X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Turrican


Svar
nerosnerosSkrevet 10/07-07 22:02, rettet 11/07-07 23:26 
Da jeg søger lidt reviews af hvilket Turrican der er det bedste på nettet. Er der flest som synes Amiga versionen og Turrican II er det bedste. Jeg har ikke kunnet finde nogle vurderinger af turrican på PR.

Der skulle være ret mange forskellige versioner fra I'ere til III'ere og både SNES og Megadrive har hver deres forskellige versioner af spillet.

Hvad mener i er det b... Se hele indlægget


Link...
Bashful Neophyte
76 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 10/07-07 22:02, rettet 11/07-07 23:26 
Da jeg søger lidt reviews af hvilket Turrican der er det bedste på nettet. Er der flest som synes Amiga versionen og Turrican II er det bedste. Jeg har ikke kunnet finde nogle vurderinger af turrican på PR.

Der skulle være ret mange forskellige versioner fra I'ere til III'ere og både SNES og Megadrive har hver deres forskellige versioner af spillet.

Hvad mener i er det bedste til dato?

Jeg synes måske ikke Amiga versionen er det bedste, og kan måske bedst lide Super Turrican, eller Mega Turrican som ser rigtig godt ud på Megadrive, dog har jeg ikke prøvet det endnu.

Musikken var nok bedst på Amiga ;-)!

Her er en side jeg har fundet på nettet om selve spillets historie og de forskellige versioner:

Link...
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 10/07-07 22:15 
Jeg må nok også sige Turrican II på Amiga. Specielt musikken er fantastisk på Amigaen i forhold til de andre udgaver.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/07-07 22:16 
Jeg syntes helt klart det er Mega Turrican der er det bedste, både grafisk og musiken.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/07-07 22:38 
Jeg er fuldstændig enig med KTC. Turrican II på Amiga for the win endda med samme argument: Musikken er så meget bedre i Amiga-versionen end de andre. Gameplayet er nogenlunde det samme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/07-07 23:57, rettet 10/07-07 23:59 
Musiken lige gode i de to, skulle lige opdater min hjerne. Electro style!!!
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 11/07-07 00:09 
Jeg var i sin tid rigtig skuffet over Mega Turrican efter at have spillet 2'eren på Amigaen en hel del.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 11/07-07 00:19 
Mega Turrican (Turrican 3) blev da gennemført, men jeg synes stadig ikke det havde magien fra de to tidligere spil, og musikken er heller ikke i samme klasse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/07-07 22:24 
det første har vel den største sjæl men jeg er nok bare for sentimental.

super turrican 2 til snes skulle også være et solidt spil med en masse fede mode 7-effekter (ikke at det skulle være spillets største kort i ærmet :)).

(skriver lidt sjovt over "de næste dage" pga arm i slynge, sorry, get used to it :))
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 11/07-07 23:19, rettet 12/07-07 07:28 
Jeg tror Super Turrican 2 til SNES har endnu vildere Mode 7-effekter.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 12/07-07 09:35 
Jeg har prøvet og gennemspillet Turrican I og II, samt Super Turrican.

Et'eren mener jeg nu er den mest mindeværdige, selvom de senere udgaver havde mere af det hele. Der er så mange særegne ting jeg husker fra den første udgave: Den store svævende boss-næve, det fantastiske leveldesign i undergrunden, den store piratfisk - og så selvfølgelig den suveræne musik. Level 2 var jo det rene Depeche Mode.

Turrican 2 gennemførte jeg på én dag.

I Super Turrican blev jeg lettere irriteret da jeg kom til den velkendte is-bane, hvor man glider af h... til. Et latterligt koncept som alt for mange platformsspil brugte i 90'erne.

Jeg savner virkelig en Amiga emulator, så det kan genopleves.
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/08-09 00:31, rettet 08/08-09 00:32 
neros>
Jeg tror Super Turrican 2 til SNES har endnu vildere Mode 7-effekter.

Det er vel blandt de spil, der "seriøst" fremviser SNES'ens Mode 7-funktion. Nogen siger måske "lidt for meget af det gode", men det ændrer ikke på, at ST2 er hyldet til at være blandt de mest holdbare scrollende platforms-shumps på konsollen, sidestillet med Super Probotector/Contra III: The Alien Wars.

Det her indlæg blev lige kickstartet af, at jeg endelig fik fat på spillet på eBay med æske i god tilstand, hvis man kan stole på sælgers præsentationsbillede (BTW, ekstremt svært at finde *med* spilæske).

:D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 08/08-09 18:05 
Ok haha jeg må tjekke det ud ved lejlighed, men synes det har fået meget blandende reviews rundt omkring. Derfor har jeg aldrig købt det!
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 23/10-17 18:56 
Super Turrican får en director's cut, der følger med Super Nt'en:

http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-16-unofficial-snes-cartridge-playing-super-nt-unveiled
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-17 19:03 
Jeg havde ikke hørt om Super Nt’en før. Men det er fedt at der kommer en ny hardware-løsning der ikke er emulation, nu hvor de første modeller af SNES’en er begyndt at dø som fluer pga dårlige CPU’er :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/10-17 19:06 
Hvor har du set det henne? :O Jeg har ikke hørt om nogen SNES'er der har haft problemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-17 19:12, rettet 23/10-17 19:23 
Jeg har ellers nævnt det herinde før. Tjekker du reparations- og modder-underforaerne på Assemblergames, så er der efterhånden mange tråde omhandlende grafikproblemer som tyder på at det skyldes semidefekte CPU’er. Det er en meget tydelig tendens at det kun rammer de gamle “2 chip”-modeller, da ingen af de nyere 1Chip har haft lignende problemer.

Edit: Millennium beskrev for noget tid siden også nogle problemer med hans SNES der kunne tyde på det samme :/

https://assemblergames.com/threads/super-famicom-burn-in-test-results.67141/

https://assemblergames.com/threads/snes-solid-black-screen-changed-caps.67005/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/10-17 19:32 
"Semidefekte" er måske så meget sagt. 22 års holdbarhed i et stykke forbrugerelektronik kan man dårligt klage over :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-17 19:34 
Jeg synes da betegnelsen passer meget godt, når de fleste stadig delvist virker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/10-17 19:41 
Jep, ville dog være ret ked af det hvis min skulle stå af, men jeg fik den ret sent, så den er nok en af de nyere modeller. Det er første gang jeg hører om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-17 19:47, rettet 23/10-17 19:49 
Listen her kan måske give dig en idé om hvilken model du har:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q1H5eQYEG_evwpVmAVMAXa9UC6SAcvblr5igUnmpwRk/pub?output=html

1CHIP har ret meget bedre RGB-billede end en gammel model som ser ret shitty ud. Hvorfor listen oprindeligt blev lavet.

http://retrorgb.com/snesversioncompare.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/08-20 09:15, rettet 28/08-20 09:29 
Turrican spillene genudgives til PS4 og NSW (og XB og PC antager jeg?)

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=JcBLZ5QTiWc

Turrican Anthology Vol. 1 indeholder:
- Turrican (Amiga)
- Turrican 2 (Amiga)
- Super Turrican (SNES)
- Super Turrican Director's Cut (SNES)
- Mega Turrican Score Attack (Mega Drive)

Turrican Anthology Vol. 2 indeholder:
- Turrican 3 (Amiga)
- Mega Turrican (Mega Drive)
- Mega Turrican Director's Cut (Mega Drive)
- Super Turrican 2 (SNES)
- Super Turrican 1 Score Attack (SNES)

SLG står for de fysiske PS4 & NSW udgivelser (inkl to store collector's editions) samt genudgivelser til SNES (Super Turrican 1+2) og Mega Drive (Mega Turrican).

https://store.strictlylimitedgames.com/collections/turrican

Turrican
Turrican
Bede-xBede-xSkrevet 28/08-20 09:52 
De bliver selvfølgelig købt (hype!), men kunne de ikke have nøjes med en udgivelse eller var de bange for de så ikke kunne presse prisen langt nok op? Gad godt de havde fundet plads til C64 udgaverne også.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 28/08-20 09:54 
Det er da godt nok også en vildt underlig fordeling af spillene på tværs af de to. De vil meget gerne have alle kunder til at købe dem begge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 28/08-20 10:00 
Ja, det er helt tydeligt lavet til at presse flere penge ud af kunderne. De har måske tænkt at en udgivelse til den kombinerede pris, ville være for høj for folk. Kan man spille dem samlet fra en menu eller skal man sidde og skifte spil, hvis man fx først spiller Super Turrican og så bagefter får lyst til at spille Super Turrican score attack?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 28/08-20 10:10 
OMG! Her, tag mine penge.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-20 10:11 
Ja det er en helt åndssvag opdeling af spillene :/

Jeg bryder mig ikke specielt om Turrican foruden Mega Drive-spillet. Hvad går Mega Turrican Director’s Cut ud på?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/08-20 13:02, rettet 28/08-20 13:13 
Mit hjerte banker mest for 1 og 2 på Amiga - og delvist for Super Turrican, så fordelingen må åbenbart været lavet til mig :P

EDIT: Endte med at bestille en Collectors Edition med vol 1 + 2 til PS4. Så er jeg en tilfreds mand når den ankommer, tænker jeg.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/08-20 13:15 
Der bliver lidt til julen i 2021 :D
HankyHankySkrevet 28/08-20 13:57 
Julen 2021 er nok et meget realistisk bud på, hvornår I har dem :D

Vasara Collection (også fra Strictly Limited) skulle være sendt ud i august 2019, men blev efter 6 udskydelser først sendt marts 2020.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 28/08-20 14:03 
Deres planlægning er helt i skoven, men hvis man er villig til at vente, syntes jeg deres produkter er helt i top :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-20 14:38 
Hvem laver spillet? Der er absolut ingen garanti for at emuleringen er god eller det ser ordentligt ud nu om dage :/

MD-spillet med Director’s Cut og Score Attack er måske interessant for mig da man ved at det spiller og ser ud som det skal. Men der er ingen information på siden om hvad spilvariationerne går ud på :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/08-20 14:46 
Det var så den fysiske produktion jeg mente - kvalitet af selve Turrican port/emulation er ukendt pt.
Le RoofLe RoofSkrevet 28/08-20 15:21, rettet 29/08-20 03:05 
Konsolkongen>
Hvem laver spillet? Der er absolut ingen garanti for at emuleringen er god eller det ser ordentligt ud nu om dage :/

ININ Games. Nej det er også det der afholder mig fra at trykke på aftrækkeren - udover prisen. Hvis deres emulering af Bubble Bobble på Bubble Bubble 4 Friends er standarden, så melder jeg godt nok pas, men mon ikke at de gør lidt mere ud af det her?
Under alle omstændigheder vil der være udsolgt indenfor få dage og der kommer ingen digitale udgivelser. (ikke første gang for SLG)

Når det så er sagt, så har SLG bekræftet i et svar på Twitter at der også kommer en almindelig retail udgivelse af PS4 og Switch opsamlingerne, men som mangler noget af bonus materialet, hvad end det så indebærer.

Twitter (håber at du kan læse tysk :P)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
DunwichDunwichSkrevet 29/08-20 11:17 
Er det den emulering af Bubble Bobble, som starter ti minutter inde, i denne video?

https://www.youtube.com/watch?v=DzHmV7w2_pc

Jeg kender ikke nok til spillet, men hvad er der galt med selve emuleringen?
SumezSumezSkrevet 29/08-20 17:33, rettet 29/08-20 17:34 
Det kører virkelig skidt, og lagger helt urimeligt. Det er tæt på uspilleligt - eller i hvert fald på ingen måder sammenligneligt med at spille på arkade.

Spillet har sådan en fin effekt hvor arkademaskinen kører i baggrunden mens man er i menuen, og når man vælger at spille originalen, zoomer kameraet ind på kabinettet og man kan styre spillet. Det sker i én flydende bevægelse, så jeg har al grund til at formode at spillet fortsat kører i den samme "scene" mens man spiller det, med det emulerede spil projiceret på den samme tekstur som det gjorde i menuen.

Det er sikkert ikke "emuleringen" i sig selv der er skidt, men overhead i hele det "framework" emulatoren kører i. Når det så er sagt, så er det også helt generelt den slags der typisk er galt ved emulerede udgivelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 29/08-20 22:24 
Dunwich>
Er det den emulering af Bubble Bobble, som starter ti minutter inde, i denne video?

https://www.youtube.com/watch?v=DzHmV7w2_pc

Jeg kender ikke nok til spillet, men hvad er der galt med selve emuleringen?

Uanset om man spiller på tv eller i handheld mode, så er skaleringen helt af helvede til, hvilket er tydeligt når skærmen scroller videre til næste level. Det hele er meget barebones og der er ingen mulighed for display options.
Det er lidt svært at se på den video du linker til, men det er også en tidligere patch, inden aspect ratio blev ændret.
Sumez har helt sikkert ret ovenstående.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-20 00:12 
Det burde altså være ulovligt at udgive klassiske spil med dårlig skalering, blur filtre og input lag.

Vasara Collection fra SLG er også helt ude og skide at se på, så de spil får jeg nok aldrig rigtig dyrket :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/11-20 21:46 
Hm, Der kommer Turrican Flashback til Switch og PS4 i fysisk udgave - umiddelbart annonceret til primo december.

Og jeg som forudbestilte den dyre edition fra Strictly Limited, som jeg sikker kan vente et år på. :/

Link...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 16/11-20 08:27 
Så vidt jeg kan se indeholder Stricly's disc 2 et par spil, der ikke er med i Turrican Flashback samlingen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/11-20 12:50, rettet 17/11-20 12:50 
@millennium: Coolshop har ændret datoen for udgivelsen til ultimo januar 2021, så mon ikke det ca. er der hvor SLG også begynder at få deres eksemplarer ind til pakning og afsendelse.
millenniummillenniumSkrevet 17/11-20 21:53 
Sehr gut. :P
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 19/01-21 13:40, rettet 19/01-21 13:43 
219kr for Turrican Flashback Collection digitalt:

https://store.playstation.com/da-dk/product/EP8204-CUSA20666_00-TURRICANFLASHCEU

De lister dog kun fire spil, så ved ikke hvad der er fjernet ift. antologierne eller om det her er første udgivelse af to.

EDIT: Kan se fra Milles link at den indeholder følgende: Includes Turrican, Turrican II, Mega Turrican and Super Turrican
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/01-21 13:21 
Et kig på udgivelsen, med menuer og diverse options...
https://youtu.be/F-stuwquRBU
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-21 13:31 
Det virker som om de har styr på det. Integer scaling eller, tilsyneladende shimmerfri, opskalering med interpolation samt okay gode muligheder for indstilling af scanlines.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/01-21 14:13 
Man må vel gå ud fra at "perfect" scaling betyder integer ? :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-21 14:15 
Det kan man faktisk ikke engang, jeg har set et par stykker hvor det ikke har været tilfældet alligevel :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/01-21 14:25 
Jeg krydser fingre. Det ville være fedt at have en ordentlig samling af dem.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-21 14:32 
Ja det er da fedt med Mega Turrican på andre konsoller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 26/01-21 07:11 
Strictlys udgivelser kommer tættere på nu. Fortryder lidt jeg bestilte PS4 udgaven, når Switch nok har lidt længere levetid.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 26/01-21 08:47, rettet 26/01-21 09:20 
Da de kan spilles på PS5 er den pointe vel ligegyldig :)

Det er hjertevarmende, at F5 selv har stået for det og at de leger med tanken om en ny 2D Turrican :)
j/k
76 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig