejer en PS3 til hendes unger i julegave og de har allerede en stak PS2 Singstar titler liggende - hvorden blev det lige mht. PS2 Singstar på PS3?

Kom det til at virke og skal man have PS3 spillet for at kunne afvikle dem?

Nogen ulemper som man ellers skal være opmærksom på?
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 13:41, rettet 23/11-10 13:43 
Eftersom de nye PS3 maskiner ikke er bagudkompatible er de (undskyld ordene) shit out of luck. Deres PS2 singstar samling kan ikke benyttes.

Mikrofoner kan dog godt benyttes via USB indgangen, selvom man også kan købe nogle ledningsfrie mics.

Og hvis hun køber et PS3 singstar spil kan de gå online til SingStar Store, hvor de kan købe sig fattige i selvvalgte musiknumre. Hun skal nok ikke give ungerne kreditkortet. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 13:48, rettet 23/11-10 13:50 
millennium>
Eftersom de nye PS3 maskiner ikke er bagudkompatible er de (undskyld ordene) shit out of luck. Deres PS2 singstar samling kan ikke benyttes.

Det ved jeg men der var nogen snak om at PS2 skiver skulle kunne bruges med PS3 udgaven af Singstar - dvs. man startede PS3 Singstar og swappede til PS2 skiven.

EDIT: Fandt dette link:
http://blog.us.playstation.com/2008/08/21/how-it-works-singstar-ps2-ps3-compatibility/

Men virker det ordenligt?


millennium>
Mikrofoner kan dog godt benyttes via USB indgangen, selvom man også kan købe nogle ledningsfrie mics.

Ok super :)
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 13:54 
Hm - jeg kan prøve det i aften. Anede ikke noget om muligheden.
The medium is the message.
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig