X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LittleBigPlanet


Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/09-07 14:11 
Jeg syntes der manglede en tråd om dette geniale "spil".

Check den nye video hvor der leges med opbygning af animerede objekter og baner... ser bedre og bedre ud :)

EG Video
347 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 07/10-08 20:53, rettet 07/10-08 20:56 
KTC>
Det eneste jeg ser jer skrive, er at styringen lagger og er besværlig at hitte rundt i.

Du er da også så positiv ;)

Ikke nogen der skriver styring "lagger". Det er ikke engelsk "lag" (=forsinkelse) men lag på dansk... som i lag-kage :)
Det er ikke noget problem men er lidt spøjs til tider den måde man navigerer på de tre lag (Z-axen). Det er 2½D game play som er semi-automatisk på Z-aksen.

Nogen mener styringen er "floaty" når man hopper, men passer til fysikken i resten af spillet. Jeg har ihvertfald ingen problemer med det - det er bare ikke Mario :)

Jeg er generelt vild med betaen selv om den er begrænset og lidt upoleret/buggy enkelte steder. Fantastisk ballance imellem tilgængelighed og fleksibilitet i designerdelen. Det er mange muligheder men samtidigt nemt at gå til og er ikke uoverskueligt da der er tutorials til alt.
Jeg har bare ikke lavet noget seriøst i betaen da jeg tror jeg skal starte forfra når retail spillet kommer - så holder lidt igen og venter på retail skiven.
Udvalget af baggrunde, objekter, stickers, decorations, music, lyde, etc. er også ret begrænset i betaen.

Eneste jeg har savnet, er muligheden for at importere grafik/billeder uden Eye kameraet, og egen custom musik og lydeffekter. Men tror det er pt. rettigheder de har udeladt det. Kan også være det kommer senere?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-08 21:00, rettet 07/10-08 21:01 
KTC>
Er missionerne meget varierede, har spillet en ubeskrivelig charme, eller er det den gode følelse ved at lege med Lego?

Alt du skriver der passer ret godt på spillet.

Konsolkongen skrev:

"Ellers virker det rigtig godt.", "Ja de virker rigtig gode.", "Doh!", "Ellers virker det kanon godt :)"*

*Fra "Døren-tråden".
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-08 21:03 
Jeg har én eller anden mærkelig bug for tiden. Jeg er ved at lave en bane baseret på Elevator Action men et eller andet er gået galt så når jeg går i play mode og prøver at åbne en dør (de er lavet så de opløses når man står foran dem) så kollapser hele bygningen.

Det ser pænt fedt ud men det er irreternde at jeg ikke kan replikere fejlen i edit mode.

Jeg tror jeg må prøve at trække ledningerne om til kontakterne.
BeanoBeanoSkrevet 07/10-08 21:05 
Man trigger ikke noget i edit-mode.. eller?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-08 21:06 
Jeg har ikke brugt så meget tid på level-editoren. Men måske du kan lave en stor væg i det bagerste lag og så lime etagerne på der. Så skulle det holde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-08 21:11 
Beano>

Jo hvis man slår "hover" fra så kan man trigger alt det man vil.

Konsolkongen>

Jeg lavede det trick med bagvæggen da jeg startede på banen da etagerne ellers faldt fra hinanden og det har også virket fint i lang tid men jeg tror jeg har fået nosset rundt med kontakterne forket på en eller anden måde


Apopos... Er der nogen der har set det hér med én der har lavet en lommeregner? Ved ikke lige om det er et repost fra tidligere i tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=ZiRgYBHoAoU
BeanoBeanoSkrevet 07/10-08 21:19, rettet 07/10-08 21:21 
Darkbeat>
Jo hvis man slår "hover" fra så kan man trigger alt det man vil.

Ja det har du ret i ;)

Men bliver fedt når man kan co-op designe også - så man kan hoppe ind og hjælpe andre med at opbygge banerne online :)
BeanoBeanoSkrevet 08/10-08 12:54 
God lille designer walkthrough der viser nogle af de elementer man kan benytte :)

"EGTV: LittleBigPlanet Expert Design Walkthrough"
AmbyAmbySkrevet 08/10-08 14:51 
Spændende. Jeg fattede dog ikke helt det med at døren blev oppe? Og for satan hvor er Eurogamer dårligt at streame fra!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 13/10-08 09:13 
Eurogamer giver et 9-tal :)

"The little game that could."
BeanoBeanoSkrevet 13/10-08 12:23 
GameReactor har en video anmeldelse... 10.

Link
BeanoBeanoSkrevet 13/10-08 18:30 
IGN 9.5

Tekst og video anmeldelse
BeanoBeanoSkrevet 14/10-08 14:31 
Mirror's Edge lavet i LBP :D

Link med video
ChronoChronoSkrevet 15/10-08 23:52 
Kan det passe at serverne ikke et åbne endnu? Jeg har et anmelder-eksemplar men kan ikke gå online - den melder fejl 402. Der er stadig masser af singleplay, men det ville da være sjovt snart at komme online også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-08 23:58 
Jeg har ikke tjekket de sidste par dage. Men jeg kan lige tjekke når PS3'en er færdig med at opdatere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-08 00:18 
Jeg får også fejl 402 her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/10-08 02:23 
Jeg går ud fra at jeres redaktører har gjort jer opmærksomme på beskeden fra NFI om at serverne først åbner d. 21.? ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-08 03:38 
Min chef fik det i forbindelse med noget messe han var på. Men da jeg er den eneste i butikken med PS3 fik jeg det istedet :) Så nej, jeg anede intet om en dato.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/10-08 06:56 
"PUBLIC SERVER

Online spil-serveren på Little Big Planet går i luften d. 21.oktober og det færdige
spil virker således ikke online før denne dato. "
ChronoChronoSkrevet 16/10-08 07:44 
Perfekt - så går der mange dage før anmeldelsen kan være klar :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 07:58 
Har faktisk hørt rygter om at spillet er kræftfremkaldende hvis det spilles før den 21., så lad hellere være med at putte det i maskinen før den dato. I kan evt. sende overskydende eksemplarer til mig - men spørg pænt først!
SumezSumezSkrevet 16/10-08 09:44, rettet 16/10-08 09:44 
Beano>
Mirror's Edge lavet i LBP :D

Er det meningen den skal virke? :s

edit: Oh, det er en YouTube-video
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 09:45, rettet 16/10-08 09:45 
Hvad mener du?

Virker linket ikke hos dig?

EDIT: Åh ;)
SonicSonicSkrevet 16/10-08 09:47 
Næste uge bliver fantastisk. Først LBP, og så Blue Man Group koncert dagen efter. Jeg vil bade mig i fede indtryk og oplevelser i næste uge :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 09:49 
Ikke at forglemme Dead Space... og måske kan Fable 2 overraske ;)
SonicSonicSkrevet 16/10-08 09:51 
Ah yes, har bestilt både dead space og silent hill fra U.S. of A. :D Satser på at dead space kommer imorgen med lidt held :) Det er en vild tid vi befinder os i faktisk. Mirrors Edge på trapperne, en stak fede Bluray, ja det bliver snart ikke mere festligt :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 15:34 
Har den danske version dansk+engelsk voice-overs eller kun engelsk?
ChronoChronoSkrevet 16/10-08 21:00 
Der er dansk tale overalt indtil videre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 21:03 
Men på engelsk hvis PS3'en er sat til engelsk?
ChronoChronoSkrevet 16/10-08 21:05 
Det vil jeg tro, men jeg har ikke prøvet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 21:10 
Hvis du gider, må du meget gerne prøve - vil nemli' ikke misse Fry ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-08 23:22, rettet 16/10-08 23:22 
Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med Fry. Men såfremt Chrono og jeg har samme version af LBP, og det var vi jo nok, så er der engelsk tale når sproget på maskinen er engelsk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/10-08 07:12 
Stephen Fry... jeg havde slet ikke opdaget den danske tale... det vil jeg da checke ud :)

Fry!
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 08:49, rettet 17/10-08 08:51 
Ja, det var selvfølgeligt Stephen Fry... tsk tsk tsk ;)

Tak for bekræftelse, KC!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/10-08 15:52 
LittleBigPlanet er udsat i Europa...

GI: LittleBigPlanet `release` delayed in Europe
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 16:01, rettet 17/10-08 16:12 
HVAAAAAAAAAAAAAAAD????

EDIT: Musikken en mulig årsag?

Arkiveret slettet tråd
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-08 18:06 
Koranen er serious business: 'Every soul shall have the taste of death'? 'All that is on earth will perish'?

Men det er fint nok at sådan noget bliver opdaget før release. Det er ikke fedt at træde folk over tæerne men hvem dælen har lavet musikken til spillet?
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 18:13 
http://www.gamesindustry.biz/articles/littlebigplanet-release-delayed-in-europe

During the review process prior to the `release` of LittleBigPlanet, it has been brought to our attention that one of the background music tracks licensed from a record label for use in the game contains two expressions that can be found in the Qur'an...

5 dage inden frigivelse?

Riiiiiight! *host* dø *host* amatører *host* dø! *host*
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/10-08 18:13 
Overraskende. Efter min mening er netop denne del af musikken til LBP det bedste i hele spillet og gi'r en rigtig god stemning.
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 18:18, rettet 17/10-08 18:19 
Jeg syntes bare MM skulle lade Jyllands Posten udgive spillet!

EDIT: Worldwide recall...

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=262215
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-08 18:50 
Aha så det er (PSN ID) solid08's skyld at LBP bliver forsinket i hele verdenen?
SephirothSephirothSkrevet 17/10-08 18:56 
Doh! Vi modtog spillet på mit arbejde i dag, og var SÅ tæt på at snigkøbe et eksemplar!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/10-08 19:02 
Beano>
EDIT: Worldwide recall...

F*** det lyder dyrt...!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 19:07, rettet 17/10-08 19:08 
Ja det er ikke en rar een!

En overreaktion efter min mening, men de må jo mene der er noget der hedder "dårlig PR" :!


Darkbeat>
Aha så det er (PSN ID) solid08's skyld at LBP bliver forsinket i hele verdenen?

Ja, han får nok en "PS3-gamer fatwa" på halsen!
PapandPapandSkrevet 17/10-08 19:15 
Og vi fik lige pakket hele lortet ud. Sikke en skandale...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SonicSonicSkrevet 17/10-08 19:18 
NOOOOOOOOOO!!!
Jeg er målløs :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 17/10-08 19:36 
Sejt - så har jeg den super sjældne jihad-version :D

Og hvorfor retter de det ikke bare med en download-opdatering?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/10-08 19:37 
Det er jo tendenser i tiden. Man kan vel ikke bebrejde Sony at de ikke ønsker en krise som med tegningerne. Men det sætter jo igen spørgsmålstegn ved ytringsfriheden, kunstnerisk selvcensur osv.
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 19:40, rettet 17/10-08 19:45 
@Chrono: Sikkert mange der ikke vil gå online med det og derved ikke vil få det patchet. Sony vil nok ikke risikere noget PR-mæssigt.

EDIT: Som KC siger, politisk korrekthed og den slags :(

Men kunstneren er jo selv muslim og er ikke blevet kritiseret for sangen fra 2006, så det er at overreagere voldsomt IMO.

"Inside the LBP delay: A Grammy award-winning artist's 2006 song"
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 19:53, rettet 17/10-08 19:54 
Mere info...

To: Sony Computer Entertainment & Media Molecule

While playing your latest game, "LittleBigPlanet" in the first level of the third world in the game (titled "Swinging Safari"), I have noticed something strange in the lyrics of the music track of the level. When I listened carefully, I was surprised to hear some very familiar Arabic words from the Quran. You can listen to part of the track here:

http://mt14.quickshareit.com/share/preview/soundclip22503c0.wav

The words are:

1- In the 18th second: "كل نفس ذائقة الموت" ("kollo nafsin tha'iqatol mawt", literally: 'Every soul shall have the taste of death').

2- Almost immediately after, in the 27th second: "كل من عليها فان" ("kollo man alaiha fan", literally: 'All that is on earth will perish').

I asked many of my friends online and offline and they heard the exact same thing that I heard easily when I played that part of the track. Certain Arabic hardcore gaming forums are already discussing this, so we decided to take action by emailing you before this spreads to mainstream attention.

We Muslims consider the mixing of music and words from our Holy Quran deeply offending. We hope you would remove that track from the game immediately via an online update, and make sure that all future shipments of the game disk do not contain it.

We would also like to mention that this isn't the first time something like this happened in videogames. Nintendo's 1998 hit "Zelda: Ocarina of Time" contained a musical track with islamic phrases, but it was removed in later shipments of the game after Nintendo was contacted by Muslim organizations. Last year, Capcom's "Zack & Wiki" and Activision's "Call of Duty 4" also contained objectionable material offensive to Muslims that was spotted before the `release` of the final games, and both companies thankfully removed the content.

We hope you act immediately to avoid any confusion and unnecessary controversy, and we thank you for making such an amazing game.

Regards,
NSider

(On behalf of the gamers at True-Gaming.net)


"We hope you act immediately to avoid any confusion and unnecessary controversy..."

Og det gjorde de så :!

"NSider's Letter To Sony And Media Molecule Re: Qur'an References"
347 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig