X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musik mixer program


Svar
nerosnerosSkrevet 07/08-07 11:39 
Er der nogen som kan henvise mig til et Mac program hvor man kan mixe sine egne cd'er eller MP3 filer sammen til et langt mix? Sådan hvis man vil stå og lege DJ selv derhjemme og lave sine egne supermix ;D!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/08-07 12:21, rettet 07/08-07 12:22 
Tracktor DJ Studio er "industristandarden", og kan klart anbefales. Det findes både til PC og til Mac.
Jeg kender ingen laptop-DJs der bruger andet.

Personligt kan jeg dog bedre lide VirtualDJ til de fleste opgaver. Det kan ikke så mange ting som Tracktor, og er en del billigere, men jeg kan bedre lide det simple interface. Det er meget mere overskueligt, og det er nemt at lave velfungerende mixes "on the fly", selv hvis man ikke engang har hørt nummeret før!
Jeg bruger det tit hvis jeg skal "snyde" og forberede nogle lidt mere avancerede, fede beatmatches til et DJ set.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/08-07 13:05, rettet 07/08-07 13:06 
Takker super sejt. Det er mest til at sidde derhjemme og lege lidt rundt med. Det behøver ikke at kunne så meget. Jeg vil straks lede efter dem på nettet. Man kan sikkert godt finde noget billigt.
Bashful Neophyte
FourDFourDSkrevet 07/08-07 13:53 
Du kunne også prøve dig med Ableton Live! Du kan downloade en demo på ableton.com som du frit kan mixe f.eks. dit iTunes bibliotek med, men du kan dog ikke gemme dine "sets", eller eksportere lyd.
Men det er stadig et ganske velfungerende og kompetent program til digital-dj'ing, IMO.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-07 14:16 
Ableton er genialt, men ikke lige så nemt at gå til som Traktor. Når du finder ud af det, vil du dog kunne lave noget nær perfekte sets hver eneste gang. Jeg kender ikke prisen på Traktor, men jeg ved, at du skal af med en pæn sum for at få fingrene i Ableton.
nerosnerosSkrevet 07/08-07 14:32 
Ok! Ableton lyder som lige det jeg måske leder efter. Ellers så mener jeg, at have set det der Traktor omtalt i et blad engang og det så også ret fint ud. Er det egentligt ikke et ret gammelt program? ..Ikke at det skulle være en dårlig ting.

Nu kan jeg slet ikke vente til jeg får fingrene i noget ;-)!
Bashful Neophyte
FourDFourDSkrevet 07/08-07 14:33, rettet 07/08-07 14:34 
kidcaffeine>
Ableton er genialt, men ikke lige så nemt at gå til som Traktor. Når du finder ud af det, vil du dog kunne lave noget nær perfekte sets hver eneste gang. Jeg kender ikke prisen på Traktor, men jeg ved, at du skal af med en pæn sum for at få fingrene i Ableton.


Ja, ableton er ikke helt billigt, og det tager også tid at sætte sig ind i, men det er det hele værd.
Men som sagt er demo versionen også fin at mixe i. Alt fungerer med fuld funktionalitet, men der er bare ikke mulighed for at gemme noget.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 07/08-07 15:02 
Hvordan kan de udgive en demo med fuld funktionalitet?? Er der ikke en form for tidsbegrænsning, eller begrænsning af lydkvaliteten?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 07/08-07 15:14 
Cartridge>
der er bare ikke mulighed for at gemme noget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 07/08-07 15:53 
Nu er der jo tale om et mixer-program, hvilket i de fleste sammenhæng vil blive brugt live, og sjældent med det formål at gemme noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-07 16:33 
Ableton er ikke blot et mixer program. Såvidt jeg ved, er mixer delen ikke andet end en lille del af det. Så sent som da jeg havde været ude og spille i nat, havde jeg en samtale med en fyr, der udelukkende brugte det til mastering af sin musik og aldrig havde mixet musik i det. Til det formål skulle det også være blandt den bedste software.
nerosnerosSkrevet 07/08-07 16:41 
Jeg synes nu det kunne være fedt hvis man kunne gemme sine selvlavede mix på cd'er. Jeg holder nemlig meget af, at lave mine egne compilations :D!
Bashful Neophyte
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-07 17:02 
Måske du kan bruge et andet program til at optage det du laver i Ableton? Noget á la Audio Hijack, hvis du eksempelvis sidder på en Mac.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig