X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Håndklædetricket - virker det?


Svar
KTCKTCSkrevet 30/07-07 13:16, rettet 30/07-07 18:17 
I forbindelse med min seneste Xbox 360'ers røde dødsring, besluttede jeg mig for at prøve håndklædetricket på den. Det kunne jo ikke blive værre...

For de uindviede går det ud på at pakke sin syge Xbox 360 totalt ind i håndklæder, lade den stå og koge i 10-20 minutter i horisontal tilstand, og så slukker man og lader den stå og køle lidt af igen. Herefter kan den efter sigende i mange tilfælde starte normalt igen.

Nå, men tilbage til mine erfaringer...
Jeg pillede harddisken af min 360'er og tog et par gode tykke håndklæder, som blev svøbt grundigt omkring maskinen. Så tændte jeg skidtet og lod den stå i godt 20 minutter.
Herefter tog jeg håndklæderne af den og lod den stå i omkring 10 minutters tid, og tændte så spændt maskinen.
Den bootede op og crashede så igen, mens jeg kunne høre plasticen give sig lidt. Et par forsøg på at få den til starte mere, og den har nu stået i dashboardet 10 minutters tid uden problemer.

Konklusionen: Da den var helt død før, er der da sket en klar fremgang efter håndklædetricket. Men jeg venter og ser tiden an, og skal nok vende tilbage til denne tråd, hvis der sker ændringer i sagen.

I skal være velkomne til at dele jeres erfaringer på området med mig her i tråden.

PS: Jeg fralægger mig ethvert ansvar, hvis I selv forsøger jer med tricket, og deler kun mine egne personlige erfaringer i denne tråd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 30/07-07 13:26 
Nå, den crasher lidt tilfældigt nu, så den får lige en tur mere :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-07 13:55 
Er det ikke normalt at det kun virker i en uges tid efter man har lavet håndklædetricket? Men jeg håber da det bedste for din maskine :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/07-07 14:03 
Interessant. Hvad er teorien bag?

Men nu hvor de har forlænget garantien, er det vel ikke nødvendigt?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/07-07 14:08 
SeventhSun>
Interessant. Hvad er teorien bag?

Jeg tror det der sker er, at kølepastaen mellem gpu og gpu-køleplade bliver varmet op og giver bedre kontakt. Men da pastaen allerede er dårlig, holder det ikke længe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KTCKTCSkrevet 30/07-07 14:17 
En af teorierne omhandler at visse chips i 360'eren er monteret med et ball grid array, hvilket betyder, at der i stedet for ben, er nogle loddetin-agtige kugler, som bliver opvarmet og derved skaber forbindelse mellem kontaktfladerne.
Der er dog nogle problemer ved dette, da plastic har det med at give sig når det bliver varmt, og disse forbindelser er ikke fleksible nok til at tilpasse sig dette. Derfor knækker disse "lodninger" og maskinen går død.
Når man laver håndklædetricket, bliver maskinen varmet meget op, og denne varme kan ifølge teorien smelte forbindelserne ("lodningerne") sammen igen.

Ball grid array
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 30/07-07 14:53 
Opdatering: Efter at have pakket den ind igen i 15 minutter, dog uden at den havde den røde ring, kom den med de to røde lamper, som betyder at den er blevet for varm (dette skrider åbenbart kun ind hvis den ikke har red ring of death).
Jeg lod den køle af i en halv times tid, og siden har den kørt i en halv time uden problemer. So far so good :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 30/07-07 15:03 
Douglas Adams ville have været stolt :')
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 30/07-07 15:07 
"A towel, it says, is about the most massively useful thing an interstellar hitch hiker can have."
Det er så sandt som det er sagt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 30/07-07 22:03 
Opdatering: Nu er vi oppe på 7 timers uafbrudt brug af maskinen siden den sidste håndklædetur, og den har opført pænt lige siden.
Indtil videre er det yderst positivt, men lige meget hvor pænt den opfører sig fra nu af, så skal den byttes på et tidspunkt. Dette tidspunkt behøver jo ikke at være i min ferie, hvis jeg kan undgå det :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 30/07-07 22:14 
Det havde jeg alligevel ikke troet, men fedt for dig at du kan bruge maskinen igen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/07-07 23:26 
Imponerende trick - utroligt at det ser ud til at virke.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
MrCaseMrCaseSkrevet 31/07-07 00:11, rettet 31/07-07 00:11 
Dammit. Det skulle jeg da have prøvet inden jeg sendte min til reparation. Så havde jeg sparet at være uden min konsol den første måned af min velfortjente sommerferie.

:-)
Have you considered sucking less?
SlothSlothSkrevet 31/07-07 01:48, rettet 31/07-07 01:48 
Godt at du fik pustet liv i den igen ;o)

Satme bare uhyggeligt, at man skal ud i sådanne Storm P.-løsninger ;(
Kiss me, would you kindly?
nerosnerosSkrevet 31/07-07 08:19 
Ja det lyder godt nok utroligt. Jeg er efterhånden bange for min egen maskine vil gå ned efter jeg ret tit ser indlæg om folks fortvivelse over deres røde øje. 7-9-13! Jeg håber godt nok aldrig det vil ske for min.

Synd for jer som må ud i sådanne løsninger og skal vente på at den bliver lavet osv. Jeg føler med jer!
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 31/07-07 08:24 
Nu fik maskinen lov at køre hele natten, og den fungerer her til morgen stadig uden problemer :D

Jeg har fået en helt ny respekt for håndklæder ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 31/07-07 16:06 
Opdatering: Nu fik den godt nok lige et flip hvor den lavede samme nummer som ovenstående et par gange, så helt kureret er den ikke endnu. Måske skal den have en gang med håndklæderne igen, og så er den helt i tip top stand igen ;)

Men den klarede sig da i 25 timers uafbrudt kørsel, så der er klart sket fremgang siden dens oprindelige tilstand...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 31/07-07 18:23, rettet 31/07-07 18:25 
Herold>
Douglas Adams ville have været stolt :')

Lige bortset fra, at han aldrig ville have ejet en xbox.

Link...
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 31/07-07 18:32 
Det er måske at konkludere lige lovligt meget ud fra en 12 år gammel artikel om et styresystem til pc :D

Men han ville have haft en håndklæde han ville have kunne lånt ud til en med en Xbox - og det er dét, der tæller!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 31/07-07 19:11 
Herold>
Det er måske at konkludere lige lovligt meget ud fra en 12 år gammel artikel om et styresystem til pc :D

Men han ville have haft en håndklæde han ville have kunne lånt ud til en med en Xbox - og det er dét, der tæller!

Hvis du læser artiklen vil du se at det er en meget generel kritik af microsoft, med nogle pointer der rammer lige i plet, også i dag.
Douglas Adams kunne bestemt ikke lide microsoft og det var ikke noget han nogensinde lagde skjul på.
Om han ville låne et håndklæde til at redde en xbox med? Don't count on it.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 01/08-07 13:29, rettet 01/08-07 13:31 
Min tråd, og hvis I ikke kan holde jer til emnet (som er mere Xbox 360 end det er Douglas Adams eller håndklæder generelt), så bedes I venligst fise af :)
Og hvis I absolut vil til at diskutere Douglas Adams holdning til Microsoft, så lav jeres egen tråd...

Opdatering: Nu har min 360'er fået lov til at køle lidt af et døgns tid, så nu er det spændende hvordan den har det i dag. Jeg vender tilbage med en opdatering senere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 01/08-07 13:43 
Proceduren minder mig lidt om Scorekajs mantra: Scor, slap af. Scor, slap af :)

Man må ikke håbe, den ekstreme opvarmning ender med at gøre skaden værre. I værste fald kunne det tænkes, at MS mener, at retningslinierne for brug under specifikke temperaturer ikke er overholdt. Men det er vel omvendt svært for dem at bedømme...
SonicSonicSkrevet 01/08-07 13:45 
Jeg har prøvet beskrevene trick med 2 X360'ere nede i butikken. Vi har i alt fået indleveret 3 stk. core modeller, der alle har 3 røde lys når den er startet op.

Jeg har pakket dem godt ind, og ladet dem svede i 15-20 minutter horisontalt, hvorefter de har kølet af i godt 10-15 minutter.

Tricket virkede ikke på nogen af dem.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 01/08-07 13:50 
Mind mig om at jeg ikke skal aflevere min 360'er tilbage til butikken, hvis den går i stykker, den ryger direkte til et servicecenter, hvis jeg kan slippe afsted med det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 01/08-07 14:43 
Hov, glemte lige at nævne i min post ovenover, at de har stået på værkstedet siden launch. Kunderne har fået nye maskiner, alle tre. Microsoft vil dog ikke tage imod de defekte maskiner, så de står bare og samler støv. Og nåh ja, så kunne man da lige så godt prøve ^^
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 01/08-07 14:59 
Okay, det er da synd at tricket ikke virkede på nogen af dem.
Brugte du nogle gode tykke håndklæder og var de meget varme da du tog dem af igen?
Du lod maskinerne stå og blinke rødt hele tiden, mens de var pakket ind, ikke (de slukkede ikke af sig selv eller lignende)?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SonicSonicSkrevet 01/08-07 15:37 
Jeg brugte nogle rimeligt tynde håndklæder faktisk, og tænkte af den grund, at en sort plastikpose måske også ville hjælpe. Og ja, de var godt varme da jeg tog dem ud. Den stod selvfølgelig og blinkede imens den var i posen med håndklæderne. Men lige lidt hjalp det. Aner ikke om jeg har gjort det helt forkert dog.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 06/08-07 20:35 
Opdatering: Min Xbox 360 har virket hver gang jeg har lavet håndklædetricket, og lige indtil jeg slukket maskinen. Hvis den har stået i længere tid og er kølet af, er der stor sandsynlighed for at jeg får de tre røde lamper så snart maskinen tændes.
Men som sagt virker håndklædetricket stadig hver eneste gang, hvilket får mig til at tvivle på de eksisterende teorier. Det virker som om nogle komponenter i maskinen skal varmes op, før man kan bruge konsollen. Mystisk, og jeg skal selvfølgelig af med den inden længe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 06/08-07 20:48 
Jeg tror, at det har noget at gøre med, at maskinen trækker sig sammen når den bliver kold, og så går det bare galt igen.
Kiss me, would you kindly?
enfenenfenSkrevet 06/08-07 22:21 
Ja, det lyder som en mere sandsynlig teori.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 06/08-07 22:49 
Men hvorfor går den så ikke kold når jeg bruger den efterfølgende? Den bliver jo ikke ved med at være så varm...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 07/08-07 16:02 
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener - ud fra det du skrev overfor, virker den ikke når den er kølet ned. Det tyder (for mig) på, at så snart skidtet køler ned, trækker nogle af delene deri sig sammen, og problemet genopstår.

Så længe maskinen ikke får lov at køle helt af, er den fin.

Er det korrekt, eller?
Kiss me, would you kindly?
KTCKTCSkrevet 07/08-07 16:36 
Der var desværre ikke noget entydigt mønster, og i starten lod jeg maskinen køle helt ned, når jeg havde lavet håndklædetricket. Dette gjorde jeg dog ikke de sidste par gange, hvor proceduren var: Pak maskinen ind i håndklæder, lad den stå til den lukker ned på grund af varmen, tag håndklæderne af og tænd maskinen igen.

Men i går og i dag begyndte dens situation at forværres og jeg har skullet pakke den ind i håndklæder stort set hver gang den skulle tændes.

Nå, men... Som de kvikke nok har set, omtaler jeg min Xbox 360 i datid, og det er fordi jeg dags dato har ladet min syge Xbox 360 få ro, og har fået en ny maskine at lege med i stedet for. Den har desværre ikke den nye køler (jeg tvivler på de overhovedet er ude i DK endnu), men til gengæld har den Samsung DVD-drev som min første 360'er havde. Jeg huskede godt nok at den larmede mindre, men det er helt vildt så stor forskel der er på denne maskine og den defekte med Hitachi drevet.

Farvel og tak til den syge støvsuger... RIP

Men konklusionen er: Man kan ofte genoplive en rødblinkende maskine med et håndklæde, hvis man lige skal nå at nyde maskinen et stykke tid, før man tager sig sammen og sender den ind i rep, hvor man typisk skal vente i en måned eller tre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 07/08-07 22:38 
Har du købt en ny?
Kiss me, would you kindly?
KTCKTCSkrevet 07/08-07 22:46, rettet 07/08-07 22:47 
Nej, via mine forbindelser har jeg fået den ombyttet uden om MS :)
Jeg nægter simpelthen at skulle vente 1-3 måneder igen, med udsigt til at få en refurbished maskine med endnu et Hitachi drev...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 07/08-07 23:58 
Cool (no pun intended ;o).
Kiss me, would you kindly?
RaGeRaGeSkrevet 29/09-07 18:44, rettet 29/09-07 18:45 
Jeg har lige prøvet håndklædetricket og min Xbox360 virker igen pt., har dog ikke lige tid til at tjekke hvor længe, men den virker i hvert fald foreløbig.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/10-07 12:18 
Det er forskelligt hvor længe min den virker efter tricket, men den VIL blinke på et tidspunkt igen :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig