X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsoft Surface


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/05-07 10:12 
Wow, rimelig spændende koncept!

Check videoerne og tænk på hvad det kan bruges til i gaming-sammenhæng. StarCraft 3 RTS på et 50' bord, anyone?

Touch me!
dRxLdRxLSkrevet 31/05-07 10:16 
Jeg synes at det virker som en meget teknologisk (og dyr) løsning på banale problemer. Men en eller anden måde skal de jo udvide deres marked på... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/05-07 10:53 
Den fås garanteret også med indbygget lommeregner, så man ikke skal lægge tal sammen i hovedet. :-)
SumezSumezSkrevet 31/05-07 10:54 
dRxL>
Jeg synes at det virker som en meget teknologisk (og dyr) løsning på banale problemer.

I hvert fald de eksempler de viser i de videoer, de er jo nærmest til grin! Lad os give folk et mere flashy og grafisk interface, der til gengæld er langt mindre effektivt at bruge. Tror dog sagtens det kan bruges godt. ISÆR til spil, hvor den slags interface jo netop er en fordel.

Men øh, findes det ikke i forvejen? Det er jo bare en stor touchscreen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 31/05-07 11:26 
Normale touchscreens kan kun fokusere på ét punkt på et givet tidspunkt. Det smarte ved denne her er, at den opfanger flere punkter og faktisk også hele arealer.

Jeg synes nu demonstrationen i videoen var fed og gav et godt billede på, hvor smart tingene kan laves.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 31/05-07 17:20 
Som sædvanlig med microsoft er der ikke det mindste nye i det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Surface

For bare at nævne to store problemer med den her teknologi så
1. Der er ikke noget taktilt feedback, som når man trykker på en museknap eller en tastatur tast. Den slags interfaces er meget anstrengende at arbejde med længe ad gangen.
2. På grund af den måde teknologien bruger kameraer, fylder kassen ret meget og den skal stå på gulvet ved síden af ens normale skrivebord. Dvs. det er en meget stationær computer, i en tid hvor markedet med stormskridt bevæger sig over mod bærbare.
Born to kill space
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/05-07 18:35 
Det virker meget gimmick agtigt, og er klart et fashion statement fremfor en revolutionerende idé.

Måske er det et preview af fremtidens indendørs miljø, men tror ikke på Microsoft Surface som hjemme-/arbejdscomputer.
Home is where the hardware is..
TLTLSkrevet 31/05-07 18:45 
Jeg tror på at det bliver til mere end en gimmick. Det ville være genialt til mødelokaler
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig