X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fortæl mig om PSP


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/03-07 13:38 
Jeg skal snart til at tilbringe en masse tid ombord på fly, så jeg har tænkt mig at investere i en PSP. Jeg kender absolut INTET til maskinen, dens features og spil, så jeg håber, nogen vil sætte mig ind i det.
Jeg er til platformere, bilspil, fps og adventure, og indtil videre er Daxter et must. Hvad kan ellers anbefales?

Og så lige nogle spørgsmål:

Er PSP regionslåst?
Er de lovede 4-6 timers levetid på en opladning realistisk?
Kan man skifte batteri, hvis skidtet løber tør?
Hvor stort memory card understøttes?
Hvordan overfører man DVD-film til maskinen og hvor mange kan man have liggende på f.eks. 2GB?
Er der lys i skærmen?

Alt andet info har også interesse!

Jeg har hørt noget om, at der kommer en v2 snart. Er det værd at vente på?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 29/03-07 13:49 
Er PSP regionslåst? - Nej.
Er de lovede 4-6 timers levetid på en opladning realistisk? - Det er så vidt jeg ved når det er afspilning af film. Mht. spil varer den længere.
Kan man skifte batteri, hvis skidtet løber tør? - Jep.
Hvor stort memory card understøttes? - No idea. Jeg har selv et 2Gb,
Hvordan overfører man DVD-film til maskinen og hvor mange kan man have liggende på f.eks. 2GB? - kommer vel an på komprimering - hvor meget kvalitet du vil afgå for antal af film.
Er der lys i skærmen? Ja, selvfølgelig.

Om v2 er værd at vente på? Ja, det vil jeg mene. Men jeg tror ikke der er voldsomt meget info tilgængeligt omkring den endnu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 13:50, rettet 29/03-07 13:51 
Q: Er PSP regionslåst?
A: Alle PSP spil regionsfrie. UMD film er regnosnslåste.

Q: Er de lovede 4-6 timers levetid på en opladning realistisk?
A: Kommer an på spillene. Men regn med 4-5 timer på et standard batteri.

Q: Kan man skifte batteri, hvis skidtet løber tør?
A: Nemt. Du kan evt. købe et større 3. parts batteri.

Q: Hvor stort memory card understøttes?
A: Med firmware 3.0 (mener jeg) er det muligt at bruge kort større end 4GB. jeg har et på 4GB.

Q: Hvordan overfører man DVD-film til maskinen og hvor mange kan man have liggende på f.eks. 2GB?
Q: Kommer and på kvalitet, men en 3-4 stykker vil jeg tro.

Q: Er der lys i skærmen?
A: Masser!

Q: Alt andet info har også interesse!
A: DS lugter af armsved.

Q: Jeg har hørt noget om, at der kommer en v2 snart. Er det værd at vente på?
A: Der er (solide?) rygter - men om den bliver værd at vente på.... ?

EDIT: For langsom...
HeroldHeroldSkrevet 29/03-07 14:39 
Du fik den med armsved med. Den havde jeg glemt. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/03-07 14:44 
Min DS lugter fint.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 14:53 
Kan også bare være måden jeg transporterer min på... :!
KLTKLTSkrevet 29/03-07 15:01 
Angående det med skærmbelysning så mener jeg det er 3-4 forskellige indstillinger for styrke der kan vælges, så der er slet ikke nogle problemer der, afhængig af hvilken styrke du vælger tærer det mere eller mindre på batteriet.
Jeg mener også tidligere at maximum for Memory Stick Cards størrelse var på 2 GB som jeg selv har et af, men som det også nævnes er der i en af de nyeste firmwares sket en stigning der, om det er til 4 GB eller det dobbelte er jeg ikke klar over.

Angående spil vil jeg anbefale titler som de 2 GTA spil, Liberty City Stories og Vice City Stories, Wipeout Pure, Ridge Racer spillene, Syphon Filter Dark Mirror og Killzone Liberation.
Og hey Loco Roco er også altid nice og cute!
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 15:10 
Grænsen blev flyttet fra 4GB til 8GB... men har slet ikke set 8GB kort endnu så ;)
KLTKLTSkrevet 29/03-07 15:17 
Nej og når de 8 GB cards så endelig kommer vil de formentlig være pænt dyre i starten! :D
9/11 Was An Inside Job
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/03-07 15:22 
Sidst jeg var ude at flyve måtte jeg ikke spille PSP grundet Wi-Fi udsending, også selvom jeg slog det fra.. -.-

Vil klart anbefale en DS - spiludvalget er mange gange bedre.
BeanoBeanoSkrevet 29/03-07 15:31, rettet 29/03-07 15:32 
Har været ud og flyve ca. 6 gange siden jeg vil min PSP, og aldrig været problemer. Varierer nok fra selskab til selskab.

Er ikke enig mht. spiludvalget, men hvis man vil bruge den som en all-in-one underholdningsmaskine til musik, film og spil, så er PSP et must ;)

Og så er der jo lige annonceret en ny Wipeout til den... mums!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/03-07 15:34 
Der er kun et kort på edbpriser.dk med 8GB, til omkring samme pris maskinen kan erhverves for nu til dags :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-07 13:49 
Kommer der stadig film på UMD, eller er det eventyr dødt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 02/04-07 13:58 
Ja, det er vist helt dødt.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-07 21:20, rettet 08/04-07 21:21 
Nu har jeg haft min PSP her i påsken, og jeg er ret imponeret. Specielt skærmen er helt fantastisk god, selvom den ghoster lidt.
Alt i alt er rigtig godt køb, og jeg morer mig da også fornemt med Daxter for tiden :)
Jeg er gået på jagt efter UMD-film (Som er ret billige nu) så hvis nogen kender et godt sted, så lad mig høre!

MEN, der er også lidt negativt. F.eks. synes jeg analog-sticket sidder dårligt. Det burde sidde, hvor digital-pad'en er. R og L sidder også lidt ubekvemt.
Desuden undrer det mig, at PSP'en skal være i USB-mode, for at kunne genkendes. Lidt mere brugervenligt filsystem ville også være dejligt specielt til video, hvor man ikke engang selv kan bestemme filnavn. Det er lidt mærkeligt, når f.eks. Sony's mobiler bare er ren drag and drop.

Ellers er det en kanon maskine!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KLTKLTSkrevet 08/04-07 21:41 
Congrats med din PSP DeluxScan, jeg er jo af den opfattelse at man via PSP får en virkelig kvalitetsmaskine med et, på trods af hvad mange siger, stort udvalg af spil med høj kvalitet!
Kan også huske da jeg i sin tid skulle til at investere i min PSP, at jeg blev ret så imponeret over dens skærm som er virkelig nice!

Med hensyn til UMD film har de fleste Merlin butikker haft tilbud på et stort udvalg af deres film, disse har været dumpet til 50,- for det meste, ved ikke om disse tilbud stadig kører rundt omkring i deres butikker.
Analog sticket og dets placering er et af de mest brugte kritik punkter, så du er langt fra den første der kommer med det! :D

Og angående videoer undrer det mig lidt det du siger, for via en firmware opdatering for efterhånden et godt stykke tid siden blev restriktionen omkring at de SKULLE angives efter et specielt navne system ophævet, du skal bare placere dine MP4 videofiler i den mappe der hedder VIDEO eller sådan noget, kan ikke lige huske det nu, hvor de tidligere skulle placeres i de mapper der hed noget med ANV001 og MNV001.
De MP4 filer du nu placerer i VIDEO mappen skal dog stadig passe til PSP efter nogle kriterier, men selve filnavnet er nu helt op til en selv at vælge! :D
9/11 Was An Inside Job
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-07 21:45 
Det er helt klart en kvalitetsmaskine - jeg er meget imponeret over hvor solid og 'rigtig' den føles.

Diverse guides på nettet påstår, ligesom dig, at video-mappen kan indeholde alt. Jeg har dog konverteret en masse Frasier-afsnit, og de kan KUN afspilles, når de ligger i de 'gamle' biblioteker med passende filnavne. Dunno, men det virker, så who cares :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CoreCoreSkrevet 08/04-07 21:52, rettet 08/04-07 22:01 
Når du koverterer en fil til mp4, vil de konverteringsprogrammer jeg kender, automatisk omdøbe filmen til at hedde det her M4V00001-agtige navn, men i selve PSP'ens menu, plejer de at have den titel, som film-klippet havde før man konverterede den. Så du burde kunne give dem, hvilken som helst titel du vil, før du konverterer dem, og stadig have den titel i PSP-menuen.

Faktisk kan du også ændre selve ikonet der ses i PSP-menuen.

Jeg PB'er dig lige et par links, som måske er sjove nok at have.

Og hold øje med Stereo Studie mht UMD-filmene, de skulle efter sigende have en del, endda til kun 40 kr.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/04-07 00:27 
SS har endda flere UMD titler til 3 stk for 100,- ;)
JAAJAASkrevet 09/04-07 00:40 
Det lyder grangiveligt som om, du ikke har opdateret din firmware.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/04-07 11:15 
Jeg har opdateret til v. 3.30, så det burde ikke være det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/04-07 11:17 
Beano>
SS har endda flere UMD titler til 3 stk for 100,- ;)

Jeg kan ikke rigtigt finde noget på deres hjemmeside?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 09/04-07 13:12 
Du skal ind i deres butikker.
Jeg har set det i både Vejle og Kolding, så jeg tror der er landsdækkende.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig