X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 FAQ


Svar
SlothSlothSkrevet 23/03-07 01:15, rettet 23/03-07 01:15 
Jeg har gået og samlet en del Q&A's omkring PS3, og har "udgivet" dem på PS3Forums.

Har I spørgsmål mht. PS3, så prøv at checke denne tråd:

http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=1212964

Har I spørgsmål eller rettel... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/12-09 18:26, rettet 19/12-09 18:27 
Core>
I princippet kan man jo bare flytte alle de ikke-beskyttet saves via en USB-pen, så hvad er det egentlig transfer-funktionen skal bruges til?

Kan vist helt det samme - men bare nemmere til store datamængder hvis folk ikke har en stor USB disk til backup/restore.


@NuckingBigFuts: Da jeg skiftede HDD (ca 2 år siden) mener jeg den spurge om at formatere den. Så skulle man restore sin gamle backup bagefter.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 19/12-09 18:35 
har os haft min ca 2 år, men igår ville jeg prøve og skifte harddisk dog uden held, der er intet på harddisken og den er formateret og fri os.v. ved ikk om man ska foretaget noget og bruge noget fra sin gamle HDD
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 19/12-09 18:46, rettet 19/12-09 18:47 
Kan være der er ændret på metoden via firmware siden jeg skiftede... prøv at lede efter en nyrere guide.
CoreCoreSkrevet 20/12-09 14:28 
Beano>
Jeg har selv en launch konsol som jeg overvejer at opgradere til en slim så jeg er spændt på at høre hvordan dit projekt går :)
Det der holder mig mest tilbage er de kopibeskyttede savegames - Demon's Souls f.eks. :O

Det gik forrygende. Ligesom al anden datahåndtering på PS3, så tager det en krig, men det virker.

Transfer-funktionen overfører også de kopi-beskyttet save-games, så du kan sagtens fortsætte dit Demon's Souls på en slimet model.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 20/12-09 15:24, rettet 20/12-09 15:25 
Ok, det lyder jo super :)

Båndbredden på LAN kortet er kun 100 mbit så forståeligt hvis det er langsomt.

Blev brugere/profiler og indstillinger også overført ?

Har faktisk allerede bestilt en 250GB model... 2434,- hos Getmore (2050,- for 120 GB modellen) hvis nogen leder efter en billig maskine.
CoreCoreSkrevet 20/12-09 16:12 
Beano>
Blev brugere/profiler og indstillinger også overført ?

Brugere ja, ikke indstillinger.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 20/12-09 16:15 
Men PSN konto settings for hver profil/bruger?
BeanoBeanoSkrevet 23/12-09 08:49 
Fik min nye PS3 i går og brugte den nye transfer mulighed.

Jeg kan ikke give Core ret i at det tager en krig... det tager mindst 2-3 verdenskrige og et par værtshusslagsmål... manner det var langsomt!
Havde forinden lavet en hurtig oprydning og slettet overflødige demoer og meget game data, men de ca. 140GB data der var tilbage tog ca. 8 timer at overføre :O

Men tilgengæld var det meget smertefrit - samtligt profiler og kopibeskyttede saves ser ud til at være overført korrekt. Måtte dog lige deaktivere og aktivere min primære profil før spil købt med den, ville virke igen - men en nem procedure. Jeg deaktiverede ikke mit gamle system (som de anbefalede før start) så måske var det grunden.

System settings ser ikke ud til at komme med og trophies heller ikke - men de synkes med serveren første gang man vil se dem mens man er online.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/07-10 12:24 
Ved ikke om det står nogle steder, men er der nogle PS3er der er bedre end andre? Ligesom Xbox har Falcon og Jasper?
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/07-10 14:41 
Ikke så vidt jeg ved. Den eneste der er betegnet som bedre er den gamle 80gb der er bagudkompatible med Playstation 2.
BeanoBeanoSkrevet 08/07-10 14:52, rettet 08/07-10 14:53 
Der er kommet en revideret slim model (CECH-2100A) med endnu lavere strømforbrug. Ved dog ikke om den er ude i danske butikker.

"New PS3 Slim is cooler and greener"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/07-10 19:05 
Okay :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/07-10 00:13 
Ok, spørgsmål.

De der trophies... Hvordan får man guld? Jeg syntes kun at kunne få bronze.

Og forresten, så kan man slå til at ens trophies bliver postet på ens facebook wall når man får dem. Just so you know.
For The Love Of The Game
rapsacrapsacSkrevet 11/07-10 08:31 
bronze får du for de mere basale ting. sølv for at gennemføre en bane og guld for at gennemføre et spil. som regel...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
HulleHulleSkrevet 11/07-10 11:57, rettet 11/07-10 11:58 
Nogen gange er bronze også nærmest uopnåelig og sølv ret nem at få. Det svinger meget fra spil til spil og de er ikke altid lige gennemtænkte.. Se bare på Bad Companys bronze trophy: destruction 2.0 (mega svær) og Resident Evil 5 sølv trophy: Deflect a arrow dart (super nem)..

Trophies er dog som crack.. Man bliver let afhængig af det :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KalicolaKalicolaSkrevet 11/07-10 16:53 
Nåh, jeg troede at hver trophie kunne fås i gulv sølv og bronze. Men det er i virkeligheden bare sværhedsgraden på den enkelte trophie?

Det er desuden et meget bedre system en achivement på xbox syntes jeg. Det er nemmere at browse igennem, det kan deles på facebook, og så er det jo bare generelt bedre "styled" :)
For The Love Of The Game
ElgenElgenSkrevet 11/07-10 17:16 
Achivements kan så også deles på FB (det er bare ikke os alle der ønsker at spamme vores uskyldige venner med det };-)) men lad nu det ligge...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SonicSonicSkrevet 06/09-10 12:54 
Lige et hurtigt spørgsmål.
Er det normalt, at PS3 Slims blæser skal larme mere end en fat 40 gb?

Syntes godt nok blæseren på den jeg har modtaget idag er en del højere, end på min lydløse 40 GB fat da.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
MrCaseMrCaseSkrevet 06/09-10 13:51 
Sonic>
Lige et hurtigt spørgsmål.
Er det normalt, at PS3 Slims blæser skal larme mere end en fat 40 gb?

Syntes godt nok blæseren på den jeg har modtaget idag er en del højere, end på min lydløse 40 GB fat da.

Jo tak, i lige måde
Have you considered sucking less?
SumezSumezSkrevet 06/09-10 14:02 
?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 06/09-10 14:30 
Øh..? Det gør din også? Eller hvordan skal det forstås?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
MrCaseMrCaseSkrevet 07/09-10 09:49 
..he he.. var det ikke klart?!?

Ja, det gør min også. Jeg købte en slim fordi jeg havde læst at den havde en større blæser, og koblet med mindre chips tænkte jeg at det kun kunne betyde mindre larm.

Men min slim larmer mere end min tidligere fat. Trist skæbne.
Have you considered sucking less?
SonicSonicSkrevet 07/09-10 10:00 
Jeg prøvede at lave et par fan tests på den igår, og det er som om den er blevet mere rolig efter det.

Efter lidt googlen fandt jeg så også ud af, at de åbenbart leveres med to forskellige slags blæsere :S
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 07/09-10 10:08 
En PS3 slim larmer ikke....
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/09-10 10:12 
Jo :)
SonicSonicSkrevet 07/09-10 10:16, rettet 07/09-10 10:41 
Min gjorde ihvertfald igår straight out of the box. Det lød faktisk lidt mekanisk, som om blæseren svagt gik imod et eller andet. Nu må jeg se, som sagt, efter 2-3 fantests er den blevet mere stille. Kan ske det har rykket blæseren på plads :P

:Edit: Nå, fantest gjorde intet. Den har stadig et mekanisk summen, som tager til efter ca. 10 minutter :(

Se f.eks. denne test, med de to forskellige blæsere.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 07/09-10 10:47 
Byt skidtet hvis du kan - lyder som en mandagsmodel :!
SonicSonicSkrevet 07/09-10 10:56, rettet 07/09-10 11:19 
Ja, tror det er det jeg vil gøre :/

:Edit: Fik snakket med elmutanten, og de vil sende mig en ny.
Håber at en bytter vil være bedre da :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
rapsacrapsacSkrevet 07/09-10 11:44 
jeg kan "trøste" dig med at der er håb forude :)

jeg skulle tre stks igennem før jeg fik en der næsten ikke siger noget.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
SumezSumezSkrevet 07/09-10 12:19 
Hvordan vurderer man om man har fundet en af de "heldige"? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 07/09-10 12:35, rettet 07/09-10 12:36 
Ved at den ikke har mekanisk støj vil jeg tro :)
Blæseren lyder virkeligt som om den grinder svagt, lyder ikke helt som det skal.

Jeg bemærkede faktisk også igår, at den laggede lidt i en scene på en Bluray igår. Kan være den overheater, men ved ikke om det er derfor.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 07/09-10 12:49 
Altså som om at blæseren støder imod noget?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 07/09-10 13:01 
Enten det, eller at blæseren bare er elendig.

Ifølge flere kilder, er ps3 slim med en Nidec blæser dem der larmer, og dem med en Delta fan er de rolige af typen.

se bl.a. her
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 07/09-10 13:17 
Ok så har jeg vist fået en af de heldige, ellers kan jeg bare ikke høre det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/09-10 16:03 
Det er alderen, Sumez...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-10 12:12 
Der er ingen mulighed for at benytte en PS3 controller på en PSP i forbindelse med det der linkup de to maskiner kan sammen, vel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/09-10 12:17, rettet 08/09-10 13:08 
Jo det kan man godt.

Edit: og dog, den feature har de åbenbart fjernet for længe siden, der kan man bare se.
rapsacrapsacSkrevet 08/09-10 13:08 
min psp go tillader mig at bruge ds3 via bluetooth.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/09-10 13:16 
Diverse CFW's har vist også ps3 controller via usb support.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-10 15:13 
Ja det har jeg set, men CFW er ikke en mulighed for mig da jeg skal bruge PSP'en til at spille Phantasy Star Portable 2 en gang i fremtiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 24/09-10 14:10 
Nå, ny ps3 slim, nyt problem.
Jeg har jo fået mig en 320 gb model (som er en af de nye vist), og den larmer ganske vist overhovedet ikke. Nu har jeg dog et andet problem. Når jeg starter den første gang, vil den ikke ejecte discen. Det lyder som om den prøver, men discen lyder til bare at køre rundt inde i drevet, uden at blive spyttet ud. Jeg prøver derpå at slukke maskinen, og tænder igen, hvorefter den gerne vil spytte discen ud.
Dette er sket for mig 3-4 gange nu. Er det noget jeg skal være bekymret for? Skal den virkeligt byttes igen? Eller er der noget man kan gøre?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/09-10 14:32 
Sker det både når du bruger controlleren til at ejecte og når du bruger knappen på ps3'en?

Jeg har prøvet at min ikke ville et par gange når jeg brugte ps menu'en, men ingen problem når jeg brugte knappen på maskinen.
SonicSonicSkrevet 24/09-10 14:53 
Jeg har udelukkende prøvet med knappen på maskinen.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/09-10 17:03 
Så prøv at gør det via menu'en med controlleren.

Nu jeg tænker over det tror jeg faktisk at var omvendt af hvad jeg sagde før og jeg netop har haft problemer med knappen på ps3'en, men aldrig med at eject fra menu'en.
nerosnerosSkrevet 02/11-10 20:37 
Kan min PS3 eller JAP XBOX360 afspille DVD region 1?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-10 00:46 
Nej de spiller begge region 2
nerosnerosSkrevet 03/11-10 10:49 
Satans...

Jeg får aldrig fat på de Godfrey Ho film :-(
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-10 12:34, rettet 03/11-10 12:39 
Har du ikke en DVD afspiller der kan gøres region fri? På mange dvd afspillere kan du bare indtaste en eller anden kode med fjernbetjeningen for at gøre den region fri.

Ellers kan du uden tvivl skaffe en der kan gøres regions fri til under en plov. Især Samsung modeller kan næsten altid gøres regions frie bare ved at indtaste en kode.
nerosnerosSkrevet 03/11-10 15:55 
Det lyder godt det viste jeg faktisk ikke. Måske det var en ide så.
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 21/11-10 18:31 
Jeg går ud fra det er falske rygter, men jeg har hørt at den nye PS3 kan afspille PS2 spil.

Er der nogen der kan bekræfte det, eller er det bare noget vrøvl?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig