X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/05-10 09:37 
Alt, hvad jeg køber fra USA lige for tiden, bliver snuppet. Til gengæld fik jeg en pakke fra Thailand forleden. Den havde et relativt dyrt indhold, men var røget fuldstændig smertefrit igennem. Mystisk :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/05-10 09:38, rettet 05/05-10 09:39 
Jeg fik to MD spil fra USA igår de kom på næsten under en uge, og uden om toldvæsnet. Jeg havde ellers troet de vill havne i tolden. Jeg har på fornemmelsen, at hvis man køber fra det samme sted længe nok havner man i tolden til sidst..! Alle mine pakker kom uden om tolden fra Hit-Japan til at starte med. Nu havner de alle i tolden hvor det så kan tage op til 14 dage før jeg får dem.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 05/05-10 10:02 
Og hvis det heller ikke var klart, så snakker jeg ikke om at pakkerne bliver taget i tolden. Det er jo helt fint. Jeg snakker om at de lukker ALLE mine pakker op, roder rundt i indholdet og "genforsegler" dem med grønt PostDK-tape. Upåagtet at der ikke er noget som helst mistænkeligt ved pakkerne eller der mangler oplysninger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 05/05-10 10:04 
At de napper de fleste pakker fra USA for tiden, kan vel, teoretisk set, have noget med iPadden at gøre? Jeg syntes det har været en del i medierne om, at folk bestiller dem hjem fra USA, for at sælge dem til overpriser herhjemme.

Jeg siger ikke det udelukkende er iPaddens skyld, men det kunne da være en grund til ekstra skærpet kontrol vil jeg tro.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 05/05-10 10:22, rettet 05/05-10 10:24 
..og jeg snakker om ventetiden i tolden og den satans lange tid det tager for postdk at få fingeren ud af numsen.

At de skærer indholdet op uden nogen grund er ihvertfald også skandaløst især hvis de beskadigede indholdet. Hvis det nogensinde vil ske for mig tager jeg direkte hen til dem og klager, og det bliver med lyn og torden-ild! Tror ikke det hjælper at ringe eller skrive til dem!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 05/05-10 11:04 
Det er jo ikke uden grund. De har vel en begrundet mistanke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 05/05-10 11:34 
Om hvad, helt præcist?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/05-10 21:08, rettet 07/05-10 21:11 
Om toldpålæg er fint, er der vel delte meninger om. Det er jo ikke noget, der ligefrem giver smil på læben (men jo, OK inden for gældende toldregler). :) Men jeg har tilsvarende dig i dag - og første gang i flere år - modtaget en PostDK-forseglet forsendelse. Ikke i grøn tape, men i brunt "vi har ikke pillet ved indholdet, kun lukket din halvsmadrede forsendelse"-tape. Den kom fra Nederlandene, btw. Det var alligevel åbenlyst, at der *var* pillet ved indholdet (emballagen var brudt op), men alt var intakt.

EDIT: måske kører de (internt) hetz på P:R-folk? :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DorkVonWaterfallDorkVonWaterf...Skrevet 08/05-10 10:16 
jeg har forespurgt ved Skat.dk om man selv kan få lov til at fortolde istedet for at betale post.dk for det, og fik følgende svar:

Vi har jævnligt henvendelser fra private vedr. samme spørgsmål og kan alene svare således:

Toldlovens § 32 foreskriver at told og afgifter af varer, der indføres til privat brug, og som er i postvæsenets varetægt, betales i forbindelse med varernes udlevering. Det er således fastlagt at den private varemodtager betaler til postvæsenet, der igen afregner til SKAT.

Dette skal ses i sammenhæng med toldbehandlingsbekendtgørelsens § 18, hvorefter det påhviler ekspeditøren (i dette tilfælde Post Danmark) at angive en vare, hvis denne ikke er angivet ved grænsen.

Så derfor er det vores opfattelse at hvis man ønsker at anvende en anden procedure, end den Post Danmark normalt bruger ved privat import, kan dette kun ske efter aftale med Post Danmark.
RJKRJKSkrevet 14/05-10 14:06, rettet 14/05-10 14:06 
Jeg blev lige uventet glad, da jeg så at der ikke var Toldbesigtiget-tape på dagens toldbetalingshøst på posthuset. Der var også angivet korrekt værdi uden på pakken, så i et svagt øjeblik tænkte jeg, at man nu var holdt op med at åbne pakker uden grund. Men nej.

Man er såmænd bare helt op med at bruge den røde eller grønne tape, hvormed man tidligere vidste at det var ifm. toldbehandlingen at indholdet var rodet rundt i. Pakken har stadig været skåret op og checket - nu bare "forseglet" med almindelig klar tape.

Ergo kan man så ikke længere bevise hvem der har åbnet pakken, og mon ikke det stiller én endnu ringere, når man skal brokke over at indholdet er ødelagt ifm. toldinspektionen? Indtil videre har de selvfølgelig alligevel ikke svaret mig på de ting de ødelagde i forrige uge, så...

Man kan selvfølgelig håbe, at de bare er midliertidigt løbet tør for Toldbesigtiget-tape, fordi de har haft så travlt med at bruge det på det sidste...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/05-10 16:25, rettet 14/05-10 16:26 
Er det egentlig normalt at modtage fortoldede EMS-eksprespakker uden omdeling? Jeg trackede løbende en pakke fra Japan, der endte til fortoldning i en dags tid. Den røg så videre til lokalt posthus uden omdeling - heldigvis ikke skåret op, men sikkert pga. korrekt indholds-/værdiangivelse (i Yen).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 14/05-10 16:31 
Jeg er ikke lige sikker på hvad du mener, men der er aldrig omdeling på pakker der skal betales for mere. Det droppede PostDK da for et par år siden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/05-10 17:08, rettet 14/05-10 17:08 
OK, også længe siden, jeg har modtaget noget med opkrævning/fortoldning. Har en fornemmelse af, at det er totalt unødvendigt at bestille noget pr. ekspres fra Japan, for der var ikke meget "eksprestog" over den levering... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 14/05-10 17:10 
Joda. To dage fra Japan til PostDanmark. To-fem uger fra PostDanmark til dig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 14/05-10 17:39 
Nemlig Ja :-) Top service!
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/05-10 17:45, rettet 14/05-10 17:53 
Med dét sagt har de jo faktisk været lynhurtige i mit tilfælde - måske så et særtilfælde...

Dato Kl. Registrering
7. maj 2010 16:39 Registreret i udlandet
8. maj 2010 02:22 Afsendt til DANMARK
9. maj 2010 11:04 Ankommet til DANMARK
9. maj 2010 11:05 Under toldbeh. hos Post Danmark
10. maj 2010 13:54 Afgang fra grænsepostkontor
10. maj 2010 20:07 Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
11. maj 2010 06:40 Ankommet til omdeling 4900 Nakskov
11. maj 2010 08:54 Pakke uden omdeling 4900 Nakskov
12. maj 2010 09:29 Ankommet til postfilial 4901 Nakskov Posthus
12. maj 2010 16:56 Fors. er afhentet på postfilial 4901 Nakskov Posthus

Set i bakspejlet var selve irritationsmomentet, at jeg selv skulle afhente pakken...til fods...en 3-5 km fra bopæl - og at det først kunne gøres dagen efter, at pakken var ankommet til omdeling...uden omdeling. Pakken bør da kunne hentes på selve dagen, hvor den rent faktisk ankom, men nej - modtager skal absolut vente på, at postomdeleren har omdelt et toldopkrævningsbrev (der kommer dagen efter)... :/

EDIT: uddybet
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 14/05-10 18:06 
Jeg havde en pakke der var afsendt til DK d 15. april og ankommet til DK d. 22 april. Så tager det postdk fra d. 23 april til d. 7 maj før jeg får min pakke?!

Tygger de mon KAT hos Postdk, eller hvad sker der lige for dem?
Bashful Neophyte
DorkVonWaterfallDorkVonWaterf...Skrevet 14/05-10 18:25 
RJK>


Man kan selvfølgelig håbe, at de bare er midliertidigt løbet tør for Toldbesigtiget-tape, fordi de har haft så travlt med at bruge det på det sidste...

mine pakker som Postdk har fortoldet for mig har ikke på noget tidspunkt været åbnet....de kunne dog ud fra beskrivelsen "Gave" fortolde dem for mig.....gu`ved om de har en røntgenscanner eller lign? eller måske Supermand er ansat hos dem.....
fumfumSkrevet 15/05-10 09:37 
Det er godt, at de har så travlt med Rune i tiden.
Mine pakker ryger lige igennem.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/05-10 19:01 
Ja hvad pokker er den af... jeg syns også alle mine pakker bliver nappet i tolden. Er bare træt af deres langsomhed.
Man får en pakke fra USA som de ikke kan se hvad er værd. Så skal man Gud hjælpe mig selv til at sende papire en til dem, plus de kegler tager gebyr for at håndtere sagen.. og så lige det her.. HVORFOR KAN MAN IKKE BARE SENDE EN MAIL! Det ville da være nemmere.. NEJ! Man skal tage print og skrive ned. De er bare nogen f...king tabere der inde. Hvis tolden er for stor så lader jeg det gå retur. Så kan du vinke farvel til de penge. Får varen hjem på en lidt anden vej. Nok ikke mere besværlig end ellers.
RJKRJKSkrevet 15/05-10 19:11 
Jeg sender altid mail til dem. Man får næsten aldrig svar, men det plejer at virke alligevel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 15/05-10 19:24, rettet 15/05-10 20:20 
Jeg har besluttet at jeg ikke længere vil købe noget udenfor EU når det går så langsomt. Noget andet er at jeg her sidste gang skulle betale 275kr i tolden for Art Of Fighting 1 til min AES. Det er jo absurt så dyrt det er!!!

Der venter også en pakke til mig indeholdene 3 AES tomme æsker som lyder på 267kr i told. Det er jo vanvittigt :-(
Bashful Neophyte
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 15/05-10 19:58 
neros>
Jeg har besluttet at jeg ikke længere vil købe noget udenfor EU når det går så langsomt. Noget andet er at jeg her sidste gang skulle betale 275kr i tolden for Art Of Fighting 1 til min AES. Det er jo absurt så dyrt det er!!!

Der venter også en pakke til mig indeholdene 3 AES tomme æsker som lyder på 267kr i told. Det er jo vanvittigt :-(

WHATT..
Hvis ikke der ligger en lille lap papir i pakken, hvorpå der står at du kan komme forbi borgen og inkassere et blowjob, så er der kun en ting at gøre og det er at brænde biler på nørrebro !!!
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 15/05-10 20:12, rettet 15/05-10 20:22 
Weird!!

Fnis! Øh.... Ok så siger vi det ;-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 15/05-10 20:29 
RJK>
Jeg sender altid mail til dem. Man får næsten aldrig svar, men det plejer at virke alligevel.

Der var ikke angivet nogen mail ;P Tror ikke Post DK ved at Mailen er opfundet.
RJKRJKSkrevet 15/05-10 22:05 
Der er mailadresser på mine. Hvis det er pakker hos Taulov Pakkecenter så er adressen grptlp5@post.dk og for breve hos Internationalt Postcenter er adressen toldservice@post.dk. Jeg har brugt begge indenfor den sidste måned.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-10 23:31 
Super... takker.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/06-10 18:53, rettet 14/06-10 18:54 
har to pakker på vej fra hong kong og kan nu se at status er sådan her:

8. juni 2010 11:28 Registreret i udlandet
9. juni 2010 17:13 Afsendt til DANMARK
11. juni 2010 10:48 Ankommet til DANMARK
11. juni 2010 10:49 Under toldbeh. hos Post Danmark

og

13. juni 2010 13:53 Ankommet til DANMARK
13. juni 2010 13:54 Under toldbeh. hos Post Danmark

begge pakker har en værdi over 80kr, så skal vel forberede mig på at skulle betale told osv?

er det egentlig ret imponeret over, at det kun har taget 2 dage fra hong kong til danmark, men hvor lang tid der nu skal gå, før pakkerne kommer videre, er vel ikke godt at vide?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-10 19:04, rettet 14/06-10 19:04 
Min sidste toldbehandling gik relativt hurtigt - jeg havde brevet om toldbehandling efter en dag, og det tog dem to dage, efter at jeg havde sendt en email med fakturaen, at behandle og sende videre til omdeling. Jeg tror dog det er et af de bedste eksempler du kan finde.

At min pakke så stadig ligger og sejler et eller andet sted, fordi post-arbejderne strejkede en enkelt nat, er så en anden sag :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 14/06-10 19:26 
I min erfaring tager det i tiden typisk en uges tid fra toldbehandlingen begynder til man modtager brevet om at man skal hente/betale på posthuset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 14/06-10 19:31 
Jeg har oplevet helt op til 14 dage! Typisk skal man selv rykke for pakken før de får fingeren ud.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/06-10 22:48 
Men det er jo den service, du betaler gebyr for :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/06-10 22:55 
Åh ja ;-)
Bashful Neophyte
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/06-10 19:00, rettet 16/06-10 19:00 
nå så kan jeg se, at der er kommet ny status på pakken:

15. juni 2010 12:48 Tilbageholdt da faktura mangler

nu skal jeg så vente til jeg får et brev med din information og så efterfølgende sende dem en faktura, før de kan behandle pakken videre?

aarghh ventetiden er dræbende...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/06-10 19:19 
Fuldstændig rigtigt.

Jeg brugte den email-adresse der stod i brevet, med god effekt - jeg fik dog bare et auto-svar tilbage, men virkede, det gjorde det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/07-10 16:13, rettet 02/07-10 16:13 
Jeg skal så betale 561 kr i told og 160 i toldgebyr for at få pakken udleveret som godt nok er en JAP XBOX360, men jeg er chokeret!!!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/07-10 17:03 
Når du siger told, mener du vel også moms?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/07-10 17:07 
Næh..
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 02/07-10 17:13 
Det lyder sgu mærkeligt, jeg har aldrig skulle betale told på hverken spil, konsoller eller arcade-pcb'er...men tit moms (og dummebøde)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/07-10 18:00 
Jeg har fået en trold-opkræving på 198 kr fra Metal Gear Solid Peace Walker... Det er 20 kr mere end jeg betalte for spillet.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/07-10 19:42 
Er så neder, er i de tilfælde jeg altid bare lader pakken ryge retur og så genbestille.
nerosnerosSkrevet 02/07-10 19:46 
Det er totalt nederen :-(

Jeg har ventet længe på at få den så bliver nødt til at æde den...Jeg kan bare slet ikke forstå den høje pris?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/07-10 20:29 
Jeg tror også jeg lader den gå retur.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/07-10 21:49 
neros>
Jeg kan bare slet ikke forstå den høje pris?

Det er slet ikke så svært. 150-175 af kronerne er ren svinsk "gebyr", resten er reel told/moms/afgiftsberigtigelse. :-)
nerosnerosSkrevet 03/07-10 00:56 
Tjah...
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 03/07-10 10:32 
Det er godt nok vildt, så meget Post DK vælger at tage sig betalt for at åbne en pakke, og se hvad værdien er...Helt hen i vejret!
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 03/07-10 10:48 
Men undgår man det ikke ved at opgive hvor meget man importerer for inden?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 03/07-10 11:19 
Darkbeat>
Jeg har fået en trold-opkræving på 198 kr fra Metal Gear Solid Peace Walker... Det er 20 kr mere end jeg betalte for spillet.

Sådan som momsreglerne er, er det ikke usædvanligt. momsgrænsen ligger ved 80 kroner, så du kan sagtens bestille en DVD fra f.eks. Amazon.com (bestil ALDRIG der, de ryger i tolden HVER gang), der med forsendelse lander på 81 kroner og så betale 150kr gebyr og 20,25kr told...
RJKRJKSkrevet 03/07-10 11:28 
Herold>
Men undgår man det ikke ved at opgive hvor meget man importerer for inden?

Undgår hvad?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 03/07-10 11:36 
Gebyret? Eller er det det samme, uanset hvad man gør?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig