X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til tegnefilm titel


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 18/06-07 14:14 
Hey der

Der er en gammel tegnefilm som jeg ikke kan huske navnet på. Faktisk kan jeg ikke huske ret meget, men jeg husker at den var go.

Jeg tror der er noget japansk/kinesisk noget (ikke rigtig manga). Det er noget med en pige, som vidst nok har en stav som våben, og så har hun et lille hjul under hver fod (som der vidst nok er ild i) og så kan hun skøjte rundt på himmelen. Og så var der noget med 4 drager vidst nok, en af hver element (ild, vand, jord og vind)
Og hun tabte vidst sine krafter på et tidspunkt i filmen.

Hed den noget med Narna, eller Nina, eller sådan noget?
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 18/06-07 14:15, rettet 18/06-07 14:16 
Det lyder lidt som Abekongen.

aka Havoc in Heaven
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quaNquaNSkrevet 18/06-07 16:20 
Den karakter du beskriver minder mig meget om en karakter fra kinesisk mytologi. At du kan huske at hun hedder Nina eller Narna er godt husket og hjalp mig med at finde frem til ham på wiki. Jeg tror det er HAM her du søger:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nezha_deity
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/06-07 16:46 
En af Abekongens modstandere i "Uproar in Heaven" er i hvert fald Nezha, med flammende hjul under hver fod. Abekongen prygler ham selvfølgelig :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-07 19:34 
Damn, det vælter bare frem med glade barndomsminder for mit vedkommende her på Play:Right. Først Mummitroldene og nu Abekongen :D

Der var stort set ikke noget på TV dengang, der kunne tryllebinde mig mere end Abekongen. Poul Dissing har den fedeste fortællerstemmer... næstefter Thomas Winding.

Jeg håber ikke, den udgave er gået tabt i DRs digitaliseringshurlumhej :/
AV Intelligent Terminal
SlothSlothSkrevet 18/06-07 19:57, rettet 18/06-07 19:58 
Jeg kan nu bedt lide Abekongen på kinesisk, med engelske subs - selvom man ikke forstår deres sprog, er der mange flere nuancer i tonefaldet ift. den danske versions fortællerstil - den er monoton IMO.
Kiss me, would you kindly?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-07 20:17, rettet 18/06-07 20:18 
Tjahh.. i det mindste erstattede Poul Dissing ikke de oprindelige stemmer. Han snøvlede bare ind over (så vidt jeg husker).

Normalt hader jeg dubbing som pesten, men jeg har åbenbart et blødt punkt når det kommer til den slags 70'er-børne-TV-semi-dubbing. Det trigger tilsyneladende noget sentimentalt nostalgi-flashback-halløj i mig :)
AV Intelligent Terminal
Zzap!Zzap!Skrevet 18/06-07 20:55 
*Hvis* det endelig skal være en lavbudget dub, så er det nok også den bedste måde at gøre det på. Hyr een god oplæser og lad så det original lydspor køre underneden, så man stadig får noget af "smagen" fra det.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 18/06-07 21:53 
Killer Bean 2>
Normalt hader jeg dubbing som pesten, men jeg har åbenbart et blødt punkt når det kommer til den slags 70'er-børne-TV-semi-dubbing. Det trigger tilsyneladende noget sentimentalt nostalgi-flashback-halløj i mig :)

De var også teknisk dygtigere dengang og kørte en anden, mindre overgearet stil, hvor de ikke talte ned til børnene.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 18/06-07 22:03 
Nu man er i gang med at lade de små grå komme på overarbejde så har jeg en udfordring på en titel jeg simpelthen ikke kan huske, men her er et par clues:
1) Det er anime fra før 1993
2) Det er sci-fi og foregår i rummet
3) Hovedpersonen har en stav der kan ændre længde samt special-evne via stemmeaktivering...

Nogen bud?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
jaesjaesSkrevet 18/06-07 23:03 
Så vil jeg da også voldprygle tråden: Hvad er navnet på den tegnefilmsserie fra slutningen af 70'erne, eller begyndelsen af 80'erne, hvor hovedpersonen jævnligt lagde sig op i et træ og lå og filosoferede over livet?

Jeg tror faktisk også, at Dissing var fortæller på denne serie.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/06-07 23:10, rettet 18/06-07 23:11 
Marvel-Man>
1) Det er anime fra før 1993
2) Det er sci-fi og foregår i rummet
3) Hovedpersonen har en stav der kan ændre længde samt special-evne via stemmeaktivering...

Nogen bud?

Jeg har da et gæt der matcher dine kriterier :)

Starzinger
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
WehnerWehnerSkrevet 18/06-07 23:20 
jaes>
hvor hovedpersonen jævnligt lagde sig op i et træ og lå og filosoferede over livet?

Jeg tror faktisk også, at Dissing var fortæller på denne serie.

Kalles Klatretræ. Den var svensk og syret nok - måske mest grundet Dissings stemme. Kalle lå altid og tænkte på Emma, mens morfar læste avis.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 18/06-07 23:52 
Jeg tror sørme det ér Starzinger :D
wow... lavet i 1979 - helt sikkert fra før 1993 :P
Mon den stadig er at finde på VHS?

Takker :) - NERDS RULES!
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-07 02:11 
Var det også Poul Dissing, der lagde stemme til "Snuden"? Den var godt nok også syret!
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-07 08:10 
Det er ihvertfald ikke abekongen :-)

Men det der nazha lyder måske mere hen ad det rigtige. Men der var en specifik tegnefilm, ikke en serie...

tak for hjælpen, jeg må prøve at gå videre med nazha
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-07 08:13, rettet 19/06-07 08:17 
Jeg er ret sikker på at det er den her jeg leder efter. Og her ligner han altså en pige som han skal fra dengang jeg husker det :-)

Hurra for youtube :-)

Nezha nao hai
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 19/06-07 16:56, rettet 19/06-07 16:57 
Wehner>
Kalles Klatretræ. Den var svensk og syret nok - måske mest grundet Dissings stemme. Kalle lå altid og tænkte på Emma, mens morfar læste avis.

Tak, det må være den.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig