X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tomb Raider: Anniversary


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/05-07 12:06 
Hvem ser ellers frem til dette spil? Efter sidste Lara-spil på 360'eren er jeg blevet en discipel, og selvom jeg må tage dette eventyr på PSP, så glæder jeg mig ikke mindre. Det ser helt fantastisk ud, og spillet komme bl.a. til at indeholder en Directors Commentary - and I loooove that!
Det skulle komme her d. 25.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 08/05-07 12:22 
Så vidt jeg ved kommer den kun til PS2 og PC :(
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/05-07 14:55, rettet 08/05-07 14:57 
Det kommer til PS2, PSP og PC.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 08/05-07 15:09 
Ser også frem til det, da det heldigvis ikke bare er et remake, men da der er tweaket og ændret meget fra det originale spil. Der er også forbedringer siden Legends i spilsystem og grafik. Og vist også banedesignet heldigvis, mener jeg at have læst, da det jo bygger på et helt andet spil. Dog virker det ikke, som at det dårlige kampsystem er ændret så meget igen.

Ved således ikke lige, om det bliver et must have for mig i første omgang :)
BeanoBeanoSkrevet 08/05-07 15:54, rettet 08/05-07 16:00 
@Palle: Så vidt jeg ved er PSP udgaven droppet :!

EDIT: Kan se den stadig står til udgivelse men 1UP talte bare om den var droppet i deres seneste podcast. Så må vi se.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/06-07 00:10 
Eurogamer har kigget nærmere på PC/PS2 udgivelsen. Det ser jo formidabelt ud!

9/10 EG
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 12:39 
Kan rapportere at PS2 udgaven kører fint på PS3 :)

Og har man ikke en PS3, understøtter spillet selv progressive-scan.
RooneyRooneySkrevet 01/06-07 12:43 
Beano>
Kan rapportere at PS2 udgaven kører fint på PS3 :)

Genialt! Så skal jeg da ha' fat i det.

Understøtter det også 16:9 når man kører det på PS3'en?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 12:44, rettet 01/06-07 12:45 
Jeps :)

Slår man progressive til inde i spillet, ser det dog lidt underligt ud da der kommer borders. Men skulle også være unødvendigt når PS3'en scalerer alle PS2 spil til HD og progressive.
RooneyRooneySkrevet 01/06-07 12:46 
Cool!

Hvad er prislejet på spillet? Snakker vi en slags budget udgivelse?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 12:49, rettet 01/06-07 12:54 
Gav 350,- for den hos Gamebits i Collector's Edition (findes der andre?) hvor der er en DVD med making-of, wallpapers, soundtrack, osv.
RooneyRooneySkrevet 01/06-07 13:57 
Jamen det skal jeg da lige ha' købt til weekenden :-)

Iøvrigt, Beano, har du mulighed for at checke om PS2 versionen af Black også virker på PS3'en nu?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 14:02 
Nej, desværre ikke. Har kun Xbox versionen af Black.
RooneyRooneySkrevet 01/06-07 14:03 
Ah ok. Hmm..tjaa...jeg ku selvfølgelig osse bare snuppe Xbox udgaven af Black.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 14:27 
Den kører også fint på Xbox 360 - hvis du har sår'n een i denne uge ;)
RooneyRooneySkrevet 01/06-07 14:29 
He he - nej, men har en almindelig old-school Xbox i stedet :-P
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
MarcKMarcKSkrevet 01/06-07 23:23, rettet 02/06-07 01:52 
Jeg har lige købt spillet til PC. Jeg bruger dog et PS2-lignende joypad og har følgende spørgsmål:

Eftersom designerne har forladt den oprindelige kameraføring, hvor kameraet fulgte i hælene på Lara, betyder "op" ikke længere både "frem" og "ind i billedet" men kun sidstnævnte. Man kan emulere den oprindelige kameraføring ved at bruge den højre analoge styrepind (som fører kameraet) til at styre Lara til højre og venstre hvormed "op" også betyder "frem". Det betyder så desværre også, at man skal flytte højre tommelfinger når man skal hoppe.

Hvordan styrer I?
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-07 00:33 
For dem der vil have den ultimative version, vent på Wii udgaven.
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 02/06-07 00:59 
Hvad gør Wii udgaven til den ultimative / bedste version? Har nogle sites hands-on impressions fra Wii udgaven?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-07 01:38 
OMG, det kunne jeg da slet ikke forestille mig på Wii. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg faldt ned og døde i Saturn udgaven, og med gimmick kontrol kan det da næsten kun blive værre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/06-07 08:44, rettet 02/06-07 08:45 
Ja, jeg har også temmeligt svært ved at se hvordan Wii-controlleren kan gøre spillet bedre.

Spillede det 3-4 timer i går - lækkert spil!
Selv om det "bare" er en remake så føles det meget nyt og moderne pga. den nye "Legend" styring og dynamik. Der er selvfølgelige nogle deja vu øjeblikke undervejs da banerne og historien er løst baseret på det originale spil, men det er heldigvis så lidt at det stadig føles som et nyt spil og ikke bare en grafisk opdatering.

Har man aldrig spillet originalen eller har glemt hvad Tomb Raider handler om, så SKAL man spille denne udgave - man opdager så hvor halv-lunken Tomb Raider: Legend var på mange punkter ;)

Eneste kritikpunkt indtil videre, er at spillet ikke også er ude på PS3 eller Xbox 360 nu hvor en PC udgave også er tilgængelig - ville være rart at kunne spille det med grafik på TR:L 360 niveau :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-07 09:35, rettet 02/06-07 09:47 
Beano>
Har man aldrig spillet originalen eller har glemt hvad Tomb Raider handler om, så SKAL man spille denne udgave - man opdager så hvor halv-lunken Tomb Raider: Legend var på mange punkter ;)

For ikke at tale om skandalen Tomb Raider: Angel of Darkness og et par foregående spil. Jeg synes faktisk, at Legend var et af de bedste TR spil i meget meget lang tid.


Beano>
Eneste kritikpunkt indtil videre, er at spillet ikke også er ude på PS3 eller Xbox 360 nu hvor en PC udgave også er tilgængelig - ville være rart at kunne spille det med grafik på TR:L 360 niveau :)

Så skulle du kaste dig over PC-versionen (som jeg spiller for tiden). Det ser rigtig godt ud og styrer virkelig godt med en X360 kontroller.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-07 10:30 
PalleJensen>
For ikke at tale om skandalen Tomb Raider: Angel of Darkness og et par foregående spil. Jeg synes faktisk, at Legend var et af de bedste TR spil i meget meget lang tid.

Angel Of Darkness var en skandale - det tror jeg ikke mange benægter :)

Legend var et klart comeback da den genopfaldt styringen og introducerede nye og mere flydende gameplay elementer. Men spillet manglede den vigtigt Tomb Raider fornemmelse og opdagelses-faktor for de første spil havde. Legend var alt for lineær, kort og "fordummet".

Håber der er et helt nyt TR spil på vej som har sjælen fra originalen men baseret på Legend formlen - de er ihvertfald på rette kurs nu :)


PalleJensen>
Så skulle du kaste dig over PC-versionen (som jeg spiller for tiden). Det ser rigtig godt ud og styrer virkelig godt med en X360 kontroller.

Jeps, men jeg gider bare ikke spille på PC :)
HankyHankySkrevet 02/06-07 11:04, rettet 02/06-07 11:05 
Jeg har også valgt at spille PC-versionen, pga. af det rent grafiske, og kan kun tilslutte mig til mange af jer. Selvom det er lavet over det første spil, føles det stadig nyt og jeg har kun haft gode øjeblikke, i selvskab med det.

Det eneste jeg måske kan pive lidt over, er at jeg synes kameraet til tider kan drille, hvis man er i gang med at svinge sig / kravle langs vægge, hvor der ikke er meget plads, og man gerne vil udse sig næste move.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-07 11:59 
Zzap!>
For dem der vil have den ultimative version, vent på Wii udgaven.

Kommer der en Wii udgave? Så vidt jeg ved, er det kun annonceret til PS2, PC og PSP (PSP udgaven kommer 29/6)...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/06-07 12:11, rettet 02/06-07 12:13 
Mindre kamp, mere udforskning i Anniversary. Legend var helt klart godt, men alt det fordummende kamp gad jeg ikke - og heller ikke de åndssvage motorcykelbaner.

Palle, er du sikker på d. 29/6 som `release` for PSP-udgaven? Den MÅ jeg nemlig have inden ferien.

EDIT: Release kommer i anførselstegn af en eller anden grund?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-07 12:28 
Det er i hvert fald den dato som den danske distributør har stående som releasedato.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-07 15:06 
PalleJensen>
Kommer der en Wii udgave?

Ja.

http://www.gamespot.com/wii/adventure/tombraider10thanniversaryedition/news.html?sid=6170782&mode=recent
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-07 17:49 
Konsolkongen>
OMG, det kunne jeg da slet ikke forestille mig på Wii. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg faldt ned og døde i Saturn udgaven, og med gimmick kontrol kan det da næsten kun blive værre.

Wha?!? Hvad har Saturn at gøre med Wii?
Det bliver sikkert en ret straight port, men texturene vil være pænere at se på fordi Wiien har bedre MIP mapping.

Wiimoten lægger ikke mere op til "gimmick kontrol" end udvikleren selv er dum nok til at implementere.
Wiimoten er lige så meget en gimmick som musen var (eller blev anset for at være) da den første Mac blev lanceret.

Tomb Raider med præcist sigtekorn, kameraet kontrolleret af pointeren og velvalgt diskret brug af bevægelses gestures, kan blive rigtig godt, i værste fald "kun" lige så godt som PS2 udgaven, bare med renere billede.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 02/06-07 19:56 
Lige præcis mulighed for at sigte våbnene med pointeren, kunne godt gøre Wii-versionen interessant. Jeg har aldrig brudt mig særlig meget om fuldautomatiske sigtesystemer. Sammen med den dårlige AI, gjorde det kampene meget ligegyldige i Legend, synes jeg. Fuldautomatiske sigtesystemer er vel nærmest et levn, fra før to analoge stick blev det normale på joypads.

Til gengæld kan det måske gøre klatre-elementerne lidt mere bøvlede, hvis kameraet er kontrolleret af pointeren. Gestures synes jeg også let kan blive gimmick-agtige.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-07 10:07 
Så blev TRA gennemført på 19 timer :)

Mine tidligere indtryk holdte hele spillet igennem og følte mig super godt underholdt fra start til slut. Kan varmt anbefales!

Men som Hanky også nævner, så kan kameraet godt drille nogle steder, specielt i slutningen af spillet. Det finder man dog ud af at arbejde udenom og er ikke noget reelt problem ;)

Vedr. Wii version, så kan jeg ikke se andet end Wiimote styringen i bedste kun kan matche en dual-stick kontrol... og i værste fald gøre TRA dårligere.
Man bruger primært den højre stick til kamera kontrol og i mange tilfælde bruger man den intenst mens man hopper eller svinger - det vil jeg nødigt gøre med en Wiimote. Der er ingen steder hvor jeg kan se det vil kunne forbedre spillet - der er intet behov for præcisions sigte til f.eks. skydning da spillet primært er platforming. Man kan godt skifte til manual aim i PS2 udgaven men brugte det overhovedet ikke undervejs.

Jeg har principielt ikke noget imod wiimote styring, men et spil som TRA er bare lavet til dual stick styring. Jeg ville føle det ret fjollet hvis jeg skulle sidde og sigte på skærmen bare for at styre et kamera :)

Om Wii udgaven bliver flottere ved jeg ikke, men tror de baserer den på PS2 udgaven og det bliver meget lille forskel grafisk... specielt når PS2 udgaven allerede understøtter PAL progressive (576p).
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-07 11:29 


På vej til Live Arcade?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 07/06-07 11:32 
Det er da en ok idé - specielt hvis prisen ikke er for voldsom :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/06-07 12:11, rettet 07/06-07 12:11 
@Beano

Rart at høre. Det lyder som en must-have titel. Jeg venter dog til det kommer til PSP, så jeg har hele fornøjelsen under min 22 timers flyvetur til Australien om en måned.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-07 15:52, rettet 18/06-07 18:34 
TR: Anniversary kommer som download på Live. Det kommer i fire episoder til 600 MS point stykket og man skal have Tomb Raider Legend for at kunne spille det.

Det bliver også udgivet som et normalt spil, hvis man ikke lige har lyst til at købe Legend.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25859
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 18/06-07 16:14 
Fair nok pris hvis man har Legend :)
Zzap!Zzap!Skrevet 16/08-07 09:02 
http://youtube.com/watch?v=B_Tm5CNvAdo
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-07 13:01 
Det er præcis det jeg mente. Alle de gimmick bevægelser gider jeg godt nok ikke når der findes en version hvor det kan gøres med knapper. Men må ta' hatten af for grafikken, den er næsten middelmådig og dermed det flotteste spil på maskinen ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/08-07 13:37 
Da fint de tilføjer nogle mini-games der benytter Wiimoten så det ikke er helt det samme spil som på PS2, men wiimote til at sigte med når man skyder, tror jeg stadig ikke på bliver godt.
Zzap!Zzap!Skrevet 16/08-07 16:57 
Konsolkongen>
Det er præcis det jeg mente. Alle de gimmick bevægelser gider jeg godt nok ikke når der findes en version hvor det kan gøres med knapper. Men må ta' hatten af for grafikken, den er næsten middelmådig og dermed det flotteste spil på maskinen ;p

Med den indstilling kunne man også argumentere for at det er en gimmick med flere knapper og joysticks. Hvorfor ikke bare een stor "WIN" knap, som man bare skal trykke på ved hver event i spillet?
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-07 17:58 
Sikke noget ævl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 16/08-07 20:01, rettet 16/08-07 20:01 
Nej.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 16/08-07 22:54 
Jo, det er ævl. De gestures i TRA Wii tilføjer ikke noget nyt til spillet, det er bare en anden og mere besværlig måde at inputte de samme kommandoer på.
Zzap!Zzap!Skrevet 16/08-07 23:57 
Men det er jo ikke de samme kommandoer. I følge videoen er der opgaver der er blevet udvidet og ombygget til wiimoten.
Bare det at man sigter og lyser med wiimoten er det hele værd i min bog.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 17/08-07 09:15, rettet 17/08-07 09:16 
Som jeg skrev ovenover, så er det fint med de nye minigames som er tilføjet da det tilføjer noget nyt... men at sidde og svinge med armene for at hoppe, reloade, osv er direkte fjollet. Og sidde at sigte med wiimoten for at skyde mens man hopper rundt eller strafer tror jeg heller ikke på er præcist og hurtigt nok i praksis.
Bede-xBede-xSkrevet 23/10-07 23:24 
Eurogamer anmelder 360 versionen, som både kommer som budget og downloadspil.

9/10
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/11-07 05:57 
Har lige klaret udgaven til 360, og d ajeg aldrig har spillet det originale spil var det en virkelig fed oplevelse. Meget fantasifulde baner - og denne gang går spillet rent faktisk ud på at raide TOMBS og ikke skyskrabere og andet latterligt. Kørebanerne er også udeladt - fornuftigt!
Et 8 tal fra mig - bl.a. fordi de sidste par baner er noget nær urimelige og fordi grafikken er lidt svag.
Men, fedt spil som jeg virkelig har NYDT at spille igennem. Det sker ikke tit.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-07 14:32 
Anniversary er meget bedre end man tror. Simpelthen længder bedre end originalen nogensinde var. Jeg er stor set enig i alt det Delux skriver.

Derfor glæder det mig også, at der er endnu et Tomb Raider på vej:

Tomb Raider Underworld
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/12-07 01:34, rettet 15/12-07 01:34 
Nam, nam! Man maa godt nok sige, at serien har faaet en renaessance.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/02-08 06:37 
IGN har et preview af Underworld. Ser laekkert ud!

Linky
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig