X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken platform spiller du mest?


Svar
WikzoWikzoSkrevet 04/04-07 09:21 
(det skal lige siges, at jeg var i tvivl om dette emnes placering; skal det være under Off Topic eller her i Multiplatform?)

Hvilken maskinen spiller du mest på? Computeren, konsollerne eller de bærbare maskiner?

- og hvorfor?

Selv spiller jeg mest pc for tiden og en smule Wii+GCN. Jeg spiller ikke særlig meget på min NDS, når jeg er på farten. Ironisk nok s... Se hele indlægget
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
WikzoWikzoSkrevet 04/04-07 09:21 
(det skal lige siges, at jeg var i tvivl om dette emnes placering; skal det være under Off Topic eller her i Multiplatform?)

Hvilken maskinen spiller du mest på? Computeren, konsollerne eller de bærbare maskiner?

- og hvorfor?

Selv spiller jeg mest pc for tiden og en smule Wii+GCN. Jeg spiller ikke særlig meget på min NDS, når jeg er på farten. Ironisk nok spiller jeg mest på den i stuen :P
TheDukeTheDukeSkrevet 04/04-07 13:23 
Nok min PC, dernæst Xboxen fordi spillene er så billige for tiden. Og jeg plejer at tage mig et slag Brain Training eller Tetris på DS'en før jeg går i seng.
JAAJAASkrevet 04/04-07 14:34, rettet 04/04-07 14:38 
Omtrent ligeligt fordelt mellem konsoller og haandholdte. Konsoller fordi jeg mest er til japanske spil og fordi jeg foretraekker at ligge paa sengen eller lignende, haandholdte fordi jeg har meget transport og fordi det nogle gange bare er lettere. Jeg spiller aldrig PC, fordi vestlige spil meget sjaeldent siger mig noget og fordi jeg ikke gider sidde i en kontorstol og spille spil. En gang i mellem faar jeg dog et FPS flip, men det foregaar ogsaa paa konsoller.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/04-07 16:33 
Jeg spiller mest på min 360'er.

ps3 er der ingen gode spil til (som man ikke har i forvejen på 360)

og wii bruger jeg faktisk kun når familien er på besøg, så står den på raving rabbits og sports, det øvrige spil udvalg er heller ikke noget at råbe hurra for.
For The Love Of The Game
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/04-07 16:46 
Lige nu er det 360'eren og DS jeg spiller mest på, siden Wii ikke har bedre spil at byde på. PC spiller jeg sjældent, mest når jeg lige trænger til et spil FM07.
RooneyRooneySkrevet 04/04-07 17:03 
Jeg spiller på formaterne som har de mest interessante spil:

DS/GBA og PS2/PS3.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dpldplSkrevet 04/04-07 17:16 
Lige nu mest X360. Men det er mest fordi de billig spil der er (fordel ved købe den lidt senere ><).

Derefter Wii. Men meget begrænset, ændre sig nok når jeg for Sonic/Excite truck. (Samt Mario strikers og Eledees i Maj).

Spiller overhovedt ikke på min PC mere, siden jeg har droppet WoW. Også ret træt af hardware problemmer også videre. Såååå :p
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 04/04-07 17:22, rettet 04/04-07 17:23 
PC spiller jeg aldrig. Gider jeg simpelt hen ikke ;)

Så udelukkende konsoller (PS3/PS2/360/Wii/DS/PSP) alt efter hvilke interessante nye spil der er ude på et givent tidspunkt og hvad der ellers trækker.

Lige nu er det mest PS3 (som faktisk HAR gode eksklusive titler, Darknon ;)) og PS2 (Guitar Hero spillene kan altid tages frem) mens 360 og Wii samler en smule støv.
Dette ændrer sig når der kommer nye interessante spil til 360/Wii, f.eks. Forza 2, Halo 3, Super Paper Mario, Super Mario Galaxy, etc. ;)
JinkJinkSkrevet 04/04-07 17:39 
Spiller stortset kun PC.
Konsoller siger mig bare overhovedet ikke noget mere end hvad det gjorde før i tiden. Selv en ny spændende Wii har ikke kunnet hjælpe på det.

DS spiller jeg også engang imellem på. Spiludvalget er en del anderledes, end på konsoller og de spil tiltrækker mig.
WikzoWikzoSkrevet 04/04-07 17:53 
Sjovt at kun meget få herinde spiller pc :P

Nå, men er faktisk begyndt at spille en hel del mere GCN efter at have fået Wii (og gennemført spillene til den); har endda købt to (gamle) spil efter Wii-launchen.
JinkJinkSkrevet 04/04-07 17:57 
LTWW>
Sjovt at kun meget få herinde spiller pc :P

Vel ikke så underligt når det primært er/var et konsolforum :)
KillercowKillercowSkrevet 04/04-07 18:17 
Næsten svært at overtale sig til at spille andet end 360. Must. Boost. Gamerscore. Ja, jeg er en luder.

Men lidt MegaDrive bliver det da til med Phantasy Star-spil og af og til lidt DS.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 04/04-07 18:23 
Lige i øjeblikket står den på Ps2, PSP og en smule PC. Og så sidder jeg bare og tænker på, om jeg skulle købe en PS3 eller en 360'er :P Men Ps2, PSP og Pc står den på for mit vedkomne...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-07 18:54, rettet 04/04-07 18:55 
Her er det mest PS3en der bliver rørt. Mest for at spille Virtua Fighter 5 som jeg er helt oppe og støde over. Men jeg får også spillet en del gamle PS1/2 spil på den, mest for at opleve dem i progresive scan.

På en delt andenplads kommer SEGA Dreamcast og Saturn, som nok inden længe erobrer førstepladsen igen. Om ikke andet gør Dreamcasten når jeg modtager Triggerheart og Karasu.

360'eren bliver brugt meget lidt, kun til online spil og live chats med vennerne.

DS og GBA bliver spillet et par timer om ugen når jeg er med færgen. Det er meget sjældent jeg gider tænde for dem når jeg er herhjemme.

Wii'en gik jeg af med for at få råd til PS3en. Det var nok den klogeste beslutning jeg længe har lavet. Spillene er middelmådige og kontrollen er ren gimmick. Kun Sonic fangede min interesse, men også her var kontrollen en plage. Jeg kan kun håbe at SEGA porter spillet til PS3 så man slipper for at skulle ryste controlleren for at angribe osv. føj.
Wii'en gjorde mig kun endnu mere overbevist om hvor overrated Nintendo egentlig er. Alle fanboys kaster sig på knæ for den, og det endda selvom den er prop fyldt med åndsvage designvalg og forældet hardware.
Zelda spillede jeg endda 15-16 timer og min umildbare vurdering af det spil er ikke just meget over middel.
Jeg håber tingene ændrer sig, at der kommer bedre (gode) spil og at udviklerne får øjnene op for classic controlleren, så de ikke laver dårlige ports pga. Wiimoten og spunken. Sker det at Wii'en bliver et seriøst stykke hardware så skal jeg naturligvis ha' en igen (har stadig mit component kabel), jeg har bare svært ved at tro det sker lige foreløbig. Nights 2 virker dog interessant, selvom det nok også bliver en gang gimmick fis.

PC spiller jeg slet ikke på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/04-07 18:58, rettet 12/04-07 07:55 
Jeg spiller stort set alt undtaget PC. Det kommer i perioder synes jeg. Nogle uger er det f.eks Amiga CD32, SNES, Megadrive, og en sjælden gang imellem lidt Dreamcast, men jeg har et specielt kærligheds forhold til min Saturn og der spiller jeg mest mine japanske spil.

Lige nu fortiden er det selvfølgelig også min Xbox 360.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 04/04-07 19:03 
Jeg spiller næsten kun Wii. Jeg elsker de åndsvage designvalg og den forældede hardware...

Andenpladsen deles af DS og pc.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/04-07 19:05, rettet 04/04-07 19:06 
Spiller mest 360 - de sidste par uger har det dog været mest PS3, men udelukkende fordi jeg har været tvunget til det (spil som skulle anmeldes). PS3 har ikke meget at byde på, hvis man har en 360, så 360 er på vej tilbage som mest benyttede konsol.

Spiller da også PC, men kun til spil som ikke kan fås på 360/PS3 (Stalker, Company of Heroes osv.)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/04-07 23:50 
360. Jeg har benyttet den her lidt døde periode til at få gennemført et par gamle titler som Condemned og Oblivion. Når Oblivion er lagt til hvile, så venter Castlevania, som jeg kun har spillet meget lidt. Hvordan saver man egentlig i det spil?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 04/04-07 23:58, rettet 04/04-07 23:59 
Lige pt. er det PS2 der står for skud. Der er afsindig mange kvalitetstitler jeg har misset, så dem er jeg fluks i gang med at mose mig igennem. Trænger jeg til lidt afveksling, står den på DS eller Xbox 360.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 05/04-07 00:07 
Jeg spiller klart mest på Xbox 360 fordi:

1. Den har de fleste og også de bedste current-gen titler samt dén bedste last-gen titel.

2. Den har det indtil videre suverænt bedste online community.

3. Den har den bedste controller - specielt til fps'er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 05/04-07 00:23, rettet 05/04-07 00:23 
GBA uden tvivl.
Men dog mest Xbox 360 i øjblikket
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/04-07 01:01 
Veksler mellem DS, 360, PS2 og PC alt efter hvad der er af interessante titler. Lige for tiden er det mest PC'en og Xbox der kommer i brug, eftersom jeg har en masse at gå i krig med. PS2'en kørte nonstop da Okami kom og DS'en er der altid spændende spil at finde til, men jeg er ikke altid lige god til at få taget den i brug ;)

PS3 anskaffer jeg først når der kommer tilstrækkeligt mange kvalitetsspil, mens Wii'en pt. står og samler støv (burde have haft den samme indstilling til den som jeg har til PS3 nu).
(...)
TheDukeTheDukeSkrevet 05/04-07 03:04 
Wehner>
3. Den har den bedste controller - specielt til fps'er.

Du taler naturligvis kun om konsoller, da intet overgår mus + keyboard til fps'er ;)
RooneyRooneySkrevet 05/04-07 10:01 
Er Halo 2's multiplayer del, dén bedste last-gen titel? :-O
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HolisticHolisticSkrevet 05/04-07 10:04, rettet 05/04-07 10:05 
Tjaaa... lige for tiden må det jo nok være 360 pga. Vegas, og dernæst Wii, Godfather har et meget fast greb i mig :)
og som altid spiller jeg en del DC
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/04-07 10:42 
dpl>
Spiller overhovedt ikke på min PC mere, siden jeg har droppet WoW. Også ret træt af hardware problemmer også videre. Såååå :p

Samme her. Hvis et spil ikke virker med det vuns (Hvilket det aldrig gør på PC), then I can't be bothered :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 05/04-07 13:24 
Jeg vil da sige at 360 har langt større hardware problemer end næsten enhver PC ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/04-07 17:39 
Det må uden tvivl være 360 hvilket Guitar Hero II har ansvaret for - gudskelov for Fona og deres overskridelse af udgivelsesdatoen, så man ikke skal vente til efter påske :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 05/04-07 20:48 
TheDuke>
intet overgår mus + keyboard til fps'er ;)

Here we go again...JO! ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/04-07 22:21 
Jink>
Jeg vil da sige at 360 har langt større hardware problemer end næsten enhver PC ;)

Men spillene starter da i det mindste, når skidtet virker :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PapandPapandSkrevet 05/04-07 22:37 
Køb en ny pc... Mine computerspil fungerer uden problemer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JinkJinkSkrevet 05/04-07 22:49 
Men spillene starter da i det mindste, når skidtet virker :)

Det er nu også min erfaring at det gør på PC. Det er kun hvis man har en PC der lige klare systemkravene, at jeg synes det nogengange giver problemer.

Here we go again...JO! ;)

Har denne diskussion været her før?
Og som Theduke, NEJ! :)

(Hvad skete der med Theduke's svar? Slettet af mod eller hamselv?)
WehnerWehnerSkrevet 05/04-07 23:14 
Misbrug af quote-funktionen. Kort proces ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 05/04-07 23:19 
Blaim the user, not the system ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/04-07 23:39 
Papand>
Køb en ny pc... Mine computerspil fungerer uden problemer.

Jeg tænke mere på opdatering af drivere, directx installationer osv, osv... Too much trouble.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SyrefoxSyrefoxSkrevet 06/04-07 00:37 
Spiller allermest 360, og som nævnt før fordi den har klart den bedste online del men det bliver da også til en gang snes med mario ind imellem. Vil slet ikke gå ind i diskutionen om hvad er bedst pc eller konsol fordi jeg kun bruger min pc til og bestille nye konsol spil og til og surfe nettet.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/04-07 16:28 
Oftest Arcade på mit Compugame kabinet. Arcadespil er fantastiske, da det ikke behøver at tage ret lang tid at få sig et spil-fix (og tid er ikke noget jeg har meget af).

Dernæst PS2. Den konsol har imho det bredeste, mest originale og største spiludvalg overhovedet. Fantastisk konsol.

PS2en er skarpt efterfulgt af Dreamcast. DCen er stadig konsollen med de mest charmerende spil. Ved ikke helt hvorfor, men den maskine og dens spil gør mig glad.

Så 1. Arcade - 2. PS2 - 3. Dreamcast

Xbox, PS1, GBA, DS, N64, PC og diverse bip-bip spil følger efter.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
millenniummillenniumSkrevet 06/04-07 18:01 
DS'en. - Har den med overalt.
The medium is the message.
TLTLSkrevet 07/04-07 11:39, rettet 07/04-07 11:42 
DeluxScan>
Jeg tænke mere på opdatering af drivere, directx installationer osv, osv... Too much trouble.


Bare sæt XP til at opdatere automatisk, og installer det som kommer med spillet. Så skal du også bare kigge efter nye drivere til grafikkortet, så skulle der ikke være mere at komme efter.

Men jeg giver dig ret i at en PC er noget rod at spille på en gang imellem. Der kan gå timer med at rode med extra programmer og især online... Der skal også lukkes ned for andre små-programmer så de ikke forstyrer.
______

Når det så er sagt, så spiller jeg mest PS2 (GTA Vice city stories) og PC (World of Warcraft, PES6 og Hitman Bloodmoney)

Jeg har for travlt med disse spil til også at spille andet, men savner f.eks at spille Final Fantasy 7 og 9...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Alf81Alf81Skrevet 10/04-07 17:33 
På en delt førsteplads, må det for mit vedkommende, blive Megadrive/Saturn. Andenpladsen skal ligeledes deles, mellem NintendoDS/GBA og Dreamcast (sidstnævnte spiller jeg næsten udelukkende kun 2D-Fighters på). Tredie og sidstepladsen må tilkomme MasterSystem (elsker bare den maskine) og NGPC (igen næsten kun pga. Fighters :))

Har selv et par gange været ved at oprette en lignende tråd, men er kommet fra det igen. Men en smule apropos, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange herinde, der ligesom jeg selv, kun spiller retro-konsoller? Måske taler trådene herinde for sig selv, men alligevel... For jeg finder overhovedet ikke (okay så, måske er der lige et par "svipsere" engang imellem ;)) nyere spil interessante. Kender ikke helt selv forklaringen på dette, men tror det er måden min hjerne bliver stimuleret på (her hentyder jeg selvfølgelig til 2D kontra 3D).
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-07 18:54 
Du ved, at jeg (stort set) kun spiller retro ;)

Jeg må indrømme, at jeg for det meste spiller på min bærbare computer for tiden. Men dens onboard 64Mb grafikkort er skyld i, at det oftest er pre-XP (eller blot pre-Windows) spil... når jeg vel at mærke kan få dem til at virke under det infame XP. I det mindste har det cartridge-lignende load-tider som "bivirkning" :D

Skies of Arcadia har være medvirkende til, at min Dreamcast får lidt ekstra kærlighed for tiden. Og jeg gør desuden mit bedste for at få fyret lidt op under MegaDriven og Master Systemet nu og da.
AV Intelligent Terminal
00Void00VoidSkrevet 10/04-07 18:57 
Jeg prøver at fordele det jævnt, sammen med mine spilkøb.
Dog bliver det mest til DS og GameCube.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
nerosnerosSkrevet 10/04-07 20:36, rettet 10/04-07 21:18 
Der går ikke en måned hvor jeg ikke køber noget til min retro samling. Det er en dyr hobby :-)! Køber mig tit lud fattig. Er glad for 2D Fighters og Shooters.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 11/04-07 16:05 
neros>
Der går ikke en måned hvor jeg ikke køber noget til min retro samling. Det er en dyr hobby :-)! Køber mig tit lud fattig. Er glad for 2D Fighters og Shooters.

Min konto er somregel også altid på den flade side pga. Spilindkøb. Der er bare så mange titler man MÅ eje! :)

Men hey, opretter du ikke snart din samling herinde?
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 11/04-07 18:08, rettet 11/04-07 18:09 
Xbox 360 er klart den, jeg bruger mest tid på. Dog har Megadriven og DS i enkelte perioder af det seneste år været brugt ligeså flittigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 11/04-07 19:23 
Alf81>
Men hey, opretter du ikke snart din samling herinde?

Jo det skal jeg også snart have gjort...Kan prøve krafter med det iaften, hvis jeg da ikke skal ind og spille saturn :-)! Ellers så vil det ske i de kommende uger.
Bashful Neophyte
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/04-07 01:00 
Det er 360´eren for mig, næsten ikke noget andet faktisk :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
The DaneThe DaneSkrevet 13/04-07 01:01 
kommer an på hvilket spil jeg har gang i, men pt. er det pc.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 13/04-07 01:51, rettet 13/04-07 13:12 
for mig..
langt det meste på min Xbox360

ellers bruger jeg kun min iMac til Wow i osx og Flight Simulator X og Half Life2 i Vista (Bootcamp)
og min nintendo wii
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
silverstarsilverstarSkrevet 13/04-07 02:44, rettet 13/04-07 02:49 
Alf81>

Men en smule apropos, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange herinde, der ligesom jeg selv, kun spiller retro-konsoller?

Jeg spiller også stort set udelukkende retro-spil :)
Megadrive og SNES er nok de to konsoller jeg oftest har gang i.
Derefter DC og Saturn.
Lidt mindre ofte (men stadig vigtige i samlingen) spilles NES, SMS og Neo Geo AES (mit AES spiludvalg er ikke noget at råbe hurra for, kigger stadig på en MVS --> AES løsning).

Af håndholdte spiller jeg mest på GBA SP'en, men også NGPC og Gamegear har deres pladser.

Det "nyeste" jeg ejer er en Gamecube, men det er egentligt ret sjældent den er fremme. Der er dog et par titler der skal kigges nærmere på i fremtiden, bl.a. Windwaker og Resident Evil 4
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig