X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
slk486slk486Skrevet 30/06-16 09:55, rettet 30/06-16 09:58 
http://lmgtfy.com/?q=gameboy+measurements ;)

http://www.vgmuseum.com/systems/gb/
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Nintendo_portable_consoles
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 30/06-16 10:03 
Tak for hjælpen, jeg prøvede ellers og gokle det, men fandt ikke svaret.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
OdinOdinSkrevet 30/06-16 10:53 
solid snake>
Jeg har ledt lidt, men kan ikke finde målene på den gamle grå Nintendo gameBoy, det er til mit Nintendo projekt, er der nogen som kan hjælpe?

Jeps! Jeg hev lige min 1. generations GameBoy og min skydelære frem. ^_^

Målene er:
Højde = 14,8 cm
Bredde = 9 cm
Dybde = 3,2 cm

[EDIT: D'oh. Jeg havde ikke set at der var dukket en ekstra side op blandt kommentarerne som besvarede spørgsmålet.]
millenniummillenniumSkrevet 30/06-16 12:38 
Hvornår kommer Inside på ANDET end en Microsofts lortekonsol....?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-16 12:41 
Den 7. mener jeg det kommer på Steam.

Der går nok et pænt stykke tid før det lander på PS4 :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 30/06-16 13:11 
De tweetede at de, som forventet, vil have det ud på så meget som muligt, ligesom Limbo. Har forudbestilt PC udgaven, der som Kongen siger kommer i næste uge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
solid snakesolid snakeSkrevet 01/07-16 00:14 
Odin>
solid snake>
Jeg har ledt lidt, men kan ikke finde målene på den gamle grå Nintendo gameBoy, det er til mit Nintendo projekt, er der nogen som kan hjælpe?

Jeps! Jeg hev lige min 1. generations GameBoy og min skydelære frem. ^_^

Målene er:
Højde = 14,8 cm
Bredde = 9 cm
Dybde = 3,2 cm

[EDIT: D'oh. Jeg havde ikke set at der var dukket en ekstra side op blandt kommentarerne som besvarede spørgsmålet.]

Tak for hjælpen alligevel ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
NaieraNaieraSkrevet 01/07-16 04:11, rettet 01/07-16 04:11 
Kan jeg købe sådan en her et sted i Danmark?

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 03/07-16 11:51 
Hvad er den bedste måde at forbedre wifi rækkevidde, samt lave flere ethernet porte,i et hus?
Der løber et enkelt kable ud til hver af de områder, så i princippet, har jeg brug for 2 switche/APs mere. Men hvad er bedst?

1) Købe 2 PoE switche og PoE APs, Men kan man på den måde udvide det eksisterende wifi fra routeren, eller skal man slå wifi fra i den, og lade de 2 APs tage sig af wifi?

2) Købe 2 routere, som har switch og wifi indbygget. Så regner jeg med at jeg skal slå DHCP fra på hver af de nye routere, men kan jeg så nemt udvide det eksisterende wifi fra den oprindelige router?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 03/07-16 17:24, rettet 03/07-16 17:26 
Mht. udvidelse af det trådløse netværk, så er protokollen lavet så at netværksenheder opfatter AP'er med samme navn som del af det samme netværk og selv skifter til det AP med bedst signal (hvis du f.eks. bevæger dig rundt i huset med en smart telefon).

Hvis du ikke har noget imod at have en 2 ekstra transformere på din el-regning vil jeg umiddelbart sige at det letteste er at købe 2 access points med ethernet porte (har selv købt en del Asus RT-N56U, men modellen har efterhånden nogle år på bagen), medmindre du foretrækker at switch og AP sidder fysisk adskilt.

Når det er sagt, så investerede jeg jo fornyligt i en kraftig PoE switche og rillede kabler ind i alle værelser, men jeg er desværre ikke nået så langt som til at begynde at købe PoE AP'er endnu, selvom det er planen. Har du også en PoE switch?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 03/07-16 19:36 
dRxL>
så er protokollen lavet så at netværksenheder opfatter AP'er med samme navn som del af det samme netværk og selv skifter til det AP med bedst signal (hvis du f.eks. bevæger dig rundt i huset med en smart telefon).

Samme navn? Altså samme SSID? I så fald: Sjyt, det anede jeg ikke engang at man kunne!
dRxLdRxLSkrevet 03/07-16 20:00, rettet 03/07-16 20:01 
Ja,

Se her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 03/07-16 21:17, rettet 03/07-16 21:18 
Nuj! tak for tippet. Virkelig sært at jeg er gået komplet ubevidst om den feature i alle de år. Nu skal jeg sgu' da ha' konsolideret mine access points i morgen! Slut med manuelt skift mellem husets ender.
AmbyAmbySkrevet 04/07-16 08:15, rettet 04/07-16 10:31 
dRxL>
... at det letteste er at købe 2 access points med ethernet porte (har selv købt en del Asus RT-N56U, ...

Men det er vel min nr 2? At købe 2 routere og slå route-delen fra? Jeg tænker at det muligvis kan øge kompleksiteten af netværket, hvorimod 2 APs og 2 switche er relativt simpel. Jeg ved dog ikke om man bare kan koble nye APs på ens routers eksisterende wifi, og dermed extende det?

Jeg har ikke PoE switche, men første hit på edbpriser viser http://www.edbpriser.dk/switch/netgear-prosafe-plus-gs105pe-id-8651892.aspx
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 04/07-16 12:18 
Der findes routere som kan extende/modtage extension over wifi men det er ikke alle der understøtter det. Jeg har indtryk af at det mest udbredte er, at de kan over kabel.

Hvilken router har du?
KTCKTCSkrevet 04/07-16 12:33 
Jeg vil også lige tilføje, at mange routere faktisk ikke understøtter at køre som access point som udgangspunkt. Mange gange kan man "snyde" sig til det ved at tilslutte alt til LAN portene og lade WAN-delen køre på et andet subnet.
Jeg har selv gjort det sådan i en lang periode, men efter at have oplevet en del bøvl med det, har nu købt et dedikeret access point og en switch, da jeg så er 100% fri for at skulle lave specifikke opsætninger, der reelt set ikke giver nogen mening, samt have en port, der ikke må bruges, bare for at "snyde" routeren til at opføre sig som access point.

Med hensyn til det med at have flere access points med samme SSID, så bruger jeg også dette, men oplever lidt underlige udfald på specielt min iPhone, hvor jeg kan se at den er koblet på wifi, men der kommer ikke data igennem.
Dette blev ikke ret meget bedre af at skifte routeren ud, og jeg mistænker at det noget med at den ene router kører på N, mens den anden måske arbejder på AC (de står jo og skifter automatisk, alt efter hvilke enheder, de snakker med).
Derfor overvejer jeg at låse 5GHz til AC, eller faktisk skifte SSID på en af routerne, bare for at finde ud af, hvor problemet opstår.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 04/07-16 13:39 
Hvis det du essentielt bare er ude efter, er flere ethernet porte, så er det måske en mulighed at bruge en powerline adapter? Jeg har nogen installeret i mit hus, for at få internet adgang ude i min "garage", som ligger i en helt anden bygning, og det fungerer fortræffeligt. Hastigheden er i hvert fald god nok til at jeg kan streame uden yderligere datatab.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 04/07-16 13:42 
@Amby:
Ja, det er din nr. 2 som jeg gengav.
Mht. udvidelse af det trådløse netværk, så prøvede jeg at beskrive ovenfor hvor let det er. Dine AP'er skal have samme SSID og samme adgangskontrol (typisk WPA2 kodeord) og så virker det bare.

Jeg er i udgangspunktet ikke investeret i hvad du køber af hardware, men jeg vil fraråde dig at begynde at kigge på repeatere (qua at du har kabler ud til hvor du vil have dimserne på).

Som KTC er inde på, så er det at køre et "Service set" der er heterogent mht. sub-protokoltype ikke noget jeg en gang havde overvejet at man ville gøre og jeg skal ikke kunne sige om det er noget protokollerne understøtter. Det letteste er nok bare at holde sig til N aller AC.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 04/07-16 15:02 
Takker! Jeg prøver at handle en Asus RT-N56U.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 04/07-16 15:06 
Den er udmærket til prisen, men det er 2 eller 3 år siden jeg lavede den research der gjorde at jeg valgte netop den router, så det er måske værd at kigge igen.


Den gang læste jeg op her:
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews
Og her:
http://www.cnet.com/topics/networking/products/?sort=editor-rating-high&filter=networking-wireless-protocol_802-11n
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 04/07-16 17:36 
Hvis du er interesseret, købte jeg følgende:
D-Link DAP-1665 Dual Band AC Accesspoint
D-Link GO-SW-5G 5-Port GLAN Switch

Begge er ret små og hvide, hvilket blender fint ind i vores stue :)

757,- kom jeg af med, og så er det super simpelt at sætte op/vedligeholde, plus at man får AC hastighed, hvor der "kun" er N på den du kigger på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/07-16 18:34 
Det fine ved at have de to enheder seperat er IMO at du kan montere AP i loftshøjde og holde switchen i bordhøjde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 06/07-16 11:08 
Giv mig et Raspberry Pi crash course. Jeg synes det er virkelig svært at finde ud af de overordnede forskelle på de forskellige modeller, uden at læse side op og ned om alle mulige tekniske detaljer.
Hvad man skal gå efter, og hvor man skal købe det for at få det billigt?

Så vidt jeg kan gennemskue er 1'eren rimelig redundant i dag, og sælges ikke rigtig længere, mens 3'eren er en helt ny model. Til hobby-projekter er jeg rimelig sikker på at jeg ikke har brug for 3'erens hardware-fordel, men ved ikke om prisforskellen overhovedet er stor nok til at 2'eren er relevant længere? Og hvordan er kompatibiliteten mellem dem, hvis man f.eks laver noget der skal køre på andre Pi's?
Og hvad med alle de der Model A, B, B+, Zero osv. Hvad er forskellen på alt det? Kan ikke gennemskue det.

Jeg er interesseret i et "kit", dvs. jeg tænker som minimum en brugbar case og strømforsyning (eller følger det med som standard?) oveni hatten, men disse kan købes separat hvis det er prismæssigt fordelagtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 06/07-16 11:15 
Hvad skal du bruge det til?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 06/07-16 11:17 
fri leg
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 06/07-16 11:37 
Brug RPI 3, Model B.

Hvis størrelsen/strøm er en faktor, så brug en Pi Zero.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 06/07-16 11:50 
Seconded. Snup en Pi 3.
Den eneste ulempe den har i forhold til tidligere modeller og den mindre Zero er, at den ikke kan drives af USB (fordi den kraftigere hardware kræver lidt mere strøm end USB-standarden tillader) og derfor skal have sin egen strømforsyning. Men det ville du alligevel hurtigt skulle ud i med de andre modeller når du først begynder at forsyne dem med diverse addons og peripherals.
OdinOdinSkrevet 06/07-16 11:52 
Jeg har i øvrigt en Pi 2 model B du hjertens gerne må låne, da den alligevel ligger ubrugt hen.
SumezSumezSkrevet 06/07-16 11:55, rettet 06/07-16 11:55 
Og hvor er det bedste sted er købe?
Billigste i forhold til hvad man får, som jeg umiddelbart kan finde, er her:

https://www.amazon.co.uk/Raspberry-Pi-Official-Desktop-Starter/dp/B01CI5879A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1467798868&sr=8-1&keywords=raspberry+pi+3+kit

Odin>
Jeg har i øvrigt en Pi 2 model B du hjertens gerne må låne, da den alligevel ligger ubrugt hen.

Det vil jeg meget gerne :) Så kan jeg starte med at konkludere om jeg overhovedet kan bruge den til noget sjovt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-16 12:35 
Jeg mener at webhallen eller proshop havde den billigste pris på Pi 3 jeg kunne finde, sidst jeg kiggede. De er lige pludselig blevet meget dyrere end de var for nogle år siden :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 06/07-16 12:52 
Hvis du ikke har noget imod at vente op mod 2 måneder på levering, så ville jeg bestille fra Ali Express. Det gjorde jeg. Og fik en Rasperry Pi 2 model b, 32GB SD kort, strømforsyning, case, 2 USB controllere (ikke imponerende kvalitet) og heat sinks (overkill) for omkring 250,- inkl. levering.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-16 12:55 
Er det ikke en klon? Jeg så en på YouTube snakke om at kvaliteten af disse kunne være dårligere, men jeg kender ikke detaljerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/07-16 13:04 
Jeg tør i hvert fald ikke bestille noget fra Ali Express som jeg foretrækker at have originalt. :)

Odin: Vi holder iøvrigt noget housewarming i haven herhjemme på lørdag, og du skal være mere end velkommen til at svinge forbi, hvis du er i humør til det, og jeg kan få lov til at låne den Pi 2 i et par uger. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 06/07-16 13:22, rettet 06/07-16 13:24 
Konsolkongen>
Jeg mener at webhallen eller proshop havde den billigste pris på Pi 3 jeg kunne finde, sidst jeg kiggede. De er lige pludselig blevet meget dyrere end de var for nogle år siden :(

Jeg har altid bare købt direkte fra den danske distributør. De plejer sjovt nok også at være billigst.
http://dk.rs-online.com/web/p/processor-microcontroller-development-kits/8968660/

Bemærk at prisen på sitet er eksklusiv moms, men selv når momsen bliver lagt til er det stadig lidt billigere end Webhallen. Fordelen ved RS er også at de allerede har alle de tænkelige Pi-ekstrakomponenter man kan tænke sig på lager, og da de fleste førstegangskøbere som minimum skal bruge en 2.5A 5V strømforsyning og et kabinet (jeg har været enormt glad for dette: http://dk.rs-online.com/web/p/udviklingskortkabinetter/9084215/?origin=PSF_502004), så er man allerede i nærheden af at udløse fri fragt.
OdinOdinSkrevet 06/07-16 13:26 
Sumez>
Jeg tør i hvert fald ikke bestille noget fra Ali Express som jeg foretrækker at have originalt. :)

Odin: Vi holder iøvrigt noget housewarming i haven herhjemme på lørdag, og du skal være mere end velkommen til at svinge forbi, hvis du er i humør til det, og jeg kan få lov til at låne den Pi 2 i et par uger. :)

Jamen tak for invitationen da. ^_^
Hvis jeg er hjemme på lørdag vil jeg da gerne svinge forbi og hilse på. Jeg håber sgu' vejret holder. Som det ser ud nu, er det vist den eneste dag på ugen hvor det ikke skulle stå ned i stænger. Men det kan jo nå at ændre sig flere gange inden lørdag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-16 13:51 
Odin>
Jeg har altid bare købt direkte fra den danske distributør. De plejer sjovt nok også at være billigst.
http://dk.rs-online.com/web/p/processor-microcontroller-development-kits/8968660/

Tak for tippet. Jeg har ikke engang overvejet RS. Kan det passe at de kun handlede med virksomheder da jeg prøvede at bestille derfra for en del år siden, eller tænker jeg på en anden side? :)

Prisen hos raspberrypi.dk, som er listet som officiel distributør også synes jeg er ret heftig:
http://raspberrypi.dk/webshop/kategori/raspberry-pi-modeller/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 06/07-16 14:07 
Er det ikke en klon? Jeg så en på YouTube snakke om at kvaliteten af disse kunne være dårligere, men jeg kender ikke detaljerne.

Jeg er ret sikker på at det ikke er en klon. Den kom i original indpakning og jeg har ikke oplevet nogen problemer med den. Jeg bruger den primært til RetroPie og har fået 3D printet et NES-lignende case til den.

Der findes sikkert kloner på Ali Express og man skal selvfølgelig også altid huske at læse andre brugeres bedømmelser af varen inden man køber noget.

Jeg har i hvert fald kun positive erfaringer med det og overvejer også at købe en 3'er derfra, selvom jeg ikke ved hvad den skal bruges til på nuværende tidspunkt.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
OdinOdinSkrevet 06/07-16 14:13 
Konsolkongen>
Tak for tippet. Jeg har ikke engang overvejet RS. Kan det passe at de kun handlede med virksomheder da jeg prøvede at bestille derfra for en del år siden, eller tænker jeg på en anden side? :)

Hmm. Jeg har købt en del ting hos RS gennem årene og købte både min Raspberry Pi 2 og 3 der - inklusive diverse Pi-relaterede dimser. Så hvis RS kun har handlet med virksomheder, er det vist længe siden.

Prisen hos raspberrypi.dk, som er listet som officiel distributør også synes jeg er ret heftig:
http://raspberrypi.dk/webshop/kategori/raspberry-pi-modeller/

Synes du den er heftig? Jeg synes da ikke prisen har ændret sig synderligt. Pi 2 model B kostede ca. 350kr. i sin tid. Jeg kan ikke huske hvad den først Pi kostede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-16 14:35 
Jeg mener bestemt at priserne på RP1 og 2 var en hel del billigere da jeg bestilte dem derfra :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 06/07-16 14:53 
Så har du nok været heldig at finde nogle på udsalg eller noget, for ifølge Wiki'en har alle B-modellerne kostet $35/£35 lige siden den allerførste Pi blev lanceret tilbage i 2012.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-16 15:06, rettet 06/07-16 15:15 
Du har ret i at prisen har været den samme i udlandet på alle modeller, så også derfor jeg undrer mig over at den er steget ret voldsomt i Danmark. Ret sikker på at vi ikke gav mere end 300kr for den første Raspberry Pi vi købte ude på arbejde fra raspberrypi.dk.

EDIT: Fandt lige kvitteringen frem på ordren af RP1, den kostede 329 kan jeg se. Så ikke helt så billigt som jeg husker, men stadig en betydelig forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 07/07-16 11:05 
Kan man bruge et eller andet som blødgør ens skæg?

Jeg har besluttet mig for og få et ordentligt viking skæg, men kunne godt tænke mig det var noget blødere. :-)

Nogle råd?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
OdinOdinSkrevet 07/07-16 11:24, rettet 07/07-16 11:51 
Sæd.

(Det var ihvertfald det råd en af min kammerater gav mig i en kodyl brandert mens jeg slæbte ham over torvet til Mormors Grill. Han havde i øvrigt forinden hvisket mig kælent i øret, at bare fordi man kunne lide den i numsen betød det ikke at man var bøsse. Så tag det for hvad du vil.)
solid snakesolid snakeSkrevet 07/07-16 13:16 
Ha ha ha jeg tror nu nok gerne jeg vil prøve med noget helt andet..

Andre forslag?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/07-16 18:45 
Odin>... Det var ihvertfald det råd en af min kammerater gav mig i en kodyl brandert mens jeg slæbte ham over torvet til Mormors Grill...

Og jeg som troede, at jeg var alene om at have haft mindeværdige oplevelser foran Mormors Grill i Rønne!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 07/07-16 19:30 
http://samvirke.dk/sundhed/raad-og-tips/saadan-plejer-dit-skaeg.html
I love monster land
--Skrevet 07/07-16 19:50 
Odin, du burde åbne en klinik, hvor mænd kunne få en skægpleje :D
Spiller nu: Animal Soccer World
OdinOdinSkrevet 07/07-16 20:30, rettet 07/07-16 20:42 
FancyPants>
Odin>... Det var ihvertfald det råd en af min kammerater gav mig i en kodyl brandert mens jeg slæbte ham over torvet til Mormors Grill...

Og jeg som troede, at jeg var alene om at have haft mindeværdige oplevelser foran Mormors Grill i Rønne!

HaHAH! Udtjente du værnepligt på Almegårds Kaserne, FancyPants? Eller bare ferieture?
Men åh-ja - mangt en skæbne er blevet beseglet (og besudlet) på den grill. ^_^
OdinOdinSkrevet 07/07-16 20:42, rettet 07/07-16 22:18 
m1chelsen>
Odin, du burde åbne en klinik, hvor mænd kunne få en skægpleje :D

"Er skægget kruset og stift? Besøg Klinik Anders og få et pift."
"Skal hagehåret være glat? Ring til Anders og bestil tid til en klat."

Jeg tror aldrig jeg får den klinik op at stå, m1chelsen. Jeg ender med at spilde al tiden på at komme op med dumplatte slogans. Desuden er jeg også ved at være oppe i årene, og jeg tror ikke banken deler min optimisme for hverken businessplanen eller langtidsudsigterne for min "produktivitet".
Soren47Soren47Skrevet 07/07-16 20:48 
Jeg har bare brugt balsam i skægget. Det gjorde det blødere. :)
Ellers har nogle Mataser hele herreafdelinger, som nok nemt kan hjælpe dig. Det kan bare være dyrt :b
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig