tas | Skrevet 04/06-08 14:36 | Men; du burde i hvert fald et sted i din forstærker kunne vælge at slå til at den skal spille med ved stereo analogt.
Så skal du formentlig også angive cross-over frekvens, altså hvornår subben skal begynde at spille med. Jo højere hz du sætter den til, jo før vil subben begynde at spille med. | Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 04/06-08 15:54 | Det var så vidt jeg kunne forstå på Sonic det den gjorde i starten? Kan du ikke læse i manualen hvordan du nulstiller alle settings? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sonic | Skrevet 04/06-08 16:48 | Bingo, læste på nettet hvordan man resetter den, gjorde det, og nu spiller subben igen på bl.a. alt. Jeg må have pillet for meget i diverse settings, som jeg (endnu) ikke fatter meget af xD | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
|
|
Sonic | Skrevet 19/06-08 11:21 | Ok, jeg har nu fået de sidste dele, og det spiller ganske fint. Jeg ved dog ikke om det er mig der er tonedøv, eller om centeren lyder som om den pakker dialogen lidt ind i vat, eller hvordan jeg skal udtrykke det :P
Den er selvfølgelig helt ny, og skal sikkert spilles til først, men er der noget jeg kan gøre til at få dialoger mere klare? Jeg har sat den til med nogle Supra kabler, og den står direkte under fjernsynet. Jeg har endda skruet mere op for den end mine front højttalere. Men stemmer virker meget som om de er, ja pakket ind i vat nærmest, altså ikke så klare som jeg måske havde forestillet mig de ville være? | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
KTC | Skrevet 19/06-08 12:44 | Det er vel bare at skrue op for diskanten og/eller ned for bassen? | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
Sonic | Skrevet 19/06-08 12:53 | Ja fumlede lidt rundt med det, og nu lyder det ganske fint. Der er dog åbenbart stor forskel på films lydspor, men det er der ikke så meget at gøre ved :) | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
CenobiteDK | Skrevet 19/06-08 14:51 | Sonic>
...Der er dog åbenbart stor forskel på films lydspor...
Der er KÆMPE forskel, så sørg for at finde en titel med god lyd til at sætte det op mht til bas/diskant så du har en en fornuftig indstilling.
På http://jimsdvdsite.dk/ har han under "anmeldelser" en stak reference titler (både BLU-RAY og DVD), se om ikke du har nogle af dem i din samling :-) | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|
Sonic | Skrevet 04/07-08 23:28 | En lille smart ting jeg har fundet er Accoustic EQ, hvilket gøre man kan forfine lyden omkring f.eks. vokalen fra centeren. Er der nogen der nogensinde har leget med den manuelt, og kan anbefale de bedste settings for voice/vokal lyd fra centeren? Jeg har googlet en del, og fundet frem til at vokal (menneskelig stemme) ligger fra 50 Hz til godt og vel 1000 Hz. Jeg har så prøvet og skrue op og ned for db i de frekvenser, og er da også kommet frem til et bedre lydmæssigt resultat, men er der mon en gylden setting man bør benytte på centeren i de frekvens områder? Hvad står jeres f.eks. til? | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
Konsolkongen | Skrevet 05/07-08 00:02 | Det kommer sikkert an på hvilken center højtaler du bruger. Min center gengiver f.eks. stemmer lidt bedre end mine front, men de er så tilgengæld bedre overall. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sonic | Skrevet 05/07-08 11:42 | Jeg bruger en Audiovector K C Super. | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
CenobiteDK | Skrevet 08/07-08 10:28 | Sonic>
Jeg har googlet en del, og fundet frem til at vokal (menneskelig stemme) ligger fra 50 Hz til godt og vel 1000 Hz.
Rent praktisk skal du nok regne med fra 100 Hz og op til ihf 7 kHz (s- og f-lyde helt op mod 10 kHz). Og hvis du gerne vil fremhæve klarheden, vil jeg anbefale at du arbejder fra 1-2 kHz og op mod 7 kHz.
En analog telefon linje går fra 300 Hz til 3,4 kHz (søg på POTS på engelsk Wiki), og hvis jeg ikke tager meget fejl er det område ikke udvidet sønderligt med moderne tele-teknologi. | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|