X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil fra "glemte" udviklere


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/03-07 02:31, rettet 16/03-07 02:45 
Synes der manglede en tråd om glemte/forsvundne/opkøbte/oversete udviklere. De kan være gået i glemmebogen, neden om og hjem, eller slået sig sammen med en anden udvikler, eksempelvis "absorberet" af Sony som førstepartsudvikler med et anonymt og korporativt studienavn (fx Studio 1, 2, 3, 4 osv).

Eksempelvis lavede udvikleren Deep Space det i sin tid hypede survival horror-spil Extermination til PS2. Jeg har siden undret mig over, hvad der blev af dem, for spillet var vel ikke ligefrem en katastrofe (dog heller ikke overvældende godt). Men jeg husker en nyhed om et nyt spil fra Deep Space - vistnok i samme horrorgenre - med en betydelig mere frisk indgangsvinkel til genren (end bare endnu et 3. personsgyserspil).

Husker desværre ikke titlen på spillet, men kun de screenshots jeg har set, og p.t. ikke kan finde :)

Deep Space (SCEI - Studio 4) er ligesom Team Ico (SCEI - Studio 1) blandt Sonys førstepartsudviklere, men det spil de udviklede efter Extermination - som jeg ikke husker hvad hedder - virker meget overset.

Anyone?

Extermination:

Spil fra "glemte" udviklere
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig