X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Turrican


Svar
nerosnerosSkrevet 10/07-07 22:02, rettet 11/07-07 23:26 
Da jeg søger lidt reviews af hvilket Turrican der er det bedste på nettet. Er der flest som synes Amiga versionen og Turrican II er det bedste. Jeg har ikke kunnet finde nogle vurderinger af turrican på PR.

Der skulle være ret mange forskellige versioner fra I'ere til III'ere og både SNES og Megadrive har hver deres forskellige versioner af spillet.

Hvad mener i er det b... Se hele indlægget


Link...
Bashful Neophyte
76 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-21 10:12, rettet 26/01-21 10:14 
Det er spørgsmålet om Switch ikke også lever på lånt tid. Der kom ikke en skid til den sidste år og foruden nyt BotW og Metroid 4 så er der vidst ikke rigtig noget på vej til den. Multiplatform har næsten altid været lort på den, men den bliver da for alvor sat af nu hvor de nye konsoller er udkommet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/01-21 10:49 
Whoa, jeg troede Factor 5 holdt op med at eksistere for flere år siden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 26/01-21 10:52 
Factor 5, var tidligere i gang med at udgive en komplet pakke med alle Rogue Squadron / Rogue Leader spillene, til Wii, men det blev ikke til noget. Videoer har været ude, som har vist spændende ting, i den kollektion.

Jeg tror det bliver en realitet på Switch nu, og håber det.
DunwichDunwichSkrevet 26/01-21 10:55 
Konsolkongen>
Det er spørgsmålet om Switch ikke også lever på lånt tid. Der kom ikke en skid til den sidste år og foruden nyt BotW og Metroid 4 så er der vidst ikke rigtig noget på vej til den. Multiplatform har næsten altid været lort på den, men den bliver da for alvor sat af nu hvor de nye konsoller er udkommet :/

Den bliver da ikke sat af. Jeg spiller ofte en del på den, da den har sine helt egne, og fede, titler, og der er altid nyt i e-Shoppen flere gange om ugen. Og ofte glimrende tilbud på spillene også.

Samtidigt skal den ikke konkurrere med PS5 eller Series S/X. Den kører helt sit eget løb, men det har den nu altid gjort.
slk486slk486Skrevet 26/01-21 12:19, rettet 26/01-21 12:21 
Sumez>
Whoa, jeg troede Factor 5 holdt op med at eksistere for flere år siden

De har tilsyneladende været væk fra gaming i en årrække og produceret mange af de streaming apps vi bruger på konsoller. De har en artikel på eurogamer.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/01-21 14:08 
Konsolkongen>
Det er spørgsmålet om Switch ikke også lever på lånt tid. Der kom ikke en skid til den sidste år og foruden nyt BotW og Metroid 4 så er der vidst ikke rigtig noget på vej til den. Multiplatform har næsten altid været lort på den, men den bliver da for alvor sat af nu hvor de nye konsoller er udkommet :/

Der går rygter om en "Switch Pro" HW opdatering som skulle være på vej i år, men om det ændrer det store på deres SW line-up, er nok tvivlsomt.
SumezSumezSkrevet 26/01-21 14:26, rettet 26/01-21 14:26 
Jeg har købt dobbelt så mange spil til Switch det seneste år som til nogen anden platform. :)

Det siger selvfølgelig ikke så meget om hvordan den står i forhold til markedet, da mine indkøbsvaner nok ikke reflekterer mainstream-målgruppen, men det er nu ikke fordi jeg synes den mangler spændende udgivelser.
I løbet af pandemien i 2020 har Switch-maskiner også været opsnuset så kraftigt at selv alle danske butikker og webshops over en periode var løbet helt tør, så det er i hvert fald ikke fordi den er en dårlig forretning lige nu. Hvordan den kommer til at stå i 2021 skal jeg ikke kunne sige, men vil nok skyde på at den har en del liv i sig endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 29/01-21 10:11 
Det ser ud til, ud fra den YouTube video, at de har taget det bedste fra emulator-verdenen, hvilket i sig selv nok også er det bedste man kunne forestille sig i forhold til kvalitet og features, som vores målgruppe rent faktisk sætter pris på.
Det der Lotte-filter har jeg arbejdet med en del på PC i forhold til CRT filtre, og er klart et af de bedre, og mange af de andre indstillinger er genkendelige, så det bør være muligt at få det til at se fornuftigt ud, lige meget om man foretrækker skarp integer-skalering eller at skærmen er smurt ind i leverpostej.

Selve spillene ser også ud til at være emulerede udgaver af klassisk hardware, med muligheder og begrænsninger herfra. F.eks. kan jeg høre, at lydeffekterne og musikken kæmper om de 4 lydkanaler, præcis som de gjorde i original-udgaverne, så på den måde virker det jo også til at være spot on.

Mega Turrican er jeg lidt splittet omkring, for grafisk synes jeg denne version er overlegen, mens specielt musikken er langt bedre på Amiga udgaven, som hed Turrican 3, så her kunne det faktisk være super fedt at kunne mikse de to versioner, men det konflikter selvfølgelig med den ellers ret præcise hardware emulation.

Og hvorfor er Super Turrican 2 ikke med i denne udgivelse? Det er virkelig mystisk at undlade dette spil.

Men... Alt dette betyder faktisk også, at udgivelsen kommer til at virke lidt ligegyldig for mig, når jeg kan få den fulde oplevelse på original hardware eller fra emulatorer. Så er der den feature med at spole tilbage, som selvfølgelig ikke er tilgængelig på original hardware, men de originale spil var faktisk ikke så svære, at jeg synes det har sin berettigelse her. Normalt er jeg ikke være modstander af savestates, som jeg f.eks. har benyttet på visse NES spil, da jeg ellers aldrig havde set dem til ende, da gameplayet var urimeligt svært og præget af cheap death og trial and error. Her synes jeg dog, at konceptet med et begrænset antal liv er totalt tabt, hvis man benytter spol tilbage, så for en gangs skyld er jeg på "git gud"-vognen her, for så svære var de oprindelige spil altså ikke...

Så det kommer ned til en menu med et fint remix af musikken, og et samlet sted at afvikle spillene fra, minus Super Turrican 2. Dog er jeg fan af serien og specielt musikken, så skal ikke afvise at det bliver købt engang, hvis et tilbud kommer forbi.

Drømmeprojektet for mig kunne være en udgivelse a la Command & Conquer Remastered, hvor der er lavet sprites i højere opløsning, samt ny musik af de oprindelige musikere, hvor man så kan skifte frem og tilbage mellem ny og gammel grafik on the fly.
Chris Hülsbeck lavede for nogle år tilbage Turrican Soundtrack Anthology, som var et kæmpe projekt, hvor han lavede moderne fortolkninger af musikken fra spillene, og jeg tror næsten alt var med. Kvaliteten var i top, og kunne passe perfekt ind i mit drømmeprojekt, hvor de bare skal sørge for ikke at fucke grafikken op.
Hvis de laver sådan et projekt, er jeg nok villig til at smide mine penge efter dem, selv om de presser citronen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 01/02-21 15:07 
DF live stream med bl.a. Chris Hülsbeck og Audi Sorlie som er involveret i Flashback og Anthology udgivelserne:

https://www.youtube.com/watch?v=WzjTcOUgkz0
DunwichDunwichSkrevet 02/02-21 08:23 
http://www.playstationcountry.com/turrican-flashback-ps4-review/

"As I alluded to earlier, this version of Turrican has what I would describe as ‘wonky’ controls. In the ’90s, the game was originally designed to be played on a single fire button joystick with the jumping controls handled by simply pressing up of the joystick. Here jumping is assigned to a button on your pad, no big thing you might think as that’s been normal for even longer than Turrican has been around. But here the jump has an ever so slight delay (probably a few frames, I don’t know I’m not some Digital Foundry geek) making some of the platforming sections feel like I was playing a Soulsborne game. Seriously, I lost more lives to a relatively simple series of jumps in level 1-2 than I did fighting most of the bosses. Now I know this wasn’t a problem with the original game as I’ve been happily playing it on multiple formats since it was released back in 1990. In Turrican Flashback some combination of the emulation or input code along with having to use a modern control pad has made one my favourite games of all time feel like trying to steer a traction engine with tweezers."

Emulation. Ordet jeg hader.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-21 08:37 
Man kan ændre hop til classic hvor man også trykker opad hvis man ønsker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 02/02-21 10:23 
Er der stadig lag / delay så, når man hopper? Det er åbenbart "kun" i det første Turrican der er et problem. Turrican 2 har det, ifølge anmeldelsen, ikke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-21 10:30, rettet 02/02-21 10:30 
Jeg har ikke spillet det endnu, jeg så bare en Digital Foundry stream hvor de snakkede om at det var en mulighed med op for hop :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/02-21 11:14 
Op-for-hop fungerer kun på det klassiske The Arcade eller ZipStick, hvor travel er en mm. På pads og normale arcade sticks er det forfærdeligt.
j/k
KTCKTCSkrevet 02/02-21 11:56, rettet 02/02-21 12:00 
De har ikke kildekoden mere, så emulation er eneste mulighed, hvis ikke nogen laver reverse engineering på hele svineriet. Det lyder dog skidt med input lag på hop, men man må da håbe det er noget de kan patche.
Digital Foundry havde faktisk problemer med at hoppe i deres video, men gav skylden på capture card, og siden man skal lave ret mange præcise hop i spillet, er det vigtigt at de fikser det...

Jeg har det faktisk også lidt stramt med at de nye konsoller ikke kan køre 50hz, for Turrican og Turrican II er gift med 50hz, så man undgår ikke at frameraten kommer til at lide under konvertering til 60hz :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 02/02-21 18:40 
Jeg har prøvet PS4 versionen med v1.1 patch på min PS5 - jeg har ikke udstyret til at måle men oplever ikke nævneværdig lag ved hop. Der er måske lidt pga. emuleringen men det samme om man bruger D-pad eller X for at hoppe og ca samme i Mega Turrican. Har ikke testet med de to andre spil.

Syntes der er en rigtig fin udgivelse, kun juddering i Amiga spillene pga 50hz skæmmer lidt, men forståeligt.
millenniummillenniumSkrevet 04/02-21 09:25, rettet 04/02-21 09:29 
SÅ skal Strictly altså til at få nosset sig sammen og sendt den fysiske udgave til mig - ellers bliver jeg utålmodig.

Men synes generelt anmeldelserne har været moderat positive. Ikke en fest, men heller ikke en maveplasker.

EDIT: Collector’s Edition PS4: Scheduled to ship in April/May.

shit.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/02-21 10:20 
De er slet ikke færdige med produktet endnu, nogle Anthology-eksklusive features arbejdes der stadig på. - de taler om det i livestreamet. Bog og dokumentarfilm er heller ikke klar. Så April/Maj er *meget* optimistisk.
millenniummillenniumSkrevet 05/05-21 06:58 
Så droppede jeg ventetiden på Strictly og købte spontant standardudgaven på Switch. (200kr hos Nintendopusheren - super fair pris).

Må sgu sige det holder stadig. Jeg har ikke udforsket de forskellige settings (udover at slå de frygtelig wallpapers fra asap). Men oplevelsen er genkendelig og spillet er faktisk utroligt velegnet til en controller. De ekstra knapper til bomber, stråle og “metroid-kugle” er virkelig tiltrængt, og det er meget mere flydende at lave de sidelæns u-formede hop med controlleren.

Der er ikke gjort nogen effort i forbedringer, bortset fra at der ikke er slowdown ved mange sprites. Præsentationen synes jeg dog er flad, men Amiga-oplevelsen er rimelig intakt når man først er inde i spillet. Fire Turrican-spil for 200kr er sgu svært at fortryde.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/05-21 13:40 
Seneste nyt fra Stricly om Turrican-udgivelsen:

"Turrican - Here we will have to put a later shipping date than anticipated. However, we do have some very exciting news in regards to Turrican! We are especially putting a lot of effort into the statue and we also have some intriguing news about the game itself, soon to be revealed...

*cough* new feature *cough*

It's extremely important to us that the SLG editions stand out content-wise in comparison with the retail release, so please... bear with us. We do believe you'll find it worth it. :)"
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/05-21 10:17, rettet 21/05-21 10:18 
Ikke den store overraskelse - fik fornemmelsen af at projektet ville tage ekstra lang tid i det Turrican stream DF havde for et par måneder siden. Bog, dokumentarfilm, nye features og ports, ...

Men jeg tror det bliver godt når det endeligt kommer :)
millenniummillenniumSkrevet 22/05-21 20:57 
All good things... :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 16/12-21 10:51 
Stor opdatering fra SLG vedr. Turrican udgivelserne.

https://mailchi.mp/strictlylimitedgames/turrican-533811
millenniummillenniumSkrevet 16/12-21 11:06 
It's alive! :D

Det er også helt gakket hvor langt det har været undervejs, men mon ikke også den gennerelle containerskibe-krise har haft stor indflydelse på det.

Jeg venter stadig med stor tålmodighed.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 16/12-21 11:33 
Ja de tager deres tid - men heldigvis har de hævet ambitionsniveauet og bl.a. implementeret nogle fede features. Dokumentarfilmen er sikkert også en af grundene til forsinkelserne af CE.
millenniummillenniumSkrevet 31/03-22 12:08, rettet 31/03-22 12:09 
Så er der ny update for de MEGET tålmodige personer der har bestilt Turrican hos Strictly Ltd


"First, some good news! We're nearly at the end of this lengthy pre-order process. All of the retro cartridges have now been shipped, unless ordered together with other editions. Passionate fans all around the globe are now experiencing the classic Turrican games as they were meant to be played; on original 16-bit hardware!

✔ Super Turrican 1 SNES PAL
✔ Super Turrican 1 SNES US
✔ Super Turrican 2 Special Edition SNES PAL
✔ Super Turrican 2 Special Edition SNES US
✔ Mega Turrican Director's Cut Mega Drive
✔ Mega Turrican Director's Cut Genesis

We want to acknowledge that you've been extremely patient with us during this lengthy pre-order process. We will thus offer full transparency on what's happening right now. As we really cannot afford to have anything go wrong for these complete-on-card/disc physical forever copies, we went through an extensive Q&A.

Production of the PS4 discs were set to start March 21st. However, bugs were found during the internal testing at SONY and shipping will thus begin at the end of April. Of course, we will ship the games out sooner if possible.

Production of the Nintendo Switch game cards were set to start March 25th. As of March 15th, Nintendo started going through the game at their internal testing facility. They did find some bugs, and as we want to have these collections as polished as possible, we're now looking at May for the start of shipping the strictly limited NSW copies.

Based on the past track record when it comes to Turrican, we cannot guarantee that further delays won't happen. However, if we owe you anything (besides the pre-ordered games shipped to you) it's full transparency.

In mid June everyone should (in theory) have their Turrican Anthology Vol. 1 + 2 in hand, ready to be played. This is, of course, unless you're also waiting for one of the über-awesome Collector's Editions.

In regards to the Turrican Anthology Collector's Editions, we're thrilled to finally present you with a more definitive date of dispatch. We're looking at late July, if everything goes well, as a date for when the first Collector's Editions will ship out to fans eagerly anticipating the awesomeness that awaits in this box of Turrican magic!

But what about the ULTRA Turrican Anthology Collector's Editions that would have the figure and Blu-ray™ ship later? As announced in our last update, we'll offer everyone who pre-ordered the ULTRA CE to split the order free of charge. If you choose this option, your pre-order would ship in July at the same time as the other Collector's Edition. The figurine would then be shipped in August as a separate shipment. To have your ULTRA CE ship in advance of the figurine, please follow the instructions detailed here below."
The medium is the message.
76 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig