X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-13 19:01, rettet 23/07-13 19:06 
I know, men der er slet ikke nogle box hvor jeg kan gøre det i, har oprettet mange ting igennem tiden her inde. Har installeret XP efter at havde brug windows 7 og det var efter det den ikke gad :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 23/07-13 19:04 
Okay det virker fint hos mig bruger Windovs 7
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-13 19:07 
Ser sådan ud :=)
Svar på dumme spørgsmål-tråden
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 23/07-13 19:56 
Okay prøv at kontakte RJK.
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 23/07-13 21:32 
Hvilken browser bruger du?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 23/07-13 21:48 
Eftersom du også mangler grafikken på select-boksene, så ligner det at det er al GUI-grafikken der mangler i din browser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-13 23:37 
Okay tak, checker lige op på det i morgen :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-13 08:15 
Hvor meget fylder et standard afsnit tv-serie på Netflix? Altså hvor mange megabyte hentes/streames ned i løbet af de godt 40 minutter? (Jeg har ikke helt styr på selv at måle og regne det ud).
jaesjaesSkrevet 24/07-13 08:51 
Fra deres supportside:

"Manage Bandwidth Usage

If you are interested in setting a limit on how much data our service will use, you can adjust your video quality setting. Navigate to Netflix.com/VideoQuality to manage the amount of data you use when playing movies and TV shows on Netflix.

There are 3 settings to choose from:

Good quality (uses up to 0.3 GB per hour)
Better quality (uses up to 0.7 GB per hour)
Best quality (uses up to 1 GB per hour, up to 2.8 GB per hour if watching HD, or up to 4.7 GB per hour if watching 3D)"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-13 16:47 
Great, mange tak :-)
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 21:15 
Konsolkongen>
Jeg har denne her som jeg er rigtig glad for:
http://www.av-cables.dk/loddekolbe/professionel-digital-loddestation-med-lcd-display.html
- Meget hurtig opvarmning og er meget nem at betjene. Mener den koster nogle hundrede kroner mere på andre danske hjemmesider.

Fik den i går og er allerede super glad for den - fungerer fint og hurtig til at varme op :)

Tak for tippet, også til Wonderboy for den laveste pris!
CoreCoreSkrevet 27/07-13 11:06 
Hvor ligger der en bog-DVD-CD-køb/salg/bytte-læsehesten/bogshoppen-lignende biks i Storkøbenhavn?

Jeg har kun erindringer om Oasen i Hvidovre og Pegasus, og den ene ser ud til at være lukket, mens den anden vist kun begår sig i tegneserier.

Accord duer heller ikke.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 27/07-13 15:41 
Nogen der kender en eshop hvor man kan købe gaming t-shirts til børn, og som ikke koster en milliard i porto...?
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/07-13 22:51 
Core>
Hvor ligger der en bog-DVD-CD-køb/salg/bytte-læsehesten/bogshoppen-lignende biks i Storkøbenhavn?

Jeg har kun erindringer om Oasen i Hvidovre og Pegasus, og den ene ser ud til at være lukket, mens den anden vist kun begår sig i tegneserier.

Accord duer heller ikke.

Det er faktisk ret svært at finde de her butikker efterhånden, men der ligger en lige ved lyngby st. i hvert fald.

De køber/bytter cd, dvd og vinyl.
SumezSumezSkrevet 27/07-13 23:13, rettet 27/07-13 23:13 
Er det ikke bare Accord du tænker på? Hvis man er til cd'er og vinyler, er Accord en superfedt kæde, har handlet _MEGET_ i dem på Nørrebrogade og ved Rådhuspladsen, men da jeg var i Århus var jeg godt nok vild med den der Bogshoppen! Der er slet ikke noget lignenede i kilometers omkreds fra København.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-13 23:13 
Core>
Hvor ligger der en bog-DVD-CD-køb/salg/bytte-læsehesten/bogshoppen-lignende biks i Storkøbenhavn?

Jeg har kun erindringer om Oasen i Hvidovre og Pegasus, og den ene ser ud til at være lukket, mens den anden vist kun begår sig i tegneserier.

Accord duer heller ikke.

Skal du af med ALT dit musik? Iså fald er jeg sikker på der er noget af det jeg godt kunne bruge, hvis de er uden ridser selvfølgelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 28/07-13 08:54 
Nej ;)

Jeg har mistet min mor, og er i gang med at rydde sommerhus og senere lejlighed. Så det er alle hendes CDer, DVDer, bøger og en stak tegneserier (børnebørns-pleasere, ikke noget spændende), jeg ville veksle til noget mere interesant.

Det var da trist at de er udøde i Kbh, i Jylland lever ret mange endnu, så det er åbenbart kun i provinsen der kan holdes liv i dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 28/07-13 09:26, rettet 28/07-13 09:29 
Trist at høre, at du har mistet din mor, Core. Mint Records på Gammel Kongevej (Frederiksberg) har køb/salg/bytte af film og musik:
http://www.mintrecords.dk/

EDIT: Og spil - nævnte det først ikke pga. sammenhængen, men kan jo være rart at vide for andre :)
slk486slk486Skrevet 28/07-13 10:43 
^ Ah ja, det var det den hed :)
j/k
Captain NCaptain NSkrevet 29/07-13 20:55 
Jeg har lige et teknisk spørgsmål her.

Min mors computer er gået ned og jeg har prøvet så godt jeg kunne at finde en løsning men nu har jeg så måtte give fortabt så ville lige spørge om nogen herinde måske har et bud eller et godt råd før vi må give helt op.

Hun siger at hun skulle opdatere Java (Den skal jo konstant opdateres) men så begyndte computeren at fucke up og fryse osv, så hun slukkede for den (Bærbar forresten)
Da hun så prøvede at tænde for den igen var det eneste på skærmen en helt grå baggrund og så cursoren. Der er ingen ikoner, taskbar eller noget som helst at trykke på.
Vi har så prøvet med Ctrl+Alt+Del og Window icon knappen + R men der sker ingen ting uanset hvad vi gør.

Vi har også prøvet at starte i fejlsikret tilstand og gøre det samme der men stadig intet resultat.
Så, vi er total på bar bund. Er der nogen der kan hjælpe?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/07-13 21:27, rettet 29/07-13 21:27 
Jeg har to bud. Hvis du er "heldig", er det nogle systemfiler, som er blevet korrumperede. Hvis du har en Windows Install disk, kan du prøve at boote den, og forsøge at lokke Windows til at reparere sig selv (det virker dog sjældent ret godt). I værste tilfælde kan du være tvunget til at skulle formatere og installere alting på ny.

Hvis du er knapt så heldig, kan det være harddisken, der synger på sidste vers.
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 29/07-13 22:57 
Jeg tror ikke det er disken der er hoppet af. Jeg tror mere der er nogle systemfiler der er blevet smadret. Smid win7 skiven i, og prøv at køre en "repair".
Skulle det være helt tosset, kan man geninstallere win7 oven i den gamle installation, uden at miste sine dokumenter. Installationen gemmer den gamle installation under windows.old eller lignende. Derinde ligger så de dokumenter man måtte have gemt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Captain NCaptain NSkrevet 30/07-13 16:34 
Har desværre ikke nogen disc men windows, skidtet kommer jo altid bare installeret på maskinen.

Jeg tror nok at vi enten tager den til et eller andet PC service center hvis der er vigtig data der måske skal reddes men ellers tror jeg sgu nok det må blive en ny computer :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SonicSonicSkrevet 30/07-13 16:40 
Havde jeg boet i nærheden, havde jeg gerne fikset den for dig. For at redde data, kan du tage disken ud, smide et sata stik på den (eller IDE stik, alt efter alder), og koble den til din PC, for at hive filerne over. Man kan også få et lille harddisk kabinet, så den kan bruges over usb.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-13 16:49 
Captain N>
Har desværre ikke nogen disc men windows, skidtet kommer jo altid bare installeret på maskinen.

Installationsfilerne ligger typisk på en skjult partition på harddisken. Du kan muligvis få adgang, hvis du piller lidt i boot options i BIOS'en :)
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 30/07-13 17:06 
Allerede der er vi over min tekniske ekspertise tror jeg xD
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
JmogJmogSkrevet 30/07-13 20:32 
Ellers spørg en ven om han/hun ikke har en WIndows skive liggende. Licensnøglen til din Windows licens står som regel på en Windows mærkat på selve maskinen. Typisk i bunden eller back batteriet.
ElgenElgenSkrevet 30/07-13 21:02 
Kan man ikke downloade iso'en på M$' hjemmeside, eller skal man ha' et MSDN-abonnement for det?
Tænker at man jo alligevel skal bruge licensnøglen for at anvende installationen?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 30/07-13 21:03, rettet 30/07-13 21:03 
Kan man kun med MSDN eller Action Pack login.
j/k
ElgenElgenSkrevet 30/07-13 21:03 
Hmm, ok. Det er da åndsvagt!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-13 21:57 
Jep, Microsoft vil så forfærdeligt gerne leve i stenalderen. Jeg undrer mig ret tit over, hvorfor de ikke har haft nogen reelle konkurrenter på desktop-markedet i så lang tid.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 09:03 
Kan man købe Atari joystik D-SUB 9 (hun) plugs i løs vægt?

Alm. D-SUB9 hun stik er ikke dybe nok og kransen omkring volder problemer, så jeg søger nogle stik som er mere i stil med varianten som b.la. Atari og Commodore anvendte.

Svar på dumme spørgsmål-tråden
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-13 09:34 
Og SEGA ;)

Ved ikke om du kan finde sådanne stik, men ellers så kan du lave dine egne på denne besværlige måde:
http://www.mmmonkey.co.uk/snk-neo-geo-diy-db15-controller-plug/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 10:07 
Tak - vil bare gerne undgå at skulle gå i Jørgen Clevin-mode :P

Ellers må jeg købe et par Atari-style extenders og håbe alle pins er wired.
millenniummillenniumSkrevet 01/08-13 21:28 
Hvor dælen slukker man for auto-reload funktionen i House of The Dead 3 (ps3) ?

Jeg foretrækker manuelt reload.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/08-13 15:34 
Hvorfor har Warioware inc så meget med næser, bussemænd og pille næse...?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 03/08-13 19:43 
Fordi Wario er ond og artige børn piller ikke næse.
millenniummillenniumSkrevet 05/08-13 10:03 
Hvad burde man skrive på engelsk?

Organisation eller Organization?
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 05/08-13 10:09 
Britisk engelsk er normalt med "s", hvor amerikansk engelsk er med "z".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 05/08-13 10:10, rettet 05/08-13 10:11 
Ligemeget. Uk eller us stavemåde. Your choice.

Edit: KTC kom først :)
j/k
HeroldHeroldSkrevet 06/08-13 19:19 
Hvis jeg nu har sådan et ... Steel Batallion-joystick til den gamle Xbox stående og jeg gerne ville spille MechWarrior 4 med det på PC ... hvad skal jeg så have fat i af hardware for at kunne gøre det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 06/08-13 21:53 
Et gammelt keyboard og et joystick, som du bruger til en frankenstein sammenbygning :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 07/08-13 01:59 
Jeg har ikke lyst til at rive joysticket fra hinanden - jeg håbede på at der var nogen der kendte til en konverter til USB eller sådan noget?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/08-13 04:12 
Hardwaremæssigt skal du vist bare have et Xbrick breakaway kabel, som du kan slagte og konvertere til Xbrick -> USB :)

Jeg lavede en hurtig Google søgning, og fandt umiddelbart to brugbare sider - Så du kan prøve dig frem med begge:

http://vt.beckament.net/

Og denne her
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 07/08-13 07:31 
Det er da alt for nemt ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 07/08-13 08:27 
Måske kan denne anvendes?:
http://www.ebay.co.uk/itm/20-1-inch-XBOX-to-PC-USB-Controller-Converter-Gamepad-Adapter-DATA-Cable-/400453403748
HeroldHeroldSkrevet 07/08-13 10:23, rettet 07/08-13 10:27 
Ja, det er nok for nemt - men jeg vil ikke ødelægge det fine monstrum :D

Edit: Og tak for links - der er noget at arbejde med. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WonderboyWonderboySkrevet 07/08-13 14:53 
Hvor køber man en tagboks og bøjler henne til rimlige penge?.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 07/08-13 15:06 
Det kan være at den her familie vil sælge.

Svar på dumme spørgsmål-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 07/08-13 15:10 
:-)
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig