X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blu-Ray fra play.com?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 14/04-07 16:35 
Halløj i skuret

Jeg har lige set Eragon, fantastisk film. Og nu vil jeg så købe den på blue-ray igennem play.com... Der står bare intet om filmen, om det er region 1 eller 2 eller pal eller whatever... Jeg har trykket Euro, men betyder det så at det er region 2 eller hvad?

Det er til at afspille på min ps3, men jeg ved ikke om den også kan afspille region 1, så jeg vil jo gerne være sikker på at den virker i min maskine.

Nogen som ved noget om det?

Her er linket
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 16:43 
Fantastisk film? Eragon? Omg?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BobbeBobbeSkrevet 14/04-07 16:43, rettet 14/04-07 16:44 
UK er vel også en del af Europa...

Wikipedia
Spiller nu: Wii
NaieraNaieraSkrevet 14/04-07 16:48 
Hvis du absolut skal have Eragon, så kan den købes i f.eks. Stereo Studio til 250,-, hvor de andre film står i 300,-.

Men den Play har virker selvfølgelig på din PS3, hvis du har købt den her i landet.

Der er dog lavet en side, der holder styr på hvilke film der virker hvor. Hos f.eks. Axel Music koster filmene en del mindre, og der er altså flere af disse amerikanske og canadiske udgivelser der virker på 'region B' konsoller/Blu-Ray afspillere. F.eks. Terminator 2, som kan fås til 125,- i canadisk udgave.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 14/04-07 17:47, rettet 14/04-07 17:52 
naiera: Tak for info'en. Men så vidt jeg kan se på stereostudio.dk så har de den ikke på blueray.

Bobbe: Det kunne jo godt være at de på playright solgte en US udgave, det er jo svært at vide når der ikke står noget info om det.

Herold: Jeg vidste godt at jeg ville få sådan en bemærkning, heldigt at min flame-resistance er rimelig høj ;)
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 18:04 
Hvis du synes det var en flame, så tror jeg slet ikke du er klar over hvor dårlig den film er - på flere niveauer :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 14/04-07 18:08 
Darknon>
naiera: Tak for info'en. Men så vidt jeg kan se på stereostudio.dk så har de den ikke på bluray.

Men det har de, for jeg så den hos dem i torsdags! (Ryesgade, Århus)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/04-07 15:15 
Darknon>
Bobbe: Det kunne jo godt være at de på playright solgte en US udgave, det er jo svært at vide når der ikke står noget info om det.

Er Play:Right begyndt at sælge BD? :-D
KalicolaKalicolaSkrevet 15/04-07 17:41 
jeg mente play.com :-) ofcause

Herold: Lad mig høre, hvorfor er den dårlig? Shoot! Så kan det være at jeg bagefter kan fortælle hvorfor den er go.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 16/04-07 00:21 
Selve historien er hamrende tynd - der er så mange klichéer i filmen, der virkeligt viser hvor indholdsløs den er. Dialogen er håbløs, og virker som om den er udtænkt af en teenager (hvilket den er), selve plottet er dårligt og usandsynligt, og jeg tror ikke at hverken Irons eller Malkovich har leveret en dårligere præstation ever :(

Men den er sikkert fin til børn :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/04-07 00:32 
Var det ikke Jeremy Irons i D&D?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/04-07 05:52 
Jo - men der synes jeg næsten han han var bedre >_<
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/04-07 09:33, rettet 16/04-07 09:36 
Vil også backe Herold op her... Eragon er syg ringe IMO.

Det værste var for mig hvor kynisk og udspekuleret den virkede. Som om der havde siddet nogle Hollywood studio exec's og tænkt "Vi har brug for et hit som Star Wars eller Lord Of The Rings... jammen, lad os bare tage Star Wars og placere det i en LotR-agtig fantasy setting... nårh ja, og så tilføje drager til blandingen.... det er DET de unge vil ha'!!"

Mistede også en del respekt for Malkovich og Irons for deres indsats i filmen - tydeligvis ikke et projekt de har gået helhjertet ind i :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/04-07 11:47 
Dvs. filmen er lige så 'god' som spillet :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 16/04-07 13:33 
Det er lidt bedre textures og framerate i filmen :)
KalicolaKalicolaSkrevet 17/04-07 12:55, rettet 17/04-07 12:56 
sjovt nok så er jeg helt uenig... Ja malkovich spiller usansynligt dårligt, men jeg syntes da ikke at hverken hovedpersonen, dragen eller irons er dårlige. Det samme gælder dialoen, den er da fin, og på ingen måde overstadig eller noget (bortset fra malkovich's rolle). Effekterne er rigtigt gode, med fede flyve sekvenser i, og meget lækker dragen animation. Hvis i ikke kan li plottet, som jo bare er starwars i lord of the rings setting, så siger i jo dermed også at de to films plot er ringe... Hvad er der galt i det gode mod det onde? Ja det er da set før, men er det dårligt? Det syntes jeg da bestemt ikke. Og hvad er der galt med "the chosen one"? Er det ikke også plottet i Zelda? Er der nogen som brokker sig over det? Nej vel...

Brugen af magi i filmen syntes jeg er rigtig fed og behærsket.

Jeg åd den rådt, det må jeg sgu indrømme.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 17/04-07 13:07 
Det gode mod det onde er fint - der er ikke noget galt dér. Men når dialogen er så ringe, hele fortællingen stinker, der dukker en Legolas-klon op mod slutningen af filmen, der tilfældigvis slutter sig til dem, det uhyggeligt grimme plasticsværd der går i arv, og der er en slet skjult morale der fremhæver modet og tillid mellem en 17-årig dreng og hans 3 tons tunge våde drøm af en drage... Så er det i hvert fald ret så tydeligt for mig, at det ikke er en film, jeg har behov for at storme ud og købe.

Dine referencer til Ringenes Herre, Star Wars og Zelda er helt hen i vejret - Eragon kommer ikke i nærheden af at være noget nær så komplet. Det er en stor gang Jar Jar Binks, hvis du endelig vil sammenligne. Jeg krummede tæer under HELE filmen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/04-07 13:19 
Darknon>
Hvis i ikke kan li plottet, som jo bare er starwars i lord of the rings setting, så siger i jo dermed også at de to films plot er ringe...

Nej, det ringe er at lave et åbenlyst og amatøragtig SW/LotR rip-off uden at tilføje noget nyt eller godt.
RooneyRooneySkrevet 17/04-07 13:43, rettet 17/04-07 13:45 
I min omgangskreds er der enighed om, at Stefen Fangmeier aldrig nogensinde må bruge en viewfinder igen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 17/04-07 14:49 
Jeg må tilslutte mig koret af modstand mod Eragon - både som film og bog. Før filmen forsøgte jeg af uransagelige årsager at komme igennem bogen, men kun meget sjældent har jeg været udsat for så ringe prosa; hvis filmen havde været tro mod forlægget havde den ikke ligget til 4,9 på IMDB, men snarere et par karakterer lavere ... herolds fremstilling af forfatteren er rammende - utroligt at så tydelig en Mary Sue fik $100 mio. at boltre sig med :P
元気ですか。
KalicolaKalicolaSkrevet 17/04-07 18:58 
kæft jeg må ha dårlig smag så :-D
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 17/04-07 21:37, rettet 17/04-07 21:38 
Nogen skal jo have det :D Tilgengæld kan jeg, og et par af de andre, sikkert lide noget du ikke kan. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 23/04-07 08:13, rettet 23/04-07 08:14 
Herold, nogle af dine udtagelser foruroliger mig lidt.

Dine referencer til Ringenes Herre, Star Wars og Zelda er helt hen i vejret

Det var JER (i som ikke kan li filmen) som sammenligner den med starwars i et lotr setting :-)

tillid mellem en 17-årig dreng og hans 3 tons tunge våde drøm af en drage...
Våde drøm?

der dukker en Legolas-klon op mod slutningen af filmen,
Logolas-klon? hvor? snakker du om ham med buen? Han ligner overhovedet ikke legolas, han er ikke elver, og han har sort, kortere hår, og går i noget andet tøj, hvordan kan han ligne legolas? Nåh ja, han har en bue. Den holder sgu ikke. Så alle med buer fremover er legolas-kloner? ... Jeg syntes at legolas er en robin hood-klon så :-)
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 23/04-07 08:48 
For det første, så var det ikke mig der brugte den sammenligning, men jeg vil nu mene at der er ret så meget forskel på at sige at Eragon forsøger at opnå det samme som de to andre, til at påstå at hvis man ikke kan lide Eragon, kan man heller ikke lide Star Wars og Lord of the Rings, da det jo er det samme. :)

Ja, våd drøm. :D

Jeg mente klon, i og med at han er buedulle - ikke at han ligner. :P Desuden så dukker han op uden nogen egentlig forklaring. Han er en svag joker, der pludselig kommer med "fordi han kan".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 23/04-07 10:26 
er legolas så også en svag joker, og buedulle? :-)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 23/04-07 10:57, rettet 23/04-07 11:51 
Som Arnold ville sige: He's a girlie-man ;)
WehnerWehnerSkrevet 23/04-07 11:02 
Buedulle: Ja

Svag joker: Nej
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 23/04-07 12:12 
Darknon>
er legolas så også en svag joker, og buedulle? :-)

Nej, Legolas giver rent faktisk mening. Det gør "generic character with bow" i Eragon ikke. Jeg går ud fra at han har en større rolle i de efterfølgende film, men det er en ret så svag introduktion af en ny figur i den første.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/04-07 12:27 
Buedulle! Begge to! Ikke jeg har set den lorte film... men Orlando Bloom er i hvert fald en buedulle... ah, vidunderligt ord... vi ta'r den lige igen... buedulle
QQSkrevet 23/04-07 12:36 
Ligesom i Troy hvor Orlando Blooms succes som Legolas i LOTR blev misbrugt ved at han absolut skulle spille Paris, der slår Achilleus ihjel med bue og pil... Buedulle!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 23/04-07 12:54 


Bue duller? (nakkid wimmen inside)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig