X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FAT32 og Mac; sortering af filer


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/10-07 09:58 
Hej,

Den korte udgave: Er der nogen der ved, om der findes et program á la Foldersort (http://www.jetman.dircon.co.uk/software/foldersort.html), bare til Mac? Jeg har ledt med lys og lygte, men uden held.

Når jeg sætter en memorystick i USB indgangen på min DVD afspiller, ligger billederne i den rækkefølge de blev kopieret til stick'en. Så vidt jeg kunne forstå på diverse tråde rundt omkring på nettet, skyldes dette FAT formateringen, men jeg er intet teknisk geni. Alternativt, kender en af jer måske en anden måde at sortere filerne på? En der ikke kræver, at jeg manuelt kopierer dem over i alfabetisk rækkefølge, selvfølgelig :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/10-07 08:57 
Anyone?
dRxLdRxLSkrevet 17/10-07 10:12, rettet 17/10-07 10:24 
Hvis du ikke er bange for at bruge terminalen kan du skrive:

find . -name '*.avi' ! sort -f ! xargs -t -I % cp % <output dir>

Bemærk at det er en kæde af 4 forskellige programmer (find, sort, xargs og cp) du bruger, og at du kan tilpasse resultatet ved at give hver af dem yderligere argumenter.

Edit: set fra terminalens synspunkt er adressen på din usb fætter /Volumes/<enhedens navn>, du kan skrive ls /Volumes for at se en oversigt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/10-07 13:57 
Jeg takker for svaret, men efter at have rodet lidt med det, må jeg nok erkende at jeg er for uerfaren med terminalen til det. Resultatet hver gang jeg prøver er, at den begynder at kopiere filer fra mit skrivebord til usb'en?
AmbyAmbySkrevet 17/10-07 14:18 
Kan det virkelig passe at der ikke er en almindelig sortering af et USB stick? Det lyder jo fuldstændig vildt!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
WehnerWehnerSkrevet 17/10-07 14:23 
Kan man ikke få noget Windows eller noget til Mac, så den kan komme lidt ind i kampen :P
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/10-07 14:29 
Dark-Light> Ja, det er der desværre ikke :(

Wehner> Silence, fool! ;)
dRxLdRxLSkrevet 17/10-07 18:47 
Prøv evt. at udskifte . <punktum> med stien til hvor du vil kopiere filer fra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/10-07 18:46 
Hvad hvis det nu ikke drejer sig om noget der skal kopieres, men blot sorteres? Kan det lade sig gøre med nogle af de komandoer?
dRxLdRxLSkrevet 21/10-07 18:49, rettet 21/10-07 19:12 
Det kommandoen gør er at kopiere over i alfabetisk sorteret rækkefølge. Så vidt jeg havde forstået var det en måde at løse problemet på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig