X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-13 09:09 
10V 850mA. Mener at Amnesia bruger en Mega Drive 1 PSU han fik af mig til sin. Den passer i hvert fald perfekt på specifikationerne, men jeg kan ikke huske om stikket passer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 09/02-13 10:06, rettet 09/02-13 10:07 
Captain N>
Har fået mig en AV Famicom med posten idag. Den er dog uden en AC adapter og jeg er ikke helt klar over hvad jeg kan bruge som er kompetibelt og hvor jeg ikke behøver at modde eller rodde med noget før det virker.

Nogen der ved om man kan købe en adapter der vil virke her i Europ?

Jeg bruger i øjeblikket en PSU jeg fik af Konsolkongen, som han havde i overskud fra en MD1.

EDIT: Smart ikke at læse sidste side, hvor Konsolkongen udgyder af sin viden ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-13 10:40 
Men godt at få det bekræftet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 09/02-13 12:53 
Azzkikr>
Sært spørgsmål. Brug den du normal ville bruge til en japansk maskine.

Det er jo ikke fordi den pludselig kræver anden strømstyrke :P


Som standard følger der ingen strømforsyning med maskinen og aner ikke om den bruger den samme adapter som en normal Famicom.
Har hørt noget om at en Mega Drive adapter skulle virke men der skal man ind og pille ved nogle ting, og selv hvis man gør det kan den stadig brænde sammen.
Bedste løsning ville jo være bare at bestille en adapter der allerede er klar til brug til Famicomen i en Europæisk stik kontakt.
Kan heller aldrig huske hvor hvor meget watt eller volt det er de bruger i Japan :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-13 13:28 
Jeg har et virkelig irriterende problem på min bærbar.

Når jeg sidder og skriver laver den af sig selv, helt tilfældigt, et "klik" dvs hvis jeg sidder og skriver og musemarkøren er midt i sætningen skifter markøren hen midt i det hele så jeg skriver midt inde i sætningen på tilfældige tidspunkter.

Det er ikke et rigtigt "klik" da hvis jeg stiller markøren over en link og lader den stå trykker den ikke på det, den flytter blot markøren.

Det sker i alle programmer, ikke kun browsere.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og har en løsning?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/02-13 14:13 
Captain N>
Har hørt noget om at en Mega Drive adapter skulle virke men der skal man ind og pille ved nogle ting, og selv hvis man gør det kan den stadig brænde sammen.

Det lyder som ren overtro. Du skal ikke ind og pille i noget som helst. Du kan roligt sætte en MD PSU til at drive dyret uden videre. SNES (og SFC) bruger, ligesom alle andre konsoller fra den tid, en 7805 spændingsregulator til at forsyne hele lortet. Den er ikke voldsomt kræsen mht. indgangsspændingen. Så vidt jeg husker, kan den leve godt af alt mellem 8 og 12V DC. Så det eneste, der er kritisk, er, at PSU'en leverer nok strøm og har den rigtig polaritet på stikket. MD PSU'en lever op til begge disse krav, så der skulle ikke være den mindste fare for, af den futter noget af ;)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 09/02-13 14:17, rettet 09/02-13 14:23 
@Azzkikr: Jeg oplever det tit fordi jeg kommer til at lægge noget af hånden på touchpad'en. Kunne det være det?
Der findes en indstilling i Windows (du skriver ikke lige om det er Windows du bruger), som disable'r touchpad'en mens man skriver. Den ku' du jo prøve?!

UPDATE: Jeg huskede det som en indstilling i Windows, det viser sig at være et lille stykke med freeware i stedet: http://www.pcworld.com/article/204693/Disable_Your_Laptops_Touchpad_While_You_Type_Windows_7_Edition.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-13 15:59 
Jeg tror du har ret, det lyder i hvert fald mere logisk end min teori :P. Der skal godt nok ikke meget til før den skifter position ved berøring.

Anyways det er virkelig belastende, men jeg downloadede det program der og det virker ret godt så jeg siger mange tak.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/02-13 21:17 
Jeg erindrer også en indstilling der kunne lave et delay mellem tastetryk og touchpad klik, men siden min Win7 PC er en stationær, er det lidt svært sådan lige at undersøge for mig :P

Er dog overbevist om, at min lille netbook med WinXP har den indstilling.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Captain NCaptain NSkrevet 09/02-13 22:46 
KillerBean2>
Det lyder som ren overtro. Du skal ikke ind og pille i noget som helst. Du kan roligt sætte en MD PSU til at drive dyret uden videre. SNES (og SFC) bruger, ligesom alle andre konsoller fra den tid, en 7805 spændingsregulator til at forsyne hele lortet. Den er ikke voldsomt kræsen mht. indgangsspændingen. Så vidt jeg husker, kan den leve godt af alt mellem 8 og 12V DC. Så det eneste, der er kritisk, er, at PSU'en leverer nok strøm og har den rigtig polaritet på stikket. MD PSU'en lever op til begge disse krav, så der skulle ikke være den mindste fare for, af den futter noget af ;)

Okay. Syntes bare jeg havde hørt noget om at den ene kørte med en AC adapter og den anden brugte en DC adapter eller sådan noget. Har absolut ingen forstand på den slags men vil i så fald lige se om jeg har en ekstra MD adapter liggende jeg kan teste den med.
Tak for svaret.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/02-13 23:14 
Det er rigtigt. Jeg havde helt glemt, at Nintendo's PSU'er spytter AC ud :)

Men det er kun hvis du laver det omvendte nummer, at det går galt. Altså, en SNES PSU på en MD.
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 09/02-13 23:18 
Okay. Så kort sagt. Jeg kan bruge min MD adapter i en AV famicom men må ikke bruge bruge en Nintendo i en MD?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/02-13 09:53, rettet 10/02-13 09:54 
Jep, forsyningen i de gamle konsoller består af tre dele; En transformator, en ensretter og en spændingsregulator. Sega valgte at sætte transformator + ensretter i PSU'en og lod spændingsregulatoren være en del af konsollen. Nintendo valgte at sætte ensretter + spændingsregulator i konsollen og brugte en transformator som PSU. Så når du sætter en MD PSU til en SNES/SFC er der bare to ensrettere i kæden, hvilket ikke skader noget. Men hvis du sætter en SNES PSU til en MD er der pludselig ingen ensretter overhovedet, og så går der røv i det.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 10/02-13 12:27 
Er der ikke noget om at der skal X gange så meget spænding til, for at få en DC adapter til at fungere i en maskine der er lavet til at tage AC?

Cap' N, hvis du bare skriver præcis hvilke specifikationer der nævnes ved strømstikket i (eller måske på et klistermærke under) maskinen, kan du ret hurtigt få en opsummering af præcis hvad du kan og ikke kan bruge som PSU til den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 12/02-13 14:29, rettet 12/02-13 14:29 
Hvad koster fragt på Amerzon.uk?, hvis jeg skal bestille dette spil i link feks.

Link...
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 12/02-13 14:38 
Lav roligt en bestilling og du kan se det inden du godkender betaling til sidst.
WonderboyWonderboySkrevet 12/02-13 14:41 
Okay det prøver jeg.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 12/02-13 14:47 
Wonderboy>
Okay det prøver jeg.

Det er typisk ca. £4 som mindstepris for forsendelse til DK, hvis man køber spil enkeltvis hos amazon selv eller fra en af sælgerne på amazon market place. Bemærk dog, at der fri fragt, hvis man for mere end £25 hos amazon selv eller hos en af de få sælgere, der har 'fulfilled by amazon'. Bemærk desuden, at amazon selv lægger VAT oveni i prisen.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 16/02-13 09:18 
(Ved ikke om det er et dumt spørgsmål men...)

Hvilke Turtle Beach headsets burde man købe til PS3?
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 16/02-13 16:29 
Next....

I Modern Warfare 2: Er der en måde man kan slukkes for andre spilleres in-game messages (og mute deres mikrofon, nu vi har gejsten) ??
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-13 16:44 
Kan du ikke gøre det ved at trykke select? Kan ikke huske om det skal gøres ude fra lobbyen eller kan gøres in-game :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 16/02-13 18:26 
Jo, men kan mute med select, men ikke noget om hvordan man undgår in game messages
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-13 19:05 
Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad in-game messages er. Beklager :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 16/02-13 21:59, rettet 16/02-13 22:01 
Hvordan får man best VHS optagelser digitaliseret? Originalt bliver det vist ikke optaget i VHS, men i en mindre kassette som kan sættes i en adapter.

Jeg købte en pvr gaming edition i den tror det var en god måde at få tingene over på PC'en, men det viser sig kvaliteten er forfærdelig (uanset hvilke optioner man vælger), det samme kan siges om den medfølgende software.

Findes der noget der er bedre i stand til formålet, eller er man ude i at skule betale sig fra det hvis man vil bevare kvaliteten af optagelserne bedst muligt?
Spiller nu: Halo 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/02-13 22:35 
VHS ER bare forfærdeligt. Billedeinformationen er kodet som CVBS (uanset om det er de store eller små bånd), og den forringes langsomt over tid af sig selv og er voldsomt følsom over for både slid/brug og påvirkes af alle mulige former for elektromagnetisk stråling. Det er virkelig noget bras.
AV Intelligent Terminal
PlaykidPlaykidSkrevet 17/02-13 00:14 
KillerBean2>
VHS ER bare forfærdeligt. Billedeinformationen er kodet som CVBS (uanset om det er de store eller små bånd), og den forringes langsomt over tid af sig selv og er voldsomt følsom over for både slid/brug og påvirkes af alle mulige former for elektromagnetisk stråling. Det er virkelig noget bras.

Også derfor det gerne skulle digitaliseres før det hele går tabt :) Men det ser faktisk ok ud når det bliver afspillet i VHS maskinen på TV, så det bør vel også kunne optages i samme kvalitet?
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 17/02-13 00:38 
Hvorfor er lyden fra forsinket når jeg ser film over Netflix på min PS3 og ikke når jeg ser over min Xbox360.
Jeg bruger sammen lyd opsætning via min forstærker så kan der være noget i opsætningen på min PS3?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-13 01:11, rettet 17/02-13 01:14 
Playkid>
Også derfor det gerne skulle digitaliseres før det hele går tabt :) Men det ser faktisk ok ud når det bliver afspillet i VHS maskinen på TV, så det bør vel også kunne optages i samme kvalitet?

Du skal som minimum ha' en optager der kan deinterlace fornuftigt.
Hvis din VHS-afspiller outputter med composite skal optageren også have et godt comb filter før det kommer til at se bare nogenlunde ud.
Hvis din VHS-afspiller outputter i rigtig RGB SCART og derved har indbygget comb filter skal du kun koncentrere dig om at deinterlace og optage fra RGB SCART.

Den umildbare løsning jeg har i tankerne er noget ala det her:

VHS-afspiller <composite> Videon Omega One (eller lign.) <component> kvalitets capture card.

Videon Omega One har et, for så vidt muligt, fremragende comb filter. Det gør ikke at composite kommer til at ligne RGB, det vil faktisk stadig se ret ringe ud, men det slår alt andet hvad jeg har prøvet composite på. Derudover har den en rigtig god deinterlacer som vil konvertere 576i til 576p, sikkert bedre end alle capture løsninger der er til at købe for penge.

Capture cards aner jeg ikke en fis om. Jeg ved at Micomsoft (XRGB-folkene) har udgivet et rebrandet Startech-card som skulle være skide godt til al(?) form for gaming, men det er ikke sikkert det forholder sig sådan med film.
Du skal i hvert fald have et der kan optage 576p fra component og gerne i 25frames/sek, eller endnu bedre automatisk låser til frameraten.

CTRL + F "Videon":
http://retrogaming.hazard-city.de/

Fra link>
The Videon Omega One has been introduced in 2001 at a price tag of US$1500. It features the legendary Faroudja FLI2200 deinterlacer chip and was named one of the best linedoublers on the market. The Vigatec FX2 is a relabeled Omega one unit from a german company. One of the two available component inputs on the Omega One machine (along with 4 Video and 2 S-Video inputs) has been remodeled to RGBs. The Videon can commonly be found on eBay all over the world, while you need to look out on european marketplaces to score a FX2 with RGB input. Current market price of the Videon is around $150 while the Vigatec might hit $200. There are updated versions of both processors available. The Videon is called Omega HDP, wile the Vigatec is called FX2+. The units are basically the same with an additional HD passthrough input added on both machines. They also feature an enhanced filmmode function for movie deinterlacing, but that's of no concern for us right here.

...



These two machines can probably be considered the best standalone deinterlacers for 240p material out there. The picture is somewhat not as sharp as on the competitors (XRGB), but this gives the picture a very natural CRT-like look. If you need more sharpness apply some from the TV settings. Picture quality of the Video and S-Video inputs is top-notch as well, because of the great comb filters used. If you have vintage systems which you don't want to mod to RGB, this is your machine (NES via yellow RCA). There's also a FLI220 specific feature called diagonal edge enhancement. One 240p this will interpolate the picture to avoid blockiness. In the end it's a matter of taste, but it's nice to have and works very well (while I prefer to keep it disabled). The Processing delay for all FLI2200 or FLI2300 based processors is rather low (between 1 and 2 frames) (Vigatec Germany claims that the FX2 performs at under 0.5 frames, but from my testings a few years back, that's not true. The Faroudja chips also "feel" more laggy than the lag-free XRGB-3).

Det ender med at blive dyrt. Ved ikke om det er mere end du havde regnet med :)
En skam at jeg har solgt min egen Videon Omega One, ellers kunne vi måske ha' fundet ud af noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 17/02-13 09:27 
Det er i hvert fald noget mere kompliceret end jeg regnede med, men tak for svaret! Der er selvfølgelig også grænser for hvad jeg vil betale for projektet, men jeg vil prøve at holde udkig efter sådan en Omega one :-)

I min indledende søgen efter sådan en stødte jeg i stedet over en ION Audio VCR 2: http://www.amazon.com/ION-Audio-Video-Computer-Converter/dp/B0017PJ5FI
Blandede anmeldelser, men prisen er fornuftig, hvis den gør hvad den skal kunne den også være interessant, men ville være rart med nogle test så man kunne se hvad den kan producere. I den forbindelse kom jeg også i tanke om jeg engang så en kombi VHS/DVD optager i Fona, som skulle kunne kopiere VHS direkte til DVD, den tvivler jeg dog lidt mere på :)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-13 11:00 
Alternativt kan du prøve at oprette en tråd i hardware sektionen på shmups.system11. Så kan du sikkert få hjælp af ham Fudoh der har lavet hjemmesiden jeg linker til. Han ved trods alt en hel del mere om den slags end jeg gør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 18/02-13 20:14 
Tak Martin :-)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 20:33 
Det var så lidt. Jeg håber du finder frem til noget brugbart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/02-13 23:33, rettet 18/02-13 23:45 
Jeg kunne rigtigrigtig gerne tænke mig at få sat en SSD i min laptop. Men jeg ville savne min nuværende 400GB HDD, og en tilsvarende størrelse i SSD er "smådyr", så jeg tænkte på at lave det trick jeg ved mange har gjort på især deres mac, hvor de har skiftet discdrevet ud med en ekstra harddisk, til operativsystemet og de tungeste programmer.

Så vidt jeg ved er der dog som regel tale om et "kit", hvor man køber noget der kan sættes i, i stedet for discdrevet, så der ikke kommer et åbent hul i siden, og man har et sted at skrue sin SSD fast.

Så det jeg er interesseret i at vide er om det er muligt for mig bare at købe sådan en standard SATA-SSD, og regne med at jeg både kan få fysisk plads til den, og om det er muligt at slutte den til?
Min computer er ASUS' K50AF serie og ser sådan her ud, hvilket nok ikke siger folk særlig meget, da der findes så mange modeller indenfor diverse bærbare,
Svar på dumme spørgsmål-tråden

Men måske ved nogen hvad jeg skal undersøge for at finde ud af om det kan lade sig gøre? Er der en bestemt formfaktor eller lignende jeg leder efter, kan jeg risikere at discdrevet slet ikke er sat til med nogen form for standard-stik, eller at bundkortet bare kun er lavet til at have én fysisk harddisk sat til og ikke mere? Er det overhovedet realistisk for mig at kunne åbne sådan en computer, eller skal jeg bare give op på forhånd?

Jeg ved utroligt lidt om computerhardware, især indenfor bærbare, så erfaringer modtages med kæk kyshånd.


edit: Lader til at det slet ikke er muligt uden sådan en dyr adapter (OptibayHD?) mellem "discdrev" og den gamle HDD?
Er virkelig dårlig til at finde resourcer omkring den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/02-13 09:10 
Sumez>
Er der en bestemt formfaktor eller lignende jeg leder efter, kan jeg risikere at discdrevet slet ikke er sat til med nogen form for standard-stik, eller at bundkortet bare kun er lavet til at have én fysisk harddisk sat til og ikke mere? Er det overhovedet realistisk for mig at kunne åbne sådan en computer, eller skal jeg bare give op på forhånd?

Du behøver sikkert ikke åbne den. Der sidder nok bare et par skruer, som holder drevet fast, i bunden af computeren. Når du har har fjernet dem, kan du bare hive det direkte ud af maskinen. Så kan du se, hvilken tilslutning det har. Det er enten S-ATA eller P-ATA, højst sandsynligt S-ATA.

Sumez>
edit: Lader til at det slet ikke er muligt uden sådan en dyr adapter (OptibayHD?) mellem "discdrev" og den gamle HDD?

Det er sikkert muligt. Men en DIY-løsning er nok både grimmere at se på og i sidste ende en del dyrere at strikke sammen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/02-13 09:21, rettet 19/02-13 09:22 
Det forekommer mig bare, at for den merpris sådan en adapter koster (ca 600 kr), kunne man næsten ligeså godt købe en større SSD, og droppe det med at have to diske sat til.

Er der slet ikke et billigere alternativ? Evt. en mere discount-agtig adapter? Jeg kan slet ikke finde info om andet end den model jeg nævner sidst i mit indlæg. Måske ved jeg bare ikke hvad jeg skal søge på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/02-13 09:30, rettet 19/02-13 09:46 
Ok, fandt frem til den her Hong Kong-dims:
http://www.ebay.co.uk/itm/2nd-Hard-Drive-HDD-SSD-Caddy-Adapter-For-ASUS-K50I-K50-K51AC-G72GX-replace-GT30N-/271055146803?pt=UK_Collectables_HardDriveEnclosures_RL&hash=item3f1c254f33&_uhb=1

Den nævner ikke specifikt min K50AF, men nævner K50. Problemet er jo bare at der nærmest findes en bærbar-model per fabrikant for hver enkelt forhandler, samt måned på året, så hver fabrikant har 5000 forskellige modeller, og det er ret svært at søge på noget specifikt til min computer.

Kan jeg gå ud fra at den linkede passer i min computer, eller findes der også 5000 forskellige formfaktorer og tilslutninger indenfor optiske drev, der kan skabe problemer?

edit: eller endnu bedre den her fra UK, lader til at være samme model:
http://www.ebay.co.uk/itm/2nd-HDD-SSD-Hard-Drive-Bay-Caddy-for-Laptops-12-7mm-SATA-to-IDE-/320899669844?pt=UK_Computing_Other_Computing_Networking&hash=item4ab71c5f54&_uhb=1
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/02-13 13:14, rettet 19/02-13 13:18 
Sumez>
Kan jeg gå ud fra at den linkede passer i min computer, eller findes der også 5000 forskellige formfaktorer og tilslutninger indenfor optiske drev, der kan skabe problemer?

Der er ikke 5000, kun to. Gør nu bare som jeg skrev, og hiv drevet ud. Så kan du selv se efter :)

Der er ikke alle de variationer, du frygter. En laptop er langt hen ad vejen sat sammen af off-the-shelf komponenter, som ligner hinanden til forveksling. Bundkortet er som regel det eneste, der er custom. Det er også en af grundene til, at bærbare computere er så latterligt billige.

Sumez>
lader til at være samme model:

Nix, den er S-ATA til P-ATA. Den førstnævnte er S-ATA til S-ATA.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/02-13 13:21, rettet 19/02-13 13:22 
KillerBean2>
Der er ikke 5000, kun to. Gør nu bare som jeg skrev, og hiv drevet ud. Så kan du selv se efter :)

Det var også planen, har bare ikke kendskab til hvad jeg skal kigge efter, så det er derfor jeg fisker. :)
Har dog endelig fundet nogle informationer, og det lader til at nærmest alle laptop-drev følger en af to formfaktorer, en 12.7mm og 9.et-eller-andet. Så vidt jeg kan se bruger min laptop en 12.7, hvilket giver mig en del muligheder, f.eks. den her billige svend:
http://www.ebay.com/itm/221167667914

Sumez>
Nix, den er S-ATA til P-ATA. Den førstnævnte er S-ATA til S-ATA.

Se der var lige noget der jeg sku være opmærksom på.

Går ud fra at jeg skal bruge SATA til SATA?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/02-13 13:24 
Sumez>
Går ud fra at jeg skal bruge SATA til SATA?

Lol! Det er jo netop det, du kun selv kan svare på, når du flår drevet ud og kigger på stikket :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/02-13 13:44 
Jeg tror du glemmer at jeg er hardware-analfabet. :)
Jeg synes connectoren på billedet på "SATAN-til-PATTAH" adapteren ligner den anden på en prik. Hvordan kan jeg se hvad der er hvad?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/02-13 14:24 
Det er fordi, du kigger på stikket til harddisken/SSD'en. Det er selvfølgelig det samme på begge.
Det er stikket i den anden ende, du skal være opmærksom på. Du kan se forskellen på S-ATA og P-ATA nederst på siden her:

http://www.newmodeus.de/en/index.html
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/02-13 15:24 
Ah, tak :)
Er PATA bare det samma som et almindeligt gammeldags IDE-stik? Troede ikke man benyttede dem længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/02-13 16:29, rettet 19/02-13 16:29 
Når man snakker optiske drev giver det faktisk meget god mening at bruge P-ATA, da selv Blu-Ray ikke kræver den vilde overførselshastighed. Stikket i en laptop bygger på et alm. IDE-stik, men er en mindre mere kompakt udgave. Det er dog sandsynligvis alligevel et S-ATA stik, der bliver brugt i din computer, da man er gået over til at bruge det som standard på trods af, at det er overkill. Nok mest fordi det er billigere at bruge én slags I/O controller til alting :)

...men man ved aldrig.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/02-13 16:32 
Tak, det er en stor hjælp. :) Er lige kommet hjem fra arbejde, så må i gang med skruetrækkeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 22/02-13 09:28 
Hvor er flyttekasser billigst, når man gerne vil have en rimelig god kvalitet.?
Altså nogen som ikke bare falder fra hinanden, hvis der kommer lidt for meget i dem.. :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 22/02-13 12:24 
Flyttekasser falder ikke fra hinanden, med mindre at de er samlet forkert. De er jo af en vis tykkelse i pappet og det er det som du betaler for. Mener de koster en 10,- i diverse byggemarkeder.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 22/02-13 16:06, rettet 22/02-13 16:14 
De har nogle her.
ellers har de nogle plastkasser i Ikea til rimlige penge, også lidt dyre men så holde de også bedre.

Boxit
I love monster land
solid snakesolid snakeSkrevet 23/02-13 01:11 
Tak for tippet, jeg fik 10 styk i Harald Nyborg for 115kr
styk pris 15kr, de virker meget stærke. :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-13 15:59 
Hvad skal man med en YouTube app. på sin Xbox360 når YouTube virker fint i dens internet browser?
SumezSumezSkrevet 23/02-13 16:10, rettet 23/02-13 16:10 
Se søde kattevideoer på fjernsynet uden alt besværet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig