X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De 10 værste konsoller gennem tiden


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/05-07 16:42 
Der er nok et par retro-fyre herinde, der vil blive halv-mopset ;)

GT-TV: Top 10 Worst consoles of all times
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
82 emne(r).
« < 1 2

Svar
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 13:32 
Zzap!>
Så lav en tilsvarende liste over AAA kvalitetspil til PSone og du vil se at antallet af AAA titler er det samme eller mindre.

Ej, hold nu...
Ting om dét og pis.
Zzap!Zzap!Skrevet 17/05-07 13:34, rettet 17/05-07 13:41 
Alf81>
Mario64 er da et okay spil, hvis man kan overleve N64 textures. Jeg havde det bare mere sjovt med CrashBandicoot og MediEvil. Mht. Zelda, så syntes jeg allerede dengang ikke meget om serien, så et oplagt bedre alternativ var og er FFVII.

Final Fantasy er en helt helt anden type spil. Det er som at sige at AW: Dual Strike er et godt alternativ til Wii Sports Tennis.

N64 lægger op til at bruger textures på en anden måde end PSone. Nogle udviklere fattede det andre gjorde ikke. Mario 64 er et perfekt eksempel på hvordan man bruger lavopløste textures godt, så de ikke ser ud som alt for lidt smør på alt for meget brød.
Alf81>
Zzap!>
Så lav en tilsvarende liste over AAA kvalitetspil til PSone og du vil se at antallet af AAA titler er det samme eller mindre.

Ej, hold nu...

Seriøst, prøv. Så kan vi diskutere om den er rigtig bagefter. :)
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 17/05-07 13:36 
Alf81>
Mario64 er da et okay spil, hvis man kan overleve N64 textures. Jeg havde det bare mere sjovt med CrashBandicoot

Man har selvfølgelig lov til at synes, hvad man vil, men at sammenligne Mario 64 og Crash's løbetur gennem røret er som at sammenligne Scarlett Johansson med Rosanne Barr.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 17/05-07 13:37 
Alf81>
Zzap!>
Så lav en tilsvarende liste over AAA kvalitetspil til PSone og du vil se at antallet af AAA titler er det samme eller mindre.

Ej, hold nu...

For en meget sjælden gangs skyld enig med Zzap! her. Vi kan sagtens lave en liste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-07 13:42, rettet 17/05-07 13:46 
DeluxScan>
Jeg indrømmer, at jeg ikke fik prøvet alle toptitler, men maskinen imponerede mig ikke.

Jeg holder nu meget af maskinen, men tabet for spilmediet er da helt sikkert større, hvis vi fjerner N64, end hvis vi fjerner Saturn.

Iøvirgt er jeg enig med de fleste af Zapps argumenter. Ja, jeg er klar over, at PS havde flest spil over middel og den har også betydeligt flere små perler. Stadigvæk vil jeg til enhver tid tage de kvalitetstitler N64 har, da jeg mener at topniveauet - omend kun på et mindre antal titler - er højere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 17/05-07 13:44 
Hvorfor bliver ISS aldrig nævnt af topspil på N64?
(Det kom vidst også til PS, men det var da ikke ens?)
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 13:52 
Var ellers lige hoppet med på legen, men jeg orker simpelthen ikke. Det kan da ikke passe, at det virkelig er nødvendigt med en liste. Plus, at det nok alligevel ender i noget 'smag-kontra-smag' rod.
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-07 13:54 
Jink>
(Det kom vidst også til PS, men det var da ikke ens?)

Var de senere PS udgaver ikke bedre(altså Pro Evo)? Ikke at jeg skal gøre mig til ekspert på fodboldspil :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 17/05-07 14:07 
Har kun prøvet det for mange år siden og der husker jeg det, som en del anerledes end ISS på N64. Men for mig er ISS64 og ISS98 stadig de ypperste spil i genren og det er selvom jeg har prøvet PES4 og diverse Fifa spil. Jeg ved jeg ikke er alene med den holdning og det har da også fået gode score rundt omkring. Men alligevel bliver det altid overset når det kommer til 'topspil på N64' listen :<
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/05-07 14:33 
Husker også ISS som et af de bedste/bedre footie games ever :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Per SPer SSkrevet 17/05-07 14:39, rettet 17/05-07 14:45 
- og så endte tråden alligevel i børnehave konsol-mudderkastning.

Listen er en populistisk generalisering, tydeligt baseret på det amerikanske marked og er åbentlyst ikke alt for gennemarbejdet.

Er en liste over gode spil til hver fanboy's drømmekonsol, det eneste der kommer ud af denne tråd?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HeroldHeroldSkrevet 17/05-07 15:14 
Jink>
Hvorfor bliver ISS aldrig nævnt af topspil på N64?
(Det kom vidst også til PS, men det var da ikke ens?)

Jeg tror det er fordi at fodbold aldrig har været det store hit i USA. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 15:50, rettet 17/05-07 15:56 
Alf81>
Mario64 er da et okay spil, hvis man kan overleve N64 textures.

Overleve? Imo. er de PSX langt overlegen, men det er jo et spøgsmål om smag.
Netop på texturområdet mener jeg ikke, at man kan have noget imod N64.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 15:53, rettet 17/05-07 15:54 
Zzap!>
N64 lægger op til at bruger textures på en anden måde end PSone. Nogle udviklere fattede det andre gjorde ikke. Mario 64 er et perfekt eksempel på hvordan man bruger lavopløste textures godt, så de ikke ser ud som alt for lidt smør på alt for meget brød.

Præcis. Nogle spil var afskyelige som f.eks. Carmageddon og andre halvhjertede spil, mens andre imo. var milevidt foran konkurrenterne.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HolisticHolisticSkrevet 17/05-07 17:56, rettet 17/05-07 18:54 
Per S>
- og så endte tråden alligevel i børnehave konsol-mudderkastning.

Lige præcis hvad jeg skulle til at sige.
selvfølgelig vil sådan en liste altid kunne diskuteres, da det jo kommer 100% an på de øjne der kigger.
Jeg ville oss ha sat listen anderledes op, andre konsoller ville ha været på osv. Men derfor behøver man jo ikke at sænke diskutionen til noget der kunne foregå med ens 10 årige lillebror.

Jeg husker personlig N64'eren som en maskine der leverede nogle af mit livs største oplevelser på trods af at jeg selv ejede en psx på daværende tidspunkt. Maskinerne var vidt forskellige og leverede begge imo nogle meget gode spiloplevelser.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 18:07 
Hvor ser I den mudderkastning?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HolisticHolisticSkrevet 17/05-07 18:10, rettet 17/05-07 18:15 
tidligere i tråden, det er dog ovre igen ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
scavengerscavengerSkrevet 17/05-07 19:14 
Der vil altid være uenighed over sådanne Top-10 lister og i mange tilfælde bliver de vel også udarbejdet for netop at starte en debat og få folk til at tænke over listens indhold. Jeg er da heller ikke helt enig i rækkefølgen og savner måske også en eller to på listerne, men det har jeg ingen indflydelse på, da listerne er lavet og udgivet. Dog vil jeg give Per S ret i, at man ikke bør tage en konsol med der aldrig blev udgivet. Der burde man måske lave en Top-10 (eller Top-20 eller -30 stykker??) over konsoller der aldrig nåede frem til forbrugerne.
Nemo me impune lacessit
Zzap!Zzap!Skrevet 17/05-07 19:29, rettet 17/05-07 19:47 
Per S>
Listen er en populistisk generalisering, tydeligt baseret på det amerikanske marked og er åbentlyst ikke alt for gennemarbejdet.

Hvad er det for en gang vrøvl?!
"Populistisk", hvad mener du egentlig med det i denne sammenhæng?
Og "baseret på det amerikanske marked"? Alle spillene på nær Sin and Punishment er udkommet i Danmark, og hvad så hvis den havde været baseret på det amerikanske marked?
Eller var det listen som er grundlaget for denne tråd, du taler om? I så fald kan jeg kun sige, bravo captain obvious.

Er en liste over gode spil til hver fanboy's drømmekonsol, det eneste der kommer ud af denne tråd?

Det eneste jeg argumenterer for er at N64en hører til på listen, ikke at den er meget bedre end f.eks. PSone.
Hvis det er forbudt, hvad er det så egentlig vi må debatere her på P:R?
Og skal vi ikke holde os for intelligente til at bruge udhulede, skambrugte ord som "fanboy"?
Igen, hvad er det egentlig du mener med det?
Det er jo bare et ord som folk som er uenige med modpartens synspunkt slynger ud. Eller et ord der bliver brugt af personer der ikke har forståelse for modpartens entusiasme.
Ikke et ord med nogen kommunikativ værdi.
Born to kill space
Per SPer SSkrevet 17/05-07 19:56, rettet 17/05-07 19:59 
Jeg skrev allerede i mit første svar at jeg ikke ville kommentere rækkefølgen - og dermed også spiltitler.

Fordi jeg frygtede/forventede at tråden ville udvikle sig til en omgang "hvilke spil er bedst til den konsol", og det gjorde det også.

Scavenger har til gengæld fat i den lange ende, synes jeg.

Desuden handler det her altså ikke om hvad man må eller ikke må på P:R, jeg gider bare ikke deltage i en diskussion om hvilke spil til N64 der er bedre end PSX. Eller omvendt. Og det var tråden stærkt på vej til.

Det er da klart mere interessant at nævne - det som ikke er med på listen - som netop NUON. Det format floppede i endnu større grad end Phillips CDI. Bortset fra at den kunne afspille film i DVD-format.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 17/05-07 20:28 
NUON var vel også mere et chipset til DVD afspillere og lign. end en decideret konsol ;)
Per SPer SSkrevet 17/05-07 20:42, rettet 17/05-07 20:47 
Helt enig, men sammenlignet med Phillips CDI, var NUON bedre til både spil og filmafspilning. Pointen er at listen indeholder Phantom som aldrig kom væk fra tegnebrædtet.

Neo Geo Pocket stod heller ikke distancen, men kan næppe kaldes "worst ever".

Problemet for mange er nok ordene "worst ever" i stedet for "most dissapointing". ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 17/05-07 20:59 
Enig, Phantom var lidt for "varm-luftig" til at kunne kaldes en konsol :)
RJKRJKSkrevet 17/05-07 21:03 
Wehner>
Man skulle ikke tro det, man faktisk betyder det også noget _hvad_ man sender igennem kablet.

Jeps, men altså bare ikke for billedkvaliteten. En sang med 50 Cent kan fx også godt have fantastisk lydkvalitet, uden at det af den grund lyder ret godt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 21:16 
Og omvendt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 17/05-07 21:18 
Det har så bare ikke noget med lyd/billedkvalitet at gøre, i teknisk forstand. I hvert fald ud fra min definition af ordet.

I må skam gerne mene at N64-spil er flottere end PS1-spil. Det er de jo tydeligvis for det meste. Men den tekniske billedkvalitet er åbenlyst ikke :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 21:47 
Hvis du med teknisk billedkvalitet mener RGB/Composhit forskellen, så er jeg enig. (Om end det i realiteten 'kun' er RGB/S-VHS).
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-07 21:53, rettet 17/05-07 21:54 
Er du sikker på at du kan bruge S-VHS på en PAL N64?

EDITH:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 17/05-07 21:54, rettet 17/05-07 21:55 
En PAL N64 kører composite og reelt kun composite. Et S-kabel virker, men det giver kun composite-kvalitet (modsat SNES og en US GameCube).

Og, ja, med billedkvalitet mener jeg kvaliteten af billedet. Det burde de fleste jo gøre :) Men det er en ligegyldig diskussion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/05-07 22:01 
Per S>
Problemet for mange er nok ordene "worst ever" i stedet for "most dissapointing". ;)

Lige præcis. Jeg synes i hvert fald, det er en smule trist, at en konsol kan blive stemplet som "dårlig", bare fordi firmaet bag maskinen var/er nogle papænder til marketing *Host.. SEGA.. host*, og/eller fordi den gængse forbruger ikke kunne se det fede ved firmaets visioner. Hvis en konsol skal betragtes som skrammel, må det vel være fordi udvikleren kun har gjort et halvhjertet forsøg på at lave et godt produkt, og den slags ser man heldigvis stort set aldrig. Jeg synes ikke man kan sætte en finger på nogen af de etablerede mærkers maskiner. Både Saturn'en, N64'eren PlayStation'en og alt hvad der ellers er blevet spyttet ud af kendte konsoller er teknisk solide og har haft stort potentiale. Om det så er blevet indfriet eller ej, er en anden sag...

Det giver langt mere mening at tale om "skuffelser" frem for "dårlige konsoller"... men så kan man vel næsten heller ikke komme uden om spillene?
AV Intelligent Terminal
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-07 23:51 
RJK>
En PAL N64 kører composite og reelt kun composite. Et S-kabel virker, men det giver kun composite-kvalitet (modsat SNES og en US GameCube).

Jeg hentydede også til NTSC-udgaverne. Nu bliver jeg naturligvis i tvivl, men de kan da godt køre ægte S-VHS, mener jeg.

Og, ja, med billedkvalitet mener jeg kvaliteten af billedet. Det burde de fleste jo gøre :) Men det er en ligegyldig diskussion.

Ja, der har vi vist været før :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Alf81Alf81Skrevet 18/05-07 16:24 
Altså, det er jo' muligt at mose en NTSC N64 gennem RGB. Den skal bare lige have en mod :)

Sådan her: http://www.gamesx.com/rgbadd/rgbn64.htm
Ting om dét og pis.
82 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig