X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp med Gmail i Firefox (email links)


Svar
DarkenDarkenSkrevet 05/06-07 23:57 
Jeg vil meget gerne ændre min default mail composer til gmail i firefox. Jeg ønsker ikke gmail notifier og heller ikke google toolbar (bruger googlebar). I IE var det muligt at ændre MailTo protocol'en, men det bedste jeg kan opnå i FF er at der åbner et nyt FF vindue som står på startsiden...
Jeg ønsker først og fremmest at den bliver redirektet korrekt til googlemail, men hvis muligt at den kun åbner i et nyt tab istedet for et helt nyt vindue.

Har brugt en del tid på at søge efter et svar på nettet, men har ikke kunne finde det jeg har brug for... er der nogen der sidder inden med denne viden, ville jeg blive mægtig glad hvis jeg kunne få nogle hints.

Jeg regner bare at det er et spørgsmål om hvilken parameter jeg skal bruge i protocolen?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JAAJAASkrevet 06/06-07 00:05 
Hvis du finder svaret et andet sted end her, må du meget gerne informere. Det ville være virkelig praktisk at have det sat sådan op.
lkzlkzSkrevet 06/06-07 08:44 
Der findes et plugin til Firefox som kan gøre det, ved ikke med IE.

http://sas.sparklingstudios.com/articles/2007/01/15/how-to-install-webmailcompose-in-firefox-2-0
McLovin
JAAJAASkrevet 06/06-07 13:53, rettet 06/06-07 13:56 
Fedt!

Edit: ARGH! Virker kun med FF 0.8-1.4 eller 2.0
BobbeBobbeSkrevet 06/06-07 15:22 
Sjovt nok læste jeg om dette for ikke så længe tilbage...

Lifehacker.com
Spiller nu: Wii
WikzoWikzoSkrevet 06/06-07 17:54 
Jeg har det sådan, at når jeg trykker på et Mailto-link, går Firefox automatisk ind på min Gmail-account. Jeg havde engang Google Toolbar, hvor jeg kunne slå denne funktion til, men har det ikke længere; dog virker funktionen vist stadig. Er dog ikke helt sikker på, om det er Google Customize eller Toolbar, der har gjort det, men jeg vil anbefale dig at hente Toolbaren og prøve indstillinger (du kan altid skjule/fjerne toolbaren) :)
DarkenDarkenSkrevet 06/06-07 18:56 
Det er vigtigt for mig IKKE at skulle installere nogen plugins, men derimod blot være afhængig af at skulle ændre en maskines default settings.
Jeg har lige lade mig fortælle at udover den korrekte mailto streng, SKAL man ind og ændre regdb under clients -> mail.
afventer pt om jeg kan få LIDT mere info =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig