X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
JAAJAASkrevet 11/04-13 22:48 
I dagens udgave af De Dårlige Nyheder med Anders Lund Madsen var der et indslag fra Sydkorea. Sidst i indslaget blev der spillet et tema, jeg har hørt utallige gange før, men aldrig kan finde navnet på. Det lyder MEGET a la hovedtemaet fra Black Rain, men er ikke helt det samme selvom begge har Koto som hovedinstrument og de lyder som variationer af samme tema. Nogen der kan hjælpe mig med at afslutte en årelang søgen?
AkamisoAkamisoSkrevet 12/04-13 01:18 
JAA>
I dagens udgave af De Dårlige Nyheder med Anders Lund Madsen var der et indslag fra Sydkorea. Sidst i indslaget blev der spillet et tema, jeg har hørt utallige gange før, men aldrig kan finde navnet på. Det lyder MEGET a la hovedtemaet fra Black Rain, men er ikke helt det samme selvom begge har Koto som hovedinstrument og de lyder som variationer af samme tema. Nogen der kan hjælpe mig med at afslutte en årelang søgen?

Det er temaet fra filmen "Merry Christmas Mr. Lawrence"

link til Youtube
--Skrevet 12/04-13 17:16 
Er 220 kr. en fin pris for Shenmue (komplet)? Vil gerne have det til min DC, men ved ikke hvad det "plejer" at handles for.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-13 17:19 
Plejer at gå for omkring en 4-500 på eBay.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 12/04-13 17:20 
1´eren? Det er nemlig Ebay jeg tåger rundt på lige nu :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-13 17:28 
Så slå til ;)

Jeg mener bestemt det har ligget i det prisleje.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/04-13 18:03 
"Sold items" ... ? ;)
j/k
--Skrevet 12/04-13 18:22 
Konsolkongen>
Så slå til ;)

Jeg mener bestemt det har ligget i det prisleje.

Super duper... Fik lige købt:

Shenmue (DC) 220,-
Shenmue II (Xbox) 50,-

Bliver spændende at komme i gang med disse!
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 00:03 
slk486>
"Sold items" ... ? ;)

Hvor ser du den funktion henne? Jeg anede ikke den fandtes.

Det er godt nok faldet en del i pris. Det er jo super :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 13/04-13 01:54, rettet 13/04-13 01:56 
Når du søger er der øverst 3 options: active listings ! sold listings ! completed listings. Indtil videre dog kun implementeret på .com samt iOS app'en.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 11:51 
Ja okay, så ligger den da også lige til højrebenet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 13/04-13 18:57 
Min søn er ret interesseret i et lave udfordringsbaner i Minecraft, som hans venner skal prøve at gennemføre.

Jeg tænker om der findes nogle simple Construction Kit agtige applikationer, hvor man f.eks. kan lave simple platformspil. Findes der det...?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/04-13 19:01 
LittleBigPlanet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/04-13 19:23 
Ikke at jeg har prøvet det, men udfra anmeldelser og youtube videoer ville jeg sige at terraria er præcist det du leder efter.
solid snakesolid snakeSkrevet 14/04-13 09:01 
Når man har lavet en fantastisk sovs, ud af saften fra ribbensteg, hvor mange dage kan den holde sig i køleskabet?
Før man bør smide den ud?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/04-13 08:59 
Har søgt lidt på diverse madsites (hvor jeg formoder at det er madeksperter, der giver svarene, og som har styr på hygiejne).

Den gennemgående svartendens er:

Åben beholder - få dage
Lukket beholder - en uges tid
Frosset ned - en måneds tid
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/04-13 09:01 
Coolshop sælger en ret fed lampe... men se kommentaren:

https://www.coolshop.dk/catalog/product/79084-pac_man_ghost_lamp_gadgets

En person har købt den, og skriver klagende at det er en engelsk model, som ikke kan bruges i danske stik.

Hvilke løsninger er der for ham som forbruger - kan han afkræve, at få en adapter vederlagtsfrit, da det ikke er nævnt i salgsteksten at lampen ikke er dansk standard? Han har jo købt en ting, som i sin oprindelige stand er ubrugelig.
slk486slk486Skrevet 21/04-13 10:12 
Rimelig ringe af Coolshop, når man tager i betragtning at selv engelske virksomheder medsender eu adaptere til stik!
j/k
JmogJmogSkrevet 21/04-13 12:54 
Hyakotake>
Coolshop sælger en ret fed lampe... men se kommentaren:

https://www.coolshop.dk/catalog/product/79084-pac_man_ghost_lamp_gadgets

En person har købt den, og skriver klagende at det er en engelsk model, som ikke kan bruges i danske stik.

Hvilke løsninger er der for ham som forbruger - kan han afkræve, at få en adapter vederlagtsfrit, da det ikke er nævnt i salgsteksten at lampen ikke er dansk standard? Han har jo købt en ting, som i sin oprindelige stand er ubrugelig.

Det kan han. Han kan også kræve at få pengene tilbage.
SumezSumezSkrevet 21/04-13 16:08 
Hvis jeg var ham, havde jeg nok bare erstattet stikket med et dansk. Men ja, han har vel ret til at klage...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/04-13 13:08, rettet 23/04-13 13:08 
Jeg er ved at lægge noget af sønnikes gamle LEGO på DBA. Nogle af dem er udgåede modeller. Bl.a. opdagede jeg at hans LEGO City postflyver er til salg på Amazon for 79$ (what?!)

http://www.amazon.com/Lego-City-Set-7732-Mail/dp/B00125K75K

Er der samler-mani for disse udgåede LEGO modeller, eller er denne pris bare skudt helt ved siden af...?
Nogen som er inde i LEGO kulturen?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 23/04-13 13:15 
Nu er der jo forskel på ubrudte æsker og brugt LEGO :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/04-13 13:21 
Selvfølgelig, men vi har også en cargo flyver som iflg. http://www.brickpicker.com/, bliver solgt brugt for omkring 500,- Jeg tænker bare, om det er realistisk.

Er der virkelig auktionsværdi i udgåede lego modeller?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/04-13 13:32, rettet 23/04-13 13:33 
Jep, hvis det er en uåbnet æske, og modellen er eftertragtet, kan værdien snildt overstige nyprisen.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 23/04-13 13:35, rettet 23/04-13 13:35 
Ja ok, men generelt tror jeg LEGO folket er endnu mere skøre end vi er, så helt skudt forbi er det ikke :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/04-13 14:01 
"endnu mere skøre end vi er"...

Og det siger ikke så lidt :-D
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/04-13 22:32 
Hvorfor bliver Java ved med at spørge, om jeg vil installere Ask Toolbar, hver eneste gang der kommer en opdatering? Er det ikke lidt det samme som at få tilbudt en kønssygdom, hver gang man er på besøg hos lægen?
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 23/04-13 22:35 
Wow, tænkte først at "Ass Toolbar" måtte være noget malware der har sneget sig ind, men det er åbenbart fra Oracle selv. Deres dumhed overgåes åbenbart kun af hvor usympatiske de er :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 23/04-13 22:58, rettet 23/04-13 22:58 
Godt vi ikke bruger Java til noget særligt... *host, host*

Men det var vidst nærmere et retorisk spørgsmål. Ikke et dumt spørgsmål. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/04-13 14:22, rettet 24/04-13 14:22 
Når en headhunter-virksomhed ringer til en alene på baggrund af at de har set ens LinkedIn profil, hvad skal man så regne med? Er det overhovedet værd at svare tilbage?

Umiddelbart er der en ret stærk stemme der fortæller mig at jeg bare skal afvise hende blankt. Hvis et firma er så desperat med at komme af med deres stillinger, at de betaler et konsulentfirma til at indhente ansøgere, er det svært at tro at det er en særlig attraktiv stilling, der er tale om. Jeg er også bange for at åbne mig for al mulig yderligere fremtidig "spam".
Derudover er jeg yderst tilfreds med min nuværende stilling, og det er kun lønnen som lader lidt tilbage at ønske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/04-13 14:28 
Hvis du er vigtig for din nuværende arbejdsgiver, er det at tage 5-6 mdr. et andet sted og så komme tilbage en god måde at springe et par løntrin på.
Personligt ville jeg nok være for nysgerrig til ikke at lege med længe nok til at finde ud af hvad de drejer sig om.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 24/04-13 14:29 
dRxL>
Hvis du er vigtig for din nuværende arbejdsgiver, er det at tage 5-6 mdr. et andet sted og så komme tilbage en god måde at springe et par løntrin på.

Tjaeh, man skal heller ikke lege med ilden. Jeg har allerede gjort det én gang før, og endte tilbage samme sted da den nye arbejdsplads (100FM :)) gik konkurs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 24/04-13 14:43 
Nogen der har leget med et dual strike pcb? Jeg har lige moddet mit ps3 te stick med én, men windows 7 vil ikke finde joysticket. Alle knapperne virker men ikke joystick? jeg har dobbelt checket mine ledninger, og at pinout på sanwa jlf er korrekt.

Skal man downloade en driver for at det virker ordentligt eller hvordan? Den detectes i windows 7 som Dual Strike 3,3,xx (PC)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 24/04-13 15:12, rettet 24/04-13 15:14 
Jeg er også blevet henvendt af headhunter via LinkedIn og tror ikke der er noget særligt desperat over det. Det er meget tid og ressourcebesparende, også for store virksomheder, at indhente kandidater via jobkonsulenter, fremfor at skulle knokle med 600 ansøgninger. Men der er ikke jobgaranti, for man er stadig i konkurrence mod andre fundne kandidater.

Medmindre selvfølgelig headhunteren kontakter dig i en mørk parkeringskælder med en brun kuvert i hænderne.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/04-13 15:14 
Ja, jeg forestiller mig at hun sidder og ringer til en ny person hvert andet minut ud fra samme liste over søgeresultater på LinkedIn, og har præcis samme samtale.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 25/04-13 10:54 
Når man ligger og snorker kan man det at trække torsk i land, men kunne det ikke lige så godt have været en hval, sværdfisk eller en haj..
Det er et ret underligt udtryk, men hvad stammer det fra?
Stammer det fra en person som lagde og sov, og pludselig vågnede han op med en torsk i munden.. :O
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-13 11:46 
Du gør det alt for abstrakt. Lyden fra en snorkende mund og lyden af et fiskehjul, der bliver brugt til at hive en fisk i land, minder bare lidt om hinanden. Mere avanceret er det vel ikke. Ved ikke, hvorfor det lige skulle være en torsk. Den er vel bare så almindeligt forekommende, at den var et godt valg.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/04-13 12:18 
KB2 er tæt på, men alligevel langt fra.

"Hale torsk i land"
Betyder at snorke, fordi torsken (og ulken) efter sigende knurrer, når man trækker dem op ad vandet.

Kilde - 5 sekunder på google.
--Skrevet 25/04-13 12:24 
Som email bruger jeg en hotmail konto, hvilket jeg har gjort de seneste mange år. Nu tvinger MSN Messenger mig til at opdatere (eller kan den ikke logge på), hvilket medfører at den bliver lagt sammen med Skype. Skype understøtter åbenbart ikke det samspil der var imellem MSN og hotmail (email delen).

Jeg orker næsten ikke at skulle begynde at bruge en ny email. Findes der en eller anden smart metode til at beholde sit MSN, uden at skulle have Skype integreret?
Spiller nu: Animal Soccer World
WonderboyWonderboySkrevet 25/04-13 15:38 
Nogle der ved om der kommer nogle nye Star Wars spil til Nintendo Wii enten star wars clone wars eller Lego Star Wars?.
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-13 15:51 
Der er ikke mere Lego Star Wars planlagt indtil videre og alle andre Star Wars projekter er vidst nok fastfrosset efter at Disney opkøbte Lucasarts og lukkede dem ned.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/04-13 15:56 
m1chelsen>
Jeg orker næsten ikke at skulle begynde at bruge en ny email. Findes der en eller anden smart metode til at beholde sit MSN, uden at skulle have Skype integreret?

Jeg bruger stadig min gamle Hotmail, men det er så kun via Windows Live Mail (samt tablet og telefon).
Nogle gange savner jeg lidt den fine email popup fra Messenger, men samtidig kender jeg ikke mange der stadig bruger det som IM, så jeg har det bare knyttet til Raptr, sammen med min XBL account.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 25/04-13 18:50, rettet 25/04-13 18:50 
Jeg har fundet ud af, at der åbenbart eksisterer 2 versioner af arcadespillet Thunder Dragon (NMK) der er udgivet i hhv. 4/6-1991 og 9/1-1992. Er der nogen der ved hvad forskellen er? Jeg har nemlig en 4/6-1991-version, men vil gerne vide hvad man får hvis man skifter de 2 rommer der er forskellige for de 2 versioner.

Tænker at det er en slags opdatering/bug-fix, men ved det ikke...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/04-13 19:27 
Normalt er det bare små opdateringer med bugfixes, evt. lidt udligning af scores, men tvivler på at NMK bekymrede sig om den del.
Mit har ligget på posthuset siden i går, kan se hvilken version jeg har, når jeg får hentet det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 25/04-13 19:39 
Glæd dig, det er superfedt! Lækker musik og meget flot grafik };-P Fik fixet mit i går aftes...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SaftenSaftenSkrevet 26/04-13 11:08 
SuperBrugsen har lukket idag, men vil det så også sige at postbutikken der ligger derinde også er lukket? (De har mit Fire Emblem)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
--Skrevet 26/04-13 11:22 
Vores lokale brugs som også er GLS pakkeshop har åben 7-12. Det er kun bageren som har åben, men den er placeret sammen med kiosken, hvor pakkeshoppen også er. Så umiddelbart tror jeg godt du vil kunne hente en pakke hvis det er bygget op på tilsvarende måde, der hvor du bor.
Spiller nu: Animal Soccer World
SaftenSaftenSkrevet 26/04-13 13:39 
Prøvede at tjekke, men det viser sig at PostDK gerne vil holde fri idag. Så må vente med Fire Emblem til imorgen.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
solid snakesolid snakeSkrevet 29/04-13 11:02 
Her er lige et sjovt spørgsmål samt en sjov tråd...
If I ate myself, would I be twice as big or disappear completely?

Hvis jeg spiste mig selv
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/04-13 11:29 
Materiale kan hverken opstå ud af ingenting eller forsvinde ud i den blå luft.

Hvis du forsøgte at spise dig selv, ville du blive til en bunke afføring, en smule urin, lidt gas og en halvt spist død krop :D
AV Intelligent Terminal
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig