X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil: Umbrella Chronicles!


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/07-07 09:20 
Jeg er nød til at skaffe mig en WII igen efter jeg så det her.

http://youtube.com/watch?v=w0mHsJhtGdE
Hoid to colony C05 where the computer is...
61 emne(r).
1 2 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/07-07 09:20 
Jeg er nød til at skaffe mig en WII igen efter jeg så det her.

http://youtube.com/watch?v=w0mHsJhtGdE
Hoid to colony C05 where the computer is...
SephirothSephirothSkrevet 05/07-07 09:32 
Velkommen til for tre måneder siden ;)
Jeg er bange for, at det bliver endnu et overfladisk Dead Aim-agtigt Resi.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/07-07 09:37 
Sephiroth>
Velkommen til for tre måneder siden ;)

Har det været oppe som emne?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/07-07 09:46 
Sephiroth>
Jeg er bange for, at det bliver endnu et overfladisk Dead Aim-agtigt Resi.

Jeg tror det er mere House of the dead, end det er dead aim agtigt. Det ligner ikke man selv styre figuren, ud over man skal dugge sig og samle tinge ved at skyde det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
CoreCoreSkrevet 05/07-07 09:56 
Men Wiimoten kan jo ikke bruges som lyspistol!!!

Det er en cursor :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 05/07-07 10:00 
Den kan skal godt bruges som lyspistol, det vil bare kræve kalibrering ;)

Tvivler dog på det er noget UC vil understøtte.
FourDFourDSkrevet 20/07-07 15:20 
Jeg er allerede håbløst forelsket i den cheesy dialog.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ElgenElgenSkrevet 21/07-07 09:10 
Har selv lige været inde i en 'TimeCrisis-periode', så jeg er helt klart klar på en zombie-rail-shooter.

Glæder mig for vildt (når nu vi ikke får ManHunt at lege med, snøft)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 21/07-07 11:28 
Jeg prøvede det på E3 i år. Det var okay underholdende, men altså ikke nogen stor oplevelse. Jeg fik dog også prøvet Wii Zapper'en.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 21/07-07 20:03 
hehe stemmeskuespillet minder mig alt for meget om introen i Resident Evil til Playstation :D
ElgenElgenSkrevet 24/07-07 13:47 
Yes, har lige set videoen af hvordan WiiZapperen virker med RE UC inde på Nintendos hjemmeside, damn det ser for vildt ud!
Sådan een MÅ jeg eje, jeg kan næsten ikke vente };-)

WiiZapper med RE UC
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 25/07-07 14:44, rettet 25/07-07 14:53 
Først blev jeg rigtig glad:

YAY! Zapper! Hvad kan det nu være? En lyspistol måske...WOW! Så kører vi. WIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Men så, så jeg videoen, og det gik op for mig at det bare er et stykke plastic, og kontrollen stadig ligger hos wiimoten...

Så er mit store spørsgmål:
Snakker vi rigtig lyspistol-effekt nu? Er her tale om Beanos kalibrering, der vil få det til at fungere? Eller er det bare endnu en Nintendo-film, der giver falske forventninger, og kontrollen stadig er begrænset til "cursor"-brug?

For hvis sidstnævnte er tilfældet, så har jeg rigtig mange ubehagelige tillægsord, til at beskrive hvor latterligt jeg syntes det er, at man nu bare har smeltet et stykke plastic til mersalg.

En eller anden...vær sød at fortælle mig, at det nu vil fungere som en lyspistol...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AmbyAmbySkrevet 25/07-07 14:55 
Det er min klare opfattelse af det "bare" er Wiimoten og nunchucken som man klikker på et stykke plastik.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CoreCoreSkrevet 25/07-07 14:59 
Ja, men er det "kalibreret" så den virker som lyspistol nu?

HEROLD! Enlighten us...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 26/07-07 11:12 
Helt ærligt:
Hvornår har du sidst set <indsæt selv navnet på din yndlings-action-skuespiller> rent faktisk sigte (andet end med fx. lasersigte (pointer?, red)), inden han/hun lader uzi'en tale sit klare sprog overfor en flok skurkagtige skurke/zombier?
Næ, med et automat-skydevåben i Zapperens størrelse, peger man bare ca. i den rigtige retning, og korrigerer efter hvor skuddene lander; er sikker på at Bruce Willis vil gi' mig ret };-)

Jeg tror at Zapperen bliver fantastisk at spille med; kan slet ikke vente };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 26/07-07 11:20 
Det lød ikke som noget, der kom fra en, der lige er trådt ud af en "Time Crisis-periode", i samme måned som Namco har fremvist Time Crisis 4 og GunCon 3 ;)

Hvis ikke den fungerer som lyspistol i RE:UC, hvad skal vi så med plastic-tingen? Så er det jo bare Red Steel: Resident Evil: Fun Survivor: Wii Edition 2007
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SonicSonicSkrevet 30/11-07 15:59 
Skulle det her spil ikke være på gaden idag? Har ikke kunne finde det nogen steder, og kunne ellers godt klare lidt on-rails shooter her til aften :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/11-07 16:26 
Sonic hvis du finder det så smid lige et par ord om det?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SonicSonicSkrevet 30/11-07 16:33 
Jo skal jeg gøre. Jeg har dog opgivet for idag, da ingen butikker her har det. Kan ske man skulle prøve Flensborg imorgen eller noget.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
seebergseebergSkrevet 30/11-07 17:22 
Vi har fået det, og haft det til salg fra i dag i GAME.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SonicSonicSkrevet 30/11-07 18:06 
Åben en butik i Sønderborg, kthxbai :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 01/12-07 18:37 
De har stadig ikke fået det hernede, hverken Merlin eller Fona.

Var i tyskland idag, Saturn, Mediamarkt og Gamestop. Alle sagde, at de ikke må sælge spillet i Tyskland :S

Det ender med jeg må bestille det på nettet.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/12-07 19:10 
Nogen der ved om det kan spilles alene med Wii-moten solo?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 02/12-07 19:54 
Tænker du på uden nunchuck?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 02/12-07 19:55 
Aner det faktisk ikke, men finder nok ud af det på tirsdag, har bestilt det hos coolshop for 422,- inkl. fragt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
EchoEchoSkrevet 02/12-07 20:53 
Alle de film jeg har set so far har været med nunchuk, så jeh tvivler stærkt på, at det skulle være muligt at spille uden den.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/12-07 21:40 
Jeps nunchuck :-) Hvilken funktion har den?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 02/12-07 22:35 
Lidt snusen rundt med Da Googlzor kunne fortælle mig, at Nunchucken er til hjælp, men den behøver ikke at være sat til for at spille. Den lader dig styre kameravinklen en lille smule, hvilket kan være praktisk til at finde skjulte items, og sådan.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/12-07 19:29 
Tak :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SonicSonicSkrevet 04/12-07 19:11 
Ok, har nu spillet igennem det meste af chapter 1. Tog mig noget der ligner 2 timer og 33 minutter. Der er vist stadig nogle baner i Chapter 1 jeg mangler at gennemføre.

Anyhow. Selve "lightgun" delen virker rimeligt godt. Man skyder med triggeren, skifter våben med enten C på nunchucken eller med det analoge kryds. Den eneste ting der irriterer mig er, at man skal ryste wiimoten ret kraftigt for at reloade. Man kan selvfølgelig også bare tømme magasinet, og lade den reloade af sig selv.

Uden at give spoilers, ser det hele ud til at være en opsummering af de forskellige Resident Evil der er udkommet, men de vidste i sikkert :) Der er selvfølgelig en masse cheasy dialog imens man kæmper sig igennem alskens udyr, men det gør det bare mere sjovt :)

Spillet i sig selv virker heller ikke alt for let, i og med, at der ofter vælter fjender op på skærmen, og man skal ramme dem ret præcist for at nakke dem hurtigst muligt. Især den ene End-Boss gav mig enorme kvaler, og jeg måtte bruge adskillige continues på den/det :D

Men alt i alt, en underholdende arcade-shooter med Resident Evil tema. Så jeg er sikker på alle Resident Evil elskere vil holde af spillet.

Grafikken kan så diskuteres lidt. Den stråler ikke af high-tech på nogen måde. Eller tjah, mellemsekvenserne er meget pæne renderede, men i selve spillet er grafikken meget beskidt, og på visse modeller lidt grov-kornet. Den beskidte grafik har jeg intet imod, da det passer godt til atmosfæren, man tvivler dog bare af og til på, om Capcom har pudset på de forskellige textures overhovedet. Men, som sagt, det er ikke alt der ser grov-kornet ud, kun nogle af modellerne. Jeg lagde især mærke til det ved nogle abe lignende modeller, de så lidt grove ud i pelsen :).

En anden ting jeg dog er ret sikker på er underholdende, er coop play. Jeg skal dælme have overtalt min kæreste, eller en anden person, til at nakke igennem banerne sammen. Det er med sikkerhed ganske underholdende.

Nå, men det var lige mit førstehånds-indtryk af spillet. Er som sagt ikke specielt langt inde, og har et hav af spil at bruge min tid på for tiden :) Mangler bare noget ferie, varm kakao, og masser af tid foran konsollerne :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
EchoEchoSkrevet 04/12-07 19:44, rettet 04/12-07 19:46 
Sonic>
Den eneste ting der irriterer mig er, at man skal ryste wiimoten ret kraftigt for at reloade. Man kan selvfølgelig også bare tømme magasinet, og lade den reloade af sig selv.

Spiller du med Wii-zapper funktionen slået til? Jeg har ladet mig høre, at dette skulle gøre reloads langt mere smertefrie.

Sonic>
Spillet i sig selv virker heller ikke alt for let, i og med, at der ofter vælter fjender op på skærmen, og man skal ramme dem ret præcist for at nakke dem hurtigst muligt. Især den ene End-Boss gav mig enorme kvaler, og jeg måtte bruge adskillige continues på den/det :D

Jeg har også ladet mig høre, at spillet skulle blive en tand for let i co-op, så hvis det bliver for svært, kan du jo altid hive kæresten med ;)

Jeg har helt sikkert tænkt mig at anskaffe mig spillet en gang i januar når juleræset er oversåtet :(
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SonicSonicSkrevet 04/12-07 21:03 
Ja bossfights er ikke lette, og ikke desto mindre af minimum ammo :) Men det er sjovt :) Jeg må da prøve zapper setuppet så :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 06/12-07 18:22 
Det hjalp sørme at sætte controlleren op som zapper. Meget lettere at reloade på den måde :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/12-07 13:22 
Kan man bruge det setup uden at have Zapperen?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SonicSonicSkrevet 07/12-07 14:04 
Jeps, virker fint.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
EchoEchoSkrevet 08/12-07 21:30 
Jeg har lige købt zapperen og RE:UC i eftermiddag. Jeg har spillet omkring en time, og indtil videre er det ret lækkert uden på nogen måde at være mind blowing. Kontrollen med zapperen hvirker fint, selvom den er en smule sløv.
De areas man besøger er fede, og jeg synes, at det har lykkedes Capcom at fange RE stemningen.
De forskellige cut-sceens er virkelig fede, synes jeg :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/12-07 15:11 
Da jeg hørte spillet ville komme til wii overvejede jeg faktisk at købe en Wii, men efter at have læst at grafikken ikke engang kan hamle op med RE:4 må jeg indrømme at jeg ombesluttede mig. Hvordan i alverden kan det være at en maskine som er klart mere kraftfuld end GC´en er ikke engang kan levere RE:4 grafik i spillet, synes det er nærigt :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
CoreCoreSkrevet 09/12-07 21:36 
Danny Salling>
en maskine som er klart mere kraftfuld end GC´en

Det er den heller ikke.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
EchoEchoSkrevet 09/12-07 22:55 
Er den sag ikke uddebateret?

Jeg synes nu ikke, at det faktum at grafikken ikke er over the top står i vejen for nogen rigtig gode øjeblikke.
Desuden prøvede jeg lige co-op med min bror i dag, og det var meget underholdende. Noget af det sjoveste jeg har lavet på Wii længe =)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WehnerWehnerSkrevet 09/12-07 23:12 
Echo>
Er den sag ikke uddebateret?

Jo, Core opsummerer bare resultatet af diskussionen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 10/12-07 08:03 
Echo>
Er den sag ikke uddebateret?

Jo fuldstændig. Jeg informerede bare Danny om at han tog fejl, i at den skulle være en kraftigere maskine end cuben.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SonicSonicSkrevet 10/12-07 08:08 
Og endnu en tråd udviklede sig til consolewars her på Flame Right ^^
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 10/12-07 10:10, rettet 10/12-07 10:11 
Gaaaaaab, jeg giiiiidder bare ikke den her konsolkrig igen igen igen; så stop det dog };-)

TechSupport! (Moderator!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 10/12-07 11:31 
Core og Wehner tager selvfølgelig fejl. Wii er kraftigere end GC. Det kan slet ikke diskuteres.

CPU: 729MHz vs. 486MHz
GPU: 243MHz vs. 162 MHz
RAM: 88MB vs. 43MB

Og andre ting er også opgraderet.

At det så kun er en lille håndfuld spil der viser det er en anden diskussion.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 10/12-07 11:39 
Det er godt, du kan komme med saglige kilder, når vi andre nu bare basher :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 10/12-07 17:15, rettet 10/12-07 17:22 
Tag det da roligt!

Danny Salling havde tydeligvis opfattelsen af at man kunne forvente tydelige grafiske forbedringer mellem Cuben og Wii'en. Kald det hvad I vil og kast løs med alle jeres tal, men intet af det ændrer på at der ingen mærkbar grafisk forbedring er. Det pointerer jeg for ham, med det til hensigt at han fremover ved det, og derfor ikke vil forvente "next-gen-grafik" i en Wii-titel næste gang.

Hvis I kalder det flaming, bashing, formatkrig og bla bla bla, så er det da jer der pludselig tager den manglende grafikudvikling til jer som en negativ og tungtvejende ting, hvilket flere af jer ellers ofte prøver at bilde os ind ikke betyder alverden.

Der er ikke nogen der har svinet Wii'en i denne omgang, så mål lige blodsukkeret og tag en kiks.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/12-07 12:39 
Jeg spiller på easy men syntes godt nok boss kampene er vildt svære i forhold til resten af spillet...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 13/12-07 17:50, rettet 13/12-07 17:54 
Chrono>
Core og Wehner tager selvfølgelig fejl. Wii er kraftigere end GC. Det kan slet ikke diskuteres.

CPU: 729MHz vs. 486MHz
GPU: 243MHz vs. 162 MHz
RAM: 88MB vs. 43MB

Og andre ting er også opgraderet.

At det så kun er en lille håndfuld spil der viser det er en anden diskussion.

Det er faktisk 88Mb mod 24Mb, da de 16Mb ARAM ikke var til meget andet end at forkorte loading tider og til lyd.
Så Nintendo har næsten firedoblet hukommelsen. Samtidig har båndbredden selvfølgelig også fået et løft, lidt over 6 Gb/s (det er selvfølgelig uden framebuffer båndbredde, som æder en ordentlig del båndbredde på andre maskiner.)

Wii er en pæn del kraftigere end GC, ikke mindst til ting som textures og unik geometri på grund af sin større hukommelse.
Den højere clock frekvens gør også at mange features, som før var svære at fyre af på GC, nu er nået over deres kritiske punkt på Wii så de rent faktisk kan bruges (se f.eks. den gode brug at TEVen i Galaxy).

Man kan ikke komme uden om at det er skuffende at Capcom ikke har sat resourcer af til at lave teknisk bedre grafik på Wii, i en *railshooter* (hvor der skulle være langt flere resourcer at rutte med, både fra hardwarens side fordi den ikke skal lave så meget og fra et produktions mæssigt synspunkt) end de gjorde med RE4 til GC.
Born to kill space
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/12-07 19:13 
Zzap!>
Chrono>
Core og Wehner tager selvfølgelig fejl. Wii er kraftigere end GC. Det kan slet ikke diskuteres.

CPU: 729MHz vs. 486MHz
GPU: 243MHz vs. 162 MHz
RAM: 88MB vs. 43MB

Og andre ting er også opgraderet.

At det så kun er en lille håndfuld spil der viser det er en anden diskussion.

Det er faktisk 88Mb mod 24Mb, da de 16Mb ARAM ikke var til meget andet end at forkorte loading tider og til lyd.
Så Nintendo har næsten firedoblet hukommelsen. Samtidig har båndbredden selvfølgelig også fået et løft, lidt over 6 Gb/s (det er selvfølgelig uden framebuffer båndbredde, som æder en ordentlig del båndbredde på andre maskiner.)

Wii er en pæn del kraftigere end GC, ikke mindst til ting som textures og unik geometri på grund af sin større hukommelse.
Den højere clock frekvens gør også at mange features, som før var svære at fyre af på GC, nu er nået over deres kritiske punkt på Wii så de rent faktisk kan bruges (se f.eks. den gode brug at TEVen i Galaxy).

Man kan ikke komme uden om at det er skuffende at Capcom ikke har sat resourcer af til at lave teknisk bedre grafik på Wii, i en *railshooter* (hvor der skulle være langt flere resourcer at rutte med, både fra hardwarens side fordi den ikke skal lave så meget og fra et produktions mæssigt synspunkt) end de gjorde med RE4 til GC.

Præcis, tak :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
CoreCoreSkrevet 13/12-07 21:05, rettet 13/12-07 21:13 
Zzap!>
Wii er en pæn del kraftigere end GC

Så vil jeg jo gerne sige noget smart som: "Spændende hvornår der så kommer et spil der viser det grafisk", men der har vi vist været, og det stopper aldrig hvis vi først går i gang. Desuden har jeg endnu ikke fået kigget på Galaxy.

ISTEDET:

Får I et lille link, der viser Wiien fra sin absolut kønneste side :D

Jeg tager en chance her. Jeg mener ikke at det er direkte forbudt indhold jeg linker til, da jeg mener at have set værre ting herinde. Men alligevel kunne jeg godt forestille mig at nogen fandt det upassende. Så lad det være en kombineret advarsel til de nærtagende, og undskyldning på forhånd hvis det skulle vise sig at jeg træder nogen over tæerne (det er heldigvis ikke værre end at det kan slettes igen). Og god fornøjelse :D

Wii'ens absolut kønneste side
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
61 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig