X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/10-10 15:19, rettet 16/10-10 15:20 
Præcis. Og som Røvsparkeren også kommer ind på KAN "150000 danskere har allerede købt hans musik!" godt betyde, at der er tale om en genial plade. Men det kan også sagtens betyde, at 150000 danskere er lallende tosser. Med andre ord er det det samme som at sige: "Hvis du køber denne CD, er der en chance for, at den er god!". Og den oplysning er jo fuldstændig ubrugelig. Jeg er ude efter et stykke musik, ikke et skrabelod! :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 16/10-10 15:24 
Killer Bean 2>
KAN

Det siger sig selv. Bare fordi man fastholder at der ikke per definition er nogen forbindelse, betyder jo ikke at man mener den aldrig KAN være der.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/10-10 15:39 
Der er indlysende nok mange faktorer der spiller ind, og kvalitet er utvivlsomt en af dem, men nogen gange bliver man godt nok helt i tvivl, når man ser det lort der bliver skubbet ud på markedet en gang imellem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/10-10 15:40 
En reklame (f.eks. en plakat eller andet visuelt medie) har vel noget i retning af 5-6 picosekunder til at fange en forbrugers opmærksomhed. Og så er der ikke andet at gøre, end at appellere til flokmentaliteten og lige få indskudt, at "150.000 andre er vilde med denne CD - måske er du også".

Der er vel næppe nogen, der på denne ENE oplysning køber CD'en?? Men det kan anspore til at se nærmere på kunstneren, søge lidt på nettet eller høre om ens venner kender til CD'en og hvad de synes, og høre om man evt kan høre lidt derfra inden man beslutter sig for at købe den.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/10-10 16:12 
Det er stadigvæk en tumpet oplysning. De kunne lige så godt sige: "Bandet har en trommeslager!" i håb om at folk tænker: "Hey, jeg har en masse musik med bands, der har en trommeslager. Måske skulle jeg lige finde ud af noget om dem her...". Men ja, desværre er tumpet tit == effektivt :/
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 17/10-10 14:26, rettet 17/10-10 14:28 
Hvor lægger Pixeline-spillene (specifikt "...i Pixieland" og "Hotel Skrottenborg") sine savegames?

Sagen er den, at Freja (min mindste) har fået egen PC på værelset (tak for en go' handel, jaes), men hun vil gerne spille videre på det/de savegames hun har liggende på min kones laptop!

Tænkte, at da der jo er mange branchefolk herinde, at der måske er nogen der har været inde over udviklingen af disse spil (de er jo danske)...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/10-10 14:45, rettet 17/10-10 14:46 
Hvis de ikke ligger i spillet eget installationsdir (går ud fra at du har tjekket), tror du så ikke de ligger i "%appdata%" mappen? (vælg run i startmenuen og skriv %appdata% for at åbne pågældende mappe - hvis du bruger Windows 7/Vista, åbner den Roaming-mappen, der vil jeg gætte på at savegames nok ligger i Local-mappen i stedet, så gå evt. et trin tilbage)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 17/10-10 21:04 
Jeg er her til aften godt oppe at køre over ThunderCats, igen (igen).

Hvor kan man købe den slags på DVD?
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-10 22:13 
Laserdisken har en box :)

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=12399618682584850
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 18/10-10 10:26 
og hvis man er villig til at sætte liv og lemmer på spil:

Zavvi: 30£
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-10 13:02 
Er der et sted hvor man kan se om der ligger de forskellige regioners rom på samme cartridge når det kommer til Mega Drive spil?

Jeg har en region switch på min Retron 3 og er nemlig interesseret i at finde ud af om Hokuto No Ken rommen også ligger på Last Battle i US eller PAL.
SumezSumezSkrevet 18/10-10 13:24 
Hvad er forskellen på de to?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-10 13:42 
Den japanske version er egentlig et Fist of the North Star spil men i US og PAL har de censureret alt blodet væk, omdøbt alle karaktererne og lavet nogen sprites lidt om så det er et helt andet spil... Noget med at de ikke havde licensen til North Star i vesten...
SumezSumezSkrevet 18/10-10 14:08 
Ifølge denne side har du ikke heldet med dig:
http://opcfg.kontek.net/archive/converterfun.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-10 14:40 
Cool. Tak for tippet. Så går jeg på udkig efter den Japanske cartridge.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-10 04:06 
Hvor finder jeg SD kort-porte til lod billigere end denne her:
http://cgi.ebay.co.uk/Secure-Digital-SD-Memory-Card-Socket-/310088582404?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET

Bemærk at porto til DK er gratis, men jeg synes stadig det er dyrt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 23/10-10 09:12 
Hvorfor bruger du ikke bare et Micro SD i en adapter? De koster normalt det samme eller mindre, og så kan du bruge adapteren til at lodde i.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-10 14:32 
Det var ikke så tosset en ide. Jeg vil nu helst bruge normale SD kort, men det kan være jeg ender med at lodde på min micro til mini adapter som jeg aldrig får brug for alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/10-10 14:46, rettet 24/10-10 14:47 
Hvad sker der hvis man ikke møder op til hjemturen på fly rejser?

Det lyder måske som et ret dumt spørgsmål, men det er fordi at hvis man fx kigger på priser på sas.dk så koster en enkelt billet for det meste 2-3 gange mere end en retur billet, så er det jo at jeg tænker at det ville da være dumt at betale så meget fremfor en retur billet selvom man ikke havde tænkt sig at tage hjem igen.
SumezSumezSkrevet 24/10-10 14:50 
Så flyver de bare uden dig :)
Det er jo derfor der er check-in en time før afgang. De efterlyser og "venter" kun på folk der ER checket ind :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/10-10 14:59, rettet 24/10-10 15:00 
Jeg mener mere om der bliver iværksat et eller andet eller jeg bliver påkrævet et eller andet gebyr.

Jeg skal muligvis flytte til udlandet i et stykke tid uden at have nogen dato for hvornår jeg vil hjem igen og så gider jeg da ikke betale 2-3 gange mere for en enkelt billet hvis jeg bare kan købe en retur og være ligeglad :P
HankyHankySkrevet 24/10-10 15:23 
Jeg skal køre en Ford Transit ladvogn med kasse på, fra Århus til KBH her mandag, og tilbage igen tirsdag, i forbindelse med mit arbejde.

Nu mit spørgsmål.

Da jeg ikke er så voldsomt bekendt med varevogne, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor høj den egentlig er, sådan at jeg på et tidspunkt ikke ender med at sidde fast under en bro eller lignende. Udover jeg selvfølgelig kan gå udenfor med en stige og et målebånd, bør man så ikke kunne finde den oplysning et sted på kassen eller bilen?

Jeg har ledt, og synes ikke umiddelbart at kunne finde noget :(

Den ser ud som denne, dog godt en 20-40 cm højere umiddelbart. http://www.altimaskiner.dk/pictures/76733/301467.jpg
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-10 15:50 
Min kollega der er autoforhandler siger at alle broer skal være mindst 4 meter høje og en Ford Transit ladvogn er ca 2 meter høj, så der skulle ikke være nogen problemer.
RJKRJKSkrevet 24/10-10 15:54, rettet 24/10-10 15:55 
Det lyder altså som noget ævl :)

Jeg kan af egen erfaring sige at vores Ducato 3,5t er godt 3,2m høj (den ser højere ud end den på billedet, men næppe voldsomt meget) og der er skam problemer med broer flere steder. Man skal bestemt være opmærksom, og vi har måtte vende om nogle gange pga. højden, selvfølgelig primært ifm. gamle jernbanebroer og den slags. Tagene ved benzintanke er også ofte for lave.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 24/10-10 16:26 
Jeg kørte under en bro i dag på 3,5m højde, og der virkede det ikke til, at der var ret meget plads at gøre godt med, så en 3,2 meter skal nok også passe på den her. Heldigvis er det mest motorvej, så satser på et par dage uden uheld :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SaftenSaftenSkrevet 24/10-10 16:37 
Skulle lige sige at det også er med at passe på ved tankstationer og broen ved Marselis Boulevard i Århus. En af mine gamle kolleger rev toppen af vores vagtbil på den konto;)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 25/10-10 08:36 
Azzkikr>
Jeg mener mere om der bliver iværksat et eller andet eller jeg bliver påkrævet et eller andet gebyr.

Det har jeg i hvert fald ikke oplevet. Jeg bailede en hjemtur fra Polen for et par år siden, da vi opdagede at den by vi skulle til lå i den modsatte ende af landet i forhold til den flytur vi havde bestilt (flot), og fik et lift hjem af nogle svenskere vi mødte dernede, og vi har aldrig hørt noget fra flyselskabet. Men altså, de har jo fået deres penge, så de kan da ikke brokke sig over noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 25/10-10 11:48 
Okay. håber nogen kan svare mig på den her.

Jeg har et problem med min e-mail og min paypal kontro. Jeg modtager ikke mails fra dem. Jeg ved ikke hvorfor. De havner hverken i min inbox eller i mit SPAM filter. det er ligemeget om det er kviteringer eller vigtig information.

Har nogen her en idé om hvad der kan forsager at mailsne ikke når frem?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KilroyKilroySkrevet 25/10-10 15:22 
Jeg skal bruge en trådløs telefon til hjemmet. Den skal helst være forholdsvis billig, har gerne fire håndset eller kan nemt, bekvemt og billigt udvides til det.
Hvilken en skal jeg købe?
Kilroy Was Here
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/10-10 20:19 
Hvad hedder den type cykel man ser alle teenage drenge køre rundt på for tiden i Kbh ? Det ligner en slags banecykel, je tror ikke de har gear i så fald så er de inde dige. De er tit i hvide eller sorte med en kraftig pamgfarve i en ring på det ene hjul.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 25/10-10 20:22 
Jeg tror bare, de hedder banecykler. De er også så småt begyndt at komme frem i Aalborg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/10-10 20:51 
Jeg synes bare ikke rigtigt jeg har kunne finde noget.
Det er fordi min cykel døde i fredags på vej hjem fra arbejde, så tænkte jo jo mere simpel cyklen er, jo mindre kan der gå i stykker og så håbede je lidt på nogle af dem også blev lavet lidt billigere end når de nu ikke er fyldt med en masse lort.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 25/10-10 20:56, rettet 25/10-10 20:57 
De har vist ingen ordenlige bremser men i stedet fast nav på baghjulet, der kun tillader at bremse med kraften fra cyklistens egne ben så pas på ;-)
Bashful Neophyte
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/10-10 21:04, rettet 25/10-10 21:09 
Ok ;) så er de vel egentligt ikke lovlige til kørsel i traffikken, men man kan vel eftermontere kabelbrmser :)


Rettet for Tlf stavekontrol ;p
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 22:20 
Hvis stellet er fra før 1998 er det lovligt at have fast nav. Så bare find en ældre cykel med et godt stel og få en cykelsmed til at bygge den om for dig :)
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 26/10-10 00:06 
Hvorfor kan man ikke få slikposer der ikke larmer helt vildt?

For en del år tilbage kunne man få papirposer i rødt og hvidt som var lavet af noget blødere materiale, som ikke larmede som dem man får i dag.

De fleste kender vel problemet fra biografen.. :-S
Folk larmer og man vil gerne se filmen i ro..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GilucGilucSkrevet 26/10-10 01:08 
Captain N>
Okay. håber nogen kan svare mig på den her.

Jeg har et problem med min e-mail og min paypal kontro. Jeg modtager ikke mails fra dem. Jeg ved ikke hvorfor. De havner hverken i min inbox eller i mit SPAM filter. det er ligemeget om det er kviteringer eller vigtig information.

Har nogen her en idé om hvad der kan forsager at mailsne ikke når frem?

Hvilken e-mail udbyder har du?
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
JmogJmogSkrevet 26/10-10 01:25 
Udover spamfilteret som du selv kan redigere i/kigge i, så har de garanteret også et overfladefilter, som mails rammer inden de bluver præsenteret for dit filter. Det kan være de er havnet der.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-10 01:45 
Findes der USB kabler der kun er v1.1? Kan det her kabel mon ikke bruges som 2.0?
http://www.el-supply.dk/?Gid=340&VNr=5255BC5

I samme stil findes der så HDMI kabler der ikke understøtter 1.4? Umildbart vil jeg jo mene at kablerne må være ens, eller hvad?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/10-10 08:09 
Hmm, jeg mener at jeg stillede samme spørgsmål på P:R engang, men kan ikke lige finde det :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/10-10 09:22 
Fleshmangler>
Ok ;) så er de vel egentligt ikke lovlige til kørsel i traffikken, men man kan vel eftermontere kabelbrmser :)

Sørg for at have lys på, for hvis de stopper dig for at køre uden lys og opdager manglende bremser og katteøje osv, kan blive en dyr affære. Hvis jeg ikke husker forkert kan de give dig 500 for hver manglende del.
Min kammerat slap med 1000 for nylig selvom de kunne have fældet ham for 3000. Han har sådan en moderne cykel uden alt det lovligpligtige gejl.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 26/10-10 09:26 
Er kabelbremser ikke også kun noget man har fordi det er lovpligtigt?
Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har brugt andet end fodbremsen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/10-10 09:31 
Det afhænger jo typen. Hvis du har udv.gear har man ikke fodbremse, hvorved en kabelbremse skal andvendes. På forhjulet skal der altid være kabelbremse.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 26/10-10 09:41 
Så vidt jeg forstod er der da netop fodbremse på disse?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/10-10 15:14 
Sumez>
Hmm, jeg mener at jeg stillede samme spørgsmål på P:R engang, men kan ikke lige finde det :S

Fast nav er at kæden er sat direkte på hjulet, hvilket vil sige man faktisk kan cykle baglæns.
Man kan derfor ikke bare hamre hælene i for at bremse.

Jeg tror jeg vil til at skræbe sammen så jeg har til en af dem til 3000 kr. og så selv få ordnet så jeg har de nødvendige ting på cyklen. : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JmogJmogSkrevet 26/10-10 21:20, rettet 26/10-10 21:23 
Konsolkongen>
I samme stil findes der så HDMI kabler der ikke understøtter 1.4? Umildbart vil jeg jo mene at kablerne må være ens, eller hvad?

Det findes der i høj grad. Det er en del af 1.4 standarden, at der er en ethernet kanal med i kablet. De 1.3 kabler der er lavet før 1.4 standarden blev vedtaget har næppe sådan en kanal. Det er også kun fra og med 1.4, at man kan overføre 3D video.

Der er lidt andre forskelle, men primært er udviklingen i HDMI-standarderne, at de har øget den båndbredde, som kablet understøtter, og dermed også de opløsninger og lydformater, de kan håndtere. 1.4 kan for eksempel gå op til 4096*2160 mens maksimum for 1.0 er 1920*1200.

Det var faktisk først fra HDMI 1.3, at man kunne overføre udekodet lyd (bitstream kaldes det) fra HD-lydformaterne på Blu-Ray. Der var simpelthen ikke nok båndbredde i version 1.0-1.2 til den datamængde oveni det som 1920*1200 opløsningen fyldte.
NaieraNaieraSkrevet 26/10-10 21:33 
Man kan ellers sagtens overføre Fuld HD (1920*1080) og dekodet lyd via 'gammeldags' HDMI, så det med båndbredden holder da ikke. Versionerne har nok mere at gøre med de protokoller apparaterne understøtter, selvom man selvfølgelig kun kan være sikker på, at HDMI-kablet understøtter en bestemt type HDMI, hvis det er testet til at gøre det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-10 21:54 
Selvfølgelig har det noget båndbredde at gøre, når man snakker kabler. Man kan jo ikke på magisk vis få et stykke kobber til kun at lede elektriske signaler, som er kodet efter en bestemt protokol. Hvis et USB-kabel står som v1.1, betyder det jo bare, at det opfylder minimumskravene for den standard. Hvis det er et godt kabel kan det sikkert også håndtere v2.0 frekvenser, men der er ingen garanti for det.
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 26/10-10 21:55 
Jeg skulle nok have uddybet. Der kan meget vel være nogen kabler, som ikke sælges som version x, som reelt understøtter samme båndbredde. Det kommer jo bare an på, hvordan kablet er lavet.

Jeg tror ikke der har været noget til hinder for at lave et supergodt kabel i version 1.0 dagene, som lever op til 1.3 standarden.
NaieraNaieraSkrevet 26/10-10 22:00 
Killer Bean 2>
Selvfølgelig har det noget båndbredde at gøre, når man snakker kabler.

Jmogs påstand var, at HDMI 1.3 var nødvendigt for at man kunne overføre HD lyd og billede på samme tid. Det er jo en omgang forfejlet logik han har gang i, når man jo uden problemer kunne overføre dekodet HD lyd og Fuld HD billede på samme tid, med ældre HDMI-standarder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig