X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af bærbar hjælp


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 05/11-07 13:03 
Da datteren skal have en bærbar til jul, er jeg ude i tovene, for jeg har absolut ingen forstand på hvad alt det tekniske data betyder.

Hun bruger pc til:

Sims 2
Internet sider som gratisspil.dk, cartoonnetwork.dk
Messenger

Har fundet disse 2 bærbare

Acer bærbar pc - model AS7520 6A2G25Mi

AMD Athlon 64 x 2 Dual Core TK55 (1,8 GHz)
17" WXGA CrystalBrite 1440 x 900 pixel.
2048 MB ram (2*1024 DDR2).
250 GB harddisk 5400 RPM.
8 x dvd super multi double layer drev.
Trådløst netværk 802.11b/g, Gigabit Ethernet.
5 i 1 kortlæser (SD, MMC, MS, MS PRO, xD-Picture).
NVIDIA GeForce 7000 grafikkort med op til 896 MB delt ram.
0,3 MP Crystal Eye Webcam.
Porte/stik: 4 x USB 2.0, ExpressCard™/54, VGA og Ethernet (RJ-45).
Dolby4 surround sound system med 2 indbygget stereo højttalere.
Indbygget mikrofon.
6 cells Li-Ion batteri.
Mål: B 40,4 x D 29,8 x H 3,8/4,3 cm.
Vægt: 3,36 kg.
Software: Windows Vista Home Premium, 60 dages Microsoft Ofifice 2007, Norton Antivirus inkl. 90 dages gratis opdatering og Adobe Reader.

Packard Bell bærbar pc - model MB65-P-024

DVI.
1,5 GHz Intel Core 2 Duo processor (T5250)
2 GB hukommelse (2 x 1024 MB ram)
120 GB harddisk
NVIDIA Geforce 8400 GS grafikkort m/ 128 MB dedikeret hukommelse og mulighed for op til 895 MB delt ram - understøtter Direct X10
15,4" Diamond view TFT widescreen ( 1280 x 800 )
HDMI.
Firewire.
4 stk USB 2.
Kortlæser 4-i-1 (SD/MMC/MS/MS pro).
Indbygget Webcam med 1.3 MP og integreret mikrofon.
Integreret Bluetooth.
Integreret trådløstnetværk, og LAN 10/100.
Norton Internet Security 2007 med 90 dages opdatering.
6 cells Li-on batteri, op til 2 timers batteri levetid.
ECO knap der yderligere forlænger batteri levetiden.
Cd/dvd RW brænder dual layer.
Windows Vista Premium medfølger.

Fælles for begge er de koster 6000 kr, og det er det maksimale jeg vil vil betale.

Hvilken er det bedste køb? eller kan nogen anbefale en helt tredje som er bedre end de 2 her til samme penge er det jo bare bedre.
HeroldHeroldSkrevet 05/11-07 13:31 
Hvor gammel er hun? Jeg ville nok umiddelbart pege på nummer to, mest pga. webcammet, som hun sikkert kan få meget spas ud af på messenger. Ellers virker de relativt ens.

Jeg har ikke rigtigt nogen erfaringer med Athlons i bærbare, især ikke i de nyere dual-core modeller, men det er i hvert fald i hendes interesse at den ikke bliver særlig varm - nogen der ved om MD Athlon 64 x 2 Dual Core TK55 (1,8 GHz) har varmeproblemer?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MrCaseMrCaseSkrevet 05/11-07 14:19 
Den sidste.

Acer er noget lård (det er min professionelle vurdering), og hun har ikke brug for sådan et skrummel af en computer.
Have you considered sucking less?
KLTKLTSkrevet 05/11-07 18:56 
Uden at kommentere de 2 nævnte bærbare nærmere vil jeg sådan set bare sige jeg langt fra er af samme mening, jeg mener Acer generelt laver nogle ganske fine bærbare.

Har aldrig oplevet nogle problemer med bærbare fra netop Acer, har dog hørt om problemer med flere andre kendte mærker.
9/11 Was An Inside Job
silverstarsilverstarSkrevet 05/11-07 19:35 
Umiddelbart ville jeg selv vælge nr 2, primært ud fra processoren. Jeg vil til enhver tid foretrække en Intel CPU (og især i en bærbar), såfremt de prismæssigt ligger ca. på samme niveau.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ComradeComradeSkrevet 05/11-07 20:56 
Vil også klart vælge 2'eren.

* Intel processor

* webcam samt pænere design

* mindre skærm gør det mere bekvemt at tage den med i skolen hvis det skulle blive aktuelt.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SyrefoxSyrefoxSkrevet 05/11-07 20:57 
Ville 2eren kunne køre sims 2?
JmogJmogSkrevet 05/11-07 21:09, rettet 05/11-07 21:09 
Det ville en hvilken som helst ny maskine. Jeg tvivler stærkt på du kan købe en i dag, der ville have besvær med at køre spillet optimalt. Sims 2 er ikke ligefrem Halflife 17 ;-)
SyrefoxSyrefoxSkrevet 05/11-07 21:47 
Det var bare fordi i merlin sagde de at jeg mindst skulle op og bruge en 7-8000 på en bærbar for at kunne køre Sims 2 noget med grafik kortet.
dchangdchangSkrevet 05/11-07 22:09 
Ah det passer ikke helt. Men der er ingen tvivl om at man kommer noget længere ved fx. at smide 1000 kr. mere. Se fx. den maskine jeg linker til. Fornuftig størrelse C2D-cpu, fornuftig grafik med mulighed for at dedikere 896MB ram, Santa Rosa platform m.m.

Asus F3SR...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 05/11-07 22:31, rettet 06/11-07 01:20 
Er det ikke nærmest et langsommere grafikkort i den Asus? Jeg mener at huske, at det er samme type, som sidder i de nye iMacs, og som er skrammel til spil :)

Anyway, jeg ikke sikker på, at nogle af de to fra første indlæg er optimale. Asus, HP, Lenovo, Toshiba eller lignende er formentlig bedre valg, uden at jeg vil lægge hovedet på blokken.
dchangdchangSkrevet 05/11-07 23:06 
Det er omtrent det samme. De ligger side om side på benchmarks som nr. 48 og 49 på den liste der er på mit link. Det var nu heller ikke grafikken jeg ville gå efter på den Asus, det var Santa Rosa og cpu'en.

Mobile graphic cards benchmark...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 06/11-07 09:29 
Jmog>
Det ville en hvilken som helst ny maskine. Jeg tvivler stærkt på du kan købe en i dag, der ville have besvær med at køre spillet optimalt. Sims 2 er ikke ligefrem Halflife 17 ;-)
Det er så ikke helt rigtigt. Sims serien har faktisk forholdsvist høje systemkrav, hvis man tager den grafiske kvalitet i betragtning. Uden et dedikeret 3D grafikkort får man typisk en meget hakkende og sløv oplevelse med Sims 2.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 06/11-07 23:10 
Det var satans. Jeg ahr tydeligvis ikke fulgt med i seriens udvikling i et stykke tid :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig