X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Legend Of Mana (PS1)


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 01/05-07 10:33 
Ja, her er så endnu et spil som darknon søger, som tilsyneladende ikke er til at skaffe i PAL udgave nogen steder.

Det hedder "Legend Of Mana" og er til playstion 1. Jeg er lidt urolig for at spillet ikke er lavet i en pal udgave, men det er svært at finde noget konkret på det.

Er der nogen herinde som ved noget jeg ikke ved? Eventuelt hvor man kan skaffe det henne. Og jo, jeg har søgt nettet rundt som en syg abe uden held.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 01/05-07 10:41 
Nej, Legend of Mana har aldrig været udgivet i PAL, ganske ligesom Chrono Cross, Xenogears, Lunar, osv..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/05-07 10:48 
Det findes ikke i PAL, om du bliver meget skuffet over dets co-op.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 01/05-07 12:34 
Darknon>
urolig for at spillet ikke er lavet i en pal udgave, men det er svært at finde noget konkret på det.

Svært? Du søger på det her inde, kigger på udgivelsesdatoen under EU-flaget og ser at der står N/A = det findes ikke i PAL.

Godt nok er vores database ikke ligefrem komplet, men Square-RPG'erne kan man normalt regne med ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 01/05-07 12:59 
Ej hvor dårligt, igen spørger jeg, hvorfor?

Kan man købe en dims, så man kan spille ntsc spil?
For The Love Of The Game
JAAJAASkrevet 01/05-07 13:14, rettet 01/05-07 13:19 
Hvis du ikke selv vil lodde, så køb en moddet PlayStation på QXL. De koster næsten ingenting.

Der er også swapløsninger, men på en PS2 kan man ikke swappe PS1 spil (PAL -> NTSC), uden at billedet bliver klemt voldsomt sammen. Det samme er muligvis tilfældet på en PSOne.
KalicolaKalicolaSkrevet 01/05-07 13:40 
hvad med Castlevania: dawn of sorrow til DS? Jeg savner lidt et hack'n slash spil med nogle fede våben og spells (ala secret of mana), og har intet imod side-scrolling spil overhovedet, tværtimod.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 01/05-07 15:21 
Dawn of Sorrow er genialt, klar anbefaling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/05-07 15:26 
Darknon>
Ej hvor dårligt, igen spørger jeg, hvorfor?

På det tidspunkt var det jo stadig de færreste RPG'er der blev udgivet i Europa. Dragon Quest serien havde på det tidspunkt været fraværende i mange år, og Final Fantasy var slet ikke set i Europa før 7'eren blev udgivet få år før Legend of Mana. Faktisk er det helt utroligt at de to første spil i Mana-serien rent faktisk kom i Europa. Legend of Mana er dog efter sigende ikke seriens ægte 4'er - den er til gengæld næsten lige udgivet i Japan. :)

-Men det var da også FF7, der for alvor satte gang i europæernes interesse for denne genre, men det var stadig på det tidspunkt ret småt med hvad der kom over. Square havde som sagt en hel række fede RPG'er på dette tidspunkt, og jeg kan tydeligt huske Square Europe's udmelding på deres spritnye hjemmeside om at de kun ville bringe ét spil over til Europa - Og det blev så Vagrant Story, til fordel for spil som Chrono Cross, Xenogears og Legend of Mana, som jeg ellers savlede ret meget over. :) Hvilken skuffelse!
Heldigvis er det ikke så stort et problem i dag..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/05-07 15:35, rettet 01/05-07 15:35 
Det er da stadigvæk et relativt stort problem. Front Mission 4, Radiata Stories, Grandia III, Grandia Xtreme, Romancing SaGa, Valkyrie Profile 2 etc. OK, sidstnævnte er der stadig håb for, men der er stadig mange RPG'er der strander i USA (for ikke at nævne Japan), fordi dumme tyskere og franskmænd ikke fatter engelsk...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/05-07 15:58, rettet 01/05-07 15:58 
Jaja, det er selvfølgelig ikke perfekt, men det er jo LANGT bedre nu i forhold til hvordan det var før i tiden! Nu får vi jo f.eks. de fleste Square Enix-spil, inkl. Dragon Quest og Valkyrie Profile (1 til PSP). Xenosaga fik vi ikke, men Xenosaga 2 kom. Vi fik Tales of Symphonia, Baten Kaitos, Disgaea (med meget forsinkelse) og en masse andre, der aldrig ville være kommet herhjemme for bare 7-8 år siden. Ja, faktisk tror jeg alle titler i FF-serien kan erhverves på den ene eller anden måde i PAL-land nu.

Men når man tænker på hvor stor genren er i Japan, er det klart at hjemlandet aldrig vil kunne følge med herhjemme. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 01/05-07 16:26 
Det er da et stort problem at jeg ikke kan spille Legend Of Mana, for det ser jo ud som om at det er en værdig efterfølger til Secret of Mana (ja jeg ved der kom en efterfølger som i virkeligheden var en 3'er osv osv :)

Og som vi alle ved så er Secret Of Mana med på min top 5 liste over bedste spil, derfor MÅ jeg bare spille Legend Of Mana.

Så jeg skal altså skaffe mig en playstation fra USA for at spille det, hvor er det bare mega øv!
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 01/05-07 16:48, rettet 01/05-07 17:20 
Darknon>
Legend Of Mana, for det ser jo ud som om at det er en værdig efterfølger til Secret of Mana

Grafisk er det superlækkert. Gameplaymæssigt var det meget svært at komme i gang med. Jeg tror, du bliver skuffet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 01/05-07 16:54 
Jeg blev ihvertfald meget skuffet over Children of mana til DS. De har fjernet ALT hvad der var fedt ved SoM.

Men at dømme ud fra video'er af Legend of Mana, så er jeg solgt.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 03/05-07 08:25 
Spillet er bygget meget anderledes op end de andre, på en måde som jeg synes fjerner hele den episke eventyrsstemning, men det er stadig interessant at spille. Og så er temasangen på svensk. :D

Og som JAA siger, moddede PS1'er kan findes til ingen penge over det hele, og det kan ikke betale sig ikke at skaffe en. Når først du har købt Legend of Mana, vil du opdage at der findes virkelig mange andre spændende spil, der aldrig er kommet herhjemme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-07 11:11 
Sumez>
jeg kan tydeligt huske Square Europe's udmelding på deres spritnye hjemmeside om at de kun ville bringe ét spil over til Europa - Og det blev så Vagrant Story, til fordel for spil som Chrono Cross, Xenogears og Legend of Mana

Det er vi så nogen, som er ret glade for :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 03/05-07 11:36 
Darknon, har du spillet Sword of Mana? Det har fået en del kritik i nogle krdese, men personligt har jeg det som et af mine favoritspil til GBA og et spil helt i tråd med Secret of Mana. Lang, Episk historie, masser af interessante lokationer og gameplay og så videre. Det er nærmest Children of Mana's diametrale modsætning.
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-08 23:43 
Nogen som ved hvor jeg kan købe "Legend of Mana" henne?

Så vidt jeg har hørt kan alle ps1 spil spilles på ps3. Det er ps2 spillene som man skal være opmærksom på.
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-08 23:55 
Har du en amerikansk PS3? Selvom PS3'en er regionsfri med de nye spil så er den ikke det med PSX og PS2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 26/11-08 10:48 
Det er sgu lidt en jungle at finde ud af hvad der virker og hvad der ikke virker.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 26/11-08 10:57 
Ikke rigtig.
Der har altid været regionsbeskyttelse på alle PS1-spil, det er det eneste du behøver at tænke over. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/11-08 11:25 
@Darknon: Har du en fixed PSP? Så er der en chance for spillet kan køre på den hvis du bare selv ripper PSX skiven.
Alf81Alf81Skrevet 26/11-08 12:53 
Kobra>
du nok regne med de 300kr+. Det er i hvert fald grunden til at jeg ikke selv har fået det købt endnu :)

300+ er da ikke dyrt for et spil?
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 26/11-08 13:54 
True dat... Tror ikke engang jeg nåede at gennemføre før jeg solgte videre. Grafikken er fantastisk og gameplayet er som det burde, men idéen med selv at skulle "bygge" en verden er for nedtur og kommer hurtigt til at virke upersonligt.

Men med det sagt, så findes der altså langt skidtere ting at kaste penge efter. Og når det ikke drejer sig om andet end 300kr.
Ting om dét og pis.
KalicolaKalicolaSkrevet 26/11-08 21:30 
vil det spil jeg køber på ebay til 300 kunne bruges i min PAL ps3?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 26/11-08 21:31 
Kun hvis spillet er PAL.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-08 21:36 
Ikke udgivet i PAL. Så med mindre Sony forbarmer sig og giver regionsfri support til PSX titler så kommer du desværre aldrig til at spille Legend Of Mana på din PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 27/11-08 00:44 
I rest my case :)
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig