X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pollen Sonata


Svar
ChronoChronoSkrevet 30/05-07 20:09 
Sammen med 9 andre studerende fra forskellige uddannelser har jeg brugt maj måned på at lave en lille demo. Spillet hedder Pollen Sonata, og jeg synes lige I skal se det :)

For lige hurtigt at forklare hvad det er, så forestil jer hvordan det ville være hvis Pilotwings og Pikmin blev kombineret. Men det er ikke nogen præcis sammenligning - det minder nok ikke ret meget om noget andet spil.

Der er en demo (som desværre kræver Half-Life 2 og Steam), og en video af intro plus lidt gameplay. Jeg tror vi får lidt mere op på web-siden, men medmindre at nogle synes vi skal lave spillet færdigt på Wii, så bliver selve spillet nok desværre aldrig til andet end det er nu.

Pollen Sonata
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 30/05-07 20:16, rettet 30/05-07 20:17 
Meget drømmende og poetisk.

Og se så at få et rigtig arbejde! ;-)
Spøg til side, prøver I at komme videre med dette projekt? Ikke for at prøve at tage modet fra dig, men det ville undre mig meget hvis der i Danmark var nogen med nosser (bad pollen pun) til at støtte et spil der ikke er et tredje persons skydespil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 30/05-07 21:06 
Flot. Mainstream appeal, til den rette målgruppe..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 30/05-07 21:20 
Enig forstået på den måde at det må være et "long tail" produkt.

Wikipedia om "long tail"
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 30/05-07 21:23, rettet 30/05-07 21:24 
Jeg har prøvet det nu, og det er da et ganske sødt lille spil. Det minder mig også lidt om Katamari. Det er nok noget med skalaen og rulleriet :)

Det skal lige nævnes at Xvid video codec kræves for at se introfilmen i spillet. Dog kan man trykke sig forbi den, på trods af at man ikke kan se noget, men måske burde I vælge at bruge WMV formatet, da det altid er tilgængeligt og i forvejen bruges i andre Steam apps.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 30/05-07 21:45 
Sikkert nok en god idé. Ellers må vi lige fortælle det på web-siden.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 30/05-07 22:18, rettet 30/05-07 22:19 
Wow I er på forsiden af Go Nintendo! Stort! :)
http://gonintendo.com/?p=18758

Jeg har ikke HL2 og jeg synes ikke rigtigt, at man kan se så meget gameplaymæssigt i videoen, men minder det ikke en lille smule om Cloud?:
http://intihuatani.usc.edu/cloud/
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 31/05-07 02:14 
Der er også en tråd på Neogaf om det:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=159875
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-07 02:35, rettet 31/05-07 02:40 
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke Katamari, og det er jo en god ting :) Der lader desuden til at være en del fra Zapps link der er begejstrede for det.

Hvis i får en anden end EA til at udgive det (hvis det kommer så langt) så kunne det måske være et køb værd. ...hvis det altså bliver godt :)

Kunne være rart med nogle dansk-udviklede spil vi kunne være stolte af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TLTLSkrevet 31/05-07 03:37 
det ser rigtigt lovende ud. Måske skulle i lave jeres egen motor at køre det på.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 31/05-07 06:24 
Whow, det bliver da virkelig modtaget godt rundt omkring!

Og ja, hvis det kommer videre bliver det på vores egen eller en anden motor. Source er ikke super egnet til meget andet end first person shooters.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/05-07 11:51 
Jeg er også ret imponeret. Det er på en gang enkelt men også dybt - og så ser det da sjovt ud sådan at hoppe fra blomst til blomst!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DarkenDarkenSkrevet 01/06-07 12:18 
Zzap!>
men minder det ikke en lille smule om Cloud?:

Synes lidt det samme, hvilket kun er cool, da jeg godt kan lide Cloud
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/06-07 13:00 
Jeg synes virkelig i skal gå videre med det Chrono og eventuelt søge efter en udgiver der gider stoppe nogen penge i projektet (jeg ved ikke hvor gode kontakter akademiet har, men der må da være nogen, der kender nogen) - om ikke andet så hør om Nintendo of America er interesseret, i er jo trodsalt fra Danmark, hvor alt godt kommer fra ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ZøvnigZøvnigSkrevet 01/06-07 18:50 
Ser sgu godt ud Chrono. Jeg har lige smidt lidt forside reklame på min egen Nintendo side (må nok ikke nævne navnet)Synes jeres projekt ser ret spændende ud og jeg ønsker dig og de andre held og lykke med spillet.

Krydser fingre for at nogle vil spytte en ordenlig gang penge i jeres projekt :)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-07 01:25, rettet 05/06-07 01:27 
Jeg har ikke prøvet det endnu pga ridicule installationskrav, men konceptet ser vældig spændende ud (venter nok bare på Wii-demoen, for den kommer vel før eller siden ;)). Mange virker til at kunne lide spillets musik og æstetik. Det sammenlignes visuelt mest med Pilotwings og Cloud. Der er dem, som kalder det for "artsy" og "prætentiøst" - selv savnede jeg i videoen kun lidt mere gameplay, og den manglende bosskamp, der næsten lægges op til > kæmpeinsektet (?) :) Og der er da heldigvis flere end jeg, der kunne ane en smule Ico over spillet også ;)

Herunder er et udpluk af positive kommentarer rundt omkring.

Følgende er citeret fra http://gonintendo.com/?p=18758]Go Nintendo[/LINK]" target="">Go Nintendo:

"Wow, this is actually… a really great idea!" - Glory of the Snow

"I LOVE the music in that trailer. Wow." - SeraphisCain

"Looks nice and cozy!" - JornHansen

"DO WANT! DO WANT! Looks awesome, and that soundtrack?! Freaking OMG worthy. Love it." - wiiovercome

"I love it it makes me feel good" - NintendoRev.Forever

"I’d buy it" - Bjorna

"It’s very artistic and abstrait" - chris316

"A bit on the “WTF” side of things" - samiam03

"Could be the type of game the industry needs" - cheswick

"Could be fun and it´s a great and original idea" - sakuragi

"This is a cool idea. I hope it turns out on Wii." - videogamer99

"Katamari-ish, really cool idea." - Pit_Icarus

"That’s the most beautifull thing i’ve seen in quite some time." - PedroMontana

"It reminds me of Cubivore, Tail of the Sun, and Chibi Robo." - Tron Knotts

"It look relaxing unlike most games out today" - wisekris

"I hope they make it, I really do. Europe needs more developers to create a greater divercity." - thecurehead

"Looks to have very good potential." - MasterM


"This looks like a brilliant idea, I hope they get their funding." - ChewBaccy

"A very interesting premise." - Rioka

...

Følgende er citeret fra http://www.4colorrebellion.com/archives/2007/05/30/pollen-sonata/]4 color rebellion[/LINK]" target="">4 color rebellion:

"Truly amazing." - Jamie

"I want it download. it looks good too." - EOM

"Agreed - VERY nice looking. I would definitely be interested in trying that out." - Eric

"The “cutscene” was awesome-looking and the gameplay had a very Katamari vibe to it, at least graphically. I want it." - Mushroom Pie

"I really like the painted art style" - Tony

"it reminded me of ICO" - Cyberg-Ares

"‘Pollen Sonata’ looks charming" - Squick

...

Følgende er citeret fra http://kotaku.com/gaming/impregnating/double-your-sonata-pollen-sonata-265045.php]Kotaku[/LINK]" target="">Kotaku:

"This would make a very nice XBLA title! :)" - Hammer24

"Hope it gets published." - Ghede

"I think this would be an excellent VC title" - shaunomacx


"this game looks awesome and really does remind me of Pilot Wings" - jp182

"I want this pretty bad." - xerxes7

"they could have a very cool chillout type game on their hands" - russtophiles

"The scale of the game reminds me of Buck Bumble for the 64" - Sasuntsi Davit

"That looks incredibly relaxing." - bluemeep

"This game looks interesting. If it was a game for the upcoming VC original content, I'd buy it." - sweetie55

"This is exactly the type of game I hope they start making for the Wii" - videobo

"The music alone won me over..." - Tenno

"Cool and cute concept. Hooray for alliteration!" - onikuwagata

...

Følgende er citeret fra http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=159875]NeoGAF[/LINK]" target="">NeoGAF:

"Looks different enough to be cool." - Buttonbasher

"the style while flying in the air is really nice" - Neo Child

"very interesting concept." - titiklabingapat

"Looks neat" - mugwhump

"Nintendo should listen to their own PR and be actively scooping up devs like these" - BrodiemanTTR

"I liked the style they used. The music was very nice. " - The M.O.B

"North european sensibility ... lovely style" - xxaavvii

...

Følgende er citeret fra http://www.nintendowiifanboy.com/2007/05/31/danish-devs-come-up-with-pollen-sonata-need-publisher/]Nintendo Wii Fanboy[/LINK]" target="">Nintendo Wii Fanboy:

"I'd play it. Kinda looks like a modified marble/puzzle game." - Ghen

"They have my attention. The music is awesome" - Dan

...

Følgende er citeret fra http://www.wiisworld.com/wii-news/pollen-sonata-prototype-video.html]Wii's World[/LINK]" target="">Wii's World:

"I like the visual style" - Chaos

"Original, I have to say." - lickwid

"Beautiful." - soulbreather

"Innovative, interesting, and overall a perfect game for the Wii." - Scooby Jew

"fantastically presented, stupendously unexplored, and mindblowingly beautiful. I'll definitely buy" - Hey

...

Følgende er citeret fra http://www.destructoid.com/pollen-sonata-on-its-way-to-the-wii-maybe--32039.phtml]Dtoid[/LINK]" target="">Dtoid:

"Can't deny it looks beautiful" - JimSterling

"I love this kind of thing." - ColetteBennett

"I played this game, and it's pretty dang cool." - charliesuh

"The PC tech demo is pretty nice" - ZakCanard

...

Følgende er citeret fra http://www.demonews.de/kurznachrichten/index.php?shortnews=12742]DemoNews.de[/LINK]" target="">DemoNews.de:

"AU MANN WIE GEIL...." - Erz-engel

"auch mal was Total anderes!!!! Und das macht das Spiel aufeine weise sehr Intressant!!!" - Bomberpilot

...

Følgende er citeret fra http://www.tigsource.com/articles/2007/05/30/pollen-sonata]TIGSource[/LINK]" target="">TIGSource:

"Weird but real nice" - Isador21

"I think it looks awesome!" - Mazapán

"the music is exceptional :)" - tara

...

Vores egen Chrono hopper ind et sted på en af siderne med lidt bevingede ord til folk, der tror det er et enmandsprojekt til en eksamen. Det må da også være virkelig irriterende for spilprogrammøren, når folk kun roser spilinstruktøren for udviklingen, eller får det til at lyde som om det er dennes spilprojekt alene - og det er det jo naturligvis langtfra :)

Der er desværre mange, der kommenterer uden at kende til spillets detaljer, eller prøvet demoen, men spillets hjemmeside er vist åbenbart ikke promoveret godt nok - så kom lige igang udviklere, og lad os så ellers krydse fingre og det hele for en kommende Wii-udgave ;)

Pollen Sonata
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 05/06-07 18:47 
Tak for den liste! Det er godt nok imponerende så godt det er blevet modtaget rundt omkring. Folk er også begyndt at uploade traileren andre steder (GameTrailers f.eks.) og der er en som har optaget en gameplay video fra prototypen og lagt på YouTube. Vi er da også så småt begyndt at gøre noget aktivt for at komme til at fortsætte udviklingen, men det er ikke helt let.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 05/06-07 20:18 
I var forresten også med i GoNintendos podcast.
I skal nok smede mens jernet er varmt. Hellere komme med lidt men godt tidligt end lunkent men stort senere.
Born to kill space
WikzoWikzoSkrevet 06/06-07 17:40 
(undskylder, hvis der allerede er blevet svaret på et lignende spørgsmål) Har I afprøvet det med Wii-controlleren, eller fungerer det pt. kun på en computer? Hvis ja, har I så snakket med Nintendo om det på nogen måde?

Nå, men vil da lige ønske jer held og lykke med projektet (sorry for min anden tråd herinde). Stilen ser rigtig lækker ud, og hvis spillet nogensinde kommer på markedet, køber jeg det med det samme! :]
WikzoWikzoSkrevet 23/07-07 17:00 
I august-udgaven af bladet >pcplayer er der en artikel om danske spiludviklere, hvor der blandt andet er er et coverbillede fra Pollen Sonata. Har dog ikke læst artiklen endnu :)
HulleHulleSkrevet 25/07-07 18:34 
Det ser fabelagtigt ud, Chrono. Originalt og charmerende, håber i får mulighed for at køre videre med projektet. Der skulle i denne uge være en konference i Aalborg hvor nørder mødes og laver spil til Wii, hørte jeg på P3, er det noget i deltager i? Spillene skal fremvises for IO, det kunne jo være starten til en god kontakt.

Kig her
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 25/07-07 18:50 
Vi taler regelmæssigt med IO så den kontakt har vi ;)

Jeg vidste faktisk ikke at de lavede Wii-spil derude i år, men det kan da godt være jeg lige skulle forbi præsentationen af spillene så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 25/07-07 19:36 
Fedt. Håber for jer at kontakten giver pote :)

Gad også godt der ud og se det, men det er en lidt dyr tur fra sjælland.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ChronoChronoSkrevet 20/08-07 10:56 
Det lader til at drømmen om et dansk Wii-spil er slut for nuværende. Jeg har forladt projektet, og de som stadig er tilbage vil ikke lave spillet nu. Jeg tvivler meget på at det nogensinde bliver til noget, men det er selvfølgelig ikke umuligt.

Virkeligt surt, for jeg har brugt meget tid på det i løbet af de sidste par måneder. Havde endda noget kørende i en engine der virker på Wii. Men det har heldigvis været lærerigt, samt indbragt jobtilbud og mange gode kontakter. Det kan sikkert være fint senere - nu vil jeg gå i gang med at skrive speciale i stedet :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig