X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vent med Guitar Hero II


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-07 13:36, rettet 06/04-07 13:39 
Guitar Hero II er et fedt spil ingen tvivl om det, men det ser tilsyneladende ud til at der har sneget sig en fejl med i den første produktionsmodel af den nye xplorer-controller. Whammy-baren er tilsyneladende halv defekt på de fleste modeller med nummmeret 95055.

At dømme ud fra det officielle forum har mange andre samme problem. Så derfor: vent med at købe Guitar Hero II, medmind... Se hele indlægget


"Bare tag stikket ud" min bare...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
90 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 20:25 
Ja, specielt hvis man ikke har spillet det på PS2 så er det en super pris :)
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 20:40 
Beano>Men der er intet der tyder på dette passer eller er grunden til den højere pris for GH2 DLC - det er hvad jeg påstår!

Øh, jo? Det er der jo netop.

Beano>
Hvis du med alle dine fine forbindelser og insider-viden kan sige noget andet med sikkerhed, vil jeg gerne høre om det og gerne underbygget med noget håndgribeligt - ellers er din påstand ikke en skid mere værd end min.

Hvis SeventhSun har brancheviden, så er hans viden da mere værd end din? Du har jo ingen viden, til gengæld har du en mening. ;)

Beano>
Desuden, hvis den højere afgift/licens var grunden, så ville MS/MN have kommet med det som argument frem for den gang sludder som de kom med.

Det gør Major Nelson jo netop?

Fra tidligere i tråden:
"Licensing songs gets pretty expensive, and complicated when you involve other countries. Anyone who knows a little bit about the music industry and publishing can tell you that it's not a walk in the park to secure content and the proper distribution licenses for songs."

Beano>
Jeg køber bare ikke det argument, specielt ikke når man ellers ser priserne på Marketplace DLC ;)

Hvor mange priser på DLC reflekterer salget af materiale fra mere end én musiker? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 21:16, rettet 14/04-07 21:26 
Herold>
Øh, jo? Det er der jo netop.

Øh nej ;)


Herold>
Hvis SeventhSun har brancheviden, så er hans viden da mere værd end din? Du har jo ingen viden, til gengæld har du en mening. ;)

Så længe han ikke har konkret viden om det der diskuteres (prisforskellen), så falder jeg ikke på halen over hans "forbindelser" og "ekspertviden". Der skal mere til IMO. Ren spekulation imod ren spekulation.


Herold>
Det gør Major Nelson jo netop?

Nej, han plaprer bare ud at der oooh så kompliceret - men forklarer INTET om hvorfor at sangene er dobbelt så dyrere som DLC. Rystende at dette MS-spin ædes råt!

Selv om deres afgift er højere kan det stadig ikke forklare den dobbelte sang pris da afgiften vel er en lille del af den samlede pris.


Herold>
Hvor mange priser på DLC reflekterer salget af materiale fra mere end én musiker? ;)

Og hvordan er det relevant for at priserne på sangene er dobbelt som DLC? (deja vu!)
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 22:08, rettet 14/04-07 23:06 
SeventhSun har konkret viden om at hvorfor covrversioner ikke er billigere end normale versioner, hvilket var det han refererede til.

Hvis du forventer at få et klart regnestykke fra MS, så er du naiv :) Nelson refererer til licenseringen af sangene som værende årsagen til at det er dyrere - akkurat som SeventhSun og jeg selv har gjort. Hvis du har nogen som helst former for bevis på at det er spin, så kom med det, istedet for :) Selvfølgelig er det en form for damagecontrol, men det betyder ikke at han ikke har ret?

Det er relevant i og med at du refererer til andet indhold via DLC, som ikke direkte indeholder musik - hvilket er grunden til at de tre pakker koster det de gør. SeventhSun refererer til at prisen er højere, fordi du reelt downloader musikken via en digital forbindelse - ikke til udgifterne til at have det liggende + båndbredde. Det er dér udgiften du ikke kan se ligger - pladeselskaberne har længe været sygt paniske omkring downloads af musik, og når det er et nyt medie, og ikke fx. iTunes, så har det bestemt en masse at sige.

Edit: Men jeg tror ikke vi bliver enige i andet end at vi synes det er dyrt. For det er det. Mens SeventhSun og jeg godt kan se mening i regnestykket, så kan du og andre ikke. Vi får nok aldrig nogen egentlig redegørelse for hvad det koster, så der er vel ikke nogen grund til at diskutere det nærmere :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 23:20, rettet 14/04-07 23:25 
Herold>
SeventhSun har konkret viden om at hvorfor covrversioner ikke er billigere end normale versioner, hvilket var det han refererede til.

Jow - men det var så det vi talte forbi hinanden og ikke diskussionens kerne. Hvis du ikke forstået det kan du læse tråden igen, for du har tydeligvis ikke fattet en meter. Gider ikke agere støttepædagog for dig og gentage mig selv igen og igen når man ignorer mine argumenter. Slut!
McBrainMcBrainSkrevet 14/04-07 23:25 
Ahhh. True degeneration of debate - just the way we like it.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 23:25, rettet 14/04-07 23:30 
Lige over, Beano. Lige over :D Jeg kan blandt andet markere følgende sætning, som du konstant vælger at overse:

"SeventhSun refererer til at prisen er højere, fordi du reelt downloader musikken via en digital forbindelse - ikke til udgifterne til at have det liggende + båndbredde."

Dertil kommer at der frem for pris pr. salg kan være et stort engangsbeløb, hvilket nødvendiggør en højere pris. Men det har du selvfølgelig heller ikke tage stilling til.

Edit: Tilføjelse efter ":D"
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillercowKillercowSkrevet 15/04-07 04:27 
Hyakotake>
Bare rolig... der kommer en downloadable patch. :-P

Ja, det er der så kommet nu. :D

Nu virker whammy-baren perfekt.
HeroldHeroldSkrevet 15/04-07 10:00 
Gad vide hvorfor det så hjalp at åbne skidtet og skrue på den >_<

(ikke at jeg nåede at gøre det)

Har det hjulpet på tilten?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillercowKillercowSkrevet 15/04-07 15:27 
Herold>
Gad vide hvorfor det så hjalp at åbne skidtet og skrue på den >_<

(ikke at jeg nåede at gøre det)

Har det hjulpet på tilten?

Der var også mange, der sagde, at det ikke hjalp at skrue...

Både whammy og tilt virker fint - endda lidt bedre end på min PS2-udgave.
HeroldHeroldSkrevet 15/04-07 15:36 
Det kan i øvrigt godt irritere mig at de ikke lave PS2-guitarerne med USB i stedet for det der lamme stik. Jeg ved godt at man kan få USB-converters, men virker de i dette tilfælde til 360'eren? :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/04-07 15:43 
Jeg har forsøgt at løse mit problem selv, ved hjælp af skrue medtoden. Det første forsøg resulterede i at whammy baren slet ikke fungerede, mens det andet gjorde den meget bedre, uden dog at den er perfekt. Der er tale om en omrokering på en til to milimeter.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 16/04-07 14:55 
Lader til at patch'en til Xbox 360 versionen kan bricke folk konsoller - auch :(

(krammer min PS2)

"RedOctane admits to Guitar Hero II patch problem"
RooneyRooneySkrevet 16/04-07 16:35 
"that the patch was followed immediately by system freezes and, in some cases, the dreaded ring of death - the only answer to which is returning the console to Microsoft."

Jeg fornemmer li'som at det ikke helt kører mht. Guitar Hero 2, i 360 versionen. Hvad sker der egentligt for dem? Amatører.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/04-07 01:06, rettet 17/04-07 01:09 
For gamers whose consoles are now out of warranty, that could mean a significant charge from Microsoft in order to get it fixed.

Det kan vel ikke være rigtigt? Deres patch ødelægger ens maskine og så skal man selv betale for det? Det kan jeg altså ikke tro på.

Iøvrigt yderst pinlig situation. Igen. Det er ved at være frustrerende med alle de patches.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-07 01:44, rettet 17/04-07 01:47 
Sådan har det været i lang tid. I starten havde man i USA kun 90 dages garanti på sin 360 (OMG!). Den er nu rettet til et år. Men mange har jo klaget over at deres maskiner er blevet bricket efter en system/game update, og i mange tilfælde har brugerne selv skulle betale for at få maskinerne lavet, 200$ svjh.

Xbox 360'eren er virkelig den dårligste konsol der nogensinde er lavet. Desværre findes der gode spil til den, så den er ikke helt nem at komme uden om :/

EDIT: Hvis i vil ha' kilder på det må i selv lede efter dem på xbox-scene.com. Det er der jeg har det fra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 17/04-07 01:49, rettet 17/04-07 02:00 
Det lyder usandsynligt.

Edit: Men det lader til at udlandet ikke er helt så forbrugerbevidste som DK kan være :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/04-07 08:05, rettet 17/04-07 08:06 
Jeg var nu også af den opfattelse at MS betalte for at fixe folks konsoller efter fall update fadæsen. Syntes jeg ihvertfald jeg kan huske at de annoncerede kort efter ;)

Ja, værst designet konsol nogensinde - det er rystende.
Bede-xBede-xSkrevet 17/04-07 11:21, rettet 17/04-07 11:27 
Konsolkongen>
Xbox 360'eren er virkelig den dårligste konsol der nogensinde er lavet. Desværre findes der gode spil til den, så den er ikke helt nem at komme uden om :/

Helt enig. Buildkvaliteten er jo fuldstændig til grin. De skal være glade for, at de har så mange spil, man bare skal have og at deres onlineservice er så lækker...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/04-07 12:33, rettet 17/04-07 12:35 
Kan kun tilslutte mig råberiet. Det er da uden tvivl den mest fejlbehæftede og direkte latterlige maskine, jeg nogensinde har spillet på. Men jeg elsker den stadig, af de grunde som Bede nævner...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KLTKLTSkrevet 17/04-07 17:50 
Jeg må så også indrømme at det er temmeligt skandaløst, at et så stort antal procentmæssigt af Xbox 360 konsollerne oplever problemer.
Der er ingen gode undskyldninger for dette som jeg ser det!
9/11 Was An Inside Job
KillercowKillercowSkrevet 17/04-07 18:27 
Angiveligt ligger fejlprocenten mellem fem og syv procent. De fem procent er tallet fra Microsoft og de syv var en amerikansk retailer (kan ikke huske hvilken desværre).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-07 18:38 
Det var godt nok ikke meget. Mon ikke det er fejlprocenten for maskiner der slet ikke virker når man køber dem?

Jeg vil umildbart tro at den ligger et sted mellem 80-90% :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/04-07 18:46 
Jeg har ikke haft tekniske problemer med min launchmaskine endnu.

Er træt af den dog.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-07 18:50 
Jeg er ved min femte maskine...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/04-07 19:29 
355 to go...
HeroldHeroldSkrevet 17/04-07 21:40, rettet 17/04-07 21:54 
Ja, det er ret psyko. Og at det så kan fremprovokeres af en Guitar Hero-update, er da helt hen i vejret. >_<
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 17/04-07 21:54 
Det er noget underligt noget alt det her; MS gjorde stort set alt rigtigt, med den første Xbox, og så laver de den ene cock-up efter den anden med 360'eren. Måske var de bange for at miste alt for mange penge på 360'eren, at de bevist valgte at konstruere den ud af billige komponenter, således at et eventuelt tab ikke blev alt for stort.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-07 22:42, rettet 17/04-07 22:42 
Den helt gamle Xbox v.1,0 var også ret svag. Men det rettede de da nogenlunde hurtigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 18/04-07 10:13 
Jeg kender folk som har Xbox v. 1.0 udgaver, som kører helt som de skal. Buildkvaliteten på den gamle Xbox var noget bedre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JesperJesperSkrevet 18/04-07 10:27 
Tja - der findes omvendt også folk der har en Xbox 360 `release` maskine (mig selv inklusiv), som stadig kører.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-07 10:38 
Rooney>
Buildkvaliteten på den gamle Xbox var noget bedre.

Mange gange bedre. Men v.1,0 var stadig en ret svag maskine, især pga. DVD drevet der stod af for et godt ord. Der vil selvfølgelig altid være maskiner der alligevel formår at overleve selvom de er en skod version, heldigvis for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/04-07 10:53 
Jeg har en original Xbox, som jeg købte på launch. Den kører - og har altid kørt - uden problemer, og den har bestemt ikke levet et stille liv :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/04-07 14:13 
Som sagt i andre tråde har jeg også en launch model, der kører upåklageligt. Så længe man holder forholdet til maskinen platonisk burde der ikke være nogen problemer :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 18/04-07 14:20 
Ja, vi laver snart "Min Xbox 360 har ikke været i stykker"-tråden :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/04-07 14:40 
Det kan man vist roligt gøre - den kommer ihvertfald ikke til at belaste serveren :)
MinhMinhSkrevet 01/05-07 21:31 
Så hoppede jeg også med på vognen og har erhvervet mig spillet. Desværre har jeg også fået en guitar med defekt whammy, men jeg ved ikke om jeg tør patche spillet nu hvor det er kommet frem at jeg kan ende med en defekt maskine. Derfor vil jeg høre om der er nogen som har hørt nærmere om en ny patch?
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
tastasSkrevet 08/05-07 11:01 
Nogle der ved om det er blevet fixet? Overvejer meget stærkt at købe det, men har ikke lyst til at smække 700 kr over bordet og så få en defekt maskine med i købet :S
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 08/05-07 15:57 
Aner ikke om det er blevet fikset, men mit har virket fint.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/05-07 16:09 
Du kan roligt købe spillet. Chancen for at få en defekt guitar er vist efterhånden ikke ret stor og skulle du alligevel være uheldig, er chancen for at få bricket sin 360, som følge af patchen, forsvindende lille...

Men der er naturligvis ingen garantier - ligesom med alt andet i livet... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
90 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig