X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vent med Guitar Hero II


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-07 13:36, rettet 06/04-07 13:39 
Guitar Hero II er et fedt spil ingen tvivl om det, men det ser tilsyneladende ud til at der har sneget sig en fejl med i den første produktionsmodel af den nye xplorer-controller. Whammy-baren er tilsyneladende halv defekt på de fleste modeller med nummmeret 95055.

At dømme ud fra det officielle forum har mange andre samme problem. Så derfor: vent med at købe Guitar Hero II, medmind... Se hele indlægget


"Bare tag stikket ud" min bare...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
90 emne(r).
1 2 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-07 13:36, rettet 06/04-07 13:39 
Guitar Hero II er et fedt spil ingen tvivl om det, men det ser tilsyneladende ud til at der har sneget sig en fejl med i den første produktionsmodel af den nye xplorer-controller. Whammy-baren er tilsyneladende halv defekt på de fleste modeller med nummmeret 95055.

At dømme ud fra det officielle forum har mange andre samme problem. Så derfor: vent med at købe Guitar Hero II, medmindre man kan leve med en halvdefekt controller.

Har du forresten samme problem Herold?

Edit: Fandt lige et link

"Bare tag stikket ud" min bare...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 11:46, rettet 07/04-07 11:48 
Mere her:

http://www.joystiq.com/2007/04/06/xbox-360-guitar-hero-ii-guitar-problem-and-possible-common-threa/

"This week readers, colleagues, friends and Gamestop employees (handling the returns we've been hearing about) are all discovering what happens when sloppy Red Octane peripheral manufacturing takes place. In regards to the Xbox 360's Guitar Hero II guitar malfunctions, Red Octane may be "currently in the process of having [their] internal QA and production teams" looking into a possible issue -- but we're starting to find a common thread.

We were already concerned by the fact that two different guitars were released with the game. Red Octane is being very tight in their communication on this issue and has yet to explain why two models were manufactured before the $90 product shipped. Model number 95055, where the pedal jack is next to the power cord, is the model resulting in the most complaints of a faulty or slow-reacting whammy bar. Model number 95065, where the pedal jack is next to the shoulder strap, is having less complaints, but was received broken by our sister site Xbox 360 Fanboy."

Pinligt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/04-07 12:07 
Bare rolig... der kommer en downloadable patch. :-P
HeroldHeroldSkrevet 07/04-07 12:10 
Ingen problemer endnu, men det kan jo være at det kommer >_< jeg mener jeg har modellen, hvor den sidder ved siden af strømstikket.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 12:16 
Hyakotake>
Bare rolig... der kommer en downloadable patch. :-P

Jeg ville ikke selv skrive det, men det lå alligevel li'som lidt i luften...hehe :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-07 15:17 
Problemet hos mig er heller ikke så voldsomt (jeg har da fået fem stjerner i free bird på middel :) - jeg har fundet en position hvor den som regel virker uden problemer. Det er dog irriterende at produktet ikke har været igennem en ORDENTLIG quality-control inden man smider den på markedet.

"Pinligt" rammer det meget godt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
psychomantispsychomantisSkrevet 07/04-07 17:33 
Jeg har den model de beskriver som problematisk, men har ikke problemer overhovedet. Iøvrigt kan man jo bare gå ned og bytte hvis man har været uheldig. Selvfølgelig for dårligt hvis det er mange guitarer det drejer sig om.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-07 20:57 
Og det er det tilsyneladende...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 10/04-07 14:23 
Heldigvis kan problemet med whammyen fixes ret nemt. Der er ikke nogen løsning på tilt-problemet, men er det lige så udbredt?

Fix det selv!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 10/04-07 16:54 
Så kan jeg bedre forstå, hvorfor jeg synes at guitaren reagerede af H til, da jeg prøvede det i EB :D

Ikke smart.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
McBrainMcBrainSkrevet 11/04-07 11:05 
Har lige fået min ind af døren, og her er åbenlyse problemer med fætter-whammy.

Den reagerer til tider langsomt, og andre gange slet ikke :/

Måske man skulle prøve Herolds finte.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
BeanoBeanoSkrevet 11/04-07 17:25 
De første ekstra sange er nu kommet på Marketplace... 500 point per pakke.

Stop raping us!
dRxLdRxLSkrevet 11/04-07 17:41 
Det der micropayments holder ikke.

Hvis det er fremtiden for maskinen kan jeg lige så godt sælge min 360'er nu. For det der vil jeg simpelthen ikke være med til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 11/04-07 17:43 
"Is that a fair price for songs that were released in 2005 and have already been played by a hojillion PS2 Guitar Hero fans? Or is that just the highest possible dollar figure that could be charged without causing people to involuntarily throw up on themselves? By this standard, the 48 songs of GH (selling for $40 new on PS2) would cost you just under $100 on Live."

Kunne de ikke købe en rigtig ko, og så bare malke den engang i mellem i stedetfor; Det her grænser jo til at være direkte krænkende.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 11/04-07 18:34 
Ja... kom så med det: "I kan jo bare lade være..."
HeroldHeroldSkrevet 11/04-07 20:47 
Jeg synes det er en rimelig pris, når man tænker på at der nok også skal betales royalties af numrene. Hvis der så også skal tjenes på det (Microsoft tager vel også en del af kagen), så tror jeg ikke det kan gøres meget billigere, uden at sætte penge til.

Jeg har købt første og tredje pakke. Jeg gider ikke umiddelbart have nogen af sangene i pakke 2, men det kan være jeg skifter mening :P

Jeg har iøvrigt allerede begge spil til PS2 :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/04-07 21:16, rettet 11/04-07 21:20 
Men selv om der skal betales royalties på numrene så bør alle sangene ikke sammenlangt koste over det dobbelte af PS2 udgaven. Men ved selvfølgelig ikke om det er MS der syntes at prisen lige skal have en tand ekstra - ikke første gang det er sket :!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/04-07 21:29 
I kan lige så godt tørre øjnene og vænne jer til det. Det vil vi meget af i fremtiden og heldigvis er det valgfrit om man vil deltage.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 11/04-07 21:31, rettet 11/04-07 21:32 
Der kom den... Palle to the rescue ;)
HeroldHeroldSkrevet 11/04-07 21:58 
Beano>
Men selv om der skal betales royalties på numrene så bør alle sangene ikke sammenlangt koste over det dobbelte af PS2 udgaven. Men ved selvfølgelig ikke om det er MS der syntes at prisen lige skal have en tand ekstra - ikke første gang det er sket :!

Der kan være en del årsager, men jeg tror da bestemt at MS tager sin del af kagen, når det er over Live - ingen tvivl om det. Jeg er dog enig i at prisen er sat højt, men jeg har sådan set ikke noget imod at støtte produktet overhovedet. Jeg vil hellere have det samlet på min nye konsol, end at være tvunget til at hive den gamle frem. :) Og jeg kan jo selv vælge hvilke sange, der er penge værd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/04-07 10:24 
Jeg synes også det er urimelig dyrt, hvis man kigger på prisen for hvad alle sangene potentielt vil koste.
40 kr for 3 sange er ikke grotesk synes jeg.

Selvom sangene er fra GH1 (hvilket jeg personligt hellere vil have, end nye numre fra Arctic Monkeys eller noget), skal man også huske på, at de er lavet til GH2's nye coop mode, og nu er i 5.1.

Udover det, så må jeg sige, at som jeg kender musikindustrien, så er det slet ikke utænkeligt, at det er rettigheder og royalties, der driver prisen op.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 10:27, rettet 12/04-07 10:28 
Men hvorfor så over det dobbelse af prisen så?

Royalties bør være det samme for PS2 og Xbox 360 sangene.

Og jow, MS skal selvfølgeligt have deres del også... men det samme gælder jo for distributør og detajlled når man køber PS2 udgaven.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/04-07 10:45 
For musikindustrien er en spil disc og marketplace sikkert langt fra det samme medie.

Desuden er download jo et fy-ord i dén branche.

Så det skal nok passe, at de kræver en anden betaling for DLC sange end til brug i et computerspil.

F.eks betaler pladeselskaber jo til NCB for de CD'er (eller bånd eller LP'er) der bliver trykt.
De penge går tilbage til kunstnerne efter en eller anden fordelingsnøgle.
Der er jo nok ikke nogen afgift, eller hvad man skal kalde det, på downloadede ting.

Udover det bliver DLC jo tilgængeligt i hele verden, og dermed har de langt mindre kontrol.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 11:02, rettet 12/04-07 11:04 
Men forlarer jo ikke den dobbelte pris (sikkert 3-4 dobbelt når man tager den relle pris som publisheren/udvikleren tjener hjem på en retail spil) - uanset hvordan man vender og drejer det.
Når du køber spillet på DVD er licensen en del af prisen, og der samme gælder når man downloader det.

Desuden er licensafgiften til GH sangene ikke sammenligneligt med sange man køber på f.eks. iTunes da GH kun indeholder covers så licensen er betydelig lavere.


SeventhSun>
Desuden er download jo et fy-ord i dén branche.

Næppe i 2007 ;)
HeroldHeroldSkrevet 12/04-07 11:09 
Jeg tvivler på at det er så billigt som du gør det til - der er mange faktorer der spiller ind - sikkert flere end vi regner med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 11:21, rettet 12/04-07 11:26 
Jeg har ingen viden om prisforholdet imellem licenser for originale numre og cover versioner - ved bare det er billigere.

Tror stadig den største faktor er basal grådighed og ikke licensafgift - om det så er MS eller Harmonix der har skylden ved jeg selvfølgeligt ikke. Essensen er bare at sangene er alt for dyre IMO :)

Havde overvejet at købe 360 udgaven selv om jeg har GH1+2 til PS2, for at kunne spille sangene fra etteren med GH2's muligheder og for de helt nye sange og features. Det har jeg så droppet pga. 360 udgavens latterligt høje pris og DLC sangene prissætning. Så stor GH fan er jeg ikke ;)
HeroldHeroldSkrevet 12/04-07 14:12 
Nej, det er en gråzone, men at kalde det grådighed? Jeg tror nærmere det er for mange kokke.

Der er faktisk flere aktører: Microsoft, Activision/Redoctane, pladeselskabet(erne), kunstneren der laver coveret, kunstneren med rettigheder til sangen og Harmonix selv, der alle skal have en bid af kagen - dertil kommer skat og afgifter, som også spiller en stor rolle.

Ubekendte kan fx. være at pladeselskabet har forlangt et fast beløb, frem for et beløb pr. sang - det betyder at de er nødt til at sætte prisen højt, for at tjene pengene ind, da de reelt ikke ved hvor meget de kan sælge. En anden ting kan være at det simpelthen er dyrere at downloade sangene, fordi der ikke kan bruges gængs kopibeskyttelse, som på fx. iTunes. At det så måske er "bedre" på Xbox Live, er én ting - men det er tilgengæld også nyt og uprøvet land.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 15:03, rettet 12/04-07 15:04 
Herold>
...tror nærmere det er for mange kokke.

Men stadig færre "kokke" (ingen butik, distributør, trykning af DVD, manual, etc.) end hvis man købte spillet i butikken - så det forklarer ikke den dobbelte pris alene.
HeroldHeroldSkrevet 12/04-07 15:22, rettet 12/04-07 15:38 
Jo, det gør det egentlig. Indtjeningen på et download må i givet fald være så meget mindre, at der skal større bidder til hver aktør, for at det hele ikke skal blive spist op af andre faktorer - og derudover er der stadig en del vi ikke kender til, for at kunne kalde det for direkte grådighed, når vi ikke kender alle faktorerne. Men vi kan godt blive enige om at det er mange penge for ikke særligt meget - om det så er for meget i forhold til hvad der bliver tjent på det, ja, det finder vi nok aldrig ud af.

Jeg gad egentlig godt at vide hvordan Microsoft håndterer DLC rent pengemæssigt, mht. pointstørrelse osv.


Edit: Major Nelson har lidt om det i sin blog:

"Licensing songs gets pretty expensive, and complicated when you involve other countries. Anyone who knows a little bit about the music industry and publishing can tell you that it's not a walk in the park to secure content and the proper distribution licenses for songs."

Man kan selvfølgelig stadig argumentere for at når det kunne lade sig gøre i PS2-versionen, så... Men der ligger garanteret mere i det, end bare PS2-versionen. Jeg tror fx. at Microsofts bid af kagen er større end man skulle tro.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/04-07 15:45 
Herold>
Jo, det gør det egentlig.

Nej... licensprisen for musikken er det samme. Så er der kun Harmonix/Red Octane og MS tilbage der skal have penge ud af det (og Sony skal jo også have licens for solgte PS2 udgaver).

Langt billige at lave og distribuere men alligevel over dobbelte pris. Så har jeg slet ikke regnet bonus numrene med.

Prisen er ikke baseret på reel udgiften men hvor meget de mener de kan stramme skruen uden kunderne løber skrigende væk. Om det så er grådighed eller bare god forretning kan man så diskutere.

Dog ikke nogen hemmelighed at MS gerne ser priserne for DLC og spil på marketplace skruet op (Geometry wars, GoW, stc.) for at danne præcedens...
KillercowKillercowSkrevet 12/04-07 16:43 
Dog ikke nogen hemmelighed at MS gerne ser priserne for DLC og spil på marketplace skruet op (Geometry wars, GoW, stc.) for at danne præcedens...

De ser i hvert fald gerne, at content ikke er gratis. Det er en ret markant forskel. På den ene side giver gratis content en bedre oplevelse af value for money med maskinen, men på den anden side vil for meget gratis content måske i sidste ende betyde, at folk ingen interesse har i at betale for noget - og ikke mindst er der båndbredderegninger at tage med i regnskabet.

Der vil jeg så nok sige, at så må man bare tilbyde indhold, der er pengene værd - eller gøre som i Gears of Wars' tilfælde med en begrænset periode, hvor det koster noget.

Jeg synes forøvrigt at priserne for GH2 DLC er fuldstændigt absurde. 45 kroner for tre sange? Nogen må have slugt nogle alvorligt store søm. Der er kort og godt ingen undskyldning for slet ikke at bruge hovedet. Licenser eller ej: Hvis man ikke kan sælge sit produkt til en rimelig pris, så må man mærke konsekvenserne - og det tror jeg nok, de kommer til i denne omgang.

Jeg holder fast i mit gamle Guitar Hero 1 indtil videre...
RooneyRooneySkrevet 12/04-07 16:45 
Beano>
Dog ikke nogen hemmelighed at MS gerne ser priserne for DLC og spil på marketplace skruet op (Geometry wars, GoW, stc.) for at danne præcedens...

Dét undrer mig slet ikke; Det eneste der næsten mangler at blive malket i bare minimal grad er, at de sætter prisen op for det at ændre sit Gamertag. 800 point i skrivene stund, for den...hmm...service.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KillercowKillercowSkrevet 12/04-07 16:57 
Dét undrer mig slet ikke

Det passer til gengæld ikke, så skal vi ikke bare få begravet den hest én gang for alle?
RooneyRooneySkrevet 12/04-07 17:23 
Koster det ikke stadig 800 point at ændre navnet på sit Gamertag? Det har det gjort de sidste ca. to år.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KillercowKillercowSkrevet 12/04-07 19:40 
Rooney>
Koster det ikke stadig 800 point at ændre navnet på sit Gamertag? Det har det gjort de sidste ca. to år.


Det gør det vist. Men det var heller ikke det, jeg pointerede. Det var påstanden om at MS gerne vil have prisstigninger. Det er så vidt vides ikke tilfældet - de vil til gengæld gerne have at content koster noget generelt.
BeanoBeanoSkrevet 13/04-07 08:09 
Så er Major Nelson sendt på banen for at forsøge at tale sig ud af det - hvor sølle!

"Major Nelson Says GHII Downloadable Pricing Not So Bad"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/04-07 14:33 
Beano>
Nej... licensprisen for musikken er det samme.

Det er den altså ikke.

Som jeg har nævnt - og ved - og som Major Nelson skriver, så kan man ikke bare argumentere: licens på PS2 = licens på Marketplace.
Sådan fungerer det ikke.

Hvor får du i øvrigt fra, at coversange er billigere end org versioner?
Det passer på ingen måde såvidt jeg forstår.

Der er utroligt mange faktorer der spiller ind.
Sangskriverne og komponisterne skal jo have den samme mængde penge.
Rettighedshaverne, altså dem der ejer retten til at sangen bliver udgivet, skal have de samme penge.
De musikere der indspillede nummeret skal have penge.

På mange måder er det nemmere at udgive opsamlings CD'er med originale numre end coverversioner.
Med originale numre spørger man om lov, og hvis man får ja, er det nogenlunde simpelt hvem der skal betales for hvad osv.
Man må godt lave en coverversion og udgive den, hvis den ikke er ændret for meget ift. originalen.
Hvis den er ændret - hvilket vel er grunden til at udgive en coverversion - skal man spørge om lov. Og så er man ude i en gråzone, hvor rettighedshaverne reelt kan bestemme prisen som de har lyst til.

Du drømmer ikke om hvor konservative pladebranchen er.
Med garanti er der masser af høje herrer, der synes at det er en fantastisk dårlig ide, at du kan stå der hjemme og ødelægge den musik de udgiver ved at spille forkert i Guitar Hero.
Faktisk er der jo mulighed for, at du aldrig kommer til at høre nummeret, som det meningen det skal lyde.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 13/04-07 14:42, rettet 13/04-07 14:53 
SeventhSun>
Hvor får du i øvrigt fra, at coversange er billigere end org versioner?

Det er alm. kendt - common!

Jeg taler selvfølgeligt om afgift til den originale kunstner/komponist og ikke dem som har gen-indspillet nummeret (coveret). At et nummer er et cover-nummer bliver det jo ikke billigere af automatisk.

Så derfor er det billigere i licensafgift (!) for Harmonix/Red Octane/etc. at bruge deres egne coverversioner end de originale numere.
Er godt klar over der er faktorer som gør numrene dyrere da de jo skal indspilles af musikere, produceres, etc.... men igen : intet der retfærdiggører en pris på over det dobbelte.

Men egentligt lige meget i denne sammenhæng, pointen var at licenses for numrene ikke er forskellige i denne sammmenhæng - og slet ikke nok til at retfærdiggøre den dobbelte pris. Ellers ville MN/MS vel også have brugt det som argument for den højere pris istedet for den sædvanelige gang rygcrawling.

"Sorry, Major. There's no talking your way out of this one." nemli, Luke ;)
Bede-xBede-xSkrevet 13/04-07 15:00 
Beano>
Så er Major Nelson sendt på banen for at forsøge at tale sig ud af det - hvor sølle!

Ja, det får de vist ikke meget ud af. Det gør bare folk snakker om det i længere tid. Pinligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/04-07 18:32 
Beano>
Men egentligt lige meget i denne sammenhæng, pointen var at licenses for numrene ikke er forskellige i denne sammmenhæng.

Hvad snakker du om?
Har du læst noget som helst af hvad jeg har skrevet?

Det er fint nok at diverse interneteksperter sidder og udbreder sig om hvad DLC burde koste, og hvad de tror om det ene og det andet i musikbranchen.

Det har bare ikke meget med virkeligheden at gøre.

Marketplace er i deres øjne en helt ny platform, et nyt medie.
De kan kræve hvad de har lyst til.

Og det er muligt, at den almindelige dansker tror at en coverversion er billigere end en org version.
Det er bare ikke rigtigt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 13/04-07 21:53, rettet 13/04-07 21:58 
SeventhSun>
Hvad snakker du om?
Har du læst noget som helst af hvad jeg har skrevet?

Har du læst hvad jeg har skrevet - eller bare ikke fattet pointen?

Du begynder at vrøvle om forskellige afgifter for musikken hvilket slet ikke er relevant.

Hvis du er ååååh så klog inden for musikbranchen, så må du meget gerne komme med noget der dokumenterer at der er forskel på musik licensen/afgiften som Harmonix skal betale alt efter om nummeret er inkluderet på en spil DVD eller som DLC. Husk det er kun afgift for at de kan lave deres egne cover versioner vi taler om, og ikke original indspilninger som Major Nelson bl.a. forsøger at blande ind i sagen.


SeventhSun>
Og det er muligt, at den almindelige dansker tror at en coverversion er billigere end en org version.
Det er bare ikke rigtigt.

Så du mener at hvis jeg selv indspiller... f.eks. "Stairway To Heaven" (as if!) og udgiver det på CD, skal jeg betale den samme afgift/licens til rettighedindehaveren som hvis jeg genudgav originalnummeret i stedet?
HeroldHeroldSkrevet 13/04-07 22:06 
Så du mener at hvis jeg selv indspiller... f.eks. "Stairway To Heaven" (as if!) og udgiver det på CD, skal jeg betale den samme afgift/licens til rettighedindehaveren som hvis jeg genudgav originalnummeret i stedet?

Er du sikker på at musikerne bag covernummeret ikke også skal have en sum penge? :) Sammen kan det da sagtens blive dyrere end at købe end sang via iTunes - og igen, vi aner intet om forretningsmodellen bag det - det kan lige så godt være ét stort beløb, istedet for beløb pr. solgt sang - hvilket nødvendiggør en højere pris fra starten af.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/04-07 22:18, rettet 13/04-07 22:20 
Herold>
Er du sikker på at musikerne bag covernummeret ikke også skal have en sum penge? :)

Så absolut da, er jo ikke kommunist ;)

Understreger bare at man ikke kan sammenligne de to typer afgifter/license : afgift til original indspilninger vs. afgift for at lave egen indspilning.

Hvilket STADIG er diskussionen irrellevant :)

Pointen var at nummeret næppe er dobbelt så dyrt i afgift/licens bare fordi at det er som DLC og ikke som en spil DVD.
WehnerWehnerSkrevet 13/04-07 23:44, rettet 13/04-07 23:51 
Kan man komme til at spille bas i single player, eller er det kun muligt i co-op?

Har lige gennemført på Easy i ét stræk, det er da meget sjovt, men flere af numrene er vist mere kendte i USA end her.

EDIT: Og hvorfor sidder der et ethernet-stik i guitaren?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 13/04-07 23:54 
Det stik må være til den DLC der kommer med Surfing with the Alien med Satriani.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 13/04-07 23:58 
Dét cover kan jeg godt huske fra dengang :)

Vent med Guitar Hero II
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 14/04-07 00:04 
Stikket er vist til pedalen :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/04-07 15:43 
Beano>
... så må du meget gerne komme med noget der dokumenterer at der er forskel på musik licensen/afgiften som Harmonix skal betale ...

Nu er jeg f.eks medlem af KODA, og jeg har en ven som ejer et pladeselskab. De udgiver både compilation CD'er, originale albums og har kunstnere, der gerne vil lave coverversioner.

Så ja, jeg VED noget om hvordan tingene fungerer.
Det gør du tilsyneladende ikke.
Du tror/påstår Harmonix på ingen måde kan være tvunget til at betale en højere afgift for DLC end spiludgivelserne.

Men nej, jeg kan ikke dokumentere en forskel i prisen.
Og det er fordi, som jeg har prøvet at illustrere, tingene er ikke så simple som du prøver at gøre dem til.

Der er ret faste aftaler om afregningen når det gælder f.eks CD'er, men DLC er som nævnt et helt nyt medie, så aftalerne skal laves helt fra bunden, og dermed kan det sagtens blive urimelig dyrt.

Hvis du vil udgive en CD med originale sange, skal du ikke som sådan betale noget til kunstnerne, men af den færdige CD's pris går et fast beløb til KODA, som betaler sangskriveren og komponisten.
Af en CD med coverversioner går det samme beløb til KODA.
Til gengæld vil du vel også selv gerne have nogle penge af din "Stairway To Heaven"?
Du får ikke nogen af KODA, for du er ikke én af rettighedshaverne, og dermed vil du f.eks heller ikke tjene nogle penge hvis nummeret bliver spillet i radioen.
Men du kan blive aflønnet som musiker, et én gangs beløb som jo driver prisen på coverversionen op sammenlignet med hvis du skulle genudgive originalversionen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 14/04-07 16:15, rettet 14/04-07 16:21 
SeventhSun>
Der er ret faste aftaler om afregningen når det gælder f.eks CD'er, men DLC er som nævnt et helt nyt medie, så aftalerne skal laves helt fra bunden, og dermed kan det sagtens blive urimelig dyrt.

Men der er intet der tyder på dette passer eller er grunden til den højere pris for GH2 DLC - det er hvad jeg påstår!

Hvis du med alle dine fine forbindelser og insider-viden kan sige noget andet med sikkerhed, vil jeg gerne høre om det og gerne underbygget med noget håndgribeligt - ellers er din påstand ikke en skid mere værd end min.

Desuden, hvis den højere afgift/licens var grunden, så ville MS/MN have kommet med det som argument frem for den gang sludder som de kom med.


SeventhSun>
Hvis du vil udgive en CD med originale sange, skal du ikke som sådan betale noget til kunstnerne, men af den færdige CD's pris går et fast beløb til KODA, som betaler sangskriveren og komponisten.

Det er jeg klar over - jeg talte bare ikke om KODA afgift, men primært om den afgift/licens jeg som musiker skal betale til rettighedindehaveren af det originale nummer for at få lov til at lave og udgive min egen coverversion.
Pris og betingelser varierer selvfølgeligt fra nummer til nummer og mange numre er sikkert gratis men kræver tilladelse, osv. Hvis du kan følge mig.

Det er denne licens/afgift som er relevant i denne sammenhæng da alle (minus bonus) numrene på GH1+2 er deres egne coverversioner som de selv har indspillet.

Men vi bliver jo nok ikke enige - jeg syntes det er ALT for dyrt og du syntes åbenbart der er fair nok og mener at de har større udgifter da det er DLC. Jeg køber bare ikke det argument, specielt ikke når man ellers ser priserne på Marketplace DLC ;)
HNHNSkrevet 14/04-07 20:20 
Fandt det lige på qxl til 350kr med porto så nu kunne jeg ikke vente mere (-:

En god pris syntes jeg...
90 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig