X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
DunwichDunwichSkrevet 15/07-16 00:29 
I har hørt / læst om det nye postforlig, ikke? Post Danmark kan tage sig rigtig god tid, med at bringe post ud, fra nu af. Og ja, jeg har læst at forliget først officielt træder i kraft fra næste år, men bare rolig - der er allerede taget forskud på glæderne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 10:16, rettet 15/07-16 11:36 
Pakken er som forventet heller ikke med omdelingen i dag. Hende jeg snakkede med hos post danmark for lidt siden, kunne heller ikke få fat i den lokale distribution i dag. Den lokale distribution har også skulle ringe eller skrive til mig siden i onsdags, men det har de aldrig gjort. Fedt at de har styr på det.

Jeg sagde at jeg ville være hjemme fra nu af og til 15 i dag, og at jeg forventer at der kommer en ud med den i det tidsrum. Hun svarede at hun nok skulle prøve at få det til at lykkedes, men det regner jeg ikke med sker :/

EDIT: Jeg forsøgte også at ringe ned til Føtex og fik fat i en der arbejdede i postbutikken. Hun var mega flink og ville give pakken med hvis der kom et postbud forbi, men det regnede hun nu ikke med skete. Hun ville også ringe og give besked hvis hun gjorde :)

Nu opdager jeg lige det vildeste. I den lukkede tankstation lige på den anden side af vejen er der pludselig blevet hængt post danmark-skilte op = postbutik på den anden side af vejen? Det håber jeg fandeme er tilfældet :O

Dumme Post Danmark...
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 15/07-16 11:39 
Konsolkongen>
Jeg forstår ikke dit svar. Hvor længe der går før jeg modtager pakken vedkommer ikke Videogame Plus i Canada? :)

PostDK skulle ringe eller skrive tilbage til mig i dag. Det gjorde de aldrig, så pakken er ret sikkert heller ikke med i morgen. Så jeg må tidligt op og ringe igen, igen... :(

Du skrev bare, at du ikke ville hente pakken.

Jeg har muligvis misforstået. Jeg forstår det som, at du vil lade pakken gå tilbage til afsender. Men du mener måske bare, at du vil være på tværs, så de skal komme ud med den.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 12:24, rettet 15/07-16 12:25 
Ja præcis. Jeg vil gerne have at de kommer ud med den, når jeg nu har betalt for det :)

Det her er første gang jeg har klaget over dem, men det er et problem der er sket alt for mange gange over det år jeg har boet her på adressen. At det så sker to dage i træk, har bare gjort mig endnu mere sur.
Jeg har i øvrigt ferie for tiden, så jeg er ret sikker på at jeg har været hjemme mens posten har været her :)

Men det ender sgu nok med at jeg må ned og hente den i næste uge. Nu har jeg i hvert fald brokket mig til alle dem jeg har kunne komme i kontakt med, så jeg håber det bliver bedre fremover.
Hvis der virkelig kommer postbutik lige over vejen, så vil det i hvert fald løse en stor del af problemerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/07-16 12:55 
Afsender skal betale et gebyr hvis pakken ryger retur til dem. Jeg havde en oplevelse med én fra Rusland for nyligt hvor Told og Moms ikke kunne få fat på mig da den var stilet til Pakkeboksen og det var meget besværligt og alt muligt.

Min Russiske eBay ven skulle betale gebyr og jeg tilbød at dække det for ham, men han var flink og betalte det selv.
OdinOdinSkrevet 15/07-16 13:18, rettet 15/07-16 13:18 
Konsolkongen>
Nu opdager jeg lige det vildeste. I den lukkede tankstation lige på den anden side af vejen er der pludselig blevet hængt post danmark-skilte op = postbutik på den anden side af vejen? Det håber jeg fandeme er tilfældet :O

O_O
Post Danmark-skilte? Nu hvor Post Danmarks brand ikke længere eksisterer, men er skiftet til PostNord?
Jeg lugter terrorcelle. Få fat i en dunk æter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 13:40 
Haha det er faktisk en super god pointe :D

Nu var jeg ellers lige så hyped :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/07-16 13:40, rettet 15/07-16 13:42 
PostNordmark er også blevet superglade for at lægge mine pakker i "posthuset", hvilket vil sige Føtex som befinder sig en omvej på knap en time fra hvor jeg bor.

Vi snakker altså om pakker der er blevet sendt til min Pakkeboks i den lokale Fakta. Den ene gang fik jeg en flink SMS om at der ikke var plads i pakkeboksen. Det er også fair nok, men
1. Blev pakkebokse ikke introduceret netop for at aflaste posthusene? Måske man skulle øge kapaciteten lidt, når nu de pludselig er en success
2. Kunne man i det mindste ikke give muligheden for at den så bliver lagt i pakkeboksen når der er plads, i stedet for at jeg skal vente flere dage på selv at få tid til at sætte tid af til at tage forbi Føtex?
- anden gang havnede min pakke bare i Føtex uden jeg fik nogen som helst information om det. Jeg fik heldigvis en e-mail dagen før om at den ville blive leveret den næste dag, pga. noget service med den forsendelsesform, men hvis jeg ikke havde været inde og tjekke trackingkoden selv, ville jeg aldrig have vist at den lå i Føtex. Man kan vel ikke forvente at folk selv slår den slags op?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 15:19 
Nu kom posten sgu med pakken :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 15/07-16 16:34 
Miraklernes tid er ikke forbi. Og der var ikke nogen, der havde violated den så du kan lære ikke at sætte dig op mod systemet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-16 00:12 
Nej alt er som det skal være :) Jeg fik også en stille og rolig snak med postbudet omkring problemerne. Ved dog ikke om det er hende der har gået ruten i denne uge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-16 12:45 
Sumez>
...men hvis jeg ikke havde været inde og tjekke trackingkoden selv, ville jeg aldrig have vist at den lå i Føtex. Man kan vel ikke forvente at folk selv slår den slags op?

Det har jeg også oplevet engang. Altså at der hverken blevet ringet på eller blev lagt en seddel i postkassen. Det var første gang jeg klagede over dem da jeg kom ned og hente pakken. Havde det ikke været fordi at afsender (en herindefra jeg havde købt spil fra) havde gemt T&T-nummeret, så var der ingen der havde vidst hvor pakken befandt sig og vi skulle ha' ventet 14 dage på at den automatisk ville gå retur til ham, hvorefter han ville kunne sende den igen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/07-16 14:57, rettet 16/07-16 17:16 
Mit blå eksemplar af Batmand v Supermand kom til landet i torsdags, og jeg modtog det IKKE i dag. For fanden i helvede. Jeg ved godt, at det er vand ved siden af hvad andre går igennem, men hold kæft hvor ser det sørgeligt ud for fremtiden for post her i landet, hvis det her skal være normen. Det er kun få måneder siden, at en pakke fra USA som kom til landet søndag aften, nærmest med garanti kom mandag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 16/07-16 15:12 
Det er allerede normen. Min sidste pakke fra USA, landede i Danmark om søndagen, og jeg fik den først om fredagen, ugen efter. Bare en lille måned forinden, så havde jeg pakkerne allersenest to dage efter de landede fra USA, og typisk allerede dagen efter.

Pakker fra det engelske Amazon - som Post DK jo osse varetager leveringen af - kommer stadig planmæssigt, hvilket vil sige indenfor to max tre dage. Men mon ikke de vil finde en mulighed, for at sætte lidt forsinkelse på dér også. Det kan de jo sagtens, jvf det nye postforlig.
OdinOdinSkrevet 16/07-16 15:58, rettet 16/10-16 10:36 
Pakker fra det engelske Amazon - som Post DK jo osse varetager leveringen af - kommer stadig planmæssigt, hvilket vil sige indenfor to max tre dage.

Qué? Jeg tror det mere end et halvt årti siden jeg har oplevet at få en pakke så hurtigt fra Amazon.co.uk. Normalt tager det en uge. Får du tingene sendt med express?

Jeg er for øvrigt stadig forbløffet over, at der i så enormt et land som USA findes et utal af retailere der kan garantere next day domestic delivery over hele landet (undtagen Alaska og Hawaii), mens vi i så lille en pispyt som Danmark ofte må vente 3 dage eller mere på A-post.
Jeg kommunikerer tit med sælgere i både Tyskland, UK, Frankrig og Holland, der simpelthen ikke kan forstå hvorfor vores postvæsen er så langsomt, når de samme varer sendt til andre europæiske lande tager halvt så lang tid og dag-til-dag levering indenfor deres hjemlands grænser i øvrigt er normen.

Nå. Ikke mere brok fra mig idag. Nu er det fucking weekend og jeg skal koble hjernen fra. ^_^
NaieraNaieraSkrevet 16/07-16 17:14, rettet 16/07-16 17:16 
Dunwich>
Det er allerede normen.

Ja, det var egentlig også det jeg mente. Det er ikke første gang det sker.

Som du også skrev, så går det sjovt nok stadig hurtigt med pakker fra Amazon i England. Jeg fik en film og et par tv-sæsoner i går, som stod til at ankomme på tirsdag :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 16/07-16 17:15, rettet 16/07-16 17:18 
Odin>
Qué? Jeg tror det mere end et halvt årti siden jeg har oplevet at få en pakke så hurtigt fra Amazon.co.uk. Normalt tager det en uge. Får du tingene sendt med express?

Jeg ved ikke hvad, men du må gøre noget galt. Bestiller du fra eksterne sælgere? De to omtalte forsendelser jeg modtog i går blev sendt afsted d. 12.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 16/07-16 17:33 
Enig. Varer købt direkte hos amazon selv modtager jeg typisk indenfor få dage. Eksterne UK-sælgere tager typisk længere tid - i visse tilfælde op til to uger. Tyske amazon-sælgere er dog ofte noget hurtigere. Jeg har har i al fald meget held for tiden med hurtig forsendelse af gammeldaws kassettebånd derfra.
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/09-16 16:23 
Jeg har hentet en andens post idag.

Fik en SMS om at der var en pakke til mig i pakkeboksen på Frederiksberg, hvilket var underligt da jeg normalt får dem sendt til Valby, men jeg kørte op for hente den og fandt ud af at det var til en helt anden person. Heldigvis var det også et tlf nr der startede med det samme som mit og derfor én der også arbejdede i samme firma som mig, men jeg håber ikke at post.dk giver MIN post væk til fremmede.
JmogJmogSkrevet 21/09-16 16:44 
Forleden modtog vi på arbejdet en pakke der var til en afdelingsleder i PET.

Han var en anelse rystet, da vi ringede til ham og fortalte ham det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/09-16 17:04 
Hver gang sådan noget sker, kan jeg ikke lade være med at tænke på at postdanmark sikkert også er ofre for nedskæringer af arbejdsstyrken og for mange mellemledere. Håber skuden vender med den trend en eller anden dag.
OdinOdinSkrevet 21/09-16 18:50, rettet 21/09-16 19:12 
De har været understaffed i snart ti år, så det tror jeg ikke du skal regne med. Som tidligere nævnt kender jeg kun til forholdene i sorteringen, men der er de (arbejdsforholdene, altså) ihvertfald elendige og der er høj udskiftning. I peak-perioder er det fortrinsvist vikarer der tager slæbet med meget lidt opsyn (hvilket også forklarer de store mængder svind de har døjet med i mange juleperioder).
Det forhindrer dog ikke PostNord i konstant at hæve priserne (490% på breve og 60% på pakker alene over de sidste fem år), og alligevel bryste sig af underskud hvert evig eneste år. Om jeg fatter hvad pokker der foregår i den biks.
WonderboyWonderboySkrevet 21/09-16 20:23, rettet 21/09-16 20:37 
Ro på i har måske aldrig kommet til at lave noget galt på arbejde eller der hjemme?, eller kørt eller gået over for rødt?, er i klar over hvor mange brev og pakker de håndtere om året, og de skal spare hele tiden og stadig lave mere og mere, siger bare lade være med at sparke på en som lægger ned og er såret, når i ikke kan gøre det bedre?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 21/09-16 20:29, rettet 21/09-16 20:38 
Men det er nok mere nærmer politikerne i skal have fingrene i?, da postdanmark er måske ikke et emne i en valgkamp?, hvilket parti støtter post danmark?.

LA: Træk støtten til Post Danmark
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 21/09-16 21:04 
"Nuke 'em from orbit. It's the only way to be sure."
WehnerWehnerSkrevet 07/10-16 01:31 
Artikel om pakkelevering og mangel på samme: http://www.dr.dk/nyheder/indland/kunder-venter-forgaeves-paa-pakker-fra-postnord
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/10-16 06:36 
Ro på?
Post danmark sover!
Lige fra at sende med tracking til gebyr på told.

De tuder i nyhederne over ingen sender breve mere. (Tror det er 2 uger siden)
Ja internettet og email er kommet.
Så kom i gang med at være
Gode til pakkepost, osse fra udlandet! (Gebyr)
Og vi snakke for 5+ år siden.
Nu er der komme 10 andre firma som gør det bedre!

Især efter post nord, er de blevet retards!
Mit blod koger, når der er intet told på en usa pakke.
Og jeg skal af med 190kr, da de har kigge i pakke, og givet pakke ret at der ikke skal told på. :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/10-16 07:57 
Wonderboy>
... siger bare lade være med at sparke på en som lægger ned og er såret, når i ikke kan gøre det bedre?.

Problemet er jo netop, at det sagtens kan gøres bedre, hvilket GLS, UPS og lignende firmaer efterhånden er et ret godt bevis på.
Men modsat et 100% privat firma, så sidder cheferne hos PostDanmark/PostNord jo stadig trygt og godt i stolene, og kan hive en fed løn hjem hver måned - nærmest uanset hvor dårligt firmaet kører.


Tror ikke der er nogen herinde der vil mene, at al ansvaret kan placeres hos det ene stakkels postbud der har lavet en fejl eller firs, pga. stress.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WikzoWikzoSkrevet 08/10-16 16:50 
Nogen som ved, om størrelsen (ikke vægten) på en pakke har indflydelse på sandsynligheden for, at den kommer forbi toldkontoret?

Købte for nyligt en lille bog fra Japan, som kostede 335 kr. Den ankom i en kæmpestor pakke (hvilket slet ikke var nødvendigt). Skulle af med 240 kr. i importopkrævning.

Havde jeg undgået dette, hvis pakken var fysisk mindre?
NaieraNaieraSkrevet 08/10-16 17:22 
Det kan muligvis have indflydelse på, om de får lyst til at tjekke en pakke. Det eneste der betyder noget for om du får en bøde eller ej er selvfølgelig prisen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 12/10-16 08:15 
Jeg opdagede tidligt i morges at der er kommet en ny spiller på markedet, DAO 365, som bl.a. Coolshop benytter sig af delvist.
Fik leveret et spil i postkassen kl. 4:30 som blev afsendt fra Coolshop i går. Ironisk venter jeg stadig på et andet spil (også fra Coolshop) sendt dagen før med PostNord.
slk486slk486Skrevet 12/10-16 08:57 
Gucca har også brugt dem længe. Man kan selv sende via Coolrunner.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/10-16 09:03, rettet 12/10-16 09:05 
Fedt :)

Coolshop blev nok trætte af PostNord og gik ind på markedet selv.

Bare underligt at Coolshop kun brugte det til det ene spil og ikke det andet.
SumezSumezSkrevet 12/10-16 09:15 
Har sendt med DAO/Coolrunner to gange, og modtaget via dem tre gange. Det er forløbet smertefrit hver gang, og især som afsender fungerer deres hjemmeside med automatisk label-generering supergodt, hvilket gør det nemt bare at indlevere pakken i en kiosk et sted.

Mht. ulemper har jeg oplevet at det sagtens kan tage dem over en uge at levere en pakke til at andet sted i Danmark, og deres pakkeshops er ikke nær så udbredte som GLS, så personligt skal jeg cykle en omvej på ca. 40 minutter for at kommer forbi den Shell-tank som udgør nærmeste pakkeshop på hvor jeg bor. - så undersøg evt. om der ligger en pakkeshop tættere på Jeres arbejdsplads, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/10-16 09:18 
Jeg har desværre heller ikke nogen pakkeshop i nærheden af mig, men det er cool, når pakken allerede er afleveret til mig kl 4:30 om morgenen :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/10-16 12:11 
Kigger man på kortet er der fin dækning allerede og mange som i forvejen er GLS pakkeshops. Så måske går de efter at komme ind steder hvor GLS allerede er. F.eks. har min lokale pakkeshop (kiosk ca 50m fra min bopæl) PostNord, GLS og DAO :D

Ja, til-døren levering tidligt om morgenen, tracking og mail når levering er sket, kan jeg ikke klage over :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/10-16 12:31 
Postnord er stoppet med at sende de dér sedler til mig om at der ligger noget på posthuset, af en eller anden grund, men hvis man bruger deres tracking app kan man som regel holde øje med tingene.
slk486slk486Skrevet 12/10-16 12:43, rettet 12/10-16 12:44 
Jeg får dem stadig i ny og næ - altså hvis det ikke er planlagt, at den venter på posthuset.
j/k
amnesiaamnesiaSkrevet 12/10-16 13:55 
Jeg kan varmt anbefale at gøre brug af pakkelabels.dk - hvilket dog ved oprettelse kræver et CVR-nummer, der dog ikke er noget egentligt problem at få selv, om nødvendigt.

Generelt billigere forsendelse via forskellige speditører, mulighed for forsendelse af 20-30kg pakker og især laaaaaangt billigere priser på udlandsforsendelser. Sidst jeg sammenlignede med en 15kg pakke, var prisen 1/5 sammenlignet med forsendelse af samme pakke til Tyskland, via pakkelabel genereret på postnord.dk.
Græsset ER grønnere på den anden side!
amnesiaamnesiaSkrevet 12/10-16 13:55, rettet 12/10-16 14:46 
Dobbelt post
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 16/10-16 09:10 
Jeg har lige fået en besked fra en japank eBay-sælger om at min pakke er blevet sendt retur til dem pga. der ikke var plads til den i min pakkeboks. Det er halvanden måned siden pakken blev sendt fra dem.

Det er eddermaneme et helt nyt niveau af idioti.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 16/10-16 10:28 
Lolwut?
Når der ikke er plads i boksen skal den da fremsendes til nærmeste pakkeshop istedet? Det gjorde de med min PSVR.
OdinOdinSkrevet 16/10-16 10:34 
Når der ikke er plads i boksen skal den da fremsendes til nærmeste pakkeshop istedet?

Fortæl det til PostNord. Jeg har nemlig oplevet nøjagtigt det samme, hvor en pakke der var for stor til pakkeboksen røg retur til afsender til begge parters irritation.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-16 16:17 
Skal sende et brev til Hawaii. Burde være under 100g. På Postnords hjemmeside står der at det vil koste 25kr i porto. Det kan da ikke passe, det lyder usandsynligt billigt for Post Danmark?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 16/10-16 16:46 
Jeg gætter på, at det passer - baseret på at have sendt en masse Magic-kort rundt i verden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/10-16 17:15 
Den er god nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-16 17:25 
Vildt :O Tak for bekræftelsen. Havde troet det var mindst dobbelt så dyrt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/10-16 17:25 
Det er PostNord. Det må ikke give mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KamekKamekSkrevet 04/01-17 16:51 
Bestiller PS4 Pro.

Modtager besked om at pakken er klar til afhentning i postboks.

Tager ud i bidende kulde og blæsevejr.

Ankommer til postboks.

Åbner postboks.

Tom postboks.

The End (for now).
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-17 17:37 
:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig