X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt i PlayStation Store


Svar
BeanoBeanoSkrevet 06/04-07 08:26, rettet 03/11-10 15:15 
Syntes der manglede en tråd omhandlende nye spil, demoer, videoer, osv. i PlayStation Store.

I sidste uge: flOw (kr. 40,-)

I går: Super Rub A Dub (kr. 40,-)


EDIT:
**********************************************************************
EU PSN Store opdateres normalt onsdag ved kl. 17-18 tiden mens US PSN Store opdateres om natten mellem tirs... Se hele indlægget
2'846 emne(r).

Svar
silverstarsilverstarSkrevet 26/02-21 18:31 
Konsolkongen>
PS4-versionen har slet ingen interesse for mig, den kommer jeg aldrig til at spille.

Hvorfor dog ikke? Control til PS4 er et lækkert spil, kan varmt anbefales.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-21 21:56 
Jeg købte det jo for PS5-versionen da jeg var blevet lovet muligheden for opgradering :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephSephSkrevet 17/03-21 19:20 
De næste gratis titler i Sonys Play at Home er blevet annonceret. Kræver ikke PS Plus.

Fra 25. marts:

Abzû (PS4)
Enter the Gungeon (PS4)
Rez Infinite (PS4)
Subnautica (PS4)
The Witness(PS4)
Astro Bot Rescue Mission (PS VR)
Moss (PS VR)
Thumper (PS VR)
Paper Beast (PS VR)

Fra 19. april til 14. maj:

Horizon Zero Dawn Complete Edition

Allerede annonceret:

Ratchet & Clank (PS4, frem til 1. april)
Wakanim (Streamingtjeneste, forlænget prøveperiode, gælder fra 25. marts til 22. april)

Link...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-21 20:22 
Sejt nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 17/03-21 20:45 
Flot gestus fra Sony. :)
JmogJmogSkrevet 17/03-21 20:48 
Godt nok nogle gode titler der. Har de fleste men ikke Astro Bot og Moss. Bonus!
SumezSumezSkrevet 17/03-21 21:11 
Whoa, imponerende. Mindst tre spil der på min ønskeliste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/03-21 08:43 
Fint udvalg - og nu er der *ingen* undskyldninger for ikke at prøve Astro Bot Rescue Mission hvis man har PSVR :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-21 17:26 
Det rygtes at Sony afliver PlayStation Store på PS3, PSP og Vita snarest:

https://www.thegamer.com/ps3-vita-psp-stores-permanently-closed/

Selvfølgelig ikke spor overraskende at det ville ske en dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/03-21 21:33 
Gad vide om det betyder at man så ikke længere kan downloade sine købte spil, eller om det bare betyder køb.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-21 21:35 
Jeg vil gætte på at man ikke længere kan downloade. Det giver ikke ret meget mening at lade dyre, forurenende servere køre til dommedag når det nok er meget småt med aktivitet på dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/03-21 22:02, rettet 22/03-21 22:02 
Jeg forventer man kan gendownloade gamle køb, og "kun" nykøb lukkes.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-21 22:09, rettet 22/03-21 22:12 
Ærligt jeg kender ikke så meget til licensering og salg, men hvorfor skulle de ikke være interesserede i fortsatte salg hvis serverne forbliver oppe?

Den eneste logiske grund jeg kan se er at de er for dyre at have kørende i forhold til indtjening.

Nintendo valgte at lukke Wii og DSlite uden mulighed for downloads af købte titler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/03-21 22:34 
Det er spekulation men muligvis billigere at lukke shoppen pga. manglende i indtjening. At have download åben fra ens library er nok ikke en reel belastning, samme basis service som PS4/PS5. Og så risikerer de ikke et class action søgsmål.
ExceptionExceptionSkrevet 22/03-21 22:36 
Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg ikke, at det fra et juridisk perspektiv er lovligt for Sony at nægte allerede betalte titler at blive downloadet fremadrettet.

Så skal der vel alt andet lige ydes en form for kompensation.

Microsoft nedlægger også en gang i mellem titler fra XBL, men her kan ejere dog stadig hente betalt indhold. Ellers tænker jeg også at PR damage ville blive enorm.

Jeg ville eddermame bliver trist såfremt Microsoft bare cuttede alt jeg har købt hos dem i tidernes løb.

Nintendo valgte at lukke Wii og DSlite uden mulighed for downloads af købte titler.

Det er også blot typisk Nintendo. Vi skal helt frem til Switch'en før de fattede at koble købt materiale sammen med en konto i skyen. Det samme har Sony og Microsoft, og alle andre fornuftige tjenester kørt med i mange år efterhånden.

Desuden er der også, IMO noget forbandet svineri, og utroligt at Nintendo slipper afsted med det. Forbavsende at et par Amerikanere ikke allerede har sagsøgt dem ind i helvede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-21 22:53 
Har det nogensinde været givet at det man køber digitalt er tilgængeligt for al tid fremad? Det kan jeg ikke forstå at noget firma realistisk skulle kunne love med 100% sikkerhed.
Bare se Google der allerede er godt på vej til at lukke Stadia.

Hvis det var noget man kunne retsforfølges for så undrer det mig meget at Nintendo er gået fri som du siger. Især når de igen og igen forsøger at sælge samme indhold på nye platforme, noget som tidligere har pisset deres kunder af, og med god grund.

Jeg forventer at miste alt hvad jeg nogensinde har købt digitalt en dag, enten ved lukning af servere, eller div. konto-problemer, hvorfor jeg så vidt muligt aldrig køber noget der ikke udkommer fysisk.

Jeg håber ikke det er tilfældet at vi mister muligheden for downloads og især updates på PS3, men jeg tager i hvert fald en backup på ekstern harddisk for en sikkerheds skyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/03-21 23:16 
Om de kan sagsøges eller ej afhænger meget af licensbetingelserne på købstidspunket, Sony og Nintendo har sikkert også forskellige betingelser.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-21 23:25 
Det er muligvis rigtigt :)

Jeg har ikke sat mig ind i det, men håber at Sony er bedre til at melde ud end Nintendo var med DSlite shoppen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-21 23:35 
Passer det som det påstås her, at når CMOS batteriet i PS4 dør, skal man authenticate med PSN, når man sætter et nyt batteri i, før man kan spille fysiske eller digitale spil igen:

https://twitter.com/DoesItPlay1/status/1369689028283469826

Konsolkongen>
Har det nogensinde været givet at det man køber digitalt er tilgængeligt for al tid fremad?

Med mindre det er DRM frit, så du selv kan smide det på skive, er det modsatte selvfølgelig garanteret. Spillene kommer til at forsvinde på et tidspunkt. Er platformen populær, holder den sandsynligvis længere, end en upopulær, men før eller siden lukker serverne ned. Steam påstår at de har fail saves til hvis platformen lukker, men man skal være ret naiv for at tro, at det holder evigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-21 23:46 
Jeg har aldrig hørt den med batteriet før. Bekymrende hvis det er sandt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-21 23:57, rettet 23/03-21 00:08 
Det påståes, at på PS3 gik det ud over de digitale spil, men at både fysiske og digitale spil er ramt på PS4, hvis batteriet dør. Kan se Digital Foundrys John Linneman deltager i diskussionen, så måske de kigger nærmere på det.

Nyt i PlayStation Store
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 23/03-21 00:00, rettet 23/03-21 00:00 
Damn, PS4 er den nye System16
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-21 00:01 
Det er suicide battery på arcade om igen... >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/03-21 08:18 
Jeg er ikke så bekymret over at miste adgang til digitale spil, som jeg er over alle de fysiske spil der bliver uspillelige uden deres patches.

Gad vide hvor mange spil i min samling der nu er intet værd?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/03-21 08:24 
Alm. title updates og FW kræver ikke PS Store, eller PSN adgang. Men naturligvis kan den del jo også forsvinde.
Bede-xBede-xSkrevet 24/03-21 07:30, rettet 24/03-21 07:30 
Nu begynder det at få lidt opmærksomhed:

https://in.ign.com/ps4/156581/news/ps4-clock-battery-death-will-kill-your-ability-to-play-games-report

Er godt nok vildt, hvis PS4 er udgivet med hvad der reelt er online DRM på fysiske spil. IGN har kontaktet Sony for et svar, så må vi se, hvad de siger.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/03-21 08:42 
Det er det naturligvis ikke men problematisk er det. Det var det samme issue med PS3 - det interne ur anvendes ifm. DRM (også offline DRM). Kan huske der var en datofejl (i 2010?) som betød alt DRM fejlede i 1-2 dage på nogle PS3 maskiner, intet kunne spilles svjh.
God argumentation for at maskinerne jailbreakes på sigt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-21 10:58, rettet 24/03-21 10:58 
Man kan selvfølgelig altid omgå problemet ved at udskifte batteriet mens en anden 3V kilde (f.eks et andet batteri) er tilsluttet polerne parallelt, så strømmen aldrig afbrydes.

Men hvor mange vil realistisk sørge for at gøre det i tiden fremover? :( Jeg håber Sony reagerer og kan gøre et eller andet ved det, men det tvivler jeg på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/03-21 13:03 
Problemet opstår først rigtigt, når man har en gammel PS4, hvor batteriet allerede er dødt.

Godt det er IGN, der spørger. De fleste mindre outlets ville blive ignoreret.
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 24/03-21 17:34 
Problemet opstår først rigtigt, når man har en gammel PS4, hvor batteriet allerede er dødt.

Så skifter man vel blot batteriet, og forbinder til PSN på ny, tænker jeg.

Det virkelige problem opstår den dag de cutter platformen (f.eks. PS4) fra netværket hvor disse informationer naturligt bliver "renew'et" fra.

Såfremt Sony (og for den sags skyld alle andre respektive firmaer i branchen) er lidt smarte, så vil den allersidste FW opdatering de sparker ud på deres PSN for f.eks. PS4, disable denne lås således at der ikke tjekkes for dette på Kernel niveau længere (såfremt det altså er der den tjekker).

Om så de store firmaer gør dette, eller giver langemanden til os alle sammen er en anden sag. Vi har desværre set med Nintendo, at de mere eller mindre har valgt deres option.

Mht. at titler ikke bliver i skyen/serverfarm for evigt, er dette naturligvis et givent. Dog så satser jeg på, at der både vil være en eller anden form for juridisk blokering (eller kommer der måske en i fremtiden), i kombination med en PR shitstorm uden lige, skulle Sony eller Microsoft vælge blot at trække stikket. Hvorfor de mange fans ikke råber op mht. Nintendo forstår man jo ikke. Hvordan det kan være lovligt forstår man slet ikke.

Jeg har utroligt mange titler købt/GWG på Xbox Live, og der er ikke en eneste som jeg stadig ikke kan downloade længere. Selv de få titler som er fjernet pga. licenser kan stadig downloades af dem som nåede, at købe titlerne inden de blev fjernet.

Personligt føler jeg mig sgu meget sikker mht. købt materiale i skyen på Xbox, på samme måde som jeg heller ikke tror at hverken Achievements / Trophy's bare sådan bliver fjernet i den nærmeste fremtid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-21 18:41, rettet 24/03-21 18:41 
Jeg kan ikke forestille mig at Sony ruller ny PS3 firmware ud der fikser problemet, men det ville være stort af dem :)

Man kan sikkert true med retsager og alt muligt hvis der lukkes for adgang til tidligere digitale køb, men ingen af os ved hvilken situation nogen af firmaerne står i om nogle år. Hvis firmaet går konkurs og lukker forbliver serverne ikke oppe, så jeg finder det naivt at tro at der er nogen som helst sikkerhed ved at købe digitalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/03-21 20:31, rettet 24/03-21 20:39 
Det ser heldigvis heller ikke ud til de lukker for download af allerede købte titler i denne ombæring.

Exception>
Så skifter man vel blot batteriet, og forbinder til PSN på ny, tænker jeg.

Nu skrev jeg det ikke, da jeg gik ud fra det gav sig selv, men selvfølgelig når serverne ikke længere er live ;)
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 24/03-21 21:07 
Jeg kan ikke forestille mig at Sony ruller ny PS3 firmware ud der fikser problemet, men det ville være stort af dem :)

Jeg skrev også "såfremt de er lidt smarte", samt derfor jeg brugte PS4 som eksempel. :)
Det lader desværre til at PS3 generationen er lost cause i denne sammenhæng.

Enig, det ville være en enormt fin cadeau fra dem. :)

Mht. ovennævnte skriv vedr. FW opdatering, så tror jeg egentlig helst at de store firmaer gerne vil skære hver generation over. Dvs. at nu er PS5 ankommet, så vil Sony for så vidt gerne "glemme" PS4 generationen. De kan dog ikke bare lave et "clean cut" fra et kunde, og PR perspektiv, så derfor ser vi altid en glidende overgang fra forrige generation til næste. Dette er vel naturligt nok.

Har Sony ikke også nævnt at "servicelife" på PS4 er gældende indtil 202x? Mit gæt vil være, at når denne tid er nået, så vil services mv. langsomt begynde at blive fjernet fra PS4 store.

Som jeg ser det, så er det Microsoft og deres "backwards compatibility" som rykker lidt ved denne balance. De lader til at være de eneste som sætter så "hardcore" ind på denne feature, at det ikke kan undgå at smitte af på de andre store spillere i branchen - Sony og til dels Nintendo. Konklusionen er så, at folk på disse platforme også i højere grad ønsker at kunne afvikle fordums titler, hvilket igen gør at folk nu "forståeligt nok" får bange anelser mht. alle deres PS3, og til dels PS4 titler.

På Xbox er det jo faktisk lige omvendt. Her er nogle OG titler begyndt at komme tilbage på XBL. Disse er endda supporteret på "Series" konsollerne. Da må jeg sgu sige "kudos" til MS. :)

Som jeg påpegede før, så er jeg nok mest på Xbox, så derfor skræmmer de informationer vi har fået vedr. Sony's maskiner mig ikke vildt meget på det personlige plan. Jeg synes dog stadig at det er noget svineri.

Hvis firmaet går konkurs og lukker forbliver serverne ikke oppe...

Indtil videre har vi snakket om hvad de forskellige firmaer vælger at gøre iht. gamle systemer som ikke er rentable mere. Denne diskussion er også mest relevant.

Hvis vi snakker om konkurser mv. for Sony, Microsoft etc. Så er vores mindste problem en indstilling i CMOS, for så har vi købt vores sidste konsol. Med det menes naturligvis, at en konkurs "nulstiller" alle forbehold.

Nu skrev jeg det ikke, da jeg gik ud fra det gav sig selv, men selvfølgelig når serverne ikke længere er live.

Point taken. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-21 22:27, rettet 24/03-21 22:35 
Exception>
Indtil videre har vi snakket om hvad de forskellige firmaer vælger at gøre iht. gamle systemer som ikke er rentable mere. Denne diskussion er også mest relevant.

Jeg synes det var relevant nok i forhold til kommentaren om at man måske kunne sagsøge sig til at serverne holdes oppe :)

EDIT: Jeg tror også at Xbox er det mest sikre valg mht fremtidig adgang til content. De har trods alt via BC teoretisk mulighed for afspilning af næsten alle spil på tværs af alle generationer, hvilket er et godt incitament for at holde gamle titler tilgængelige. Sony har kun PS4 og PS5, og Nintendo begynder sikkert forfra med næste konsol uden bagudkompabilitet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/03-21 13:47 
Var det ikke i dag, man skulle kunne snuppe alle de der gratis spil? Jeg kan stadig kun se det der Ratchet og Clank.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/03-21 15:55, rettet 25/03-21 15:55 
Læste lige detaljerne i artiklen ovenfor, og de frigives åbenbart samme tid i hele verden, og dvs kl 3 i nat hos os.

Blev også mildt skuffet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 25/03-21 16:17 
Oh shit :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/03-21 08:10 
De er tilgængelige nu :) Oooog det viste sig at jeg åbenbart allerede ejer The Witness.

Digitale køb er godt nok besværlige at holde rede på :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/03-21 10:37 
Jeg får "something went wrong" når jeg trykker på "add to library". Virker det for jer andre?
dRxLdRxLSkrevet 26/03-21 10:43 
Ja, jeg har lige hentet 7 stk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 26/03-21 12:28, rettet 26/03-21 12:28 
Jeg loggede ind via en browser og "købte" der. Synes "something went wrong" kommer ret tit når man bruger deres shop interface via konsollen selv, det fungerer ret elendigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/03-21 14:39 
Det var faktisk via browser jeg prøvede. Forsøger lige igen.
JmogJmogSkrevet 26/03-21 14:42 
Nu virker det. Her er i øvrigt direkte link til dem der ikke har været inde og lede efter det endnu:
https://store.playstation.com/en-dk/category/9779f12f-50c8-4c07-8d20-47e21293b6c6/1
WehnerWehnerSkrevet 26/03-21 15:35 
Takker. Det var meget nemt lige at ordne fra computeren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 26/03-21 16:26 
Jmog>
Det var faktisk via browser jeg prøvede. Forsøger lige igen.

Da jeg prøvede først fik jeg også en langemand, men en times tid senere virkede det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/03-21 19:47 
Fra mail jeg lige har modtaget fra Sony...

Vi lukker PlayStation™Store på PlayStation®3 den 2. juli 2021 og på PlayStation®Vita den 27. august 2021. Derudover bliver de resterende købsmuligheder lukket på PSP™ (PlayStation®Portable) den 2. juli 2021. Vi har truffet denne beslutning efter grundige overvejelser om, hvordan vi bedst fokuserer vores ressourcer til PlayStation Store på PlayStation®4 og PlayStation®5, så vi kan gøre oplevelsen endnu bedre for alle spillere. Vi takker for jeres støtte til platformene i løbet af årene.

Hvad betyder det for dig?
Du vil ikke længere kunne købe digitalt indhold til PS3, PS Vita og PSP, inklusive spil og videoindhold.

Du vil heller ikke længere kunne købe indhold i spillet til spil på PS3, PS Vita og PSP.

Selvom PSP-butikken lukkede officielt i 2016, var de resterende købsmuligheder for PSP (fx køb i spillet) fortsat tilgængelig, men nu lukker de helt.

Hvad med indhold, du allerede ejer?
• Du kan fortsat downloade indhold, du ejer til PS3, PS Vita og PSP, inklusive spil og videoindhold.
• Du kan downloade det indhold, du ejer, til PS3, PS Vita eller PSP via Download-listen på de respektive enheder.
• Hvis du har købt en cross-buy-samling til PS3/PS Vita og kun har downloadet spillet til enten PS3 eller PS Vita, skal du sørge for at downloade den anden version, inden PlayStation™Store lukker på den pågældende enhed.
• Videoindhold, som du ejer, kan streames på PS3, PS4 eller PS5 via My Videos-appen eller på mobile enheder via PlayStation™Video-appen.
• Du kan fortsat downloade og spille de titler, du har fået via PlayStation®Plus, så længe du er medlem af tjenesten.

Hvad med værdikuponkoder, wallet-betalingsmidler og cross-buy-indhold?
• Du kan fortsat indløse værdikuponkoder til spil og PlayStation®Plus-indhold på PS3, PS Vita og PSP, når PlayStation™Store og købsmulighederne lukker på den pågældende enhed.
• Du vil ikke kunne indløse værdikuponkoder til wallet-betalingsmidler i PSN (fx gavekort) på PS3, PS Vita og PSP, når PlayStation™Store og købsmulighederne lukker på den pågældende enhed.
• Dine wallet-betalingsmidler til PSN bliver stående på din PSN-konto, men du kan kun bruge wallet-betalingsmidlerne til at købe PS4- og PS5- produkter i PlayStation™Store på nettet, via PlayStation®App eller på en PS4- eller PS5-konsol.
• Du vil fortsat kunne købe cross-buy-indhold i PlayStation™Store på nettet, via PlayStation®App eller på en PS4- eller PS5-konsol, og du kan tilgå både PS4-versionen samt PS3/PS Vita/PSP-versionerne.
la0sla0sSkrevet 30/03-21 09:19 
Jeg har egentlig primært haft Sony maskiner, men det er den slags mangel på respekt for deres legacy, som gør at Microsoft pludselig virker mere attraktiv at købe ind i.
Hvad sker der?
ExceptionExceptionSkrevet 30/03-21 10:25 
• Du kan fortsat downloade indhold, du ejer til PS3, PS Vita og PSP, inklusive spil og videoindhold.

Det var denne her som blev meget omtalt i en anden tråd. Dejligt (og rigtigt) at se, at Sony tilsyneladende ikke laver en "Nintendo".
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-21 10:38 
Mon ikke der lukkes totalt ned om nogle år og dette bare er begyndelsen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 30/03-21 11:08 
Det er jo aldrig til at vide.
Kommer nok an på hvor meget BC kommer til at veje i fremtiden.
2'846 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig