X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp - Webspeed og 360


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/08-07 15:57 
Jeg er en klovn til sådan noget netværksopsætning, så håber nogen herinde kan hjælpe. Jeg har tjekket TDC's hjemmeside, men den hjalp mig ikke.

Jeg har længe kørt med Webspeed, hvor jeg har haft en router. Fra den har jeg uden problemer kørt adgang til 360 og resten af husets computere. I sidste måned var den gået fuldstændig død, og vi købte en ny - D-Link DES-1005D Switch (er der forskel på switch og router?).
Hver gang vi skal bruge internettet på computeren må vi logge på via TDC's hjemmeside - hvilket vi aldrig skulle med den gamle router. samtidig "gemmer" den ikke log-in, men vi skal logge på hver gang vi opretter forbindelse med en anden pc. Utrolig træls når man er vant til det bare kører flydende.

Men problemet er mest med Xbox 360, som ikke kan finde adgang til nettet via den nye switch/router. Jeg kan ikke gennemgå netværkstesten, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - er der nogen flinke folk, der kan hjælpe? :)
WikzoWikzoSkrevet 26/08-07 16:04 
Jeg ved ikke, hvordan det fungerer med TDC, men med Telia Stofanet skal man (i visse abonnementsformer) også logge på nettet via en hjemmeside hver gang. Dog er det muligt at tillægge sig noget, der hedder "Always on", hvor man indtaster maskinens MAC-adresse som så altid er online.

Dette virker ved både Wii, NDS og Xbox 360 ved mig, men som sagt er jeg ikke helt sikker på, hvordan TDC's system virker.
HeroldHeroldSkrevet 26/08-07 16:05 
Routeren sidder som regel med password til din netforbindelse, og ved at skære den ud af leddet, er der ingen automatisk forbindelse gennem nettet. Switchen har ikke samme funktion, og det er derfor I skal logge ind via hjemmesiden. Man kan nærmest sige at switchen fordeler forbindelserne, mens routeren håndterer og arrangerer dem.

Det er også derfor din 360'er ikke kan komme på - du kan jo ikke logge på via den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/08-07 16:11 
Ok, skulle aldrig have købt den switch kan jeg se. En router burde vel kunne gøre det, ikke? Der må findes en billig en et sted på EDB Priser.
KTCKTCSkrevet 26/08-07 17:22 
Med en switch skal man sørge for at have flere IP adresser fra sin udbyder, hvor en router selv sørger for at dele en IP adresse med de tilsluttede maskiner. Dette sker praktisk ved at de får deres egen interne IP adresse, men på den anden side af routeren deler de en ekstern adresse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 26/08-07 20:36 
jeg har selv haft en hub / switch

da ringed jeg ind til TDC support og bad om en statisk ip, meget simpelt, de bad mig bare slukke og tænde xbox 2 gange for at få dens mac-adresse (tror jeg det er). og så virked det efter nogle minutter.

en statisk ip koster 10kr pr. mdr hos tdc mener jeg, er ikke på XBL mere.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
RaGeRaGeSkrevet 26/08-07 20:57, rettet 26/08-07 20:58 
Det er os total åndsvagt i det lange løb med en switch, da en router er relativ billig og man samtidig kan have 4 enheder eller flere tilsluttet uden at skulle købe en ekstra ip til hver.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
fumfumSkrevet 27/08-07 08:50 
Ja, og skulle du mangle trådløst, så smid en trådløs switch i routeren.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig