X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 03/07-10 11:38 
I hvert fald som privatperson, så vidt jeg da ved. Man har ingen indflydelse på udgiften og om ens pakker lukkes op og ødelægges.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 03/07-10 11:58 
Det værste er nu at jeg stadigvæk ikke har fået pakken udleveret selvom den skulle befinde sig på et posthus omkring Østerbro hvor jeg bor. Jeg har været begge steder både igår og idag...Men ingen steder er den at finde. Jeg er ved at blive totalt idiot af det her :-(((

Jeg ser rødt nu!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 03/07-10 12:08 
Track & trace på nummeret, så får du at vide hvor pakken er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 03/07-10 12:40 
Men det har jeg jo gjort. Der står bare videresendt til til Østerbro Posthus og det er sku et vidt begreb..
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 03/07-10 12:42 
Okay :) Herude er der jo ikke så mange at vælge i mellem, men derudover mener jeg også de står med numre. Så skal man selvfølgelig lige vide hvilket nummer der er hvilket posthus...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/07-10 13:08 
neros>
Men det har jeg jo gjort. Der står bare videresendt til til Østerbro Posthus og det er sku et vidt begreb..

Der skal stå "ankommet til Østerbro Posthus" inden de har fedtet færdig, og du kan hente pakken - jeg begik samme fejl da jeg fornyligt skulle hente en pakke fra Kina.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 03/07-10 14:40 
Det giver mening ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 06/07-10 10:26, rettet 06/07-10 11:00 
Argh, jeg har en masse bas-ting på vej fra USA sendt ekspress. De gik ind i tolden i går kl. 11:15 og i dag 8:59 kommer så den klassiske "tilbageholdt da faktura mangler". Jeg havde ellers specifikt bedt afsenderne om netop at komme en faktura i pakken for at undgå den forsinkelse.

Nå, men det vil jo sige, at jeg typisk først får et brev om det i morgen, men kan man egentlig speede processen op ved allerede nu at sende dem fakturaen på email og referere til track & trace-nummer? Nogen der har prøvet det?

Rune, jeg kan huske du plejer at bruge mail - hvilken adresse sender du til?

Edit: Fandt mailadresserne længere oppe i tråden, men jeg kan ikke se, hvor min pakke befinder sig. Oh well, begge adresser får mailen. Det kan vel ikke skade.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/07-10 10:34 
Darkbeat>
Jeg har fået en trold-opkræving på 198 kr fra Metal Gear Solid Peace Walker... Det er 20 kr mere end jeg betalte for spillet.

Det samme skete for mig - ca. kr 35 i told/afgifter og resten i gebyr. Jeg lod forsendelsen gå retur og bestiller bare igen.
millenniummillenniumSkrevet 06/07-10 10:39 
Hm, troede ellers at ferieperioden ville være et glimrende tidspunkt at købe spil.

Hvad er det nu grænsen normalt er, for hvornår de ikke opkræver told....? Jeg synes normalt alt under 20 EUR er kommet til mig uden opkrævninger.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 06/07-10 10:48 
Bagatelgrænsen for moms er 80 kroner. For told er den meget højere - 1150 mener jeg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/07-10 11:57, rettet 06/07-10 11:57 
Men selvom de "kun opkræver moms" er der jo stadig et voldeligt fortoldningsgebyr.

Hvad går det andet ud på?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/07-10 13:28 
Men "kun moms" er 25%, hvorimod told, svjh. er på 10%.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 06/07-10 13:53 
Told kan være alle mulige forskellige procentsatser efter hvilken type vare det er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 06/07-10 14:11 
Det viser bare at jeg kun køber én type :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 06/07-10 14:20, rettet 06/07-10 14:20 
Det tog 14 dage at få min pakke udleveret hos postdk. Ikke nok med at der var told på....so be it! Men de skrev adressen forkert så den lå og kørte rundt i København mellem de forskellige posthuse fordi de ikke kunne finde ud af hvor jeg boede og hvilket posthus den skulle leveres til.

En mand ser rødt aka neros :-)

Fail!!!!
Bashful Neophyte
MrCaseMrCaseSkrevet 07/07-10 10:21 
Jeg byder også lige ind med en historie.

Jeg havde bestilt en computer, og så har jeg glemt husnummer på leveringsadressen, men den har korrekt navn, gade og postnummer... og alligevel har de den stadigvæk...

Kom nu ind i kampen!
Have you considered sucking less?
fumfumSkrevet 07/07-10 11:29 
Da jeg var dreng, og boede i Ulfborg, fik jeg postkort fra en kammeraterne, der var på ferie i Thailand.
Han havde skrevet:
fum
ulfborg
danmark.
Det fik jeg. Men det er jo også over 20 år siden.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 07/07-10 11:52 
Havde han faktisk skrevet "fum"? o_O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 07/07-10 12:14 
Ja, det har jeg næsten altid heddet.
Der var jo kun plads til tre karakterer på arcademaskinerne i grillbarerne.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
nerosnerosSkrevet 07/07-10 13:45 
Respekt ;-)
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 08/07-10 08:28, rettet 08/07-10 08:30 
Jeg vil da lige tilføje en historie så. Det handler ikke om moms og skat, men om Post Danmark generelt.

I mandags bestiller jeg et nyt grafikkort på en netbutik, der sender pakkerne fra deres lager i Norge. Dette gør, at jeg skal vente 2 dage på at min pakke ankommer. Det kan jeg sagtens leve med.

Igår, onsdag, sidder jeg så og venter på min pakke, men der kommer intet. Jeg ringer til dem, for at høre, om deres omdeling bare er sløv den dag, eller hvad der sker. Damen siger, at hun ikke kan se den er ankommet til Sønderborg, så jeg skal nok ikke regne med at få den om onsdagen. Idag (torsdag) går jeg så ind på track and trace, og ser, at der er sket en fejlsortering, så pakken er havnet i Åbenrå i går morges. Som om dette ikke er nok i sig selv, har Post Danmark så valgt at sende pakken retur til Københavns pakkecentral igen her til morgen. Prøv lige at spørg om jeg er godt tosset i skralden over PostDK's idioti?! Jo, det kan man vist godt sige. Nu har jeg ringet til dem igen, og bedt dem om fikse det, med den forklaring, at jeg _skal_ bruge den pakke idag, da kortet er til en arbejds pc.
De vil ringe tilbage når de har fundet ud af noget. Jamen for hulen. PostDK bliver dyrere og dyrere, imens deres service falder drastisk i kvalitet hele tiden.

:Edit: Så fik jeg et opkald fra PostDK. Den var havnet i Sønderborg nu, men den ansatte der havde scannet pakken havde trykket på en forkert knap, så det så ud som om den var på vej til KBH igen. Gode gud da!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
MrCaseMrCaseSkrevet 08/07-10 09:06 
...det virker som om post danmark i hvert fald mentalt er gået på ferie... nitte for os!
Have you considered sucking less?
nerosnerosSkrevet 08/07-10 09:14 
Det lyder himmelråbene det der! Kan godt forstå du er sur nu..

Det er jo idioti :-(
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 28/07-10 10:30 
Og samme historie har lige gentaget sig med mit Starcraft 2, bestilt fra elmutanten:

26. juli 2010 19:57 Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
27. juli 2010 05:43 Ankommet til omdeling 6330 Padborg
27. juli 2010 06:38 Fejlsorteret6400 Sønderborg Posthus
27. juli 2010 19:17 Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter

Og det er stadig ikke modtaget. Fandeme flot!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkenDarkenSkrevet 28/07-10 14:49 
2x Sønderborg.... Ny I Arbejde?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SonicSonicSkrevet 28/07-10 16:02 
Ja det tror jeg på da :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KamekKamekSkrevet 08/10-10 18:01 
Dumme Post Danmark...

'Nuff said... :-(
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
GilucGilucSkrevet 08/10-10 19:28 
BOAT DUEL :(!!!
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KamekKamekSkrevet 08/10-10 19:32 
Ja, havde det så bare været et af de mere gængse NES-spil :-(
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-10 20:31 
Shit :( Kan du ikke dampe klistermærket af og flytte indmaden over i et andet cartridge?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 10/10-10 20:41 
Jo, det er da en mulighed - men så ville det jo ikke være et helt "autentisk" eksemplar af spillet :-)

Men, det er godt nok trælst at kigge på som det er nu.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
WehnerWehnerSkrevet 10/10-10 20:45 
Hvis det er sjældent, så skylder du næsten at forsøge at restaurere det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-10 21:07 
Hvis du forsøger og det lykkedes gider du så poste nogle billeder i Vis os dit mod-tråden? Kan være andre får brug for det senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 10/10-10 21:12 
Det skal jeg nok hvis jeg får det gjort :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/10-10 21:36 
Kamek>
- men så ville det jo ikke være et helt "autentisk" eksemplar af spillet :-)

Hvis du har alle stumper kan du lime dem sammen med loctite. Ved godt det ikke just er den fedeste løsning, men trods alt nemmere end at skulle risikere at ødelægge klistermærket.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KamekKamekSkrevet 10/10-10 21:41 
Ja, det har jeg også tænkt lidt på at gøre - muligvis også det jeg ender med.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
nerosnerosSkrevet 15/11-10 12:11 
Så har Postdk taget fat i klosserne på mig igen :-(

Jeg har købt en dvd til 14 dollars som svarer til ca 81 kr. Nu vil de gud hjælpende have mig til at betale 192kr i importgebyr!!!!!!!!?

Det er jo vanvittigt er der overhovedet noget man kan gøre ved det og hjælper det at klage?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 15/11-10 12:24 
De burde ikke tage noget, der er så lidt værd?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 15/11-10 12:33 
Næh det er sku sindsygt! Jeg har skrevet til dem nu så må jeg vente og se hvad de siger til det.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 12:50 
Herold>
De burde ikke tage noget, der er så lidt værd?

Alt over 79,99,- er fair game.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 15/11-10 12:55 
Latterligt!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/11-10 13:02 
14 dollars svarer til lidt over kr. 76,- iflg. dagens kurs.
nerosnerosSkrevet 15/11-10 13:14 
Heh så kan det være det er lige til øllet :-)

Men lige meget hvad så er det urimmeligt at de kan charge dig så meget for en sølle dvd. Den kostede 6 dollars resten op til de 14 dollars var for portoen!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 13:19 
Det er korrekt, og med den nuværende toldkurs er $14 75 kroner og 32 øre. 'Betaling til udlandet'-kursen er ikke det samme som toldkursen, der fastsættes en måned af gangen.

Ikke engang med sidste måneds toldkurs kommer $14 op på 80 kroner, så der er vist nogen der er blevet taget i røven...

Mit råd: Lad være med at betale til sådan nogle klaphatte! Bestil eventuelt fra Axel Music, hvor alt sendes 100% toldsikkert. Den fortoldede dvd lader du bare ligge på posthuset, indtil den bliver sendt tilbage.

Toldkursen i november måned
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 15/11-10 13:21, rettet 15/11-10 13:24 
Du kan se, hvad der er trukket på din konto. Hvis det er under 80,- burde du være home free.

Edit:
Lagde så ikke mærke til
Naiera>
'Betaling til udlandet'-kursen er ikke det samme som toldkursen, der fastsættes en måned af gangen.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 13:21 
neros>
Men lige meget hvad så er det urimmeligt at de kan charge dig så meget for en sølle dvd. Den kostede 6 dollars resten op til de 14 dollars var for portoen!

Det her indlæg så jeg ikke før jeg lavede mit ovenstående. Så har du helt sikkert grund til at være stikhamrende tosset! Grænsen på de 80,- er for VARENS pris alene, og så kan det være ligemeget hvad forsendelsen koster. Hvis varen så koster mere end 80,-, så betaler du også moms og eventuel told af forsendelsesomkostningerne. (ja, fantastisk system, ikke?)

Uanset hvordan denne sag vendes og drejes er du blevet røvrendt. Lad lortet ligge og send en klage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-10 13:22 
Naiera>
Det er korrekt, og med den nuværende toldkurs er $14 75 kroner og 32 øre. 'Betaling til udlandet'-kursen er ikke det samme som toldkursen, der fastsættes en måned af gangen.

Ok, så blev jeg lidt klogere :)
nerosnerosSkrevet 15/11-10 13:27 
Naiera>
Det her indlæg så jeg ikke før jeg lavede mit ovenstående. Så har du helt sikkert grund til at være stikhamrende tosset! Grænsen på de 80,- er for VARENS pris alene, og så kan det være ligemeget hvad forsendelsen koster. Hvis varen så koster mere end 80,-, så betaler du også moms og eventuel told af forsendelsesomkostningerne. (ja, fantastisk system, ikke?)

Uanset hvordan denne sag vendes og drejes er du blevet røvrendt. Lad lortet ligge og send en klage.

Aha ok ja så er det godt nok skidt :-(

Der er bare lige det ved det, at den dvd jeg har købt fåes ikke i nogen som helst andre danske online dvd butikker for sure.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 13:36 
Hvilken film er der tale om? Har du prøvet at kigge hos Axel Music? (det er ikke en dansk butik længere)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig