X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
SumezSumezSkrevet 01/03-17 21:44 
Havde helt glemt Drømmekarsten 2. Jeg må lige får ordnet det i weekenden.

Det var det samme Sega sagde, da jeg spurgte dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-17 17:32 
Min mor skal bruge nyt batteri til hendes iPhone 5, nogen der har erfaringer og ved hvad man bør gå efter og hvor man bør købe henne?
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 11/03-17 17:55, rettet 11/03-17 18:03 
Jeg har netop bestilt et nyt batteri til min iPhone 5 hos iFixit. Går ud fra du selv vil skifte det?

Deres EU store sender fra Tyskland. Gratis fragt ved køb over 70 EUR.

https://eustore.ifixit.com/en/Parts/iPhone-Parts/iPhone-5/

Jeg har ikke modtaget det endnu, så skal ikke kunne sige om det er noget bras. Men iFixit har da et udemærket ry, har de ik?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 11/03-17 23:46 
Jeg var lige ved at få skiftet i min 5S for nylig, men opgraderede i stedet telefon. Min research sendte mig herhen:

http://irep.dk/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-17 01:43 
Mange tak for svarene. Jeg har intet imod ifixit, har tidligere købt noget af deres værktøj som er i fin kvalitet. Det kan dog være at jeg går efter Wehners anbefaling afhængig af hvor hurtigt hun vil have det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-17 15:58 
Det blev ifixit alligevel. Havde ikke set at Wehners link ikke solgte løse reservedele :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/03-17 16:08 
Nej, de er mere sådan en butik i centrum, hvor man kan levere telefonen ind, ordne sine indkøb og så få den med hjem på tilbagevejen. Også ret praktisk, men ikke rigtig din stil :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 13/03-17 19:24, rettet 15/03-17 12:02 
Jeg har fået denne besked fra en kvinde, men Google siger det betyder krøllet blødhed, kan det nu også passe?

Eller er der nogen som har et bedre bud?

trimis cu efectul Delicatețe
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dRxLdRxLSkrevet 18/03-17 15:45 
Jeg mangler en dims der kan splitte phono stereo lyd ud af et hdmi signal (wii u), kan det lade sig gøre til en rimelig penge?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 18/03-17 15:49 
De findes, men jeg skal ikke kunne sige, hvad det betyder for om signalet forsinkes. Burde være muligt, uden at det har nogen betydning.

Like this?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 27/03-17 17:01 
Er der nogen som ved, om der er noget som helst interessant tilbage i Flensborg, af "spil-agtig" karakter?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 27/03-17 17:20 
Nede ved havnen ved Hansens Brauerei, ligger der en retro biks, som har en hel del spil. Priserne er Ebayish+, så det er ikke fordi man kan lave de vilde deals. Derudover er ~90% af alt han sælger tyske udgaver.

Hvis du kan se bort fra at det er tyske udgaver til ebay+ pris og at sælgeren i et eller andet omfang fremstår små arrogant, så er den lille beskidte shop et kig værd.

Ift. nyere spil, ligger der i den anden ende af gågaden både en Gamestop og en Saturn. De er begge placeret i det lille "shoppingcenter" Flensborg Galleri. Ellers er der centeret Citty-Park, hvor der ligger en Media Markt. Citty sælger i øvrigt 151 rum, hvis man skulle have trang til en hurtig brandert i en

Caribou Lou. :)
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 29/03-17 08:15 
Tusind tak. Jeg havde ikke fantasi til at tro, at den nede ved havnen stadig lå der. Det må være 15-20 år siden jeg kiggede ind første og hidtil eneste gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/03-17 21:24, rettet 31/03-17 21:24 
Er jeg den eneste der har problem med at se ting der er til salg her inde, jeg kan kun se "købes"!? :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
KamekKamekSkrevet 31/03-17 21:25 
Jeg ser det samme - tror det er fordi der ikke er noget til salg i øjeblikket :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 31/03-17 21:27 
Hvad, i handelsforummet? Der er da kun S: ting lige nu.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/04-17 15:18 
Der er noget til salg her inde det kan jeg se, når søger i forumet eller hvad man siger. Men virker ikke når jeg klikker på "handel" og så "sælges" :.=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 01/04-17 17:36 
Jeg kan heller ikke se noget i handel desværre.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 01/04-17 17:59 
Det med søgefunktionen virker ikke, men der er da indhold når i går herind, ikke?
http://www.playright.dk/forum/forum/handel
KamekKamekSkrevet 01/04-17 18:02 
Jo, når jeg tilgår via forumoversigten kan jeg godt se indhold.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/04-17 18:38 
@Jmog
Ja på den måde virker det også fint for mig, må bare gøre det på den måde så :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Soren47Soren47Skrevet 07/04-17 15:23 
Jeg vil gerne bruge homebrew-gameboy-softwaren Gameboy Interface til at spille Gameboy-spil på Gamecuben i stedet for den officielle software (da homebrew'en er bedre).

Jeg er dog lidt forvirret over hvad jeg skal bruge.

Skal jeg bare købe den Action Replay i linket og en tilfældig Gamecube Memory Card SD-adapter? Eller er den en anden Action Replay?

Link...
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-17 12:04, rettet 10/04-17 12:13 
Var der ikke en tråd, hvor Millennium skrev om Dishonored 2? Der dukker kun to op, når man søger på Dishonored, så tænker titlen har været noget andet..

EDIT: Fandt den: http://www.playright.dk/forum/emne/37442-dishonered-2?svarid=756692#756692

Underligt den ikke dukker op, når man søger på den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/04-17 12:40, rettet 10/04-17 12:40 
Det gør den skam :) Jeg tænker du har stavet noget forkert.
Den dukker dog ikke op hvis man kigger på spillets profil, da de ikke er blevet linket sammen. Måske fordi spillet ikke var tilføjet endnu da tråden blev oprettet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-17 12:51, rettet 10/04-17 12:59 
Det gør den godt nok ikke her. Jeg får to Dishonored tråde, når jeg søger på det. Den ene til etteren og den anden til toeren, men det er en ældre af Beano:

http://www.playright.dk/forum/emne/37289-dishonored-2#741759

Den fra Millennium dukker ikke op.

EDIT: Svar på dumme spørgsmål-tråden
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/04-17 13:00 
Ah ja. Det er ikke dig, men Millennium, der har stavet noget forkert. ;)

"Dishonered" - find selv fejlen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-17 13:02 
Ahh ja, det havde jeg slet ikke set. Så giver det jo mening :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 10/04-17 13:04 
I know - jeg venter på at en moderator retter min fejl :-D
The medium is the message.
ProzelProzelSkrevet 11/04-17 09:24 
Jeg rocker stadigvæk mit Panasonic G20, men jeg har mistet foden, og det skal snart ned fra væggen. Findes der et alternativ, eller kan bruge en fod fra andre modeller?
SumezSumezSkrevet 11/04-17 10:10 
Der gik længere tid end der burde, før det gik op for mig at det var fjernsynets fod, du havde mistet -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 15/04-17 13:45 
Nogen der ligger inde med en Windows 98 SE i dansk udgave? :)
Vil prøve at få lavet en Windows 98-maskine og det er altså sjovere, hvis det er på dansk.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-17 13:47 
Jeg har installeret Unblock Us' SmartVPN og vil gerne teste om skidtet rent faktisk virker. Whatismyipadress.com kan stadig se den?!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/04-17 16:27 
Nå men, hvis vi skal gå all-out med en rigtig VPN, hvad skal man så vælge? Hastighed på minimum 100Mbps, plz :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 18/04-17 16:56 
Man skal vist lave en selv. De fleste andre sælger dine data :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-17 23:12 
Hvis jeg bruger størrelse M i t-shirts og trøjer og skal bestille tøj fra Japan er det så L eller XL jeg skal gå efter?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/05-17 18:04 
Hvornår er det vi skal passe på dummebøder fra postnord, når der bliver sent fra UK. (Da de går ud af EU)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 18:19 
Det korte svar: ukendt, Brexit forhandlingerne er slet ikke påbegyndt.
NaieraNaieraSkrevet 11/05-17 18:19 
Tidligst om et par år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
scavengerscavengerSkrevet 12/05-17 12:27 
Hvordan skifter jeg min email herinde, når koden sendes til en gammel mailadresse der ikke eksisterer mere?
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 01/07-17 13:09 
Er der nogen som kan huske, hvordan man får den øverste titellinje tilbage i Firefox? Den er der på min gamle MacBook Pro, som selvfølgelig kører seneste Firefox, men jeg har altså ikke kunnet finde indstillingen på den fine nye iMac ;) Jeg savner at kunne se hele titlen på f.eks. de tråde jeg er ved at læse.

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Jeg beklager billedets størrelse, men skærmen er jo 5K ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-17 19:58 
Burde du ikke ha' ventet til sidst på året og købt en iMac Pro i stedet? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/07-17 20:02 
Det var der godt nok ikke lige penge til :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 04/07-17 15:45 
Er der en Excel haj der kan hjælpe mig? Jeg har googlet og googlet, men jeg bliver bare mere og mere forvirret. Hvad er det for en formel jeg bør bruge for at få det her resultat?

Jeg har et ark med en masser kolonner. Jeg vil gerne have at alle tomme felter i kolonne C får udfyldt et specifikt ord, hvis kolonne E indeholder et andet specifikt ord.
quadquadSkrevet 04/07-17 16:23 
Et par år siden jeg havde behov for at scripte noget i Excel, men Search-funktionen er du ude efter. Returnerer positionen eller true/false, må du lige tjekke op på. Derfra er det lige til.
scavengerscavengerSkrevet 04/07-17 18:37 
Jmog>
Er der en Excel haj der kan hjælpe mig? Jeg har googlet og googlet, men jeg bliver bare mere og mere forvirret. Hvad er det for en formel jeg bør bruge for at få det her resultat?

Jeg har et ark med en masser kolonner. Jeg vil gerne have at alle tomme felter i kolonne C får udfyldt et specifikt ord, hvis kolonne E indeholder et andet specifikt ord.

Er det er script der skal køre og se om der er noget i C og hvis der ikke er indsætte en formel? Eller er det en formel der skal ligge i C hele tiden og blot kigge i E så C er tom hvis ikke de specifikke ord er i E?
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 04/07-17 18:55 
Når nu vi snakker Excel må det vel være en formel af en art. Så vidt jeg husker er Excel baseret på en slags Basic, så vi er nok ude i noget der minder om:

=IF(E1 = "søgeord"; "Er der"; "Mangler")

Hedder sikkert "HVIS", hvis dit Excel er på dansk.
Har skrevet E1, kan ikke huske hvordan man refererer til en kolonne på samme række i Excel, men hvis man kopierer til en ny række, plejer programmet at opdatere rækkenummeret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 04/07-17 19:43 
Googlede search-funktionen, og tror godt at den kan udføre det du ønsker. Eksempel, der returnerer string "Yes", hvis
substring findes i tekst og ellers "No".

=IF(ISNUMBER(SEARCH(substring,text)), "Yes", "No")

Eller hvis teksten og cellen er kendt på forhånd, eksempel med celle A1:

=IF(ISNUMBER(SEARCH("ditSøgeord",A1)), "Yes, "No")

Erstat ditSøgeord med det ord du leder efter i kolonne E og erstat "Yes" med det ord du ønsker indsat i kolonne C (og "No" med "". Kør det i en løkke for hver række hvor kolonne C har et indhold.
Der skal du sikkert over og bruge et VBA-script og så ændres syntaksen formentlig, hvis de funktioner overhovedet findes i VBA i Excel (?). Eller ville jeg bare indsætte Excel-formlen med search-funktionen i alle celler i kolonne C, for at slippe for løkken.

Kilde til eksempler
JmogJmogSkrevet 04/07-17 23:00 
Helt specifikt, så har jeg mailadresser i kolonne E. Med forskellige maildomæner. Jeg vil så gerne lave en formel, hvor der bliver skrevet afdelingsnavn i kolonne C i de rækker hvor der står @eksempel.dk

Der er ikke flere forskellige typer maildomæner end at jeg kan gentage formlen en fire-fem gange med ændring af @eksempel.dk og afdelingsnavnet.

Bare så der ikke er nogen misforståelser: Jeg vil ikke have en formel der reagerer på hvad jeg skriver i kolonne E men derimod på hvad der allerede er i kolonne E.
JmogJmogSkrevet 06/07-17 16:30 
Tak quad, men det gjorde mig blot endnu mere forvirret. Jeg har kigget på eksemplerne, men jeg forstår det åbenbart ikke nok til at sætte om til praksis.

=IF(ISNUMBER(SEARCH("maildomæne")), "Afdelingsnavn", "")

Hvad/hvor ændrer jeg i ovenstående for at få den til at sætte "afdelingsnavn" ind i kolonne C på rækker, der indeholder "maildomæne"?
solid snakesolid snakeSkrevet 06/07-17 16:48, rettet 06/07-17 16:49 
Er der et sted, man kan finde en liste over de spil Nintendo 3DS xl er bagudkompatible med?
Hvis ja hvor?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig