X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dræb Quicktime


Svar
KilroyKilroySkrevet 06/03-07 11:23 
Okay, lidt probat, men en rammende overskrift...

Mit problem er følgende: Jeg installerede i tidernes morgen et medieprogram der tillod mig at afspille .mov-filer, så jeg ikke behøvede at bruge Quicktime. Jeg kan ikke huske hvad programmet hed. Det gik galt, og smadrede et eller andet i Quicktime.
Resultatet er at jeg hverken kan reparere eller afinstallere Quicktime. Det har ikke rigtigt gået mig på indtil nu, hvor jeg har opdaget at Second Life af en elelr anden grund bruger Quicktime.

Derfor, Playright, har jeg brug for lidt hjælp. Enten skal jeg have repareret programmet, eller også skal jeg fjerne hele pivtøjet, så jeg kan installere Quicktime igen. (En formatering af computeren skal være sidste mulighed...)
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 06/03-07 11:33 
Fact: QT suger løg.
WehnerWehnerSkrevet 06/03-07 11:52 
Har du prøvet at starte din pc op i fejlsikret tilstand og afinstallere der?

Har du prøvet at hente nyeste version af QT og installere den helt forfra (eller er det der, man kun får 'repair'-muligheden?)?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KilroyKilroySkrevet 06/03-07 12:11 
Den nyeste version giver bare 'repair'-muligheden.
Måske jeg skulle prøve det med den fejlsikrede tilstand...

Beano-> Jeg ved det, men nu vil jeg have det åndsvage problem ud af verden...
Kilroy Was Here
ElgenElgenSkrevet 06/03-07 13:08, rettet 07/03-07 12:10 
Hvad med at prøve at fjerne det 'hårdt' og derefter rydde op i registreringsdatabasen. Nu var der godt nok ikke 'ged' i min QT, men jeg har lige (bare for at prøve det) fjernet min og installeret en ny efter følgende scheme:

1) Slå qttask.exe ned med TaskManager (hvis den kører).
2) Slet alt hvad der lugter af Apple og QuickTime fra c:\Program Files (eller hvor du nu plejer at installere dine ting).
3) Reboot
4) Start programmet regedit
5) (Tag evt. en sikkerhedskopi af din db på dette sted ved hjælp af 'Eksport' funktionen i regedit)
6) Fjern alle nøgler der lugter Apple og QuickTime fra HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
7) Gå til stien HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall og højreklik på noden.
8) Søg 'Apple' og slet de noder du finder (noden bliver ikke markeret i træet til venstre (bug maby), men stien står i ruden forneden)
9) Gå til 8) hvis du fandt noget sidst du var på 8).
10) Søg 'QuickTime' og slet de noder du finder (noden bliver ikke markeret i træet til venstre (bug maby), men stien står i ruden forneden).
11) Gå til 10) hvis du fandt noget sidst du var på 10).
12) Reboot.
13) Download nyeste version og installer (der kommer muligvis en kryptisk fejl, men installationen skulle gerne gå igennem alligevel).
14) (Ved ikke om dette step er nødvendigt, men det er ikke farligt?) Gå ind under 'Add/Remove Programs' og vælg at 'Repair' på QuickTime.

For punkterne 7) - 11) evt. linket.

Tro mig, hvis man har prøvet at lege med generering af fx. msi-pakker, har man gjort det her MANGE gange };-)

http://support.microsoft.com/kb/314481
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FizbanFizbanSkrevet 06/03-07 13:30 
Jeg bruger altid Quicktime Alternative i stedet for. Fylder ingen ting, har har ikke alt det software og reklamer man normalt har med. Det er i bund og grund kun et almindeligt codec til mediaplayer

Quicktime Alternative
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 06/03-07 15:29, rettet 06/03-07 15:30 
Hvis du bare skal afspille QuickTime-film, så kan VLC Mediaplayer også klare det. Super godt program.

EDIT: Sorry, det hjælper nok ikke hvis Second Life skal bruge Quicktime...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ElgenElgenSkrevet 07/03-07 12:10 
Fik du det til at fungere?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig