X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Opløsning på 360'eren


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-07 01:55 
Kan det virkelig passe at når man kører i 1080i mode, at opløsningen så er helt oppe på fuld HD? Når man kører i 720p mode er den jo 1280/720p. så hvad er opløsningen helt nøjagtigt med 1080i?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 01/03-07 02:09, rettet 01/03-07 02:09 
16/9 * 1080 = 1920. Ergo 1920 x 1080 (i for interlaced).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-07 02:15 
Forstår så ikke dem der siger at det ser pænere ud med 720p fremfor 1080i da jo klart er en højere opløsning, jeg kører udelukkende med den høj da der ser pænt bedre ud.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 01/03-07 02:30 
Fordi 720p er progressive og dermed ikke interlaced er den vertikale opløsning højere på det enkelte stilbillede end i 1080i, som fordi det er interlacet kun er 540 px højt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-07 02:30, rettet 01/03-07 02:33 
Men da det jo er interlaced vises kun halvdelen af de horisontale streger ad gangen. Dvs at den konstant står og blinker mellem to linier. Så derfor kan man vel godt sige at 1080i = 1920x540. Altså har 720p (hvor alle linier vises) en højere opløsning lodret. Jeg kan ikke umildbart se nogen forskel på 360'eren om jeg kører det ene eller det andet. Så min står på 720p.

EDIT: Det Rune skrev... ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-07 02:35 
Jeg har lagt mærke til i Lord of the rings til 360´eren, at man meget bedre kan se de forskellige små detaljer i 1080i fremfor i 720p. Prøv feks. at spille skirmish, og der hvor du skal vælge "klan", så prøv at ligge mærke til de forskellig flag specielt det med "hånden" på, så kan du meget bedre se "fingrene" på flaget med 1080i end i 720p. Så jeg vil næste mene at det så også burde gøre sig gældene i andre spil-
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
QQSkrevet 01/03-07 02:43 
Desuden så har dit TV nok næppe 1920x1080 paneler... Er dit TV derimod 1366x768 eller 1280x720, kan du jo sætte Xboxen til at outputte netop de signaler, og undgå skalering og de-interlacing.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 01/03-07 02:45 
Konsolkongen>
Jeg kan ikke umildbart se nogen forskel på 360'eren om jeg kører det ene eller det andet. Så min står på 720p.

Det afhænger højst sandsynligt af hvilket TV man har. Nogen er bedre til at skalere og de-interlace end andre... Det er derfor individuelt hvorvidt 1080i er bedre end 720p eller ej.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-07 02:48 
Så det der er bedst til at skalere er det man kan se forskel på, eller hvordan? Er fuldstændig noob hvad angår det forskellige mht. TV ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-07 02:50 
Hølmkjær>
Desuden så har dit TV nok næppe 1920x1080 paneler... Er dit TV derimod 1366x768 eller 1280x720, kan du jo sætte Xboxen til at outputte netop de signaler, og undgå skalering og de-interlacing.

Nej det kan man kun med et VGA kabel. Og da man ikke kan vælge 1080i med VGA vil jeg tro at Danny bruger et Component kabel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 01/03-07 02:53, rettet 01/03-07 02:56 
Til Danny: Nej, omvendt.

Hvis du sender et signal fra Xboxen med den opløsning som dit fjernsyn har, undgår du skalering. F.eks. hvis du sender 1280x720 fra Xboxen og dit fjernsyn netop har opløsningen 1280x720, skal dit fjernsyn bare vise signalet og ikke omskalere det til en anden opløsning.
Sender du derimod et andet signal end det der passer til dit fjernsyn, skal TV'et omskalere (omregne) signalet, så det passer til dit TV. Er TV'et dårligt til at skalere, ses forskellene tydeligt.

EDIT: Bruger du component, skal du tænke i horisontale linier i stedet, og ikke VGA opløsninger som dem jeg har skrevet. F.eks bare 720p (720 horisontale linier) i stedet for 1280x720. Bare skift det ud i min forklaring, det ændrer ikke ved min pointe.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/03-07 02:55 
Ja jeg bruge component kabel. Har forstået på det at forskellen på VGA og component(i grove træk)er det samme som forskellen på S-VHS og RGB, og jeg har altid foretrukket RGB fremfor S-VHS :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
QQSkrevet 01/03-07 02:56, rettet 01/03-07 03:04 
Den sammenligning vil jeg dog nødigt gøre brug af.
Det bedste du kan gøre er at prøve dig frem på dit eget TV med de forskellige opløsninger og kabelløsninger.
Personligt vil jeg foretrække at vælge TV'ets native opløsning, men det kan jo være forskelligt.

EDIT: Og absolut en smagssag i 360'erens tilfælde. Farver vs Skarphed som Konsolkongen også nævner det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-07 02:58, rettet 01/03-07 02:58 
Forskellen er IMO større her. VGA på 360'eren har bare så dårlige farver + andre ulemper, at det slet ikke er brugbart. Det er dog meget skarpere end Component.

EDIT: VGA er component langt overlegent. Bare ikke på Xbox 360.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/03-07 07:55, rettet 01/03-07 15:11 
VGA kan, afhængigt af skærmen, sagtens være bedre end component. Oftest vil sidstnævnte dog nok give de bedste resultater med X360eren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 01/03-07 09:27 
Der er så mange forskellige kombinationer mellem diverse monitors, tv, component og vga, at det har vist sig umuligt at sige noget helt generelt. Det lyder som om du er meget tilfreds med dit 1080i-setup jævnfør LotR-eksemplet, så jeg vil da anbefale, at beholde det. Men selv ville jeg aldrig vælge "i" når jeg kan få "p". Sådan er smag og behag så forskellige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 01/03-07 10:26 
jeg syntes at der er en lille bitte forbedring hvis man kører 1080i, men måske er det bare indbildning.

Jeg har lige et andet spørgsmål nu vi er ved det.

Spørgsmål: Jeg kan ikke få mit VGA kabel til at virke, som om at 360'eren ikke kan få billede igennem (lyden virker). Der er bare sort skærm. Hvis jeg plugger min computer til tv'et er der ingen problemer (det er samme indgang). jeg HAR haft brugt kablet før, uden der var problemer, men nu kan jeg altså ikke få det til at virke. Bare sort skærm. Sidder der en knap op 360'eren eller hvad? Hvordan får jeg billedet frem? Kablet er splinter nyt, og har virket før, så jeg tvivler på at det kan være det.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 01/03-07 10:29, rettet 01/03-07 10:31 
Jeg syntes at VGA er klart bedre end component på mit Samsung HDTV.
Farverne er ikke dårligere men lidt lysere som hurtigt fixes ved at justere ca. 5%.

Jeg bruger dog component lige nu pga. at mange af de gamle 50hz-only Xbox spil ikke kan køre via VGA :(
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/03-07 11:02 
Jeg har også Samsung, og der er VGA uden tvivl component overlegen. Farverne kan altid rettes til.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 01/03-07 11:28 
VGA har også den fordel at man kan sætte opløsningen på 360'eren til at matche TV'ets native opløsning og derved undgå at TV'et scalerer :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/03-07 12:15 
Netop, det er nok det, der gør forskellen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/03-07 15:07 
Jeg har pludselig fået en sjov oplevelse når jeg bruger mit VGA kabel...

så får billedet et lyserødt skær når jeg bruger VGA kablet...

så i øjeblikket bruger jeg component kablet...
forskellen på VGA og component kablet på mit HDTV er at med component kablet, bliver billedet betydligt mørkerer.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PlaykidPlaykidSkrevet 01/03-07 16:19 
DeluxScan>
Jeg har også Samsung, og der er VGA uden tvivl component overlegen. Farverne kan altid rettes til.

Jeg har også Samsung, men er ret uenig.

Vga virker mere udvasket, og med ringere farver. Foretrækker klart Component til mit tv.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 01/03-07 17:46, rettet 01/03-07 18:34 
Har du prøvet at nedjustere brightness ca. 5%?

Gjorde underværker hos mig.

Indstillinger er seperat for VGA på min model, så der har ikke indflydelse for andre indgange.
KillercowKillercowSkrevet 01/03-07 18:15, rettet 01/03-07 18:19 
På min skærm er VGA lige så godt som - hvis ikke bedre end - component er på min mors TV (fra samme maskine).
PlaykidPlaykidSkrevet 01/03-07 20:15 
Beano>
Har du prøvet at nedjustere brightness ca. 5%?

Gjorde underværker hos mig.

Indstillinger er seperat for VGA på min model, så der har ikke indflydelse for andre indgange.

Har prøvet forskellige indstillinger, men kan ikke få det til at blive så godt som component.
Spiller nu: Halo 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/03-07 02:02 
Beano>
Jeg syntes at VGA er klart bedre end component på mit Samsung HDTV.
Farverne er ikke dårligere men lidt lysere som hurtigt fixes ved at justere ca. 5%.

Jeg brugte også component for nylig, men skiftede hurtigt tilbage til VGA, eller dvs frem og tilbage faktisk, da jeg først ikke kunne bestemme mig :) Men VGA står jo noget skarpere, selvom jeg er godt træt af de lyse toner. Finindstiller typisk lystyrken på et Sony Bravia 32" til 21 (standard er 50), der passer fint til de fleste spil (ikke for lyst og ikke for mørkt).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RaGeRaGeSkrevet 13/03-07 21:28, rettet 13/03-07 21:28 
I mine øjne er component os klart bedre specielt pga. farverne, som virker blege og kolde med vga.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/03-07 18:47 
Kan altid justeres hvis man har tålmodighed til dét :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig