X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
NaieraNaieraSkrevet 21/06-20 01:47 
Det er der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 21/06-20 03:00 
Jep. Der er told på alt der kommer udenfor EU.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-20 08:44 
Momsen kan i det mindste forudbetales på PA, så man slipper for det latterlige gebyr.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/06-20 07:41 
Ja, så er det bare om at finde produkter hos dem, der ikke er ALT for opskruede :)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 22/06-20 09:04 
Jmog>
Jep. Der er told på alt der kommer udenfor EU.

Hvad med fra Canada. Har de ikke en told aftale med EU. Eller det gælder det kun for erhverv?
scavengerscavengerSkrevet 22/06-20 10:09 
Det er kun for virksomheder.
Som privatperson er der ingen lempelser.
Nemo me impune lacessit
silverstarsilverstarSkrevet 13/07-20 12:47, rettet 13/07-20 12:48 
Øv bøv, nu har jeg prøvet at bruge base.com's priser til at bruge coolshops prisgaranti, men coolshop afviser at matche prisen, da base.com er baseret i UK som er trådt ud af EU, og deres prisgaranti gælder kun for butikker indenfor EU.
F*ck it, jeg har bestilt hos base.com istedet, jeg synes alligevel det er lidt noget fis med det prismatch, hvis coolshop ville være billigst på deres spilpriser burde de selv holde øje med prisniveauet og sætte deres priser derefter. Det andet er en "billig" måde at kunne sige at vi har de bedste priser (men kun hvis kunden opdager det får de den billigere pris). Så vil jeg egentlig hellere lægge mine penge hos den shop, der annoncerer den billigste pris.
De er i min optik blevet langt mindre interessante efter de har skrottet deres premium og hævet stort set alle deres spilpriser.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
scavengerscavengerSkrevet 13/07-20 20:59 
Uden premium er der intet incitament til at handle hos Coolshop.
De må have skovlet penge ind hos kunder, der som jeg, glemmer at man har tilmeldt sig, og troligt bliver trukket 40,- hver måned.
Der har de virkelig skudt sig selv i foden, ifølge min mening.
Nemo me impune lacessit
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-20 21:20 
Enig. Har købt mindst et par spil hos dem hver måned, men har ikke købt noget siden de stoppede med Premium.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/07-20 10:10 
silverstar>
Øv bøv, nu har jeg prøvet at bruge base.com's priser til at bruge coolshops prisgaranti, men coolshop afviser at matche prisen, da base.com er baseret i UK som er trådt ud af EU, og deres prisgaranti gælder kun for butikker indenfor EU.

Coolshop trækker den vist lige lovligt meget her, UK er defakto stadig med i EU året ud, og måske længere hvis transitionsperioden forlænges.
slk486slk486Skrevet 14/07-20 10:17, rettet 14/07-20 10:23 
Nej, de var ude d. 31/1. Samhandel har dog indtil videre en buffer til d. 31/12.

Coolshop var meget hurtige til at gå i den teknikalitet, men det er korrekt nok :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/07-20 10:44 
Derfor jeg skrev defakto :)
DunwichDunwichSkrevet 14/07-20 10:59 
I kan ikke forvente at Coolshop kender regler, og hvis de gjorde, at de ikke ville finde en måde at omgå dem på.
slk486slk486Skrevet 14/07-20 11:13 
Beano>
Derfor jeg skrev defakto :)

Fair nok, jeg misforstod :)
j/k
slk486slk486Skrevet 14/07-20 11:14 
Dunwich>
I kan ikke forvente at Coolshop kender regler, og hvis de gjorde, at de ikke ville finde en måde at omgå dem på.

De kender helt sikkert regler... ;)
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 18/07-20 23:19, rettet 19/07-20 09:13 
Hvordan kan blinde mennesker smage forskel på øl med alcohol og alkoholfri øl?

Der er jo ikke blindskrift på øllene, samt man kan jo ikke altid smage forskel.
Og dog, der er jo på øl flasker, men ikke øl dåser.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
fumfumSkrevet 19/07-20 18:07 
Og, hvis blinde bliver fulde, hører de så dobbelt?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 19/07-20 18:28 
Nej for de har en kæp i øret.
fumfumSkrevet 19/07-20 18:42 
HeHe
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Soren47Soren47Skrevet 20/07-20 13:07 
Hvordan opbevarer I CD'er/DVD'er som kommer i en pap-minisleeve?
Altså, basically bare et stykke pap med en cd i.

Jeg synes det fedeste ville være, at have dem samme sted som alle andre cd'ere i deres jewelcases, men når det har bredden af blot en cd, forsvinder den jo bare mellem de andre.

I virkeligheden vil jeg gerne have en normal cd jewelcase, men som bare er 10 % større.
millenniummillenniumSkrevet 21/07-20 20:41 
Jeg er selv stadig en CD-fan og fandt ud af, at de CD-covers som sælges i et “paphæfte” kaldes digipack. Selv synes jeg disse udgaver er meget federe end de standard jewel cases, fordi det oftest er udgivet i begrænset oplag og er mere unikt designet. Hvis jeg køber CD’er, så skal de også være noget lidt særligt, f.eks. de Jubilæumsudgaver af Beatles’ albums. Så hellere være glad for diversiteten i disse CD’ere.

Når det kommer til DVD’er og Blu-rays, så er alle plastik-covers smidt til plastik-affald. Jeg har simpelthen ikke plads til så mange covers, så der er købt blu-ray plastiklommer hvor der kan være papircoveret og skiverne. Det fylder en tiendedel af pladsen, og så er den plastik-æske hellere ikke mere hellig.

Så er der igen lige de film som er udgivet i et særlig papcover, som man ikke nænner smide ud. De får lov til at stå som de er.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-20 21:03 
Jeg synes det er super øfferen når CD'er bare ligger i et tyndt stykke pap, ej at forveksle med digipaks som er ret fede :)

Hvis du som jeg har dit musik arrangeret alfabetisk, så synes jeg ikke det gør så meget at stikke dem ind imellem de andre albums selvom der ikke er ryg på disse covers. Man har alligevel en idé om hvad man kigger på hvis de står ved siden af andre albums af samme kunstner/kunstner med samme forbogstav.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/07-20 21:48 
Ligesom nigths in to Dream Christmas :( (pal)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Soren47Soren47Skrevet 25/07-20 13:43, rettet 25/07-20 13:43 
Ja, de der digipacks synes jeg også er ret fede. Dem køber jeg også gerne.
Problemet er de der pap-sleeves som er ret ærgerlige.

Al musikken er arrangeret alfabetisk, og nu stikker de også bare ud. Kan bare ret godt lide at man kan se en ryg på coveret, hvor der står kunster og albumnavn! :)
Jeg ved det virkelig er et first world problem :b
AkamisoAkamisoSkrevet 25/07-20 14:16 
millennium>
Når det kommer til DVD’er og Blu-rays, så er alle plastik-covers smidt til plastik-affald. Jeg har simpelthen ikke plads til så mange covers, så der er købt blu-ray plastiklommer hvor der kan være papircoveret og skiverne. Det fylder en tiendedel af pladsen, og så er den plastik-æske hellere ikke mere hellig.

Så er der igen lige de film som er udgivet i et særlig papcover, som man ikke nænner smide ud. De får lov til at stå som de er.

Jeg overvejer samme løsning med plastiklommer så jeg håber du lige vil dele lidt erfaringer:
Hvilke plastiklommer bruger du - dem fra T3Lshop (se link) eller andet?
Bruger du de samme plastiklommer til DVD og Blu-ray?
Ligger du skiverne direkte i plastiklommerne eller i en form for beskyttelse
Hvordan opbevarer du plastiklommerne efterfølgende - har du evt. fundet en plastikkasse hvor man både kan "bladre" og sætte et låg på så de kan staples? (synes t3l's papkasse-løsning er for dyr og upraktisk)
Har du fundet en løsning så du nemt kan finde en skive (sorteret alfabetisk, genre, imdb-nr. eller lign.)
På forhånd tak for svar :)

t3lshop
AmbyAmbySkrevet 25/07-20 14:58 
Jeg smider bare dvd'er direkte ind lommerne. Bruger ikeas papkasse løsning. Vi er dog ved at smide det hele ud. Så har en masse lommer og papkasse til billig salg.

Software bruger my mymovies
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/08-20 16:31 
Nogle som ved om Farcry compilation til Xbox 360 er region free . Og virker på pal maskine ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 07/08-20 17:06 
Hvorfor hedder det sodavandsis, når det reelt er frosset saftevand.
slk486slk486Skrevet 07/08-20 17:12 
ChronoSousa>
Nogle som ved om Farcry compilation til Xbox 360 er region free . Og virker på pal maskine ?

BC er ligeglad med region :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/08-20 06:47 
Det vil sige den vil virke på xbox one ? Hvad med på en 360?
Er der ikke en måde at se om spillet er region free ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 08/08-20 10:56, rettet 08/08-20 11:03 
Ja, hvis Blood Dragon BC på Xbox One accepterer disc udgaven, så vil det virker. Jeg går ud fra det er Blood Dragon du vil have fysisk? :) De fleste BC spil virker også fra deres compilations, men jeg har endnu ikke fundet skudsikker bekræftelse.
Jeg plejer at checke den slags hos play-asia, men de har desværre ikke info på lige netop denne og jeg har ikke selv hentet den endnu, selvom den er på min liste.
Haps den - hvis den ikke virker skal jeg nok købe den af dig ;)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/08-20 12:08 
Har købt, en del dyre end ps3.
Men ja Blood dragon på disk.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 10/08-20 09:24 
PS3 udgaven installerer ellers også fra disken, så vidt jeg kan forstå, men kører jo så heller ikke optimalt på hverken old gen eller Xbox One :D
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/08-20 13:17 
Ok, jeg har læst at det kun er Xbox der har den på disk. :D

Du skal downloade på en ps3.
Men som sagt ikke sikker derfor jeg ville høre ad?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 10/08-20 13:22 
Der er meget modstridende info derude. Vi må nok bare selv prøve det af ;)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/08-20 18:53 
Ja, syntes dog at jeg så et billedet af 3 diske i 360 udgaven.
Så det er nok en disk per spil.?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 10/08-20 19:47 
Ja, Xbox 360 har en Blood Dragon disk. På PS3 installeres FC3 og Blood Dragon fra disken (efter sigende), mens FC2 kører direkte fra disk.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 10/08-20 21:48 
Akamiso>
millennium>
Når det kommer til DVD’er og Blu-rays, så er alle plastik-covers smidt til plastik-affald. Jeg har simpelthen ikke plads til så mange covers, så der er købt blu-ray plastiklommer hvor der kan være papircoveret og skiverne. Det fylder en tiendedel af pladsen, og så er den plastik-æske hellere ikke mere hellig.

Så er der igen lige de film som er udgivet i et særlig papcover, som man ikke nænner smide ud. De får lov til at stå som de er.

Jeg overvejer samme løsning med plastiklommer så jeg håber du lige vil dele lidt erfaringer:
Hvilke plastiklommer bruger du - dem fra T3Lshop (se link) eller andet?
Bruger du de samme plastiklommer til DVD og Blu-ray?
Ligger du skiverne direkte i plastiklommerne eller i en form for beskyttelse
Hvordan opbevarer du plastiklommerne efterfølgende - har du evt. fundet en plastikkasse hvor man både kan "bladre" og sætte et låg på så de kan staples? (synes t3l's papkasse-løsning er for dyr og upraktisk)
Har du fundet en løsning så du nemt kan finde en skive (sorteret alfabetisk, genre, imdb-nr. eller lign.)
På forhånd tak for svar :)

Ja, jeg har brugt lommer fra T3Lshop - synes ikke der var andre butikker som havde noget der passede. Jeg købte lommer både til enkelt-disc og dobbelt-disc. Coveret passer fint ind, men der er ikke ekstra beskyttelse til skiven. IMO så virker det tilpas beskyttet sammenlignet med casen, medmindre man kaster disc’en hen af parketgulvet. Jeg købte så også en boks med plads til 80-90 film hos T3Lshop, men ikke noget med låg. Passede fint til mit formål, men indekseringen må man selv finde på. :P
Mine gamle DVDer ligger i en anden mappe fra tidligere.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 10/08-20 21:50, rettet 10/08-20 21:51 
Jeg har overvejet noget lignende for en periode med pladsmangel, men er sgu bange for at disk'ene bliver ridsede. Det er ikke et stort issue med BR skiver, men DVD'er er noget mere sårbare. Går næsten ud fra det ikke er noget du bekymrer dig om, millennium? Eller måske bare har erfaret ikke reelt er et issue?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 14/08-20 13:16 
Jeg bruger sjældent Safari, så har holder ikke styr på hvad de har gang i der, men hvorfor hulen viser diverse IP-lookup-sider at den bruger en anden IP-adresse end min Mac rent faktisk bruger?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HNHNSkrevet 15/08-20 11:47 
Kan i hjælpe med at anbefale en skærm, jeg kan bruge til min 8 bit Nintendo Nes? Jeg syntes ikke det er særlig godt på en nyere fladskærm. Jeg har overvejet at prøve at finde et ældre B&O billedrørs TV.
KTCKTCSkrevet 15/08-20 12:22, rettet 15/08-20 12:23 
Kan anbefale en af disse, som jeg selv benytter til NES via composite:

Phillips CM8833
Phillips CM8833-II

Skærmene er ikke for store, men kan afspille lyd og præsenterer composite ganske fornuftigt.

Og hej, Henrik, længe siden :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HNHNSkrevet 15/08-20 23:26 
Fedt jeg vil prøve kigge efter sådan en skærm.

Tak for svar KTC og ja det er længe siden.
BeanoBeanoSkrevet 27/08-20 16:46 
Beano>
Så vidt jeg ved er indholdet faltisk på disken denne gang.

https://www.eventhubs.com/news/2020/may/19/mortal-kombat-11-aftermaths-delayed-physical-release-will-have-no-cartridge-nintendo-switch-all-content-included-disc-other-consoles/

Iflg. linket udkommer det først d. 16 juni fysisk, men om det kun gælder US ved jeg ikke.

Jeg bukkede under og købte MK11:Aftermath (PS4) fysisk fra Amazon US, kr 373 inkl. forsendelse og danske afgifter (betales igennem Amazon) - så ok pris imo.

DLC (karakterer, story, etc) er på disc, men der er koder til tre nye skin packs som ikke er udkommet endnu.
Koderne er til US PSN Store, men hvis man har en US PSN konto på samme PS4 konsol som sin danske PSN konto, bør det ikke være et issue.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/08-20 15:41 
Findes der et kabel til PS Vita og PSP som man kan bruge en powerbank sammen med dem?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-20 19:46 
Fra PSP 2000 og frem kan du oplade via USB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/08-20 23:40 
Ja, det er da vist egentlig blot et Vita->usb kabel der går ind i selve ac adapteren så vidt jeg husker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-20 00:54 
Det har du ret i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/09-20 19:15 
Er der nogen der kender et godt sted at købe SFC og SNES box protectors?
GreaseballGreaseballSkrevet 04/09-20 07:57, rettet 04/09-20 08:08 
Konsolkongen>
Fra PSP 2000 og frem kan du oplade via USB.

Men ikke den oprindelige PSP, der findes vel ikke et kabel der lavet til smide en powerbank til den hvis det er?
UPDATE: Nu jeg med, læste lige op på hvad der mentes med PSP 2000, der er en 2000 model jeg har, så den understøtter opladning via USB. Men der skal være strøm på for at komme ind og indstille den funktion.
Tak for info :)

Jmog>
Ja, det er da vist egentlig blot et Vita->usb kabel der går ind i selve ac adapteren så vidt jeg husker.

Hmm, må jeg lige kigge på hvad der ligger i den Vita æske jeg har.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig