X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye EDGE scores + lidt ranting


Svar
OkottaOkottaSkrevet 12/06-03 00:49 
Edge tisser på Microsoft's nye first party spil Brute Force.

Enter The Matrix - 3/10
Brute Force - 5/10
PlanetSide - 8/10
Rise of Nations - 7/10
IndyCar Series - 8/10
Lost Kingdoms II - 4/10
RTCW: Tides of War - 6/10
Castlevania: Aria of Sorrow - 7/10
Wakeboarding Unleashed - 5/10
Crazy Taxi: Catch a Ride - 2/10
Lufia: The R... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
108 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
LWSLWSSkrevet 17/06-03 18:40 
Naiera >
Hvorfor skal du basere din score på hvor bredt det rammer?

Det er jo heller ikke nogen nødvendighed, men alternativet ville være en karakter som ikke sagde andet om spillet end hvad jeg selv som individ syntes om det - resultat: En dybt ubrugelig karakter. Edge er ikke et blad som skriver eksklusivt til hardcore-nørder, men skal gerne dække så bredt ud over deres læserskare som muligt, og i konsol-fødepyramiden er folk herinde altså ikke just i den store tunge ende, men nærmere en lille minioritetsgruppe. Edge skal ramme bredt, og hvis deres anmeldelser ikke tager højde for hvor bredt et spil rammer - altså om det appelerer til en stor eller en lille del af deres læserskare. Vil dette spils kvaliteter være fornøjelige for mange eller for få læsere i kontrast til hvad jeg selv syntes om pågældende spil.

Dette er selvfølgelig ikke basis for en karakter, men kun et af de elementer som bør ligge bag. Du valgte bare at fokusere på dette punkt, så derfor omhandler mit indlæg kun dette.


ps. 8/10 til DOAXVB lyder ret fjollet.
NaieraNaieraSkrevet 17/06-03 18:43 
Jamen, vi kan da godt tage det gennemførte frem. Det er FFX da på alle måder også. Så der vinder Halo så egentlig heller ikke...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LWSLWSSkrevet 17/06-03 18:55 
Det er nok også et spørgsmål om smag. Personligt fandt jeg FF7-9 mere interessante, men vi kan som sagt ganske nemt blive enige om, at 6/10 var for lav en karakter til FFX - formentligt bare ikke om hvad den så skulle have lydt på.
RJKRJKSkrevet 17/06-03 18:58 
Jeg tror nu du tager fejl omkring hvor bredt Edge prøver at ramme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LWSLWSSkrevet 17/06-03 19:05 
Det skulle undre mig meget, hvis det ikke varierede lidt fra anmelder til anmelder, RJK. Så vidt jeg kan forstå, uden at skulle gøre mig til en ekspert på Edge, prøver de at ramme både bredt og dybt.
OkottaOkottaSkrevet 17/06-03 19:21 
Born2Play >
Hvilke konsoller har du?
Xbox'en er tydeligvis ikke nok (Hvilket jeg er fuldt ud enig i).

Jeg har kun Xbox, og så GBA SP.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 17/06-03 21:38 
LWS >
Det skulle undre mig meget, hvis det ikke varierede lidt fra anmelder til anmelder, RJK.

Edge har vel en strategi som deres (anonyme) anmeldere forsøger at ramme sig ind på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/06-03 23:23 
RJK >
God fysik != fører genren flere skridt videre.

IMO.

Årh, hvem husker ikke Trespasser... Der kan man tale om grænsebrydende fysik, der bestemt ikke gjorde genren ære :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RaGeRaGeSkrevet 17/06-03 23:23, rettet 17/06-03 23:27 
Naiera >
Jamen, vi kan da godt tage det gennemførte frem. Det er FFX da på alle måder også. Så der vinder Halo så egentlig heller ikke...

Vil nu ikke kalde den kiksede kameraføring i FFX for gennemført! Og i kan sige hvad i vil, for mig virker den sindssygt irriterende, da man hele tiden skal rette op på kameraet for at kunne få nogenlunde styr på hvad der sker på skærmen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 17/06-03 23:29 
Eh... Snakker vi om det samme FFX...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 17/06-03 23:31 
DeluxScan >
RJK >
God fysik != fører genren flere skridt videre.

IMO.

Årh, hvem husker ikke Trespasser... Der kan man tale om grænsebrydende fysik, der bestemt ikke gjorde genren ære :)

Fysik er den fjerde dimension, eller noget...
Born to kill space
SephirothSephirothSkrevet 17/06-03 23:32 
Man styrer da ikke selv kameraet i FFX...? Gør man? Det er lang tid siden, jeg har spillet =)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RaGeRaGeSkrevet 17/06-03 23:33 
RJK >
Eh... Snakker vi om det samme FFX...?

Ja, og det var faktisk den eneste grusomme fejl spillet havde.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 17/06-03 23:48, rettet 17/06-03 23:49 
Den version af FFX jeg har er der så ingen problemer med kameraføringen i, hvilket så også er heldig nok, da man så heller ikke kan styre kameraet deri...

(Eller også er jeg seriøst blevet gammel...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 17/06-03 23:56, rettet 18/06-03 00:45 
Hmmm... nok mig der bytter rundt på noget. Der var i hvert fald et eller andet der irriterede mig med det kamera, mener der var noget med, at jeg skulle kigge non-stop på kortet for at få overblik hvor jeg pludselig var henne, da man tit ikke kunne se, hvor man var på vej hen pga. en dårlig automatisk kamera-føring.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/06-03 15:25, rettet 18/06-03 15:28 
Deja vû...er jeg i en matrix? Den klassiske Edge-debat fortsætter, hvor den slap...næeh vent, den er begyndt forfra >;)

IMO virker Edge som gedigene spilpessimister, hvilket der absolut er brug for pt. i stedet for lalleglade anmeldere, der trækker de bedste sider frem i et spil og nedprioriterer de dårlige, når karakteren skal gives.

På indersiden har Edge aldrig været brede...de er til originale titler som 'Viewtiful Joe' -> genreskabende spil - eller titler, der generelt fører en top-malket genre videre i systemet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 18/06-03 15:31 
Hvilket jo præcis er derfor man undrer sig, når fx DOAXVB får "topkarakter"...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 18/06-03 15:50 
Hvad gør at et spil er revolutionerende? Er det at køretøjer virker godt, fysikken er god. IMO er det ikke, kan kun komme i tanke om Wolfenstein 3D, som det 1. FPS.

Der var bare nogle ting ved Halo som jeg aldrig havde set før eller tænkt på. Noget med størrelsesforholdene i banerne der var overvældende og enorme. Rullende bakker og sneklædte tinder, vilde sager. Fartøjerne var selvfølgelig "bare" en modvirkning af de store afstande, men de var så godt indarbejdede i det hele at deres natur (altså indprogramerede egenskaber) fik afgørende betydning for hvordan man spiller spillet.

Hvad Wolfenstein angår, så byggede det bare videre på en udvikling fra andre spil. Som eks. kan nævnes Lands of Lore til Amigaen (tror jeg nok). Så set med den målestok du lægger for dagen er FPS'erne opstået af en lang evolutionshistorie snarere end ved revolutionsagtige spring i udviklingen.
Jeg mener at der har været en række spring hvor det første er wolfenstein, til Doom til Quake og til Halo. Det næste spring bliver så vidt jeg kan se Half Life 2's muterbare landskaber. Altså ikke BSP baseret geometri og prekalkuleret lys.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/06-03 15:58, rettet 18/06-03 16:01 
RJK >
Hvilket jo præcis er derfor man undrer sig, når fx DOAXVB får "topkarakter"...

Edge må åbenbart mene, at det fører genren videre...til en grad. Måske har de sådan lidt fordækt anmeldt den patchede udgave uden at gøre læserne opmærksom på dette... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
olmeolmeSkrevet 18/06-03 16:03, rettet 18/06-03 16:07 
drxl >
det drxl sagde ;-)

Wolfenstein var bare det eneste jeg kunne komme i tanke om (btw. wolfenstein kom i 1992, Lands of lore(pc) 1993, og eye og the beholder i 1990 ;-) Kilde: http://www.mobygames.com ).
Det jeg mener er at wolfenstein, eller hvilke spil der nu var først, startede en hel ny linie af spil op. At et spil gør det bedre end alle andre f.eks. Halo, betyder da ikke at det er revolutionerende.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/06-03 16:04 
dRxL >
Det næste spring bliver så vidt jeg kan se Half Life 2's muterbare landskaber. Altså ikke BSP baseret geometri og prekalkuleret lys.

Nogle vil nok mene, at det næste spring allerede har indfundet i form af Sony Online Entertainments 'Planet Side'...men pt. kun til PC. Det siger Edge! >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 18/06-03 22:32 
dRxL >
Fartøjerne var selvfølgelig "bare" en modvirkning af de store afstande, men de var så godt indarbejdede i det hele at deres natur (altså indprogramerede egenskaber) fik afgørende betydning for hvordan man spiller spillet.

Jeg ved godt du ikke decideret taler om kontrollen her, men hvis man skal vurdere fartøjer i spil, så undrer jeg mig lidt over kontrollen i halo, sammenlignet med eks. Operation Flashpoint.
Jeg kan i hvertfald ikke se logikken i, at man flytter kammeraet først, og siden hen følger fartøjet med.


Jeg mener at der har været en række spring hvor det første er wolfenstein, til Doom til Quake og til Halo.

Der ville jeg nok vægte Duke Nukem 3D og Quake lige højt, samt putte Half Life ind mellem Quake og Halo :)
dRxLdRxLSkrevet 18/06-03 22:41 
Jeg kan i hvertfald ikke se logikken i, at man flytter kammeraet først, og siden hen følger fartøjet med.
Men det fungerer helt vildt fedt, og gør at det ikke bare bliver til "et bilspil i spillet", men optræder som et element på spillets egne premisser.

Og jeg mente selvfølgelig Eye of The Beholder, som du gættede for mig, det er det jeg har spillet på amigaen i sin tid.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 18/06-03 22:47 
dRxL >
Men det fungerer helt vildt fedt, og gør at det ikke bare bliver til "et bilspil i spillet", men optræder som et element på spillets egne premisser.

Fedt synes jeg nu ikke det fungerer, men jeg står nok lidt alene. Jeg har i hvertfald ikke hørt andre klage over det :)
dRxLdRxLSkrevet 18/06-03 22:53 
jaes >
Der ville jeg nok vægte Duke Nukem 3D og Quake lige højt, samt putte Half Life ind mellem Quake og Halo :)

Min evolutionsstige er teknologisk og ikke spiloplevelsesorienteret.

Build enginen (duke nukem 3D) var en evolutionsmessig blindgyde, hvor den lige linie går fra doom til quake. Jeg kan i hvert fald ikke se det på andre måder.

Jeg vil godt gå med til at Halo nok er lidt svær at forsvare som en teknisk revolution. Da jeg kan ikke formulere i en præcis sætning hvori det revolutionerende består.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 18/06-03 22:58 
Et andet koncept der egentlig også virker ret revolutionerende men som ikke har slået an er Unreal enginens solide fundering i objekt orienteret programmering, der bevarede bagudkompatiblitet med alle dataobjekter fra første version helt igennem Unreal Tournament og videre. Man kunne f.eks. loade en bane lavet til den første version af Unreal og loade den i UT, og savegames og lignende blev svjv ved med at virke igennem alle versionerne. Men det er heller ikke rigtig noget der har slået an.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 18/06-03 23:07 
dRxL >
Min evolutionsstige er teknologisk og ikke spiloplevelsesorienteret.

Ok, i såfald har du sikkert ret. Dunno.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/06-03 23:59, rettet 19/06-03 00:22 
dRxL >
Et andet koncept der egentlig også virker ret revolutionerende men som ikke har slået an er Unreal enginens solide fundering i objekt orienteret programmering, der bevarede bagudkompatiblitet med alle dataobjekter fra første version helt igennem Unreal Tournament og videre. Man kunne f.eks. loade en bane lavet til den første version af Unreal og loade den i UT, og savegames og lignende blev svjv ved med at virke igennem alle versionerne. Men det er heller ikke rigtig noget der har slået an.

Unreals engine var noget helt fænomenalt, specielt - som du også siger - mht. objekt orienteret programmering. Dette kunne sagtens være blevet udnyttet meget bedre i de senere spil, men lad nu det ligge.
Et stort skridt, Epic tog med Unreal, var at lade hele spillets verden være en hel, solid firkant, hvor man så 'gravede' sin bane ud, i modsætning til Id's 3d-motorer, der virkede omvent, hvor hele verden var tom. Epics tilgang ser jeg stadig som en fantastisk bedrift i genren, og mit gæt er, at også Id vil skrotte deres egentlig ret mærkværdige engine til fordel for noget a la Epics. Fordelene er særdeles synlige:
Mindre poly-count = mere detaljerede omgivelser, når der kun skal ét objekt (Ikke at forveksle med Object terminologien brugt om egentlige objekter), 8 vertices/6 nodes, til at skabe f.eks. et rum i modsætning til min. 6 objekter i f.eks. Quake enginen.
I sidste ende et flottere spil uden den velkendte 'Shit, jeg sidder fast i et hjørne' oplevelse (Clipping).

Mht. til Build, mener jeg ikke, du har helt ret. Hvis du tidligere har prøvet at rode med baner til f.eks. Doom, der jo i sidste ende ikke adskiller sig ret meget fra Duke 3D, så var Build en gave fra himlen.
Man kunne nu realisere sine tanker i real-time, når først et område var afgrænset, mht. til gulvhøjde, sloping, indsætning af sprites m.m. WYSIWYG editing, hvilket man ikke kan sige om Dooms editors.
Måske var det færdige Duke 3D, som egentligt spil, ikke et stort spring fra Doom, men teknikken bag var uden tvivl.
Men jo, Build var jo en blindgyde, da den bygger på pseudo-3d, men alle nutidige editors fungerer stort set på samme måde som Build. Kald det evolution eller skamløs kopiering, I dunno...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-03 00:17 
dRxL >
Et andet koncept der egentlig også virker ret revolutionerende men som ikke har slået an er Unreal enginens solide fundering i objekt orienteret programmering, der bevarede bagudkompatiblitet med alle dataobjekter fra første version helt igennem Unreal Tournament og videre. Man kunne f.eks. loade en bane lavet til den første version af Unreal og loade den i UT, og savegames og lignende blev svjv ved med at virke igennem alle versionerne. Men det er heller ikke rigtig noget der har slået an.

Objekt orienteret kode er svær at skrive, så den udnytter den tilgængelige hardware så godt som "monolitisk" kode, så det er muligvis forklaringen. Men efter hvad Bungie siger, så vil Halo 2 være skrevet i C++, da det forkorter udviklingstiden betydeligt.
Så det er spørgsmålet om ikke tiden er ved at være moden til skiftet til OOP (måske enda som en nødvendighed)?
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 19/06-03 03:16 
Man kunne lave nogle tricks i Duke3D-maps, men jeg vil nu alligevel give dRxL ret i, at det var en blindgyde, for det kunne ikke fungere, hvis det skulle bruges til ægte 3D.

Tag f.eks. den bane jeg lavede engang, der bestod af et 8-tal, og der hvor gangene mødes i midten, kunne jeg lave dem gangene solide uden kryds, selv om de krydsede hinanden. Ved ikke om jeg får udtrykt mig forståeligt, men det er lidt svært at forklare, når det bryder med ægte fysik.

Mem pointen er, at denne mulighed ødelægger 3D-aspektet for Build, med mindre vi skal til at lege med parallelle dimensioner og ormehuller...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 19/06-03 03:33 
Tro mig, jeg har rodet en hel del med build editoren, mere end jeg i dag har lyst til at tænke tilbage på. Når du ikke vil være med til at kalde det en blindgyde, er det vel fordi du fokuserer på værktøjet (build editoren) og ikke på selve enginen. Teknologisk set var den en beskeden overbygning på Doom principperne tilføjet nogle tricks. Men det var en blindgyde, da fremtiden viste sig at være en blanding af BSP træer og prekalkulerede lightmaps som vi så det første gang i quake.

Jeg synes i øvrigt at forholdet mellem quake og unreal teknologierne minder lidt om forholdet mellem doom og build, hvor Unreal f.eks. også i bund og grund var en BSP baseret teknologi men havde ekstra tricks som "semi-portaler" og lignende indbygget. Mærkeligt egentlig at vi aldrig har set en fuldt udbygget portal sorterings engine =) (prey)

Mht. funktionsorienteret (det zap kalder monolitisk) versus objektorienteret kode, så vil jeg bare sige at selvfølgelig kan man programmere lige så tæt på hardwaren med C++ som med C og hastigheden bliver ikke væsentligt mindre (det er aligevel bare assemblerrutiner man kalder fra koden når det skal gå rigtig stærkt), det er kravene til ram der er den største udgift ved denne måde at programmere på. Det er i hvert fald min forståelse af det.

Endelig så tror jeg ikke det gør den store forskel om man i editoren definerer et rum som 6 flader med 4 verticer eller 8 hjørner. Det afgørende er om hvordan enginen ser på det efter BSP beregningerne, og der tror jeg ikke der er den store forskel på unreal og quake. Quake har i hvert en indbygget forståelse for strips (sammensmeltning af sammenfaldende verticer) og Unreal har det sikkert også.

Eller noget... det er egentlig ikke så interessant at diskutere det i dette fora.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/06-03 09:54, rettet 19/06-03 10:33 
Whatever... Jeg er i hvert fald blevet inspiret til at finde UnrealEd frem igen :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/06-03 20:26 
dRxL >
Jeg vil godt gå med til at Halo nok er lidt svær at forsvare som en teknisk revolution. Da jeg kan ikke formulere i en præcis sætning hvori det revolutionerende består.

Det kan jeg med ét ord: Græsset! >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-03 21:38 
Græsset? Det er jo bare en detail-texture, hvad er der særligt ved det?
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-03 21:41 
dRxL >Eller noget... det er egentlig ikke så interessant at diskutere det i dette fora.

Det kan godt være det er mig der har misforstået noget, men hvorfor kan man ikke diskutere den slags her?
Hvor ellers?
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 19/06-03 22:33 
DCTP!

Det eneste forum der er sejt nok.... Eller noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 19/06-03 23:52 
Zzap! >
Det kan godt være det er mig der har misforstået noget, men hvorfor kan man ikke diskutere den slags her?

Det kommer til at sige sig selv når jeg en gang får mig taget sammen til at svare på den tråd du ved nok...

Hvor ellers?

Jeg ved det ikke, jeg har ikke haft en brugbar teknisk diskussion i årevis, altså en hvor jeg følte at jeg blev klogere. Der findes nogle ret seje DCDEV maillister, men der må jeg indrømme at det meste går henover hovedet på mig, da jeg jo ikke er en klassisk uddannet datamatiker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-03 23:54, rettet 20/06-03 00:03 
Naiera >
DCTP!

Det eneste forum der er sejt nok.... Eller noget.

Det eneste jeg kan komme i tanke om med de initialer er Dreamcast Technical Pages, men de har vist ikke et forum.
Så hvad står det for, evt. link..?
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 20/06-03 08:06 
Her unge mand:

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 20/06-03 22:25 
Wow! Fedt forum!
...hvis man kan lide at snakke med sig selv :(
De nyeste indlæg er fra engang i 2000, fra før DCen var meldt "død".
Man kan ligefrem se tumbleweeds rulle hen over skærmen :)
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 20/06-03 22:38, rettet 20/06-03 22:39 
Læs linket grundigt og forstå (måske)...

Hvis det ikke får det til at dæmre for dig kan du gå til www.archive.org for at se hvad det er for et sted...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 20/06-03 23:44 
Stadig ik forstå!
Ja, jeg kan godt se at det er et gammelt og glemt "Dreamcast Technical Pages" forum, men hvad skal jeg med det?
Måske der er mere til det end som så (og ja, jeg har læst linket grundigt)?
Born to kill space
KeenKeenSkrevet 21/06-03 00:02 
Okotta >
Enter The Matrix - 3/10
Brute Force - 5/10
PlanetSide - 8/10
Rise of Nations - 7/10
IndyCar Series - 8/10
Lost Kingdoms II - 4/10
RTCW: Tides of War - 6/10
Castlevania: Aria of Sorrow - 7/10
Wakeboarding Unleashed - 5/10
Crazy Taxi: Catch a Ride - 2/10
Lufia: The Ruins of Lore - 7/10
MotoGP3 - 6/10
Speed Kings - 6/10
SOCOM: US Navy SEALs - 5/10
Midnight Club 2 - 5/10


Endnu en grund til jeg ikke køber efter hvad andre end jeg selv synes om spillene
dRxLdRxLSkrevet 21/06-03 02:04, rettet 21/06-03 03:20 
Så lad mig spørge dig meget ligeud. Ved du hvad www.archive.org er for en instans?

Og så lidt tåget, hvad ville der ske hvis RJK var den eneste der ejede og styrede playright.dk (bare forstil dig at nivauet på boardet var væsentligt højere), og en dag besluttede sig for at det ikke var hans tid værd at sørge for at en masse fjolser holdt sig fra at udveksle børnepornolinks via forumet (stillet på spidsen)?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 21/06-03 17:19 
Ja, så vidt jeg ved er www.archive.org kort sagt, en slags museum for gamle websider, rigtigt?

Svaret på andet spørgsmål, ville nok være at han gjorde boardet usynligt for alle andre end de indviede og tilmeldte, og at man skulle igennem en speciel test for at blive optaget... eller noget :)
Det bliver jo faktisk nævnt i en af de sidste posts, at der vil blive lukket for nye tilmeldinger for en tid, på grund af overvældene interesse.

Men hvorfor skal jeg lege gætteleg?
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 21/06-03 17:36, rettet 21/06-03 17:39 
Fordi du udviser en manglende evne/interesse for at sætte dig ordentligt ind i tingene, men tilsyneladende bare skyder fra hoften og satser på at ingen går dig efter i dine vilde spekulationer.

Historien om DCTP boardet er at det startede som en del af sega technical pages, der oprindeligt havde www.canadawired.com/~gvink/sega som url og senere skiftede til www.segatech.com. Det link jeg lavede var til til en gang tidligt i 2000 hvilket er et ca. et år før ejeren, Gordon Vink, besluttede sig for at han ikke gad mere. Boardet fortsatte på bboard/alwaysgame.com men mistede nogle af de sejeste brugere i flytteprocessen og er aldrig blevet rigtig godt siden.

Meget af det her kunne du have læst dig til ved at kigge på datoerne og evt. gå ind på www.segatech.com men det gjorde du ikke. Du valgte i stedet at konkludere en masse ting der ikke er rigtige. Det iriterer mig ved dig, især når du slynger omkring dig med urigtige hardware oplysninger (mere om det senere).

Læs evt. her.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/06-03 18:09 
Zzap! >
Græsset? Det er jo bare en detail-texture, hvad er der særligt ved det?

Jeg ved ikke noget om noget. Men Halo er vel det første konsolspil, der bruger Bump-mapping ordenligt?

*Undviger dRxL's foldede avis* :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 21/06-03 18:14 
Var det bare det jeg skulle se?! Det link er da åbenlyst for enhver der har set DCTP siden.
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle sætte mig ind i historien om et dødt forum, hvis efterfølger (http://alwaysgame.com/) ikke er noget at samle på?
Det startede med, at jeg spurgte om der var et sted hvor man kunne/måtte diskutere tekniske ting, og så får jeg en historietime. :/

Jeg kom med vilde gæt (ikke konklusioner) fordi du selv indbød til det.
Jeg er da ked af hvis jeg har irriteret dig, men jeg kan virkelig ikke se hvordan.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 21/06-03 18:27, rettet 21/06-03 19:05 
Born2Play >
Zzap! >
Græsset? Det er jo bare en detail-texture, hvad er der særligt ved det?

Jeg ved ikke noget om noget. Men Halo er vel det første konsolspil, der bruger Bump-mapping ordenligt?

*Undviger dRxL's foldede avis* :-)

Dét kunne være rigtigt, så er det bare spørgsmålet hvordan man definerer ordentligt? Mener du mængden af BMing brugt eller måden det bliver gjort på (emboss, Dot3 etc.).
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 30/06-03 18:11 
RJK >
Nu sidder jeg så og tænker på, om Edge er gået helt over gevind i deres arrogance og blot er ved at afprøve, om de faktisk kan overbevise folk om at DOAXVB er fremragende (tænk Kejserens Nye Klæder), bare fordi de påstår det...

De er gået over gevind. Det til trods synes jeg, at de begrunder ganske udemærket hvad de finder så tiltrækkende ved DOAX i "The Girl Issue".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
108 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig