X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CDen eksploderer!


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/06-03 20:56, rettet 12/06-03 20:59 
Selvom vi alle trygt smider CD efter CD i vores computere og konsoller, og lader dem køre med op til 50 gange højere omdrejningstal end de engang var beregnet til, nemlig 1x (afspil), skulle vi måske lige prøve at have lidt respekt for de roterende skiver.

En amerikansk ingeniørstuderende har prøvet at lade en CD rotere med 35.000 omdrejninger i minuttet, svarende til et 175x CDdrev.

Se resultatet på nedenståenden link.

Nu er konsollernes CD/DVDdrev jo langt fra så hurtige som dem man kan få til PCere, men måske vi skal have lidt respekt for den nye generation. Måske de bliver tikkende bomber.... ;)

Det er direkte downloads! (højreklik og gem)

(for en langsom forbindelse - her er det mest interessante på blot 2,1 MB: http://www.powerlabs.org/movies/cdgoodexplode.MPG )

Boom! (8 MB)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SumezSumezSkrevet 12/06-03 21:03 
Hæhæ. Husker godt da der var snak om superhurtige brændere, der kunne brænde eksplosive cd'er :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 12/06-03 21:09, rettet 12/06-03 21:10 
Send mig bare alle jeres xbox spil, så skal jeg nok lege dremel master....
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
quadquadSkrevet 12/06-03 21:11 
Den der CD der kører ind i døren - klank klank klank er mega sjov :D
TurricanTurricanSkrevet 12/06-03 22:00 
Der var faktisk en artikel på et eller andet dansk universitetssite om lidt det samme. Det lader til at man er ved at nå max belastningen for cd mediet. Der skulle efter sigende være flere eksempler hvor cd´ere er flænset itu i et cd drev der har kørt ved høj hastighed (58* tror jeg der var snak om). Stumperne skulle flyve med så høj hastighed at de kan trænge igennem plast skuffen i cd drevet, og flyve ud og ramme halspulsåren(det sidste fik lige lidt drama :O)). Nu er fysik ikke min stærke side, men ved 58 gange alm. hastighed bliver cd´en vel udsat for utroligt mange G, og da det bare er billig plastik i store serieproduktioner det drejer sig om kan man vel ikke undre sig over resultatet.
The Gods pause for a moment...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-03 22:04 
WOW! sygt da...
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 13/06-03 09:07 
Turrican >
og flyve ud og ramme halspulsåren(det sidste fik lige lidt drama :O)).

Og for os der har kabinettet stående under bordet, kan det ramme andre...vitale..ømme...dele..
Arggg...The PAIN!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MajorPMajorPSkrevet 13/06-03 12:57 
Haha, cool video :D
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
PlaykidPlaykidSkrevet 13/06-03 13:10 
Turrican >
Der skulle efter sigende være flere eksempler hvor cd´ere er flænset itu i et cd drev der har kørt ved høj hastighed (58* tror jeg der var snak om). Stumperne skulle flyve med så høj hastighed at de kan trænge igennem plast skuffen i cd drevet, og flyve ud og ramme halspulsåren(det sidste fik lige lidt drama :O)).

Hærens nye våben?

:)
Spiller nu: Halo 3
EulogyEulogySkrevet 13/06-03 15:49 
DAMM det var en vild video he he. Det ser sgu næsten ud som om at man bliver nød til at prøve det.. lur mig om det ikke kunne være sjovt... ;*)
'Hi super nintendo Chalmers'
TLTLSkrevet 14/06-03 00:54 
Han må da kede sig enormt!!
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Star SoldierStar SoldierSkrevet 14/06-03 01:43 
Det skulle ikke undre mig om det kom op i medierne på et tidspunkt, folk kan ikke lade være med at imitere sådan et stunt, dejligt at få smadret synet med et stykke plastik ~ men husk!, ingen øjne, intet kørekort....
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
la0sla0sSkrevet 14/06-03 11:44 
ja det kan godt være intet kørekort... men man får en sød hund gratis... plus en ni8nja fighting stick... free of charge. nu skal du ikk være så sort/hvid.. det er jo ikke kun dårligt
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig