X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
dRxLdRxLSkrevet 17/07-19 14:41 
Søg efter spin i denne tråd, ellers modelnummer og spin down i Google:

https://www.reddit.com/r/buildapcsales/comments/bdfbup/hdd_wd_10tb_wdbbgb0100hbk_white_label_bh_photo/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 17/07-19 17:07 
Tak :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/07-19 04:18, rettet 18/07-19 04:18 
Jeg glemte helt noget åbenlyst... Hvis jeg skubber drevet ud, som man gør på Mac, så må det vel gå i dvale/dreje ned? :)

Så kan jeg aktivere det igen i Diskværktøj, ligesom jeg gør med min nuværende 2.5" 4 TB harddisk, som hænger ud på en alt-for-dyr hylde bag på computeren.

Svar på dumme spørgsmål-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 18/07-19 08:18 
Det vil jeg mene, mange moderne "NAS" diske har dog indbygget i deres egen controller at de selv spinder ned efter x minutters inaktivitet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 18/07-19 08:43, rettet 18/07-19 08:43 
Jeg tror roligt man kan regne med den spinner ned når den ikke er i brug. I værste fald kan den jo bare returneres.

God pris ellers for 10TB :D
NaieraNaieraSkrevet 25/07-19 16:44, rettet 25/07-19 16:46 
Den drejer selvfølgelig ned når man spytter den ud ;)

Svar på dumme spørgsmål-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/07-19 17:32 
Behøves ikke - den spinner ned når den ikke har været i brug et stykke tid :)
NaieraNaieraSkrevet 25/07-19 17:37 
Jeg plejer alligevel at spytte drev jeg ikke bruger ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/07-19 17:45 
Hvorfor?
NaieraNaieraSkrevet 25/07-19 17:46 
Fordi jeg har kun to ting på mit skrivebord.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/07-19 17:50 
Ok så du piller den helt fra, så skal man jo helst skubbe dem ud.
NaieraNaieraSkrevet 25/07-19 17:51, rettet 25/07-19 17:52 
Jeg piller ikke den på Twelve South-hylden helt fra :p

Twelve South-hylden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/07-19 23:06 
Ok ;)

Blot til oplysning, så bruger WD disken 0w når den er spinnet ned, så ikke strømforbruget man skal være bekymret for :)
BeanoBeanoSkrevet 08/08-19 12:41 
Jeg søger en ekstra controller til den originale Xbox men vil gerne undgå brugtmarkeret i første omgang - findes der et godt alternativ til den originale controller, eller klon-controller som kan anbefales?
millenniummillenniumSkrevet 14/08-19 10:37, rettet 14/08-19 10:38 
Vi overvejer nyt fjernsyn, og vil gerne prioritere den æstetiske opsætning, men det er generelt en hovedpine med alle de ledninger som skal hænge ud fra bagsiden (især når vi ønsker vægophæng).

Jeg overvejer derfor at bruge et HDMI switch med strøm, så der kun hænger ét HDMI kabel ud af fjernsynet. Kan gemmes væk og forbindes med alle HDMI devices (PS4, PS3, ATV, m.v.)

Nogen der har erfaringer med dette? Kendte problemer eller ren lykke?

Har kigget på denne: https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-speed-v2-0-18g-uhd-4k-hdmi-switch-hdcp-2-2-5-vejs.html
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-19 11:15 
Jeg ved at LGs 2017-modeller havde problemer med mange switches, men jeg ved ikke om det er noget der er fikset siden. Det er nok noget I bør google for den bestemte TV model inden I beslutter jer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/08-19 11:40, rettet 14/08-19 12:18 
Det kan jeg bekræfte, LG's 2017 OLEDs er ret følsomme med 4K HDMI.
En switch kan gøre ledningføring mere elegent, men omvendt skal man ikke glemme den ekstra betjening det involverer, og billedindstillinger normalt huskes pr HDMI port af tv'et.
Jeg ser en HDMI switch som et nødvendigt onde når der ikke er porte nok på tv'et, jeg vil anbefale at fokusere på bedre kabelføring/skjulere hvis der er porte nok.
QQSkrevet 14/08-19 16:40 
Måske Samsungs One Connect fjernsyn er noget for jer. Kun ét kabel op til fjernsynet, der fører både strøm og signaler. Alt tilsluttes en boks, du kan gemme af vejen.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-19 17:11 
Jeg ville ønske at alle andre fabrikanter tilbød noget lign. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/08-19 03:57 
Puden på høretelefonen på mit Xbox One headset er smuldret, så jeg skal have noget andet. Det skal bare være til kommunikation; ikke noget med rigtige hovedtelefonshørebøffer der sidder på begge ører og spiller lyden fra spillet.

Jeg prøvede head-sættet fra PS4, men det duede ikke. Lyden var ekstremt lav. Jeg kan godt lide enkeltheden ved det sæt, så er der måske en venlig sjæl der kan pege mig i retningen af noget andet, som virker på Xbox One? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/10-19 20:28 
Nogle der ved om Radio24syv's podcast's også forsvinder, når radiokanalen lukket ned :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KamekKamekSkrevet 24/10-19 20:48 
De snakkede om det i dag - det drøftes stadig.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/10-19 20:53 
Okay, for Bæltestedet kan jeg ikke undvære og må finde en løsning, hvis de vil fjerne det hele :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 24/10-19 20:57 
Vel bare at download hele skidtet selv?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/10-19 20:59 
Ja det var også det jeg tænkte på, der jo ikke noget ulovligt i det, nu når det lukker.
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 24/10-19 21:13 
Der er jo download links på deres podcast side, så mon ikke det går :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/10-19 21:41 
Nå okay, checker jeg lige op på, når min PC bliver tændt imorgen :=>
Hoid to colony C05 where the computer is...
BonziniBonziniSkrevet 24/10-19 22:16 
Kig evt. her

Link...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/10-19 11:08 
Fedt taK! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 07/11-19 13:00, rettet 07/11-19 13:01 
Hvor finder man "gode" CV skabeloner som også er gratis og ikke kræver medlemsskab? Jeg skulle spørge fra en ven :P
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/11-19 19:42 
Jeg er ved at blive sindsyg af at lede. Jeg er ved at modde et arkadekabinet og der skal være en PC og Nintendo Switch i. Der kommer til at sidde et Sanwa stik i og knapperne er også Sanwa. Hvad vile i købe hvis det var jer? Skal lige siges det er 2 player vi er ude i :=)

Jeg havde tænkt på at købe to Horipad controller til slagtning eller Brook Universal Fighting Board. Tror måske at Brook Universal Fighting Board virker til Switch, men er ikke sikker? :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-19 21:25, rettet 19/11-19 21:30 
Brook virker til Switch. Det er sådan et jeg selv bruger :) Man skal bare holde en knap nede når man sætter sticket til for at det går i Switch-mode.

Det er også den løsning der har mindst lag jvf. siden her:
https://inputlag.science/controller/results

EDIT: Altså lag-forskel mellem sticks generelt. Switch har altid +16ms lag når man tilslutter med kabel, som ikke er regnet med her :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/11-19 10:31 
Fedt nok tak, den køber jeg to af så :=>

Der er måske også en chance for at man kan bruge dem til next gen. konsoller :=}
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-19 11:14 
Forhåbentlig. Jeg bliver i hvert fald godt knotten hvis det kræver nye arcadesticks endnu en gang :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/11-19 12:24 
Haha, ja samme her :=€
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 20/11-19 13:28 
Konsolkongen>
Brook virker til Switch. Det er sådan et jeg selv bruger :) Man skal bare holde en knap nede når man sætter sticket til for at det går i Switch-mode.

Hvor vil du anbefale at man køber det fra, Hr. Konge?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-19 15:59, rettet 20/11-19 16:02 
Jeg købte mit hos ArcadeForge i tyskland, for det var det billigste sted uden told dengang jeg købte.

http://arcadeforge.net/GamePad-Key-Encoder//Brooks-Universal-Fighting-Board::251.html

Det er dog værd at nævne at ham der ejer butikken er verdens sløveste menneske. Jeg havde også bestilt en plexi-top til mit Hori-stick og det tog nok halvanden måned før jeg modtog. Men hvis der er tale om lagervarer går det forhåbentlig hurtigere :)

Mit eneste problem med Brook Universal-boardet er at de prioriterer Share-knappen højere end Touchpad-knappen på PS4. Dvs. at sådan som knapperne er sat op, er Select på PS3 og Switch samme knap som Share på PS4. Det burde være Touchpad i stedet.

Altså; Share på PS4 og Capture på Switch deler ikke samme knap. Det er skide dumt, men ikke noget de gider lave om på, for jeg har spurgt dem inde på srk-forum :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 22/11-19 14:37 
Findes der et forum på nettet, som ikke er på Facebook, hvor det er godt at gå hen hvis man vil sælge et spil som f.eks. Mark of the Wolves AES? Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget på Reddit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/11-19 15:06 
neo-geo.com
shmups.system11.org
arcadeotaku.com
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/11-19 15:31 
Spille-maskiner.dk eller Arkadtorget.se :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 22/11-19 16:44, rettet 22/11-19 19:43 
Den ér selvfølgelig på neo-geo.com ;)

Tak for slagene :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/11-19 21:42 
Håber der er en der kan hjælpe mig her :=)

Vil gerne købe det her TV, da det er billigst på Amazon.co.uk, men er i tvivl om jeg bare kan bruge et EU kabel til det? Når man klikker lidt længere ned på siden hvor der står "Quick start guide" , viser den begge stik som om man bare frit kan vælge... Kan man det? :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 30/11-19 00:59 
Jeg tror begge er med men selvom de ikke er, så har du næsten garanteret sådan et kabel liggende. Det er et standard ottetalsstik. Samme slags som bruges til printere, dvd-afspillere, mange opladere, nogle konsoller etc.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/11-19 08:11, rettet 30/11-19 09:58 
Ja det er jeg helt med på, det var bare mere om det var sikkert at købe den og så bare sætte den til stikke stikkontakten. Ved så meget om den slags. Jeg tænkte det måske bare kunne være en manual for hele verden, istedet for de skulle trykke forskellige. Jeg vil bare være sikker på, at jeg ikke brænder noget af :=}

Edit:
Nevermind, jeg køber en nyere model fra Danmark af.

Tak for hjælpen ellerZ...:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 30/11-19 12:35 
Ah, jamen hele Europa bruger samme strømtype. Du ville højst være ude for at skulle skifte strømkablet eller bruge en stikadapter til 25kr.

Det er kun hvis du køber elektronik fra Asien eller US at du (måske) ville have et problem med strømtype. Det meste i dag virker dog med både 50hz 220v og 60hz 110v.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/11-19 12:50 
Nå okay, godt nok at vide til en anden gang. Tak for din hjælp :=]
Hoid to colony C05 where the computer is...
WehnerWehnerSkrevet 10/12-19 10:34 
Nogen der har set nye officielle trådløse controllers til Xbox 360 til salg for nylig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 17/12-19 13:37 
Er der nogen her der har erfaring med at scanne i Mac OS Catalina? Min CanoScan 5600F nægter at virke nu, og jeg kan heller ikke få forbindelse via Windows i Parallels.

Jeg skal bare scanne hovedsageligt Blu-ray-covers, og eneste krav er sådan set rimelig kvalitet og at det kører uden pis med Catalina.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
scavengerscavengerSkrevet 17/12-19 15:21 
Du er ikke den eneste.
Jeg måtte desværre skrotte en scanner da jeg gik fra Windows 32-bit til 64-bit.

Link
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 17/12-19 16:56 
Ja, den tråd læste jeg forleden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig